Επίσημη διαμαρτυρία από το Δήμο Πάρου για τις συνεχόμενες διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος – Τι ζητάει από τον ΔΕΔΔΗΕ ο Δήμαρχος Μάρκος Κωβαίος
“…. Το τελευταίο χρονικό διάστημα, οι βροχές και οι δυνατοί άνεμοι λόγω της κακοκαιρίας που επικράτησε, οδήγησαν σε αιφνιδιαστικές διακοπές ρεύματος οι οποίες διήρκησαν από λίγα λεπτά ως αρκετές ώρες. Οι απροειδοποίητες αυτές διακοπές ρεύματος δημιουργούν σοβαρά προβλήματα και κατά συνέπεια την οικονομική επιβάρυνση και ζημία στους κατοίκους και δημότες του Δήμου μας. Ειδικότερα, από την πολύωρη διακοπή ρεύματος σπίτια και επιχειρήσεις μένουν δίχως ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ ακόμα βλάβες παρατηρούνται σε οικιακές συσκευές, συνδέσεις διαδικτύου, οθόνες, router….”
Ποιος τα αναφέρει αυτά; Ο Δήμος Πάρου, ο οποίος με επιστολή που υπογράφει ο Δήμαρχος Μάρκος Κωβαίος και έχει ως παραλήπτη τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΔΕΔΔΗΕ, εκφράζει την αγανάκτησή του για τις επαναλαμβανόμενες διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος που αφήνουν, όπως επισημαίνει, κυριολεκτικά απροστάτευτους χιλιάδες πολίτες, με κάθε καιρικό φαινόμενο. Και ζητάει; ” να μας ενημερώσετε, υπεύθυνα και εγγράφως για τους λόγους οι οποίοι προκαλούν αυτές τις συνεχείς διακοπές ηλεκτροδότησης στην περιοχή και αφετέρου για το ποιες είναι οι ενέργειες και ο προγραμματισμός της εταιρείας σας για τη μελλοντική αποφυγή παρόμοιων καταστάσεων”.
(σ.σ. Να σημειώσουμε ότι και χθες ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Συρμαλένιος μετέφερε το πρόβλημα με την υποστελέχωση του τοπικού ΔΕΔΔΗΕ στην βουλή μέσω σχετικής ερώτησης)
Αναλυτικά, η επιστολή από το Δήμο Πάρου (σ.σ. σε μορφή pdf στο τέλος του άρθρου)
“Ο Δήμος Πάρου εκφράζει την αγανάκτησή του για τις επαναλαμβανόμενες διακοπές ρεύματος που αφήνουν κυριολεκτικά απροστάτευτους χιλιάδες πολίτες, με κάθε καιρικό φαινόμενο (καύσωνα, αέρα, βροχή).
Το τελευταίο χρονικό διάστημα, οι βροχές και οι δυνατοί άνεμοι λόγω της κακοκαιρίας που επικράτησε, οδήγησαν σε αιφνιδιαστικές διακοπές ρεύματος οι οποίες διήρκησαν από λίγα λεπτά ως αρκετές ώρες. Οι απροειδοποίητες αυτές διακοπές ρεύματος δημιουργούν σοβαρά προβλήματα και κατά συνέπεια την οικονομική επιβάρυνση και ζημία στους κατοίκους και δημότες του Δήμου μας. Ειδικότερα, από την πολύωρη διακοπή ρεύματος σπίτια και επιχειρήσεις μένουν δίχως ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ ακόμα βλάβες παρατηρούνται σε οικιακές συσκευές, συνδέσεις διαδικτύου, οθόνες, router.
Παράλληλα, επέρχονται ζημιές σε αντλιοστάσια ύδρευσης και άρδευσης, στον δημοτικό φωτισμό, σε ποιμνιοστάσια, σε εξοπλισμό επιχειρήσεων, καθώς και σε εργαζόμενους, οι οποίοι δεν μπορούν να συνδεθούν στις ειδικές πλατφόρμες για να πραγματοποιήσουν τις εργασίες τους. Ακόμη, είναι επικίνδυνο για τους ασθενείς που εξαρτώνται από συσκευές που λειτουργούν με ρεύμα και κάθε διακοπή εγκυμονεί κινδύνους για ανεπανόρθωτη βλάβη της υγείας και της ζωή τους.
Είναι προφανές ότι η δυσλειτουργία οφείλεται σε τεχνικά υποβαθμισμένο και κακά συντηρημένο δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειες στον Δήμο Πάρου.
Εξάλλου, η διαμαρτυρία μας δεν αφορά το τεχνικό προσωπικό των 3 μόνιμων εναεριτών του πρακτορείου Πάρου-Αντιπάρου, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να εργάζονται σε βάρδιες 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, καταβάλλοντας τεράστιες προσπάθειες για να αποκαταστήσουν τις επαναλαμβανόμενες βλάβες. Ωστόσο, με περίπου 18.000 μόνιμους κατοίκους, και ενόψει των αυξημένων αναγκών που παρατηρούνται από την περίοδο του Πάσχα με κορύφωση την καλοκαιρινή περίοδο, είναι αυτονόητο ότι τα παραπάνω άτομα δεν επαρκούν σε καμία περίπτωση για την εκτέλεση των απαραίτητων ενεργειών.
Παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις τόσο από πλευράς της Δημοτικής αρχής όσο και των επαγγελματιών και κατοίκων δεν υπάρχει καμιά βελτίωση.
Ως εκ τούτου, ζητάμε να μας ενημερώσετε, υπεύθυνα και εγγράφως για τους λόγους οι οποίοι προκαλούν αυτές τις συνεχείς διακοπές ηλεκτροδότησης στην περιοχή και αφετέρου για το ποιες είναι οι ενέργειες και ο προγραμματισμός της εταιρείας σας για τη μελλοντική αποφυγή παρόμοιων καταστάσεων.
Στο πλαίσιο των υποχρεώσεων σας σχετικά με τη λειτουργία, τη συντήρηση, την αξιοπιστία και την ασφάλεια ενός τεχνικά άρτιου δικτύου, ιδιαίτερα όσον αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές, την ποιότητα τάσης και την αξιοπιστία τροφοδοσίας, οφείλετε να λαμβάνετε όλα τα κατάλληλα μέτρα ώστε να παρέχετε σταθερά και αδιάλειπτα ηλεκτρική ενέργεια. Στο ίδιο μήκος κύματος, πρέπει να αντιμετωπίζονται αλλά και να προλαμβάνονται βλάβες στο δίκτυο, και ιδιαίτερα αυτές που μπορούν να προκαλέσουν σημαντική ζημία στους καταναλωτές, και των οποίων τα αίτια δεν συσχετίζονται με γεγονότα ανωτέρας βίας, παρά σε κάκιστη συντήρηση του δικτύου.
Επιφυλασσόμενοι παντός νομίμου δικαιώματός μας, ως Δήμος Πάρου, σας δηλώνουμε πως απαιτούμε την άμεση επίλυση του προβλήματος και ταυτόχρονα είμαστε αρωγοί σε κάθε προσπάθειά σας προς αυτήν την κατεύθυνση…”.