Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΝάξος - Γ. Πολυχρονάκος: "Διεκδικούμε όλοι μαζί ρόλο πρωταγωνιστή για τη Δημοκρατική...

Νάξος – Γ. Πολυχρονάκος: “Διεκδικούμε όλοι μαζί ρόλο πρωταγωνιστή για τη Δημοκρατική Παράταξη”

|

Γιάννης Πολυχρονάκος: “Η ακρίβεια «τρίζει» τα θεμέλια της οικονομικής και κοινωνικής σταθερότητας του οικογενειακού και επιχειρηματικού προϋπολογισμού”

Αν και παραμένει σε εποπτεία, η ελληνική οικονομία φαινόταν από ευρωπαϊκές και κυβερνητικές πηγές πως θα ακολουθούσε μια τροχιά ανάπτυξης αφού η χρηματοπιστωτική βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν η μέγιστη δυνατή την περίοδο της πανδημίας παρόλο που η κυβέρνηση διάλεξε λάθος τρόπους και κριτήρια για την παροχή βοήθειας στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.

Αρθρο του Γιάννη Πολυχρονάκου (*)

Η πανδημία και ο πόλεμος, μπορεί για την κυβέρνηση να αποτελούν τις βασικές αιτίες για την ύφεση και το τεράστιο κόστος της ενέργειας, ωστόσο τα παραδείγματα από τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης διαψεύδουν το οικονομικό επιτελείο και αφαιρούν από τον Κ. Μητσοτάκη το επιχείρημα αυτό.

Η ελληνική οικονομία υπέφερε ήδη από την ύφεση πολύ πριν την έλευση της πανδημίας. Στην συνέχεια, αν και μετά την άρση των περιορισμών οι δείκτες ανάπτυξης ανέβηκαν, η ύφεση του 2020 ήταν τόσο μεγάλη που δεν κατάφερε να αναπληρωθεί όσο και να το διαφήμιζε η κυβέρνηση η οποία προέβλεπε ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης και το 2022 , της τάξης του 4,9% πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία που όμως ανέτρεψε κάθε σχεδιασμό.

Βέβαια, δεν πρέπει να παραβλέπουμε το γεγονός πως η ξέφρενη πορεία της τιμής του ρεύματος και γενικότερα του πληθωρισμού είχε ξεκινήσει πολύ πριν η πολεμική μηχανή του Πούτιν εισέλθει στην Ουκρανία με τον κ. Μητσοτάκη και την κυβέρνηση του να κοιτάει άπραγος την ανοδική πορεία των τιμών.

Ο πληθωρισμός λοιπόν αυξάνονταν ραγδαία, ενώ ήρθε και η ενεργειακή κρίση να αυξήσει το κόστος στην οικονομίακαι να δώσει την χαριστική βολή στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.

Τι κάνει η Νέα Δημοκρατία? Η παθητική στάση της κυβέρνησης που περίμενε να αυτορυθμιστεί η αγορά και να συγκρατηθούν οι τιμές οδήγησε σε νέο ράλι ανατιμήσεων και τα νοικοκυριά σε ασφυξία ενώ αντιμετώπισε το ζήτημα της αύξησης του ενεργειακού κόστους επιδερμικά και με λιγοστές παροχές επικοινωνιακού χαρακτήρα.

Η χώρα μας έχει το ακριβότερο ρεύμα στην Ευρώπη, με την μέση μηνιαία τιμή να έχει διαμορφωθεί στα 213 ευρώ ανά Μεγαβατώρα διπλάσια σχεδόν από άλλες ευρωπαϊκές χώρες ενώ ακόμη και τώρα, μετά από τόσους μήνες πληθωρισμού έχουμε τους πιο υψηλούς συντελεστές ΦΠΑ στα βασικά είδη διατροφής, όπως το ψωμί και το γάλα με 13 % όταν σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες κυμαίνεται στο 4-7% και ήδη συζητούν για περαιτέρω μείωση!

Έχουμε την τέταρτη ακριβότερη τιμή βενζίνης στην Ευρώπη και την όγδοη ακριβότερη στον κόσμο λόγω της υψηλής φορολόγησης, ενώ στα νησιά μας το καύσιμο τείνει να γίνει είδος πολυτελείας την ώρα που η κυβέρνηση κερδοσκοπεί με τα αυξημένα έσοδα από τους φόρους κατανάλωσης αντί να μειώσει άμεσα τη φορολόγηση και να απορροφήσει όσο γίνεται τις αυξήσεις στις μετακινήσεις κατοίκων και προϊόντων στους νησιωτικούς προορισμούς.

Η αναποτελεσματικότητα έχει ξεκάθαρα και ιδεολογικό υπόβαθρο και οφείλεται στο ότι η Κυβέρνηση επιλέγει να επιτρέπει στο ενεργειακό ολιγοπώλιο της χώρας και στα goldenboys που το διοικούν να κερδοσκοπούν ασύστολα εις βάρος των νοικοκυριών.

Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής έχει ζητήσει εδώ και καιρό την εισαγωγή πλαφόν στη λιανική τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος και την μείωση των φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα αλλά και την μείωση του ΦΠΑ στα βασικά είδη διατροφής και διαβίωσης.

Έχει έρθει η ώρα να παραδεχτούν και την «κερδοσκοπία» του κράτους σε βάρος των καταναλωτών από την υπεραποδοση του ΦΠΑ στα κρατικά ταμεία και να υιοθετήσουν την πρόταση του ΠΑΣΟΚ -ΚΙΝΑΛ για μείωση του ΦΠΑ στα βασικά καταναλωτικά αγαθά για να προστατευτούν οι πιο ευάλωτοι συμπολίτες μας. Τα έσοδα από το ΦΠΑ, σε ετήσια βάση, υπερέβησαν κατά 400 εκατ. ευρώ τον στόχο του Προϋπολογισμού.

Μάλιστα, το σύνολο σχεδόν των αυξημένων εσόδων έναντι στόχου από το ΦΠΑ προκύπτει τους τελευταίους δύο μήνες του 2021, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, οπότε και ενέσκηψε η μεγαλύτερη αύξηση του πληθωρισμού κατά 4,8% και 5,1% αντίστοιχα. Αφού λοιπόν έχει εισπράξει τόσα από τους πολίτες, γιατί δεν προχωράει στη μείωση της φορολόγησης ?

Η συντηρητική κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας φαίνεται αδύναμη και άτολμη απέναντι στα νέα δεδομένα, ενώ δεν συμμετέχει στη συζήτηση που έχει ήδη έχει ανοίξει στην Ευρώπη για δομικές αλλαγές στο Σύμφωνο Σταθερότητας και στη διαφορετική φιλοσοφία φορολόγησης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της συντηρητικής πολιτικής που ακολουθεί είναι η διαφορά φιλοσοφίας με άλλα Ευρωπαϊκά κράτη στο θέμα της διάθεσης των χρημάτων από το Ταμείο Ανάκαμψης. Την ίδια ώρα που Πορτογαλία και Ισπανία διαθέτουν τα χρήματα αυτά για να δημιουργηθούν χιλιάδες νέες κατοικίες για τα νέα ζευγάρια που θα δοθούν έναντι μηδενικού ή μικρού μισθώματος, (μέτρο που θα έλυνε και το τεράστιο πρόβλημα εύρεσης κατοικίας στα νησιά μας) στην χώρα μας ο κ Μητσοτάκης διαλέγει να δίνει επιδοματικού χαρακτήρα παροχές χωρίς κανένα δημοσιονομικό και κυρίως κοινωνικό όφελος.

Στον αντίποδα, ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί να κάνει μία ύστατη προσπάθεια επαναφοράς, παλεύοντας με τις ιδεοληψίες του προέδρου του Αλέξη Τσίπρα που ως πρωθυπουργός «γκρέμισε» τις προσδοκίες που είχε «γεννήσει» την περίοδο του αντι-μνημονιακού μετώπου και τώρα αντιμετωπίζει στο εσωτερικό του όσα «έσπειρε» τόσα χρόνια.

Συνεπώς, η μόνη σοβαρή φωνή στην χώρα, με προτάσεις για μία σοβαρή ευρωπαϊκή «σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση»είναι το ΠΑΣΟΚ και ο Νίκος Ανδρουλάκης. Μόνο μια καθαρή άνοδος στις κάλπες της απλής αναλογικής, θα φέρει το ΠΑΣΟΚ σε θέση να επιβάλει μετέπειτα μια σοσιαλδημοκρατική ατζέντα ως κυβερνητική δύναμη.

Την Κυριακή 8 Μάη συμμετέχουμε στις διαδικασίες του Κινήματος και ξεκινάμε τον αγώνα μας. Είναι μία μοναδική ευκαιρία για το ΠΑΣΟΚ, να εκλέξει πρόσωπα, που θα επιχειρήσουν να καταστήσουν το Κίνημα πρωταγωνιστή στις τοπικές κοινωνίες.

Την Κυριακή ψηφίζουμε για την ανάδειξη νέων οργάνων, τοπικών και νομαρχιακών οργανώσεων, αντιπροσώπων ενόψει του 3ου Συνεδρίου του Κινήματος Αλλαγής και την επιλογή του ονόματος της Παράταξης. Η συμμετοχή στην εκλογική διαδικασία είναι ανοιχτή για τα μέλη του Κινήματος, αλλά και όσους θέλουν να εγγραφούν ως μέλη εκείνη την ημέρα. Διεκδικούμε όλοι μαζί ρόλο πρωταγωνιστή για τη Δημοκρατική Παράταξη.

Με οδηγό την φαντασία, με πάθος για την αλλαγή!
Καλή επιτυχία σε όλες και όλους!

*Ο Γιάννης Πολυχρονάκος είναι οικονομολόγος –επιχειρηματίας.  Από το 2019 έως σήμερα είναι εκλεγμένο μέλος της Εθνικής Αντιπροσωπείας του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, μέλος της Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Κυκλάδων και υποψήφιος για σύνεδρος στις εκλογές της Κυριακής 8η Μαίου. 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας