Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΠολυνομοσχέδιο Ναυτιλίας: Λύσεις για πέργκολες και άγονες γραμμές

Πολυνομοσχέδιο Ναυτιλίας: Λύσεις για πέργκολες και άγονες γραμμές

|

Συζητήθηκε στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής – Τι είπαν οι αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες για λιμάνια, άγονες γραμμές, πέργκολες, τις εγκαταστάσεις εν γένει στα λιμάνια και την ανέλκυση των ναυαγίων

Στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής συζητήθηκε, το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τίτλο «Δια βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις».

Ο ΥΝΑΝΠ Παναγιώτης Κουρουμπλής ξεκίνησε την ομιλία του τονίζοντας ότι αυτό το σχέδιο νόμου το ξεκίνησε ο προκάτοχός του, Θοδωρής Δρίτσας. Τόνισε επίσης, ότι πριν φτάσει το νομοσχέδιο στη Βουλή, προηγήθηκε δημιουργικός και γόνιμος διάλογος με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς. Ο κ. Κουρουμπλής εξέφρασε την άποψη ότι ορισμένα κόμματα βιάστηκαν, στο βωμό της αντιπολιτευτικής τους διάθεσης, να πάρουν θέσεις, οι οποίες θα τα αφήσουν εκτεθειμένα όταν οι ίδιοι φορείς θα έρθουν στη Βουλή, για καταθέσουν πάλι τις απόψεις τους.

«Η ναυτιλία είναι μια σημαντική, καθοριστική και κρίσιμη παράμετρος, που συνδέεται άμεσα με την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας. Η Κυβέρνηση αυτή, επέλεξε να στηρίξει την ελληνική ναυτιλία, όπου αντιμετώπισε προβλήματα είτε αυτά ήταν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είτε σε διεθνείς οργανισμούς. Βεβαίως σπεύδω να πω ότι περιμένουμε και την ανταπόκριση του ελληνικού εφοπλισμού στη στήριξη της πατρίδας» τόνισε ο Υπουργός.

Ο κ. Κουρουμπλής είπε ότι τα πρώτα άρθρα, από το 1 έως το 15 του πρώτου κεφαλαίου, αναβαθμίζουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των Επιθεωρητών, που θα ελέγχουν τα λιμάνια και τους Οργανισμούς. Το δεύτερο κεφάλαιο από το άρθρο 6 έως το 25, αντιμετωπίζει ζητήματα, που έχουν να κάνουν με τον ΙΜΟ. Είπε επίσης, ότι από το άρθρο 26 έως το άρθρο 51 διευθετούνται ζητήματα μετατάξεων, μεταθέσεων, αποσπάσεων με κριτήρια αντικειμενικά, κοινωνικά, υπηρεσιακά και καθιερώνεται ένα σύστημα αξιολόγησης, το οποίο πραγματικά επιφέρει νέα δεδομένα. Στα άρθρα 51 έως 57 συγκροτείται ένα στρατηγικό, επιχειρησιακό σχέδιο προμηθειών και στελέχωσης, με κυλιόμενο τριετές πρόγραμμα. Ο κ. Κουρουμπλής τόνισε πως θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια, ώστε τα σκάφη που θα προμηθευτεί το Λιμενικό Σώμα να κατασκευαστούν σε ελληνικά ναυπηγεία.

Συνεχίζοντας είπε ότι, από το άρθρο 58 έως το άρθρο 75 λύνονται πολλές εκκρεμότητες που αφορούν ζητήματα του προσωπικού. Για το άρθρο 79, είπε ότι είναι ένα άρθρο που επιφέρει μια βαθύτατη λογική, η οποία αναβαθμίζει στον ύψιστο βαθμό, το Λιμενικό Σώμα.

