Τετάρτη, Ιανουάριος 22, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Κυκλάδων: Χωρίς σχέδιο ο νόμος της ΝΔ για την ναυτιλία

ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Κυκλάδων: Χωρίς σχέδιο ο νόμος της ΝΔ για την ναυτιλία

|

«Ο Υπουργός Ναυτιλίας χθες προσπάθησε καθυστερημένα με μια σειρά από ασύνδετα μέτρα να απαντήσει στις ενέργειες και στα υπομνήματα των φορέων της Ναυτιλίας, της Ακτοπλοΐας και της Ναυτεργασίας, χωρίς σχέδιο για την αντιμετώπιση της κρίσης με σημαντικά κενά και μεγάλες ελλείψεις» Αυτό αναφέρει ανάμεσα στα άλλα η ανακοίνωση που εξέδωσε η ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Κυκλάδων για τα μέτρα προστασίας της Ναυτιλίας λόγω της κρίσης 

Νέος Νόμος της ΝΔ για την Ναυτιλία και τις θαλάσσιες ενδομεταφορές: Χωρίς στρατηγικό σχέδιο για τη ναυτιλία και την αντιμετώπιση της κρίσης, εκτοπισμός του δημοσίου από τον έλεγχο της ακτοπλοΐας, απαξίωση της Δημόσιας Διοίκησης, της ασφάλειας, της προστασίας του θαλάσσιου και παράκτιου περιβάλλοντος.

Σήμερα, σε αυτή την έκτακτη κατάσταση, με την πανδημία να επιφέρει αλλαγές σε όλους τους τομείς, προκύπτει πραγματική ανάγκη στήριξης της ακτοπλοΐας, της συνέχισης των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των νησιών και της ταυτόχρονης προστασίας των θέσεων εργασίας των ναυτικών, απόψεις που αναλυτικά  διατυπώνονται στις οκτώ προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ που κατατέθηκαν από τον τομεάρχη ναυτιλίας Νεκτάριο Σαντορινιό. (https://www.syriza.gr/article/id/89251/N.-Santorinios:-8-protaseis-toy-SYRIZA-gia-th-sthriksh-ths-diasyndeshs-twn-nhsiwn-ths-naytergasias-kai-ths-aktoploias.html)

Ο Υπουργός Ναυτιλίας χθες προσπάθησε καθυστερημένα με μια σειρά από ασύνδετα μέτρα να απαντήσει στις ενέργειες και στα υπομνήματα των φορέων της Ναυτιλίας, της Ακτοπλοΐας και της Ναυτεργασίας, χωρίς σχέδιο για την αντιμετώπιση της κρίσης με σημαντικά κενά και μεγάλες ελλείψεις.

Ο απαιτούμενος ανασχεδιασμός των δρομολογίων οφείλει να γίνει με γνώμονα τη διασφάλιση των κεντρικών-τοπικών συνδέσεων των νησιών και την απρόσκοπτη διακίνηση αγαθών και τοπικών προϊόντων σε αυτά, μετά από δημόσια συζήτηση του Υπουργείου Ναυτιλίας – Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, του ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας) και των νησιωτικών κοινωνιών, δήμων, περιφέρειας, επιμελητηρίων, συλλόγων. Συγχρόνως, πρέπει να διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας των ναυτεργατών, να προβλεφθεί η έκτακτη χρηματοδότηση των δρομολογίων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και όχι σε βάρος των ήδη υφιστάμενων άγονων γραμμών.

Το καθεστώς στη «Ναυτιλία και τις θαλάσσιες ενδομεταφορές» τροποποιήθηκε με νέο νόμο που ψηφίστηκε πριν λίγες μέρες από τη ΝΔ, εν μέσω έκτακτων μέτρων λόγω πανδημίας COVID-19, με 2 βουλευτές από κάθε κοινοβουλευτικό κόμμα, χωρίς να υπηρετεί ένα στρατηγικό σχέδιο για τη ναυτιλία και την αντιμετώπιση της κρίσης, μόνο με κάποιες θετικές ρυθμίσεις για το λιμενικό σώμα. Στους νησιώτες γίνεται ήδη ορατό το πνεύμα του νόμου, με την ευκολία που οι εταιρείες ανασχεδιάζουν, καταργούν, συμπυκνώνουν τις γραμμές ή δεν δρομολογούν τα προγραμματισμένα πλοία, παρακάμπτοντας κάθε δημόσιο έλεγχο και συζήτηση με τις τοπικές κοινωνίες. Οι επιπτώσεις του νόμου στη Σαντορίνη είναι πιο σημαντικές με την ακύρωση της ανέλκυσης του Sea Diamond, ενώ στις Δυτικές Κυκλάδες αναζωπυρώνεται η αγωνία για τις φετινές γραμμές.

Στον αντίποδα του νομοσχεδίου που είχε καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος στόχευε στον πλήρη ανασχεδιασμό του βασικού νόμου της  ακτοπλοΐας (2932/2001), είχε περάσει από δημόσια διαβούλευση λίγο πριν τις εκλογές αλλά δεν πρόλαβε να ψηφιστεί, ο νέος νόμος της ΝΔ είναι μια αποσπασματική και φωτογραφική τροποποίηση του 2932/2001, που δεν λύνει τα βασικά  προβλήματα της ακτοπλοΐας, υιοθετεί  κάποια σημεία του νομοσχεδίου που είχε κατατεθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ καταργεί σημαντικές θετικές ρυθμίσεις άλλων νόμων.

Ο νέος νόμος διαπνέεται από την νεοφιλελεύθερη αντίληψη εκτοπισμού του δημοσίου από τον έλεγχο της ακτοπλοΐας, με εξυπηρέτηση συμφερόντων των ακτοπλοϊκών εταιρειών, μεταφοράς πετρελαιοειδών, αποβλήτων και της ιδιωτικής διαχείρισης των λιμανιών. Προωθεί την αποδόμηση της νησιωτικότητας. Εκπαραθυρώνει την Δημόσια Διοίκηση, την διαφάνεια, την ασφάλεια, την προστασία του θαλάσσιου και παράκτιου περιβάλλοντος. Είναι η εξόφληση των γραμματίων προς τις εταιρείες που διέθεσαν τα πλοία και τα ελικόπτερα τους στην υπηρεσία του εκλογικού αγώνα της ΝΔ.

Με λίγες θετικές και πολλές αρνητικές ρυθμίσεις, όπως ενδεικτικά:

·      Ελαφρύνονται οι κυρώσεις στις περιπτώσεις σοβαρών παραβάσεων στην ακτοπλοΐα.

·      Ρυθμίζονται προβλήματα ανταγωνισμού, υπέρ των ταχύπλοων. 

·      Ελαττώνεται η εκπροσώπηση νησιωτικών φορέων στο Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής, και καταργείται το Ερευνητικό Ινστιτούτο Νησιωτικής Πολιτικής.

·      Ενσωματώνονται οι νομοθετικές μας πρωτοβουλίες για το Μεταφορικό Ισοδύναμο(Μ.Ι.), αλλά με αδικαιολόγητη συνέχιση της εφαρμογής του Μ.Ι. στα καύσιμα ως πιλοτικής.

·      Δεν προσδιορίζεται η χρηματοδότηση του Μ.Ι. από προϋπολογισμό ή ΠΔΕ.

·      Μεταβάλλεται η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), για να εξυπηρετήσει την πώληση των λιμανιών.

·      Καταργείται η Δημόσια Αρχή Λιμένων (ΔΑΛ), που ασκούσε τον έλεγχο του δημοσίου στα λιμάνια.

·      Θετική η πρόσληψη 1.500 στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή.

·      Επαναφέρεται το παλιό καθεστώς ελέγχου ασφάλειας πλοίων, το οποίο και είχε τροποποιηθεί μετά το ατύχημα του Αγία Ζώνη ΙΙ.

·      Καταργούνται οι αρμοδιότητες των Λιμενικών Αρχών στον αιγιαλό και την παραλία.

·      Καταργείται το Περιφερειακό Παρατηρητήριο Δόμησης Αυθαιρέτων.

·      Αδειοδοτούνται οι πλωτές εξέδρες με τη σύμφωνη γνώμη μόνο της Κτηματικής.

·      Δημιουργείται σε κάθε λιμάνι μονοπώλιο διαχείρισης στερεών αποβλήτων.

Σε αντίθεση με τα παραπάνω, η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ Κυκλάδων, υποστηρίζει ότι η δυνατότητα μετακίνησης των νησιωτών αποτελεί πρωταρχικό όρο ύπαρξης νησιωτικής ζωής, η συγκοινωνία κοινωνικό αγαθό, που η λειτουργία της και το ισοδύναμο κόστος της πρέπει να εξασφαλίζονται και να ρυθμίζονται από το κράτος. Με καθορισμό των ακτοπλοϊκών γραμμών, των θαλάσσιων δρόμων του Αιγαίου, ώστε να εξυπηρετούν το σχέδιο ισόρροπης παραγωγικής και κοινωνικής ανασυγκρότησης των Κυκλάδων, της επόμενης μέρας μετά την κρίση και την πανδημία, με γεωγραφικά, παραγωγικά, κοινωνικά και διοικητικά κριτήρια και στόχο την ισοκάλυψη όλου του χώρου και των εποχών.

Η επιδημία και η επακόλουθη κρίση στην κοινωνία λόγω του κορωνοϊού αναδεικνύει την αναντικατάστατη σημασία του δημόσιου τομέα σε όλο το φάσμα της ζωής μας. Δυστυχώς ο νέος νόμος για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές επιμένει στο ναυάγιο του νεοφιλελευθερισμού, στην απεξάρτηση από κάθε δημόσιο έλεγχο, σε βάρος της κοινωνίας των νησιών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ με την επεξεργασμένη στρατηγική για την ναυτιλία, τις προγραμματικές θέσεις για την συγκοινωνία και την παραγωγική ανάπτυξη στις Κυκλάδες, παραμένει η μόνη ελπίδα για τη κοινωνία μας.

 

Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ Κυκλάδων


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Θαλάσσια Πάρκα: θεσμοθέτηση εντός 2025 σε Φολέγανδρο, Ανάφη, Μήλο και ίσως Αμοργό

Θεσμοθέτηση θαλάσσιων πάρκων εντός 2025 - Σε ποια νησιά των Κυκλάδων

ΔΕΔΔΗΕ: Αυξήσεις που …τρομάζουν ζητάει στα τέλη για τα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος

Ρεύμα: Μεγάλη αύξηση τελών ζητάει ο ΔΕΔΔΗΕ - Ποιοι είναι οι λόγοι αυτών των αιτημάτων

Δημοτική Επιτροπή: Στο τραπέζι (24/01) ο προϋπολογισμός του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ποια είναι τα θέματα συζήτησης στην Δημοτική Επιτροπή Νάξου και Μικρών Κυκλάδων που θα συνεδριάσει για 2η φορά μέσα σε μία εβδομάδα

Βουλή των Ελλήνων: Με 247 “ναι” ο Νικήτας Κακλαμάνης, νέος πρόεδρος

Νικήτας Κακλαμάνης: Με 247 «ναι» νέος πρόεδρος της Βουλής - Ποιοι τον ψήφισαν

Μουσική Βραδιά με τον Γιάννη Τεργιάκη και την Άννα Μαρία Ντεληγιώργη στο AMEN Nightclub στη Νάξο

Το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025, η καρδιά της μουσικής χτυπά στη Νάξο! Ο Γιάννης Τεργιάκης και η Άννα Μαρία Ντεληγιώργη ενώνουν τις δυνάμεις τους για μια εκρηκτική εμφάνιση στο AMEN Nightclub, το απόλυτο hot spot του νησιού.

Εταιρεία Κυκλαδικών Μελετών: Το Σεπτέμβριο ανοίγει τις εργασίες του το Ε΄ Διεθνές Κυκλαδολογικό Συνέδριο

Στον Αδάμαντα της Μήλου από την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025 έως και το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2025 με τίτλο: ΚΥΚΛΑΔΕΣ : Αειφορία - Πολιτισμός

Μήλος: Η κίνηση της Δημοτικής Αρχή με βάση το περιβάλλον και τη προστασία του

Επείγον δημοτικό κάλεσμα για την περιβαλλοντική προστασία της Μήλου - Ποιος ο λόγος; τι θέλει να πετύχει;

Με την ηγεσία των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Εργασίας συναντήθηκε ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Φυτωρίου

Στη συνάντησή του με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, ο Πρόεδρος έθεσε ζητήματα του πρωτογενούς τομέα της εταιρίας και ενημέρωσε τον Υπουργό για τις δραστηριότητες του φυτώριου.

Ξενοδοχεία: Επενδύσεις ύψους 8 εκ. ευρώ σε μονάδες στην Σχοινούσα και Μήλο

Πέντε (5) νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο, Κω, Μήλο, Σχοινούσα, Χαλκίδα

Εγγραφή στο «Μητρώο 11» για την αποφυγή ανεπιθύμητων κλήσεων – Η διαδικασία

Ασπίδα για τις ενοχλητικές κλήσεις αυτού του είδους αποτελεί η ένταξη των συνδρομητών στο ειδικό «μητρώο 11» των εταιρειών κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας

Αποκλειστικό: Ο ΣΚΑΙ μετέτρεψε το λιμάνι της Νάξου σε αεροδρόμιο (video)

Απίστευτο... Ο ΣΚΑΙ μετέδωσε ρεπορτάζ από νερά που μπάζει το αεροδρόμιο της Νάξου με φωτογραφίες από το λιμάνι και μάλιστα άσκησε και κριτική (video)

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος (17/01) στη πόλη

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για τέσσερις ώρες περίπου αύριο η πόλη της Νάξου... Δείτε σε ποιες γειτονιές

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο Πατέρας Γεώργιος Φυρογένης

Εφυγε από τη ζωή ο παπά Γιώργης Φυρογένης - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

SeaJets: Τα δρομολόγια που προτείνει για το φετινό καλοκαίρι

Αυτά είναι τα δρομολόγια που έχει θέσει ως προτεραιότητα η SeaJets για το φετινό καλοκαίρι

Eurovision 2025: Στην 12αδα του τελικού το “High Road” του Ναξιώτη John Βλασερού και της Georgina Kalais (video)

Στον τελικό της 30ης Ιανουαρίου για την πρόκριση στην φετινή Eurovision ο Ναξιώτης John Vlasseros με την Georgina Kalais και το τραγούδι "High Road" (video)

Νάξος – Ευαγγελία Γατσωτή: Πρεμιέρα σήμερα (17/01) για τη παράσταση “Γιάννης το βούδι”

Δύο παραστάσεις έργων με την υπογραφή της ανερχόμενης συγγραφέα από τη Νάξο Ευαγγελίας Γατσωτή ανεβαίνουν αυτή την εβδομάδα: «Κόκκινες γραμμές ή Λέξεις που κάνουν τζιζ» (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 20/1) και «Γιάννης το βούδι» (Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», από 17/1)

Νάξος – Αρχαίος μόλος: Ανάγκη για σωστή ενημέρωση μέσω πινακίδας

Ο μοναχικός αρχαϊκός μόλος στο λιμάνι της Νάξου - Η πρόταση από τον Γιώργο Καρνέζη