Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΠολυνομοσχέδιο Ναυτιλίας: Λύσεις για πέργκολες και άγονες γραμμές

Πολυνομοσχέδιο Ναυτιλίας: Λύσεις για πέργκολες και άγονες γραμμές

|

Συζητήθηκε στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής – Τι είπαν οι αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες για λιμάνια, άγονες γραμμές, πέργκολες, τις εγκαταστάσεις εν γένει στα λιμάνια και την ανέλκυση των ναυαγίων

Στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής συζητήθηκε, το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τίτλο «Δια βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις».

Ο ΥΝΑΝΠ Παναγιώτης Κουρουμπλής ξεκίνησε την ομιλία του τονίζοντας ότι αυτό το σχέδιο νόμου το ξεκίνησε ο προκάτοχός του, Θοδωρής Δρίτσας. Τόνισε επίσης, ότι πριν φτάσει το νομοσχέδιο στη Βουλή, προηγήθηκε δημιουργικός και γόνιμος διάλογος με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς. Ο κ. Κουρουμπλής εξέφρασε την άποψη ότι ορισμένα κόμματα βιάστηκαν, στο βωμό της αντιπολιτευτικής τους διάθεσης, να πάρουν θέσεις, οι οποίες θα τα αφήσουν εκτεθειμένα όταν οι ίδιοι φορείς θα έρθουν στη Βουλή, για καταθέσουν πάλι τις απόψεις τους.

«Η ναυτιλία είναι μια σημαντική, καθοριστική και κρίσιμη παράμετρος, που συνδέεται άμεσα με την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας. Η Κυβέρνηση αυτή, επέλεξε να στηρίξει την ελληνική ναυτιλία, όπου αντιμετώπισε προβλήματα είτε αυτά ήταν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είτε σε διεθνείς οργανισμούς. Βεβαίως σπεύδω να πω ότι περιμένουμε και την ανταπόκριση του ελληνικού εφοπλισμού στη στήριξη της πατρίδας» τόνισε ο Υπουργός.

Ο κ. Κουρουμπλής είπε ότι τα πρώτα άρθρα, από το 1 έως το 15 του πρώτου κεφαλαίου, αναβαθμίζουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των Επιθεωρητών, που θα ελέγχουν τα λιμάνια και τους Οργανισμούς. Το δεύτερο κεφάλαιο από το άρθρο 6 έως το 25, αντιμετωπίζει ζητήματα, που έχουν να κάνουν με τον ΙΜΟ. Είπε επίσης, ότι από το άρθρο 26 έως το άρθρο 51 διευθετούνται ζητήματα μετατάξεων, μεταθέσεων, αποσπάσεων με κριτήρια αντικειμενικά, κοινωνικά, υπηρεσιακά και καθιερώνεται ένα σύστημα αξιολόγησης, το οποίο πραγματικά επιφέρει νέα δεδομένα. Στα άρθρα 51 έως 57 συγκροτείται ένα στρατηγικό, επιχειρησιακό σχέδιο προμηθειών και στελέχωσης, με κυλιόμενο τριετές πρόγραμμα. Ο κ. Κουρουμπλής τόνισε πως θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια, ώστε τα σκάφη που θα προμηθευτεί το Λιμενικό Σώμα να κατασκευαστούν σε ελληνικά ναυπηγεία.

Συνεχίζοντας είπε ότι, από το άρθρο 58 έως το άρθρο 75 λύνονται πολλές εκκρεμότητες που αφορούν ζητήματα του προσωπικού. Για το άρθρο 79, είπε ότι είναι ένα άρθρο που επιφέρει μια βαθύτατη λογική, η οποία αναβαθμίζει στον ύψιστο βαθμό, το Λιμενικό Σώμα.

Στο άρθρο 77 είπε ότι ρυθμίζεται ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα που αφορά τα πολύ μικρά νησιά. Εξήγησε ότι επί πολλά χρόνια, τα λεφτά που έδινε το ελληνικό κράτος και ο ελληνικός λαός στις άγονες γραμμές, εξυπηρετούσαν τους εφοπλιστές και όχι τα νησιά. Όπως είπε «σήμερα, με την πολιτική που άσκησε ο Θοδωρής Δρίτσας και συνεχίσαμε, με το άρθρο 77, αυτά τα λεφτά υπηρετούν την κοινωνία του Αιγαίου και του Ιονίου. Έτσι για πρώτη φορά, έπειτα από αιτήματα δεκαπενταετίας, συνδέεται η Αλεξανδρούπολη με τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου, η Πάτρα με την Ιθάκη, οι Οινούσσες με τα γειτονικά τους λιμάνια. Επίσης, για πρώτη φορά διεκδικεί η Ελλάδα από την Ευρώπη, με οργανωμένο τρόπο και κινητοποιώντας όλα τα νησιώτικα συμπλέγματα της Ε.Ε., θεσμικό πλαίσιο τέτοιο, ώστε η Ευρώπη να μη μένει στα χαρτιά, αλλά να υιοθετήσει πραγματική νησιωτική πολιτική».

Ο Υπουργός ναυτιλίας σημείωσε ότι τα άρθρα που ακολουθούν μέχρι και το άρθρο 85, λύνουν προβλήματα του πολιτικού προσωπικού. Από το άρθρο 86 έως το άρθρο 106 λύνονται μεγάλα και χρόνια προβλήματα που δεν επέτρεπαν στα λιμάνια να αναπτυχθούν, επειδή δεν ήταν νόμιμες οι λιμενικές εγκαταστάσεις. Όπως σημείωσε ο Υπουργός «κανένα απ’ αυτά τα λιμάνια δεν μπορούσε να μπει σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, γιατί ήταν όλα αυθαίρετα. Τώρα, μπορούν».

Αναφερόμενος στα άρθρα 107 έως 110, ο κ. Κουρουμπλής είπε χαρακτηριστικά «είναι εύκολο να σκυλεύει κανείς σε ένα ατύχημα και να λέει ό,τι μπορεί να φανταστεί. Αυτή η Κυβέρνηση δεν μπορεί να ευθύνεται για το ατύχημα. Η Κυβέρνηση αυτή, όμως, ευθύνεται για το πώς αντέδρασε για τον περιορισμό και την εξουδετέρωση της ρύπανσης».

Και εξήγησε ότι οι διεθνείς οργανισμοί και μάλιστα αυτοί που καλούνται να πληρώσουν, όπως το Διεθνές Ταμείο Αποζημιώσεων από Ρύπανση Πετρελαίου, παραδέχτηκαν ότι η Κυβέρνηση αυτή έκανε ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατό για να περιορίσει τις συνέπειες της ρύπανσης. Αυτό το Διεθνές Ταμείο έχει ήδη εγκρίνει τα πρώτα 51 εκατομμύρια, για να πληρωθούν όσοι έπαθαν ζημιές είτε είναι δημόσιοι φορείς, δήμοι κ.λπ., είτε είναι ιδιώτες και δηλώνει ότι η Ελλάδα έπραξε τα δέοντα.

«Το ίδιο δηλώνει και ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ο IMO, το ίδιο δήλωσαν και οι εμπειρογνώμονες από το λιμάνι του Ρότερνταμ που ήρθαν στην Ελλάδα μετά από πρόταση του κ. Καμίνη. Το ίδιο και ο διεθνής φορέας που εδρεύει στη Μάλτα, το ίδιο και οι εμπειρογνώμονες από την Νορβηγία», είπε ο κ. Κουρουμπλής.

Αναφερόμενος στις αλλαγές του θεσμικού πλαισίου που αποφασίστηκαν με αφορμή το ναυάγιο του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», ο Υπουργός δήλωσε ότι τα προηγούμενα χρόνια στον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων, υπήρχε ένα καθεστώς ελεγκτή και ελεγχόμενου. Αυτό το καθεστώς δεν εξυπηρετούσε την πραγματικότητα. Όπως είπε, «το αποσυνδέουμε και αυξάνουμε την ικανότητα της αρμόδιας υπηρεσίας να ελέγχει, πλέον, τους νηογνώμονες. Επιπλέον καλέσαμε τους τρεις ελληνικούς νηογνώμονες, στους οποίους καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουν εργαζόμενοι, να προσαρμοστούν μέσα σε ένα εύλογο διάστημα και όχι από την επόμενη μέρα, στις νέες σύγχρονες ποιοτικές προδιαγραφές που έχουν οι διεθνείς νηογνώμονες και που θα ισχύουν πλέον και για τη χώρα μας. Και καλούμε και τους εφοπλιστές να συνεργαστούν, γιατί επιτέλους αυτή η χώρα που διαθέτει 4.500 πλοία ελληνικής πλοιοκτησίας, πρέπει να έχει έναν δικό της διεθνή νηογνώμονα με προδιαγραφές ISO και με AJAX. Αυτό κάνουμε και αυτό τολμούμε. Στο άρθρο 110 υπάρχουν διατάξεις ελεγκτικές για όλα αυτά τα ζητήματα».

Για το άρθρο 117 είπε ότι όλοι γνωρίζουν τι συμβαίνει με το λαθρεμπόριο και ότι γινόταν πετρέλευση σε σημεία που το Λιμενικό και τα τελωνεία δεν έλεγχαν το στίγμα των εμπλεκόμενων πλοίων. «Αυτό πλέον απαγορεύεται. Προχωρούμε σε μια βαθύτατη παρέμβαση, η οποία, ξαναλέω, απαγορεύει την πετρέλευση σε σημεία που το Λιμενικό και τα τελωνεία δεν ελέγχουν το σήμα και το στίγμα των εμπλεκόμενων πλοίων. Αυτό σημαίνει σύγκρουση με τη λογική του λαθρεμπορίου».

Ο κ. Κουρουμπλής έκλεισε την ομιλία του λέγοντας ότι θα ακούσει με προσοχή τις προτάσεις που θα κατατεθούν, «γιατί δεν έχουμε κανέναν λόγο να μην διορθώσουμε και τυχόν λάθη. Δεν κατέχουμε ούτε τη μοναδική αλήθεια ούτε ορθοτομούμε το λόγο της αληθείας. Ακούμε με προσοχή, μαθαίνουμε και προσπαθούμε. Αυτή είναι η πραγματικότητα».

Σαντορινιός για … Πέργκολες

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός, χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντικό το νομοσχέδιο που κατέθεσε το Υπουργείο, γιατί ρυθμίζει εκκρεμότητες που δυσκόλευαν το έργο του ΥΝΑΝΠ, ενώ παράλληλα φέρνει τομές, με δημοκρατικό και αξιοκρατικό τρόπο, που αφορούν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Κατά την τοποθέτησή του, στάθηκε ιδιαίτερα στις ρυθμίσεις που αφορούν ζητήματα που λύνουν σημαντικά θέματα των νησιών. Ο κ. Σαντορινιός, χαρακτήρισε ανάσα την πρόταση για τη νομιμοποίηση λιμενικών εγκαταστάσεων, οι οποίες για χρόνια ήταν παράνομες και δεν είχε προβλεφθεί, μέχρι τώρα, καμία δυνατότητα βελτίωσής τους με γνώμονα το συμφέρον των ντόπιων. Με το παρόν νομοσχέδιο, εξήγησε, λύνεται με έναν πολύ δίκαιο και αποτελεσματικό τρόπο το καθεστώς ομηρίας που βίωναν οι νησιωτικοί Δήμοι και οι οργανισμοί διαχείρισης λιμένων, αλλά πολύ περισσότερο οι νησιώτες που έβλεπαν τους τόπους τους να μειονεκτούν στις ευκαιρίες ανάπτυξης.

Επιπροσθέτως, ο Υφυπουργός στάθηκε στο άρθρο εκείνο που τακτοποιεί τις «περίφημες» πέργκολες, ένα πρόβλημα που βάζει φρένο στην επιχειρηματικότητα και επηρεάζει την τουριστική κίνηση, όπως είπε. Η ρύθμιση αυτή για την Κάλυμνο, την Κεφαλονιά, την Χάλκη αλλά και το Λουτράκι, παραδείγματος χάρη, λύνει χρονίζοντα προβλήματα και δίνει την δυνατότητα για αναπτυξιακές προοπτικές.

Ακόμη, ιδιαίτερη μνεία έγινε από τον κ. Σαντορινιό στη δυνατότητα που πλέον δίνεται στους Δήμους, να εμπλακούν οι ίδιοι στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών τους, μέσω προγραμματικών συμβάσεων που μπορούν να συνάψουν απευθείας με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και μόνο εφόσον έχουν αποβεί άκαρπα και τα τρία στάδια του, υπό εφαρμογή, δρομολογιακού νόμου. Συγκεκριμένα για το παρόν άρθρο, ο Υφυπουργός απάντησε επικριτικά στα σχόλια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η οποία υποστήριξε ότι ο μόνος σκοπός του είναι να κρατικοποιηθεί η ακτοπλοΐα. «Δεν έχετε ιδέα τι συμβαίνει με τις συνδέσεις των νησιών. Αυτό άλλωστε αποδεικνύεται με το ότι τόσα χρόνια δεν διαχειριστήκατε το κεφάλαιο των άγονων γραμμών υπέρ των νησιωτών και ο σχεδιασμός σας ήταν αναποτελεσματικός».

Κλείνοντας την ομιλία του, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπογράμμισε την ένδεια των λεγομένων των εκπροσώπων της ΝΔ, σε σχέση με την επιχείρηση απορρύπανσης του Σαρωνικού. «Καταθέτουμε την έκθεση του ΕΛΚΕΘΕ, όπου δείχνει ότι στην μεγάλη τους πλειοψηφία οι παραλίες της Αττικής έχουν καθαριστεί. Καλό θα ήταν να ενημερωθείτε την επόμενη φορά που θα κατηγορήσετε τις προσπάθειες του Συντονιστικού Οργάνου, το οποίο για πρώτη φορά λειτούργησε με τη συμμετοχή και εκπροσώπων των ΟΤΑ. Σας ενοχλεί προφανώς ότι η κατάσταση αντιμετωπίστηκε έγκαιρα και με επιτυχία. Ακόμη και στο ζήτημα της ναυαγιαίρεσης, βάζουμε τα θεμέλια. Ανελκύεται το ναυάγιο του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ» και θα ανελκυστούν και άλλα. Απαντήστε μας, κάποια στιγμή, εσείς πόσες περιβαλλοντικές βόμβες, που κείτονται στο βυθό του Πειραιά ή και αλλού, βγάλατε;».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πάρος – Μάρπησσα: Πέντε οι συλλήψεις ανηλίκων, οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών στη Σύρο

Πέντε οι συλλήψεις ανηλίκων για την αιματηρή επίθεση στα δύο αδέλφια στην Μάρπησσα Πάρου - Από τη Νέα Σμύρνη ο ένας εκ των δύο δραστών (!!!)

Blue Star Ferries: Αλλαγή ώρας αναχώρησης του Blue Star Delos από τη Σαντορίνη

Τροποποίηση του σημερινού (22/12) δρομολογίου του Blue Star Delos .. Ποιος είναι ο λόγος;

Σύμπλευση: “Η καρδιά μας χτυπά στα νησιά για 10 χρόνια” (απολογισμός)

10 ΧΡΟΝΙΑ +ΠΛΕΥΣΗ 10 χρόνια η καρδιά μας χτυπάει στα νησιά - Τι έγινε στην εκδήλωση (photos)

Σίκινος: Νεικώ και Επισκοπή “έκλεψαν” τη παράσταση στο Λονδίνο

Η Νεικώ και η Επισκοπή Σικίνου πρωταγωνίστησαν σε μια διάλεξη στο Λονδίνο - Η τοποθέτηση του Δημήτρη Αθανασούλη

Ιος: Πράξεις αγάπης σε όσους έχουν ανάγκη από τον Δήμο Ιητών

Πράξεις αγάπης ενόψει εορτών από τον Δήμο Ιητών - Ποιοι βοήθησαν

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia: Συντριβή (86-57) από τον Αμύντα στο τέλος του πρώτου γύρου

Συντριβή για τον ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia στην Αττική από τον Αμύντα (86-57) στο φινάλε του πρώτου γύρου - Ξεκινάει από τη Κρήτη (Αναγέννηση) η προσπάθεια παραμονής στη κατηγορία

Νάξος – Αγερσανί: Πωλείται επιχείρηση (μίνι μάρκετ)

Ενα από τα πιο παλιά μίνι μάρκετ στον Αγιο Αρσένιο πωλείται - Δείτε πληροφορίες

Πάρος – Μάρπησσα : Συνελήφθη 16χρονος για επίθεση με μαχαίρι σε 2 αδέρφια

Συνελήφθη ο 16χρονος δράστης του αιματηρού περιστατικού στη Μάρπησσα της Πάρου - Αναζητούνται εμπλεκόμενοι (video)

Πρόταση Ημέρας – Καστοριά: Χοιρινό με λάχανο αρμιά και άρωμα … Κεφαλονιάς

Το χοιρινό με την αρμιά και το κόκκινο πιπέρι είναι παραδοσιακό χριστουγεννιάτικο φαγητό που δεν λείπει από τα γιορτινά τραπέζια κυρίως στην Δυτική Μακεδονία - Πρόταση από Κεφαλονιά

Φολέγανδρος – Καταδυτικός τουρισμός: Αίτημα δήμου για κρατική ενίσχυση

Υποβολή αιτήματος από τον Δήμο Φολεγάνδρου για ένταξη στο πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού

Εκτακτο – Blue Star Ferries: Στις 4 το απόγευμα του Σαββάτου θα αναχωρήσει το Delos από Πειραιά (!!!)

Λόγω καιρικών συνθηκών η Blue Star Ferries προχώρησε σε ανακοίνωση σχετικά με την αλλαγή ώρας του δρομολογίου του Blue Star Ferries - Τι αλλάζει

Νάξος: Συνεργασία Βασαλάκη – Πιτταρά και έρχεται το πρώτο τυποποιημένο κρέας στην αγορά

Λανσάρει η Νάξος το δικό της τυποποιημένο κρέας στην αγορά - Ποιοι συνεργάζονται

Νάξος: Δάκρυα για τον 38χρονο Νίκο που έφυγε νωρίς

Θλίψη στους κατοίκους της Νάξου για τον θάνατο του 38χρονου Νίκου, ο οποίος έγινε γνωστό σήμερα ότι έφυγε από τη ζωή

Νάξος: Ανοιξαν οι ουρανοί τη Κυριακή και “πνίγηκαν” οι Τρίποδες

Εντονη Βροχόπτωση χθες Κυριακή στη Νάξο - Εικόνες που σοκάρουν στις Τρίποδες (vfideo)

“Ναυτικός της χρονιάς”: Βραβεύτηκαν οι πλοίαρχοι του Blue Star Paros, ποιος ο λόγος;

GREEK SHIPPING AWARDS 2024: Ο Cpt Σταμάτης Καλφαμανώλης και ο Cpt Μιχάλης Λιγνός τιμήθηκαν με το βραβείο του ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Νάξος: Ανοίγει σήμερα τις πύλες του το «Άλσος των Χριστουγέννων»!

Με φαντασία, δημιουργικότητα και άρωμα γιορτινό, το Άλσος των Χριστουγέννων είναι έτοιμο να χαρίσει σε όλους μοναδικές στιγμές που θα μείνουν αξέχαστες.

Νάξος – Καλόξυλος: Αύριο Κυριακή (22/12) το τελευταίο αντίο στον 38χρονο Νίκο Βασαλάκη

Αύριο Κυριακή (22/12) η εξόδιος ακολουθία του Νίκου Βασαλάκη στον Καλόξυλο Νάξου

Νάξος: Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου ανοίγεις τις πόρτες το “Αλσος των Χριστουγέννων” (video)

Πρεμιέρα για το "Αλσος των Χριστουγέννων" την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου - Ανοιγμα με video όπου ακούγεται ο Ναξιώτης ηθοποιός Γιάννης Φραγκίσκος να καλεί το κόσμο

Ακαδημία Αθηνών: Βραβείο στον Ναξιώτη μαθηματικό Ευθύμη Σοφό

Η Ακαδημία Αθηνών βράβευσε τη Πέμπτη (19/12) τον Ναξιώτη (με καταγωγή από τη Κεραμωτή) μαθηματικό Ευθύμη Σοφό - Τι αναφέρει ο βραβευμένος καθηγητής