Στο άρθρο 77 είπε ότι ρυθμίζεται ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα που αφορά τα πολύ μικρά νησιά. Εξήγησε ότι επί πολλά χρόνια, τα λεφτά που έδινε το ελληνικό κράτος και ο ελληνικός λαός στις άγονες γραμμές, εξυπηρετούσαν τους εφοπλιστές και όχι τα νησιά. Όπως είπε «σήμερα, με την πολιτική που άσκησε ο Θοδωρής Δρίτσας και συνεχίσαμε, με το άρθρο 77, αυτά τα λεφτά υπηρετούν την κοινωνία του Αιγαίου και του Ιονίου. Έτσι για πρώτη φορά, έπειτα από αιτήματα δεκαπενταετίας, συνδέεται η Αλεξανδρούπολη με τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου, η Πάτρα με την Ιθάκη, οι Οινούσσες με τα γειτονικά τους λιμάνια. Επίσης, για πρώτη φορά διεκδικεί η Ελλάδα από την Ευρώπη, με οργανωμένο τρόπο και κινητοποιώντας όλα τα νησιώτικα συμπλέγματα της Ε.Ε., θεσμικό πλαίσιο τέτοιο, ώστε η Ευρώπη να μη μένει στα χαρτιά, αλλά να υιοθετήσει πραγματική νησιωτική πολιτική».

Ο Υπουργός ναυτιλίας σημείωσε ότι τα άρθρα που ακολουθούν μέχρι και το άρθρο 85, λύνουν προβλήματα του πολιτικού προσωπικού. Από το άρθρο 86 έως το άρθρο 106 λύνονται μεγάλα και χρόνια προβλήματα που δεν επέτρεπαν στα λιμάνια να αναπτυχθούν, επειδή δεν ήταν νόμιμες οι λιμενικές εγκαταστάσεις. Όπως σημείωσε ο Υπουργός «κανένα απ’ αυτά τα λιμάνια δεν μπορούσε να μπει σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, γιατί ήταν όλα αυθαίρετα. Τώρα, μπορούν».

Αναφερόμενος στα άρθρα 107 έως 110, ο κ. Κουρουμπλής είπε χαρακτηριστικά «είναι εύκολο να σκυλεύει κανείς σε ένα ατύχημα και να λέει ό,τι μπορεί να φανταστεί. Αυτή η Κυβέρνηση δεν μπορεί να ευθύνεται για το ατύχημα. Η Κυβέρνηση αυτή, όμως, ευθύνεται για το πώς αντέδρασε για τον περιορισμό και την εξουδετέρωση της ρύπανσης».

Και εξήγησε ότι οι διεθνείς οργανισμοί και μάλιστα αυτοί που καλούνται να πληρώσουν, όπως το Διεθνές Ταμείο Αποζημιώσεων από Ρύπανση Πετρελαίου, παραδέχτηκαν ότι η Κυβέρνηση αυτή έκανε ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατό για να περιορίσει τις συνέπειες της ρύπανσης. Αυτό το Διεθνές Ταμείο έχει ήδη εγκρίνει τα πρώτα 51 εκατομμύρια, για να πληρωθούν όσοι έπαθαν ζημιές είτε είναι δημόσιοι φορείς, δήμοι κ.λπ., είτε είναι ιδιώτες και δηλώνει ότι η Ελλάδα έπραξε τα δέοντα.

«Το ίδιο δηλώνει και ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ο IMO, το ίδιο δήλωσαν και οι εμπειρογνώμονες από το λιμάνι του Ρότερνταμ που ήρθαν στην Ελλάδα μετά από πρόταση του κ. Καμίνη. Το ίδιο και ο διεθνής φορέας που εδρεύει στη Μάλτα, το ίδιο και οι εμπειρογνώμονες από την Νορβηγία», είπε ο κ. Κουρουμπλής.

Αναφερόμενος στις αλλαγές του θεσμικού πλαισίου που αποφασίστηκαν με αφορμή το ναυάγιο του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», ο Υπουργός δήλωσε ότι τα προηγούμενα χρόνια στον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων, υπήρχε ένα καθεστώς ελεγκτή και ελεγχόμενου. Αυτό το καθεστώς δεν εξυπηρετούσε την πραγματικότητα. Όπως είπε, «το αποσυνδέουμε και αυξάνουμε την ικανότητα της αρμόδιας υπηρεσίας να ελέγχει, πλέον, τους νηογνώμονες. Επιπλέον καλέσαμε τους τρεις ελληνικούς νηογνώμονες, στους οποίους καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουν εργαζόμενοι, να προσαρμοστούν μέσα σε ένα εύλογο διάστημα και όχι από την επόμενη μέρα, στις νέες σύγχρονες ποιοτικές προδιαγραφές που έχουν οι διεθνείς νηογνώμονες και που θα ισχύουν πλέον και για τη χώρα μας. Και καλούμε και τους εφοπλιστές να συνεργαστούν, γιατί επιτέλους αυτή η χώρα που διαθέτει 4.500 πλοία ελληνικής πλοιοκτησίας, πρέπει να έχει έναν δικό της διεθνή νηογνώμονα με προδιαγραφές ISO και με AJAX. Αυτό κάνουμε και αυτό τολμούμε. Στο άρθρο 110 υπάρχουν διατάξεις ελεγκτικές για όλα αυτά τα ζητήματα».

Για το άρθρο 117 είπε ότι όλοι γνωρίζουν τι συμβαίνει με το λαθρεμπόριο και ότι γινόταν πετρέλευση σε σημεία που το Λιμενικό και τα τελωνεία δεν έλεγχαν το στίγμα των εμπλεκόμενων πλοίων. «Αυτό πλέον απαγορεύεται. Προχωρούμε σε μια βαθύτατη παρέμβαση, η οποία, ξαναλέω, απαγορεύει την πετρέλευση σε σημεία που το Λιμενικό και τα τελωνεία δεν ελέγχουν το σήμα και το στίγμα των εμπλεκόμενων πλοίων. Αυτό σημαίνει σύγκρουση με τη λογική του λαθρεμπορίου».

Ο κ. Κουρουμπλής έκλεισε την ομιλία του λέγοντας ότι θα ακούσει με προσοχή τις προτάσεις που θα κατατεθούν, «γιατί δεν έχουμε κανέναν λόγο να μην διορθώσουμε και τυχόν λάθη. Δεν κατέχουμε ούτε τη μοναδική αλήθεια ούτε ορθοτομούμε το λόγο της αληθείας. Ακούμε με προσοχή, μαθαίνουμε και προσπαθούμε. Αυτή είναι η πραγματικότητα».

Σαντορινιός για … Πέργκολες

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός, χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντικό το νομοσχέδιο που κατέθεσε το Υπουργείο, γιατί ρυθμίζει εκκρεμότητες που δυσκόλευαν το έργο του ΥΝΑΝΠ, ενώ παράλληλα φέρνει τομές, με δημοκρατικό και αξιοκρατικό τρόπο, που αφορούν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Κατά την τοποθέτησή του, στάθηκε ιδιαίτερα στις ρυθμίσεις που αφορούν ζητήματα που λύνουν σημαντικά θέματα των νησιών. Ο κ. Σαντορινιός, χαρακτήρισε ανάσα την πρόταση για τη νομιμοποίηση λιμενικών εγκαταστάσεων, οι οποίες για χρόνια ήταν παράνομες και δεν είχε προβλεφθεί, μέχρι τώρα, καμία δυνατότητα βελτίωσής τους με γνώμονα το συμφέρον των ντόπιων. Με το παρόν νομοσχέδιο, εξήγησε, λύνεται με έναν πολύ δίκαιο και αποτελεσματικό τρόπο το καθεστώς ομηρίας που βίωναν οι νησιωτικοί Δήμοι και οι οργανισμοί διαχείρισης λιμένων, αλλά πολύ περισσότερο οι νησιώτες που έβλεπαν τους τόπους τους να μειονεκτούν στις ευκαιρίες ανάπτυξης.

Επιπροσθέτως, ο Υφυπουργός στάθηκε στο άρθρο εκείνο που τακτοποιεί τις «περίφημες» πέργκολες, ένα πρόβλημα που βάζει φρένο στην επιχειρηματικότητα και επηρεάζει την τουριστική κίνηση, όπως είπε. Η ρύθμιση αυτή για την Κάλυμνο, την Κεφαλονιά, την Χάλκη αλλά και το Λουτράκι, παραδείγματος χάρη, λύνει χρονίζοντα προβλήματα και δίνει την δυνατότητα για αναπτυξιακές προοπτικές.

Ακόμη, ιδιαίτερη μνεία έγινε από τον κ. Σαντορινιό στη δυνατότητα που πλέον δίνεται στους Δήμους, να εμπλακούν οι ίδιοι στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών τους, μέσω προγραμματικών συμβάσεων που μπορούν να συνάψουν απευθείας με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και μόνο εφόσον έχουν αποβεί άκαρπα και τα τρία στάδια του, υπό εφαρμογή, δρομολογιακού νόμου. Συγκεκριμένα για το παρόν άρθρο, ο Υφυπουργός απάντησε επικριτικά στα σχόλια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η οποία υποστήριξε ότι ο μόνος σκοπός του είναι να κρατικοποιηθεί η ακτοπλοΐα. «Δεν έχετε ιδέα τι συμβαίνει με τις συνδέσεις των νησιών. Αυτό άλλωστε αποδεικνύεται με το ότι τόσα χρόνια δεν διαχειριστήκατε το κεφάλαιο των άγονων γραμμών υπέρ των νησιωτών και ο σχεδιασμός σας ήταν αναποτελεσματικός».

Κλείνοντας την ομιλία του, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπογράμμισε την ένδεια των λεγομένων των εκπροσώπων της ΝΔ, σε σχέση με την επιχείρηση απορρύπανσης του Σαρωνικού. «Καταθέτουμε την έκθεση του ΕΛΚΕΘΕ, όπου δείχνει ότι στην μεγάλη τους πλειοψηφία οι παραλίες της Αττικής έχουν καθαριστεί. Καλό θα ήταν να ενημερωθείτε την επόμενη φορά που θα κατηγορήσετε τις προσπάθειες του Συντονιστικού Οργάνου, το οποίο για πρώτη φορά λειτούργησε με τη συμμετοχή και εκπροσώπων των ΟΤΑ. Σας ενοχλεί προφανώς ότι η κατάσταση αντιμετωπίστηκε έγκαιρα και με επιτυχία. Ακόμη και στο ζήτημα της ναυαγιαίρεσης, βάζουμε τα θεμέλια. Ανελκύεται το ναυάγιο του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ» και θα ανελκυστούν και άλλα. Απαντήστε μας, κάποια στιγμή, εσείς πόσες περιβαλλοντικές βόμβες, που κείτονται στο βυθό του Πειραιά ή και αλλού, βγάλατε;».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αεροδρόμια: Η εικόνα της επιβατικής κίνησης τον Ιανουαρίου, – 33% η Σαντορίνη λόγω εργασιών

Με το “δεξί” η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της χώρας - Πως κινήθηκαν τα αεροδρόμια στο Αιγαίο - Από τη Μυτιλήνη έως τη Ρόδο και τη Σαντορίνη

Βασ. Φλεριανός: Η απόφαση για την ακύρωση του δρώμενου της Παρασκευής και το κάλεσμα διασκέδασης

Ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού Βασίλης Φλεριανός σε ανάρτησή του εξηγεί την απόφαση για την ακύρωση του δρώμενου της Παρασκευής των Αποκριών ...

Taste Atlas: Ποια ελληνικά πιάτα με αυγά βρίσκονται στη λίστα με τα 50 καλύτερα στον κόσμο;

Η ελληνική κουζίνα αναδείχτηκε φέτος η καλύτερη στον κόσμο, αφήνοντας πίσω της την ιταλική και άλλες διάσημες κουζίνες

Το τέλος του κινηματογράφου που ξέραμε – Σενάρια, ταινίες και ερμηνείες με… τεχνητή νοημοσύνη!

Σε ποια φιλμ εφαρμόζεται ήδη, ποιες είναι οι αντιδράσεις και γιατί το θέμα της τεχνολογίας απασχολεί από τα Όσκαρ μέχρι το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Μυτιλήνη: Νεκρή μετανάστρια μέσα σε βάρκα που ήρθε από τις τουρκικές ακτές

Στη βάρκα επέβαιναν και άλλοι 18 πρόσφυγες και μετανάστες που εντοπίστηκαν από στελέχη του Λιμενικού Σώματος

Κων. Καζάκος: “Μεγάλωσα με τον Καμπανέλλη μέσα στο σπίτι μας” (video)

Ο Κωνσταντίνος Καζάκος έρχεται στη Νάξο με τη θεατρική παράσταση "Αγουρα Κεράσια" και μιλάει στο Νίκο Σκορδιαλό για θέατρο, τηλεόραση και τον .. Καμπανέλλη (video)

Πρόταση Ημέρας: Η Μαριέττα Γαλάνη μας προτείνει Ζουμερό κέικ λεμόνι με φρέσκο ξινοτύρι Πιτταρά

Ζουμεροό κέικ 🍰 🍋🍋🍋🍋 λεμόνι με φρέσκο ξινοτύρι Πιτταρά - Η πρόταση ημέρας από την αγαπητή σεφ Μαριέττα Γαλάνη

Naxos Medical: Ιατρείο 24/02) από τον γιατρό ρευματολόγο Κωνσταντίνο Γεωργανά

Πότε και πως μπορείτε να κλείσετε ραντεβού με τον γιατρό ρευματολόγο Κωνσταντίνο Γεωργανά στο Naxos Medical

Πανναξιακός ΑΟΚ: Σήμερα (23/02) έχει ντέρμπι .. ανόδου με Μελίσσια (video)

Δείτε που μπορείτε να παρακολουθήσετε το ντέρμπι του ΔΑΚ Νάξου μεταξύ Πανναξιακού ΑΟΚ - Μελίσσια (video)

Ολυμπιακός: Ένα ποδοσφαιρικό διαμάντι από τη Νάξο γεννιέται στον “Θρύλο”

Ποιος είναι ο 13χρονος που φοράει τη φανέλα του Ολυμπιακού και κάνει τα πρώτα του βήματα

Κυκλάδες (Σαντορίνη – Αμοργός): Παγώνουν οι κρατήσεις, τι λένε οι αρμόδιοι

Μείωση 15% από τους tour operators και 50% από τους μεμονωμένους τουρίστες - Τι λένε σε Σαντορίνη - Αμοργό και Πάρο

Νάξος – Αεροδρόμιο: Τον Μάρτιο θα κλείσει για τρεις εβδομάδες λόγω εργασιών αναβάθμισης

Οι εργασίες καλά κρατούν στο αεροδρόμιο της Νάξου - Ερχεται αναστολή λειτουργίας λόγω εργασιών στο διάδρομο προσγείωσης - απογείωσης για δια πλάτυνση

Η μεγάλη απόδραση: 27.000 σολομοί το «έσκασαν» από ιχθυοτροφείο

Οι περιβαλλοντολόγοι εκφράζουν ανησυχία για τις επιπτώσεις στο οικοσύστημα.

Κακοκαιρία “Coral”: Η Νάξος ξύπνησε με 0 βαθμούς θερμοκρασία και αίσθηση ψύχους στους – 4

Πως ξύπνησαν σήμερα (21/02) οι Κυκλάδες - Με αίσθηση ψύχους στους -4 βαθμούς η Απείρανθος και Κωμιακή... Πως είναι οι υπόλοιπες Κυκλάδες

Άκης Τσελέντης: “Ας ελπίσουμε ότι πιθανή εκροή λάβας τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες να είναι ήπια “

"Μπορεί τα τελευταία δύο 24ωρα να βιώσατε μια δραστική μείωση των σεισμών, αυτοί όμως εξακολουθούν να συμβαίνουν με μεγέθη που δεν τους καταλαβαίνετε."

Νάξος: Παγετός στο δρόμο προς Κεραμωτή, προσοχή στους οδηγούς (video)

Ορεινή Νάξος.. Χιόνισε τα ξημερώματα του Σαββάτου, η θερμοκρασία στους μηδέν βαθμούς και παγετός στο δρόμο. Προσοχή (video)

Sea Jets: Σε Σχοινούσα και Ηρακλειά φέτος θα δούμε το “Champion Jet 3” (pinakas)

To "Champion Jet 3" αναλαμβάνει να καλύψει τις δρομολογιακές ανάγκες του καλοκαιριού σε Σχοινούσα - Ηρακλειά ενώνοντας με Νάξο και Κουφονήσια (πίνακας)

Σαντορίνη – Λέκκας: Δύο τα σενάρια “Σταδιακή αποκλιμάκωση ή σεισμός 6 Ρίχτερ”

Επίσκεψη Λέκκα - Ευελπίδου στην Σαντορίνη - Οι συζητήσεις, οι διαπιστώσεις και τα δύο βασικά σενάρια που υπάρχουν στο τραπέζι από ΕΚΠΑ

Κυκλάδες: Οι Ασφαλιστικές εξαιρούν τον .. σεισμό από ανανεώσεις συμβολαίων (!!!)

Οι ασφαλιστικές εξαιρούν τον… σεισμό από τις ανανεώσεις συμβολαίων σε νησιά των Κυκλάδων - Ποια νησιά είναι στο επίκεντρο