Τι είδαν τα μέλη της Λαϊκής Συσπείρωσης Νάξου όταν επισκέφθηκαν χθες τα τέσσερα δημοτικά σχολεία της Νάξου – Γιατί αναφέρουν την έκφραση “Λόγια του Αέρα” μιλώντας για τις διαβεβαιώσεις της Δημοτικής Αρχής;
” Οι διαβεβαιώσεις της Δημοτικής Αρχής, ότι είναι όλα έτοιμα για το άνοιγμα των σχολείων, στη συνάντηση που είχαμε τη Δευτέρα 7 Σεπτέμβρη με το Δήμαρχο και τον πρόεδρο της επιτροπής παιδείας για να ενημερωθούμε σχετικά, αποδείχθηκαν λόγια του αέρα”. Ποιος το λέει αυτό και γιατί; Τα μέλη της Λαϊκής Συσπείρωσης Νάξου σε χθεσινοβραδινή ανακοίνωσή τους και όπως τονίζοντας είχαν επισκεφθεί τα δημοτικά σχολεία της Νάξου (τα τέσσερα της πόλης) με σκοπό να δουν ποια είναι η εικόνα τους δύο ημέρες πριν από το πρώτο κουδούνι. Και βέβαια κάνουν αναφορά στα προβλήματα που εντόπισαν με σημείο αναφοράς το ιστορικό 1ο Δημοτικό Σχολείο της πόλης…
Τίτλος του ενημερωτικού δελτίου ” τεράστιες οι κυβερνητικές ευθύνες, συνένοχη η Δημοτική Αρχή για την κατάσταση στα σχολεία 2 μέρες και μάλιστα μη εργάσιμες πριν τον Αγιασμό, τη Δευτέρα14/9 χωρίς ουσιαστική προετοιμασία”
“Κλιμάκιο της Λαϊκής Συσπείρωσης, με τον επικεφαλής δημοτικό σύμβουλο Γιάννη Κορρέ, επισκέφθηκε χτες Παρασκευή 11/9 τα τέσσερα δημοτικά σχολεία της Χώρας Νάξου προκειμένου να δούμε με τα ίδια μας τα μάτια , αν τα σχολεία είναι έτοιμα για το άνοιγμα τους τη Δευτέρα 14/9.
Οι διαβεβαιώσεις της Δημοτικής Αρχής, ότι είναι όλα έτοιμα για το άνοιγμα των σχολείων, στη συνάντηση που είχαμε τη Δευτέρα 7 Σεπτέμβρη με το Δήμαρχο και τον πρόεδρο της επιτροπής παιδείας για να ενημερωθούμε σχετικά, αποδείχθηκαν λόγια του αέρα. Διαπιστώσαμε:
@ Προληπτική απολύμανση όλων των σχολικών χώρων για τον Covid-19 δεν έχει γίνει ή θα γίνει επιλεκτικά μόνο στους ανοιχτούς σχολικούς χώρους.
@ Ο καθαρισμός των σχολικών αιθουσών και λοιπών σχολικών χώρων ξεκίνησε την Παρασκευή 11/9, αφού οι καθαρίστριες κλήθηκαν να υπογράψουν σύμβαση μόλις την προηγούμενη μέρα και για να ολοκληρωθεί θα πρέπει να υπερβούν τον εαυτό τους και τα όρια αντοχής τους δουλεύοντας και το σαββατοκύριακο για να γίνει ουσιαστική δουλειά.
@ Ο αριθμός των καθαριστριών που προσλήφθηκαν είναι ίδιος με πέρυσι, που δεν είχαμε κατάσταση πανδημίας, και πιο συγκεκριμένα :40 καθαρίστριες με 3/ωρη απασχόληση, μόνο 3 πλήρους απασχόλησης μαζί με 9 μόνιμες για 70 σχολικές μονάδες (ΑΔΑ: 9Τ3ΩΩΚΗ-ΝΟΧ).
Με αυτόν τον αριθμό εργαζομένων, η καθαριότητα των σχολείων και των εγκαταστάσεών τους δεν καλυπτόταν επαρκώς ούτε τα προηγούμενα χρόνια, πόσο μάλλον στις σημερινές συνθήκες που οι απαιτήσεις για συχνή και ενδελεχή καθαριότητα, σύμφωνα με τις οδηγίες και τα πρωτόκολλα, που επιβάλουν συχνό και επίμονο καθαρισμό σε πόμολα, θρανία και τουαλέτες, όργανα γυμναστικής, σχολικές αίθουσες, βοηθητικούς και κοινόχρηστους χώρους, προαύλια και γραφεία. Όλες αυτές οι εργασίες δεν καλύπτονται με «τρίωρα» μάλιστα με λειτουργία ολοήμερων και εσπερινών δομών.
