Στην καινοτόμο εφαρμογή του «e ΚΕΠ», με την αυτόματη έκδοση πιστοποιητικών… self service που θα λειτουργούν όλο το 24ωρο, προχωρά ο Δήμος της Ρόδου – Ο προϋπολογισμός του έργου αγγίζει τα 200.000 ευρώ
Ηταν να μην γίνει η αρχή…. Ο Δήμος Τρικκαίων ξάφνιασε την Τοπική Αυτοδιοίκηση (και όχι μόνο) με την αποφασή του να αποκτήσει μηχάνημα ΑΤΜ για την έκδοση πιστοποιητικών και όπως ήταν λογικό δημιούργησε … σχολή. Και τώρα έχουμε την ενημέρωση ότι και ο Δήμος Ρόδου θα προχωρήσει στην καινοτόμο εφαρμογή του «e ΚΕΠ», με την αυτόματη έκδοση πιστοποιητικών… self service που θα λειτουργούν όλο το 24ωρο
Σκοπός είναι οι διαδικασίες για την εγκατάσταση των ΑΤΜ, να ολοκληρωθούν άμεσα, γι αυτό και στην αποψινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου, θα τεθεί προς έγκριση η διαγωνιστική διαδικασία και ο ορισμός της Επιτροπής Παραλαβής για την «προμήθεια ηλεκτρονικών σταθμών αυτόματης εξυπηρέτησης πολιτών, οικονομικών και διοικητικών συναλλαγών».
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, τα ΑΤΜ θα εγκατασταθούν πιλοτικά στην πόλη της Ρόδου και στη συνέχεια το πρόγραμμα θα επεκταθεί και στις υπόλοιπες δημοτικές ενότητες με την εγκατάσταση ενός ΑΤΜ σε κάθε ενότητα.
Τις βάσεις για την καινοτόμο αυτή δράση, που θα βοηθήσει σημαντικά στην εξυπηρέτηση των πολιτών και στον περιορισμό της γραφειοκρατίας, έθεσε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Σάββας Διακοσταματίου πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων, και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος–μετά τον ανασχηματισμό του περασμένου Ιανουαρίου- Νέων Τεχνολογιών, ΚΕΠ, Διαφάνειας και Ανταπόκρισης του Πολίτη κ. Δημήτρης Τσίκκης προχωρά τις διαδικασίες του διαγωνισμού, για την προμήθεια και την εγκατάσταση των ATM.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, αρχικά τρία ΑΤΜ θα εγκατασταθούν σε κεντρικά σημεία της πόλης με κριτήριο την εύκολη πρόσβαση στον πολίτη. Μέσω των ΑΤΜ ο πολίτης θα μπορεί να εκδίδει μια σειρά από πιστοποιητικά, χωρίς να περιμένει στις ουρές και χωρίς να περιορίζεται στο ωράριο. Το μηχάνημα θα έχει μεγάλη οθόνη, που είτε με την αφή είτε με τη φωνή, ο δημότης θα μπορεί να ζητήσει ένα πιστοποιητικό, το οποίο θα έχει και υπογραφή, καθώς το μηχάνημα μπορεί να… υπογράφει κιόλας.
Να σημειωθεί ότι ο πολίτης θα έχει την δυνατότητα μέσω του αυτοματοποιημένου συστήματος αυτό-εξυπηρέτησης πολιτών (e ΚΕΠ), να διεκπεραιώνει μια σειρά από συναλλαγές, χωρίς να στέκεται στην ουρά και χωρίς να περιορίζεται στο ωράριο.
Η δημοτική αρχή προσανατολίζεται στην ανάπτυξη ψηφιακών ηλεκτρονικών εφαρμογών, όπως συμβαίνει ήδη σε άλλες πόλεις της χώρας με μεγάλη επιτυχία και με «μπροστάρη» τον Δήμο Τρικκαίων που πλέον χαρακτηρίζεται ως «έξυπνη πόλη».
Ο Δήμος Ρόδου, φιλοδοξεί πολύ σύντομα να καταφέρει να βαδίσει στα χνάρια του Δήμου Τρικκαίων με στόχο την εξυπηρέτηση του πολίτη, έχοντας ως εργαλείο τις νέες τεχνολογίες γι αυτό και ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος, δημιούργησε την σχετική αντιδημαρχία, που θα κληθεί να φέρει εις πέρας το νέο εγχείρημα, στο πλαίσιο της βελτίωσης της καθημερινότητας των δημοτών, που αποτελεί πλέον την «προμετωπίδα» της δημοτικής αρχής.
Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού της εξυπηρέτησης των πολιτών με ψηφιακές υπηρεσίες, ο Δήμος Ρόδου Θα πρέπει να προμηθευτεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα αυτο-εξυπηρέτησης πολιτών (e ΚΕΠ), το οποίο θα επιτρέπει μια σειρά από αυτοποιημένες συναλλαγές και ειδικότερα:
-Την ταυτοποίηση χρηστών
-Την άμεση αίτηση, εκτύπωση, σφράγιση και παράδοση πιστοποιητικών ή βεβαιώσεων του Δήμου.
-Την πληρωμή οφειλών προς τον Δήμο με χρήση πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας.
Για την υλοποίηση των παραπάνω η λύση θα πρέπει να προσφέρει τουλάχιστον τα παρακάτω:
• Τον κατάλληλο εξοπλισμό και το λογισμικό που επιτρέπουν την αυτοεξυπηρέτηση των δημοτών στις εξής συναλλαγές:
• Αίτηση-εκτύπωση-σφράγιση και παράδοση πιστοποιητικών ή βεβαιώσεων του Δήμου με την υποστήριξη της ηλεκτρονικής διαχείρισης τον Δήμου
• Πληρωμή οφειλών προς τον Δήμο με χρήση πιστωτικής/ χρεωστικής κάρτας
• Τις απαραίτητες άδειες λογισμικού του εξοπλισμού για την διεκπεραίωση τον παραπάνω συναλλαγών
• Την εγκατάσταση κεντρικού λογισμικού και αντίστοιχης άδειας χρήσης, άστε να διασφαλιστεί η ορθή και ανεξάρτητη μεταφορά δεδομένων μεταξύ των υπαρχόντων συστημάτων του Δήμου και των κιοσκιών που θα εγκατασταθούν
• Την φιλοξενία τριών κιοσκιών σε μια Πλατφόρμα Απομακρυσμένης Παρακολούθησης και Κεντρικής Διαχείρισης
• Τις απαραίτητες υπηρεσίες εγκατάστασης, εκπαίδευσης και υποστήριξης.
Οι συγκεκριμένες υπηρεσίες είναι πολύ εξειδικευμένες και χρειάζεται εκπαιδευμένο προσωπικό από την εταιρεία που εμπορεύεται τους ηλεκτρονικούς σταθμούς, η οποία και θα αναπτύξει και θα παραμετροποιήσει το λογισμικό των ηλεκτρονικών σταθμών. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται συνολικά στις 200.000 ευρώ και η διαδικασία θα γίνει με Ανοικτό Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό.