Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή, η βουλευτής του ΜέΡΑ24 Φωτεινή Μπακαδήμα σχετικά με τις συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολικές μονάδες Νάξου και Πάρου… Τι αναφέρει στην ερώτησή της προς την αρμόδια υπουργό Παιδείας
“…. Στις Κυκλάδες πόσα είναι τα εκπαιδευτικά κενά και ποια είναι τα σχολεία με τα περισσότερα κενά; Για ποιο λόγο αποφασίστηκε η σύμπτυξη τμημάτων ενώ έχει ξεκινήσει η σχολική χρονιά; Τι οδήγησε στην απόφαση σύμπτυξης των τμημάτων εν μέσω πανδημίας και με τα κρούσματα καθημερινά να είναι χιλιάδες;…”
Μερικές από τις ερωτήσεις που περιλαμβάνει η τοποθέτηση της Φωτεινή Μπακαδήμα – βουλευτής του ΜέΡΑ25 – με επίκεντρο τις εξελίξεις στις Κυκλάδες όπου έχουμε συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολικές μονάδες σε Νάξο και Πάρο… Η ερώτηση κατατέθηκε στη Βουλή και απευθύνεται στην αρμόδια υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως και όπως διαβάζουμε ανάμεσα στα άλλα “Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι συμπτύξεις στο 1ο Γυμνάσιο Πάρου, με τα 5 τμήματα της Α’ τάξης Γυμνασίου (105 περίπου μαθητές) να γίνονται 4, με 27 περίπου μαθητές ανά τμήμα και με πολλά τμήματα να καλούνται να κάνουν μάθημα σε προκάτ αίθουσες. Κάτι αντίστοιχο συνέβη και στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Νάξου, όπου αποφασίστηκε η συγχώνευση των τμημάτων της Ε’ Δημοτικού, τμήματα στα οποία, λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών που χρήζουν ειδικής υποστήριξης μέσω φοίτησης σε Τμήμα Ένταξης, έχουν υπάρξει στο παρελθόν μεταβολές ώστε να μπορεί να λειτουργήσει η τάξη”.
Αναλυτικά, η ερώτηση της κας Μπακαδήμα με τίτλο “Συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία των Κυκλάδων” αναφέρει:
“Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, εν μέσω του 4ου κύματος της πανδημίας, προχωρά όχι σε αποσυμφόρηση των σχολείων και δημιουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές, όπως θα περίμενε κανείς, αλλά σε γενικευμένες συμπτύξεις και καταργήσεις τμημάτων και συνακόλουθο υποβιβασμό των σχολείων της χώρας, την ίδια στιγμή που τα σχολεία έχουν ήδη σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και καθηγητές στις παράλληλες στηρίξεις καθώς και ελλιπές υγειονομικό πρωτόκολλο, πρακτικά μη εφαρμόσιμο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι συμπτύξεις στο 1ο Γυμνάσιο Πάρου, με τα 5 τμήματα της Α’ τάξης Γυμνασίου (105 περίπου μαθητές) να γίνονται 4, με 27 περίπου μαθητές ανά τμήμα και με πολλά τμήματα να καλούνται να κάνουν μάθημα σε προκάτ αίθουσες.
Κάτι αντίστοιχο συνέβη και στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Νάξου, όπου αποφασίστηκε η συγχώνευση των τμημάτων της Ε’ Δημοτικού, τμήματα στα οποία, λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών που χρήζουν ειδικής υποστήριξης μέσω φοίτησης σε Τμήμα Ένταξης, έχουν υπάρξει στο παρελθόν μεταβολές ώστε να μπορεί να λειτουργήσει η τάξη.
Όπως είναι εύλογο η σύμπτυξη τμημάτων αφού έχει ξεκινήσει, μάλιστα, η σχολική χρονιά, δημιουργεί προβλήματα δυσλειτουργίας στην εκπαιδευτική διαδικασία, απειλεί την ψυχολογία των παιδιών και επίσης είναι εξαιρετικά επικίνδυνη για την υγεία των μαθητών, αφού θα είναι αδύνατο να τηρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα και αναπόφευκτα θα κινδυνεύει καθημερινά η υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών, οικογενειακού περίγυρου και κατ’ επέκταση του συνόλου της τοπικής κοινωνίας.
Κατόπιν των παραπάνω,
Ερωτάται η κα Υπουργός:
1. Ποια τα κριτήρια για τις συγχωνεύσεις τμημάτων;
2. Πόσα είναι τα εκπαιδευτικά κενά που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα και ποια η πρόβλεψη για την άμεση κάλυψή τους;
3. Ειδικότερα στις Κυκλάδες πόσα είναι τα εκπαιδευτικά κενά και ποια είναι τα σχολεία με τα περισσότερα κενά;
4. Για ποιο λόγο αποφασίστηκε η σύμπτυξη τμημάτων ενώ έχει ξεκινήσει η σχολική χρονιά;
5. Τι οδήγησε στην απόφαση σύμπτυξης των τμημάτων εν μέσω πανδημίας και με τα κρούσματα καθημερινά να είναι χιλιάδες;
6. Ποια η επιστημονική εισήγηση της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στις σχολικές μονάδες;
7. Είναι εγκεκριμένες από την Επιτροπή Λοιμωξιολόγων οι συγχωνεύσεις τμημάτων που προγραμματίζετε να γίνουν;
8. Ειδικότερα για τα προαναφερθέντα σχολεία της Πάρου και της Νάξου, ποια είναι τα κριτήρια σύμπτυξης των τμημάτων;
9. Σχεδιάζετε σύμπτυξη τμημάτων και σε άλλα σχολεία των Κυκλάδων και αν ναι, σε ποια και με ποια συγκεκριμένα κριτήρια ανά σχολική μονάδα;
10. Ποια άμεσα νομοθετική πρωτοβουλία ακύρωσης των συγχωνεύσεων θα λάβετε ώστε να μην κινδυνεύσουν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί και να λειτουργήσουν με ασφάλεια τα σχολεία της χώρας μας;
Η ερωτώσα βουλευτής Φωτεινή Μπακαδήμα