@ Οι μάσκες και λοιπά μέσα ατομικής προστασίας που εξήγγειλε το υπουργείο δεν έχουν παραλειφθεί ακόμα από τις σχολικές μονάδες, παραπέμπονται για μετά το άνοιγμα των σχολείων και θα χρειαστεί γονείς και εκπαιδευτικοί να βάλουν το χέρι στη τσέπη.
@ Τα σχολεία της πρωτοβάθμιας δεν έχουν εξοπλιστεί με θερμόμετρα υπερύθρων μετώπου, όπως της δευτεροβάθμιας
@ Η συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων θα λειτουργήσουν με πάνω από 20 μαθητές, ακόμα και 25άρια με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την τήρηση των αποστάσεων σύμφωνα τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ .
Τι είδαν στο 1ο Δημοτικό
Απαράδεκτη ήταν η κατάσταση που αντικρίσαμε στο 1ο Δημοτικό που θύμιζε «γιαπί», αφού γίνονταν εργασίες σοβαντίσματος και βαψίματος (εργασίες που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού καθώς και άλλες που είναι αναγκαίες να γίνουν και έχουν να κάνουν με τον προαύλιο χώρο για την ασφάλεια των μαθητών).
Είναι αδιανόητη η τοποθέτηση μόνο δυο καθαριστριών και μάλιστα 3/ρης μόνο απασχόλησης σε ένα τέτοιο σχολείο. Οι καθαρίστριες που έχουν τοποθετηθεί και βρίσκονταν στο σχολείο, κατά την επίσκεψή μας, δεν μπορούσαν να δουλέψουν αν δεν έφευγαν οι σκαλωσιές και δεν τέλειωναν οι εργασίες.
Άμεση ήταν η παρέμβαση του δημοτικού μας συμβούλου προς τον Δήμαρχο, για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση στο συγκεκριμένο σχολείο, με αίτημα:
@ Να υποστηριχτούν οι δύο καθαρίστριες με προσωπικό του Δήμου ώστε να ολοκληρωθούν οι εργασίες καθαρισμού.
@ Να εξασφαλιστεί η υπερωριακή πληρωμή των καθαριστριών και του προσωπικού του Δήμου για τις ώρες που θα δουλέψουν.
@ Να προγραμματιστούν άμεσα και να γίνουν όλες οι απαραίτητες επισκευαστικές εργασίες στο 1ο Δημοτικό για την ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Έστω και την τελευταία στιγμή, προκειμένου να ανοίξουν με ασφάλεια όλα τα σχολεία απαιτούμε από την κυβέρνηση της ΝΔ και την Δημοτική Αρχή:
@ Αποφασιστική μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές. Το αίτημα για 15 παιδιά ανά τάξη δεν περιορίζεται μόνο σε συνθήκες πανδημίας, είναι ένα αίτημα απαραίτητο για να διαμορφώνονται καλύτεροι όροι για την παιδαγωγική και μαθησιακή διαδικασία μέσα στα σχολεία.
@ Να προσληφθούν επιπλέον καθαρίστριες για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων του δήμου. Να μετατραπούν όλες οι συμβάσεις μερικής απασχόλησης σε πλήρους. Να σταματήσει η εργασιακή ομηρία των συμβασιούχων σχολικών καθαριστριών και να μονιμοποιηθούν όλες.
@ Να δοθεί έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, για να καλυφτούν όποια κενά υπάρχουν και για να υπάρξουν άμεσα περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές.
@ Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προμήθεια επαρκούς ποσότητας Μέσων Ατομικής Προστασίας, ειδών καθαρισμού, αντισηπτικών κλπ. Καμία επιβάρυνση των δημοτών μέσω της δημοτικής φορολογίας.
@ Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων δωρεάν τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να υπάρξει παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί και να ελέγχεται η διάδοση του ιού. (Ένα αίτημα που το θέσαμε στη συνάντηση στις 7/9 που είχαμε με το Δήμαρχο και δεσμεύτηκε ότι θα το φροντίσει).
Καλούμε τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, όλους τους φορείς να οργανώσουν τη διεκδίκηση για την ασφαλή και ομαλή λειτουργία των σχολείων !
Μπροστά σε αυτή τη διαμορφωμένη κατάσταση δεν υπάρχει άλλος δρόμος από την οργανωμένη αντίσταση και τη πάλη για να ανατρέψουμε τα δεδομένα.