Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΠΝΑΙ: Να επανέλθουν οι μειωμένοι συντελεστές

ΠΝΑΙ: Να επανέλθουν οι μειωμένοι συντελεστές

|

Επιμένει η Περιφερειακή Αρχή Νοτίου Αιγαίου στο αίτημά της προς την κυβέρνηση ώστε να επιστραφούν οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά ως αντάλλαγμα του μεταφορικού ισοδύναμου – Τι δηλώνει ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κος Χατζημάρκος για το ΦΠΑ, το Μεταφορικό Ισοδύναμο και αποκαλύπτει την πρόταση προς την Κυβέρνηση  αλλά και κόστος του συνεδρίου 

Θα επιμείνει η περιφερειακή αρχή νοτίου Αιγαίου στο αίτημά της προς την κυβέρνηση, να επιστραφούν οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά που καταργήθηκαν ως αντάλλαγμα του μεταφορικού ισοδύναμου, καθώς όπως εκτιμά, τα οφέλη από την εφαρμογή του δεν θα είναι τα αναμενόμενα και δεν θα υπάρχει ουσιαστικό όφελος. Μάλιστα, ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος τόνισε χτες στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου ότι από τη μελέτη του σχεδίου για το μεταφορικό ισοδύναμο, δεν προκύπτει αύξηση της ανταγωνιστικότητας για τις επιχειρήσεις των νησιών, κάτι που μόνο με το πρότερο καθεστώς του ΦΠΑ θα επιτευχθεί.

Παράλληλα έκανε γνωστό ότι εντός των ημερών θα ζητήσει από την κυβέρνηση τα δημοσιονομικά στοιχεία που θα συμβάλουν στο να διαμορφωθεί η πρόταση της περιφέρειας σύμφωνα με την οποία, το καθεστώς των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ είναι εκείνο που θα επιτρέψει τη στήριξη των νησιωτών και των επιχειρήσεών τους. Προς επίρρωση της θέσης αυτής, ο περιφερειάρχης ανέφερε ότι το ποσό που η κυβέρνηση προτίθεται να δαπανήσει για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου το 2019, ανέρχεται σε 150 εκ ευρώ και είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό των 50 εκ ευρώ που έχει εγγράψει στον προϋπολογισμό ως έσοδο από την εφαρμογή του ενιαίου ΦΠΑ και στα νησιά, μετά την κατάργηση του μειωμένου φόρου.  

«Μελετώ επί δύο μέρες με τους συνεργάτες μου το σχέδιο για το μεταφορικό ισοδύναμο. Παράγραφο -παράγραφο προσπαθούμε να το αναλύσουμε. Έχει έναν προϋπολογισμό για το 2018, που ανέρχεται σε 50 εκ ευρώ, για ένα μικρό αριθμό νησιών από την 1η Ιουλίου έως και την 31η Δεκεμβρίου» είπε συγκεκριμένα ο περιφερειάρχης και απευθυνόμενος προς την κυβέρνηση πρόσθεσε: «Θα ζητούσα να ακυρώσετε την πρωτοβουλία για το μεταφορικό ισοδύναμο και να μας επιστρέψετε τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ. Σήμερα το επαναλαμβάνω γιατί έχοντας μελετήσει τις αρχές που διέπουν το σχέδιο για την εφαρμογή του θα πω το εξής: το 2015 υποστήκαμε αυτή τη σκληρή κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ γιατί τότε η χώρα  μας όπως μας είπαν ήταν σε μία δύσκολη δημοσιονομικά θέση. Σήμερα έρχονται στη δημοσιότητα ειδήσεις για… υπερπλεόνασμα πάνω από το 4% δηλαδή ένα μεγάλο ποσό…Πενήντα εκ. ευρώ για ένα εξάμηνο.

Ήδη ελέχθη από κυβερνητικά χείλη ότι 150 εκ θα είναι για το 2019 μίνιμουμ η χρηματοδότηση για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου. Το δημοσιονομικό βάρος που προκύπτει από τη μεταφορά του μεταφορικού ισοδύναμου σε ποιο βαθμό αντιπροσωπεύει τις απώλειες που είχαν τα δημόσια έσοδα από την εφαρμογή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. Γιατί στον προϋπολογισμό του κράτους που ψηφίστηκε η αναφορά είναι για 50 εκ. ευρώ».

Συνεχίζοντας μάλιστα ο κ. Χατζημάρκος αναρωτήθηκε: «Αν λοιπόν με το ένα χέρι μας παίρνει κάποιος 50 εκ ευρώ γιατί τα έχει ανάγκη και με το άλλο χέρι μας δίνει 150 τότε εμείς χαρίζουμε τα 100 και κρατάμε τα 50. Είμαι βέβαιος ότι δεν ισχύει ούτε το ένα ούτε το άλλο νούμερο… αλλά πρέπει να προλάβουμε να σταματήσει το κακό σε αυτό τον τόπο!»

Όπως επίσης τόνισε ο περιφερειάρχης, σύμφωνα με το σκεπτικό, το μεταφορικό ισοδύναμο έχει στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των νησιωτικών επιχειρήσεων. Σύμφωνα όμως με τον ίδιο, «οι νησιωτικές επιχειρήσεις με αυτό το… βοήθημα δε βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητά τους.

Ο τρόπος εφαρμογής του είναι… εξαιρετικά βαρύς, πολύ δύσκολος και γραφειοκρατικός και ένα μεγάλο ποσοστό δυνητικών δικαιούχων δεν θα φτάσουν ποτέ να το πάρουν. Όλες οι προϋποθέσεις που περιγράφονται μέσα στο νομοσχέδιο το κάνουν δύσκολο να εφαρμοστεί.  Πρέπει να υπάρχει ένας δίκαιος τρόπος οριζόντιος που να βοηθά αποτελεσματικά τις επιχειρήσεις, και αυτός είναι η εφαρμογή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ».

Πάντως ο περιφερειάρχης διαβεβαίωσε χτες δημόσια ότι θα συνεχίσει να στηρίζει αυτή την πρόταση και ζήτησε να πουν επιτέλους την αλήθεια στους νησιώτες γύρω από τους πραγματικούς λόγους της κατάργησής τους. «Αν δημοσιονομικά είναι το ίδιο ή είμαστε πολύ κοντά τότε δε βλέπω για ποιο λόγο δεν θα μπορούσε να γίνει δεκτή η δική μας πρόταση να αντικατασταθεί το μεταφορικό ισοδύναμο με την επιστροφή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ.  

Εγώ αυτή την πρόταση θα τη στηρίξω προσωπικά σε κυβερνητικό επίπεδο, ζητώντας όλες τις πληροφορίες για όλα τα αληθή μεγέθη που έχουν να κάνουν με τον ΦΠΑ και με την καθολική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου από το 2019 σε όλα τα νησιά.

Τελικά χάσαμε τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ για λόγους που είχαν να κάνουν με τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας ή για άλλους λόγους για τους οποίους ιστορικά και ηθικά πρέπει να κοιτάξει τους νησιώτες στα μάτια και να τους πει την αλήθεια: ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΠΗΡΑΝ ΤΟ 2015 ΤΟΥΣ ΜΕΙΩΜΕΝΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΦΠΑ» κατέληξε ο κ. Χατζημάρκος.

Για το αναπτυξιακό
Στο πλαίσιο της αναφοράς του για την πραγματοποίηση του αναπτυξιακού συνεδρίου της περιφέρειας νοτίου Αιγαίου, με τη συμμετοχή του υπουργικού συμβουλίου, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι θα είναι συνεχής η παρακολούθηση  από πλευράς περιφέρειας, της υλοποίησης των όσων τέθηκαν.
«Τώρα είμαστε σε μία διαδικασία αποτύπωσης όλων αυτών που τέθηκαν στα 8 θεματικά τραπέζια, σε ένα κείμενο εργασίας το οποίο θα έχει μέσα όλα όσα ειπώθηκαν το διήμερο ενώ στο μέγαρο Μαξίμου έχει εγκατασταθει ένας μηχανισμός στον οποίο προΐσταται ο υπουργός επικρατείας Χριστόφορος Βερναρδάκης.

Ο μηχανισμός αυτός παρακολουθεί την πορεία υλοποίησης αυτών που ειπώθηκαν. Ακόμα εγώ δεν θα κάνω απολογισμό. Θα έχουμε όμως μία συνεχή παρουσία στο Μέγαρο Μαξίμου ώστε στο μηχανισμό αυτό που έχει εγκατασταθεί εκεί για την παρακολούθηση, να δώσουμε τη μάχη για να προχωρήσουν όλα αυτά που συμφωνήθηκαν εδώ» είπε χαρακτηριστικά και τόνισε ότι ο πρώτος επόμενος μεγάλος στόχος της περιφέρειας είναι να προχωρήσει το έργο της κατασκευής των δικτύων μεταφοράς νερού από το Φράγμα Γαδουρά για την υδροδότηση του υπόλοιπου νησιού, θέμα για το οποίο την επόμενη εβδομάδα θα υπάρξει συνάντηση στην Αθήνα.

«Το πρώτο με το οποίο ξεκινάμε από την επόμενη κιόλας εβδομάδα είναι το έργο της δεύτερης φάσης των δικτύων από το Φράγμα Γαδουρά, καθώς είναι έτοιμη η μελέτη εφαρμογής. Αυτή είναι η συνεννόηση με τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη. Ταυτόχρονα συζητήθηκε και το θέμα για το νομοσχέδιο που αφορά τα υδατοδρόμια και το οποίο περιμένουμε να γίνει ΦΕΚ. Το υπουργείο είναι διατεθειμένο να μας στηρίξει να αυξήσουμε τον αριθμό των υδατοδρομίων από τα 26 που είχαμε σχεδιάσει εμείς» κατέληξε ο περιφερειάρχης.

Για το κόστος του συνεδρίου…
Ο κ. Χατζημάρκος ερωτηθείς για τα όσα «κυκλοφόρησαν» αναφορικά με το κόστος του συνεδρίου στη Ρόδο και τις λεπτομέρειες της διοργάνωσής του, τόνισε ότι δεν δαπανήθηκε κάποιο υπερβολικό ποσό που να απέχει από όσα χρήματα δαπανήθηκαν για όλα τα προηγούμενα εκφράζοντας τον προβληματισμό του για το μεγάλο θόρυβο που δημιουργήθηκε χωρίς λόγο. «Ότι η περιφέρεια ενδέχεται να καταβάλει ποσό 400.000 ευρώ, για τη διαμονή των υπουργών, είναι φριχτά ψέματα. Η περιφέρεια δεν έχει καταβάλει τίποτα και δεν θα καταβάλει.

Το εντυπωσιακό είναι ότι έχουν γίνει 13 περιφερειακά συνέδρια, προηγήθηκαν άλλα 12 είδατε καμία συζήτηση πουθενά για διαμονές και τα υπόλοιπα; Μόνο σε εμάς έγινε συζήτηση. Το περιφερειακό συνέδριο του νοτίου Αιγαίου στοίχισε πάνω κάτω όσο στοίχισαν και τα υπόλοιπα δώδεκα. Το χρηματοδοτήσαμε από τον ίδιο κωδικό, από την ίδια πηγή όλοι. Κανένα υπερβολικό ποσό δεν δαπανήθηκε πουθενά…

Πώς το εισπράττω αυτό εγώ; Θετικά το εισπράττω… Γιατί νομίζω ότι στην πολιτική είναι καλό να ασχολούνται μαζί σου, όταν παράγεις πολιτική… γι΄αυτό ασχολούνται μαζί μας… ενοχλούμε και θετικά και αρνητικά. Προκαλούμε το νου της κοινωνίας και θετικά και αρνητικά. Φτάνει πια με αυτό τον κίτρινο πόλεμο» είπε ο περιφερειάρχης.

Με πληροφορίες από την Rodiaki.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

«Δύσκολος Φλεβάρης» στο Αιγαίο: τι λέει η Εύη Νομικού για Κολούμπο, σεισμούς και το να είμαστε tsunami ready

Η καθηγήτρια Γεωλογικής Ωκεανογραφίας του ΕΚΠΑ ξεδιαλύνει τι συνέβη στη Σαντορίνη, γιατί το Κολούμπο παραμένει το πιο «ζωντανό» ηφαίστειο της χώρας, ποιες περιοχές χρειάζονται σχέδιο τσουνάμι.

Αθηνιός σε φόρμα, Νάξος σε… προσπέραση: ο Αύγουστος γύρισε το παιχνίδι στη Σαντορίνη

Μετά από μήνες πτώσης, ο Αύγουστος ’25 έφερε άνοδο στην κίνηση του λιμανιού της Σαντορίνης (+6% συνολικά)· Ηράκλειο Νο1 προορισμός και η Νάξος… πάνω από τη Σαντορίνη σε Ιούλιο & Αύγουστο!

Κυκλάδες: «Η παιδεία δεν είναι κόστος» — Κοινή παρέμβαση συλλόγων εκπαιδευτικών και κάλεσμα σε απεργία 1/10

Δεκάδες κενά σε δασκάλους/νηπιαγωγούς, ελλείψεις στην Παράλληλη Στήριξη, στέγαση–μετακίνηση στα νησιά: τι ζητούν οι Σύλλογοι ΠΕ Άνδρου, Νάξου–Αμοργού, Πάρου–Αντιπάρου, Σύρου–Τήνου–Μυκόνου.

Αμοργός (Ενωση Ξενοδόχων και Ενοικιαζομένων δωματίων) στο πλευρό του Πάνου Ρούτσι: «Είμαστε με τον Άνθρωπο»

Συγγενείς θυμάτων Τεμπών δηλώνουν στήριξη στον απεργό πείνας (7η μέρα) και καλούν σε συγκέντρωση στο Σύνταγμα. Η Ένωση Ξενοδόχων & Ενοικιαζόμενων Δωματίων Αμοργού συνυπογράφει: «Δεν μας στερούν την ψυχή και την αξιοπρέπεια».

Ρευματοκλοπές στα νησιά: Έκρηξη 67% – πρόστιμα-μαμούθ και βάρος στους συνεπείς

Ιαν–Αυγ 2025: 15.554 περιστατικά, ζημιά 58,5 εκατ. €. Στο «κόκκινο» τουριστικοί προορισμοί – από ξενοδοχεία μέχρι σούπερ μάρκετ. Νέα αυστηρότερα μέτρα.

Κέα: Αναβάθμιση του δρόμου Κορρησίας–Ξύλων με χρηματοδότηση από το ΕΠΑ (1,45 εκατ. €)

Έργο βελτίωσης 4,78 χλμ. με ασφαλτόστρωση 6,5 μ., έργα απορροής και διορθώσεις καμπυλών — έναρξη 1/10/2025, ολοκλήρωση 30/09/2027.

Βοιωτία: 62χρονη φέρεται να έθαψε τη μητέρα της για να παίρνει τη σύνταξη (!!!)

Η γυναίκα, στέλεχος σε ΚΕΠ, φέρεται να ομολόγησε ότι έκρυψε τον θάνατο το καλοκαίρι του 2023 και έθαψε τη μητέρα της σε χώρο δίπλα στο σπίτι· οδηγείται στον Εισαγγελέα Θηβών.

Κυκλάδες: Ένα έμφραγμα, τρία νησιά, μία σωτηρία στο Ιπποκράτειο (video)

Σίφνος → Σύρος (4–5 μέρες) → Μύκονος → Αθήνα: καταγγελίες της οικογένειας για χαοτικές διακομιδές και κενά στο σύστημα υγείας των νησιών.

Φθινοπωρινό reset στη Νάξο: Κλινική Διατροφή με επίκεντρο το Naxos Medical

Ο Κλινικός Διατροφολόγος Εμμανουήλ Νιάος επιστρέφει για συνεδρίες δύο ημερών — ιδανική ευκαιρία να «μεταφράσουμε» τις καλοκαιρινές συνήθειες σε ισορροπημένη καθημερινότητα.

Σαντορίνη: Η 5η Μαΐου καθιερώνεται επίσημη αργία προς τιμήν της Αγίας Ειρήνης

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 160/Α/18-9-2025. Από το 2026 και κάθε χρόνο, οι υπηρεσίες του Δήμου Θήρας θα παραμένουν κλειστές την 5η Μαΐου.

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Blue Star Naxos: από 19/9 αναχώρηση 11:05 από Νάξο για Πειραιά — αρχίζει το χειμερινό πρόγραμμα

Σύμφωνα με το Naxos Blue Travel, το νέο ωράριο θα ισχύει όλο τον χειμώνα. Δείτε αναλυτικά τη διαδρομή Αστυπάλαια–Κατάπολα της επόμενης ημέρας.

Κουφονήσια: «Νερό από χρυσάφι», λογαριασμοί έως 10€/m³, τι απαντά ο Βαγγέλης Κατσαράς (video)

Εστίαση, διαμονή και μικρά καταστήματα μιλούν για ασφυξία – Ο Δήμος Νάξου κάνει λόγο για «εξορθολογισμό» βάσει κόστους αφαλάτωσης και αποτροπή υπερκατανάλωσης (video)

Ηρακλειά: Αντίδραση επαγγελματιών για τις αυξήσεις στο νερό, τι αναφέρουν, ποια απάντηση πήραν

Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Ηρακλειάς εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για τις αυξήσεις στο κόστος ύδρευσης και ζήτησε δίκαιο επιμερισμό δαπανών ανά νησί.

Σκοπελίτης: Αλλαγές δρομολογίων 19–21/09/2025 λόγω κακοκαιρίας

Το ταξιδιωτικό πρακτορείο Zas Travel Νάξου ενημερώνει: το δρομολόγιο της Παρασκευής μεταφέρεται για Σάββατο και του Σαββάτου για Κυριακή — δείτε αναλυτικά τις ώρες.

Υπόθεση …Νερό: Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Δονούσας ζητά επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής και δίκαιες χρεώσεις

Μετά την Ηρακλειά και τα Κουφονήσια, διαμαρτύρεται και η Δονούσα για τις αυξήσεις - Τι ζητούν οι επαγγελματίες

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Σε ποιες περιοχές θα έχει αύριο το πρωί (20/09) διακοπή ρεύματος

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση «Προσωρινή Διακοπή», θα επηρεαστούν Μπαούζι Δαμαριώνα, Αυλωνίτσα, Άγιος Δημήτριος και Αγ. Ανάργυροι Σαγκρί.

Απαγορευτικό: Στις 9.30 το βράδυ απόψε αναχωρεί το “Blue Star Naxos” (Πίνακας)

Λόγω κακοκαιρίας αλλάζουν αναχωρήσεις/ακυρώνονται δρομολόγια. Τι ισχύει ανά πλοίο, πότε χρειάζεται αλλαγή εισιτηρίων και ποιες μεταφορές επιβατών έγιναν.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.