Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΜεταφορικό Ισοδύναμο - Σαντορινιός: "Πότε θα δώσετε τα χρήματα στις επιχειρήσεις;"

Μεταφορικό Ισοδύναμο – Σαντορινιός: “Πότε θα δώσετε τα χρήματα στις επιχειρήσεις;”

|

Ερώτηση, προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κατέθεσε ο Νεκτάριος Σαντορινιός με θέμα την μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρείται στην έναρξη των διαδικασιών για την πληρωμή στις νησιωτικές επιχειρήσεις των χρωστούμενων για τα μεταφορικά τους έξοδα – Τι ζητάει από τους αρμόδιους υπουργούς

Ερώτηση, προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κατέθεσε ο Νεκτάριος Σαντορινιός με θέμα την μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρείται στην έναρξη των διαδικασιών για την πληρωμή στις νησιωτικές επιχειρήσεις των χρωστούμενων για τα μεταφορικά τους έξοδα.

Εν μέσω της κρίσης της πανδημίας, και ενώ η Κυβέρνηση θα έπρεπε να χρησιμοποιεί όλα τα εργαλεία που έχει στη διάθεση της για την στήριξη των επιχειρήσεων, παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση στην απόδοση, προς τις νησιωτικές επιχειρήσεις, των επιστρεφόμενων ποσών από το κόστος μεταφοράς, που έχουν ήδη καταβάλει, για το διάστημα από 1/1/2020 μέχρι και 30/04/2020. Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Ναυτιλίας, ακόμη, δεν έχει εκδώσει τη σχετική πρόσκληση προς τις νησιωτικές επιχειρήσεις, για υποβολή των παραστατικών, διαδικασία που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί ήδη μέχρι τις 5/5/2020. Και ούτε όμως έχει εκκινήσει τις διαδικασίες για την έκδοση της ανάλογης ΚΥΑ, που θα ανοίξει τον δρόμο για την πληρωμή των νησιωτικών επιχειρήσεων.

Έτσι, ενώ για όσο διάστημα η προηγούμενη Κυβέρνηση υλοποιούσε το ΜΙ, η πλατφόρμα για την κατάθεση των απαραίτητων εγγράφων «άνοιγε» εντός του Απριλίου, φέτος η καθυστέρηση ανέρχεται, ήδη, πάνω από ένα μήνα, χωρίς ακόμη το Υπουργείο να έχει δώσει σαφή εικόνα για το πότε πρόκειται οι επιχειρήσεις να πάρουν τα χρήματά τους.

Τέλος, η Κυβέρνηση αρνείται πεισματικά να υιοθετήσει τις προτάσεις της Αντιπολίτευσης για απόδοση φέτος, που ο κορονοιός έχει επηρεάσει τη λειτουργία των επιχειρήσεων, του 80% του κόστους μεταφοράς, προκαταβολικά, με την κατάθεση της αίτησης. Μια πρόταση που θα βοηθήσει άμεσα, το σύνολο των επιχειρήσεων αλλά και τους κλάδους του πρωτογενούς τομέα των νησιών (κτηνοτρόφους, αγρότες, κτλ.) καθώς δεν έχουν άμεση ρευστότητα για να στηρίξουν την παραγωγή τους.

Ο Νεκτάριος Σαντορινιός, στην Ερώτηση του, ζητά απαντήσεις από τον αρμόδιο Υπουργό σχετικά με τους λόγους αυτής της απαράδεκτης καθυστέρησης, που συμβάλει στην οικονομική ασφυξία των νησιωτικών επιχειρήσεων. Παράλληλα, ρωτά το Υπουργείο για το πότε προβλέπεται να βγει η ΚΥΑ και η πρόσκληση ώστε να εκκινήσουν οι διαδικασίες και οι νησιώτες επιχειρηματίες να πιστωθούν τα χρήματα που δικαιούνται μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Ενώ, πιέζει μέσω ερωτημάτων του να κάνει δεκτή η Κυβέρνηση την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για προκαταβολή στις επιχειρήσεις του 80% του κόστους μεταφοράς.

Τέλος, ο βουλευτής Δωδεκανήσου, σχολιάζει ότι το Υπουργείο, από το καλοκαίρι του 2019 ως τώρα, έχει επιδείξει ολιγωρία στην εφαρμογή του μέτρου. Αυτή η ολιγωρία, συνοδευόμενη από τις συνεχείς δηλώσεις του κ. Πλακιωτάκη περί απαξίωσης του ρόλου και της σημασίας του ΜΙ, δημιουργεί ευρέως την εντύπωση ότι η νέα Κυβέρνηση έχει σα σκοπό την υποτίμηση και τελικά την κατάργηση του μέτρου. Οι νησιωτικές επιχειρήσεις και ο επιχειρηματικός κόσμος των νησιών, ιδίως τώρα, δεν μπορούν να περιμένουν. Οι ανάγκες για στήριξη και ενέσεις ρευστότητας, είναι πλέον αδήριτες. Η Κυβέρνηση πρέπει άμεσα να ενεργοποιήσει τις πληρωμές μέσω του Μεταφορικού Ισοδυνάμου.

Ερώτηση

Προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο αποτελεί το μόνο μόνιμο μέτρο για την ενίσχυση των νησιών και την εξομάλυνση των αρνητικών συνεπειών της Νησιωτικότητας. Σκοπός του μέτρου, έτσι όπως σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση, είναι η στήριξη της ανάγκης συχνής μετακίνησης των κατοίκων των νησιών και, παράλληλα, η κάλυψη του μεταφορικού κόστους των νησιωτικών επιχειρήσεων.

Ιδιαίτερα το σκέλος της επιδότησης των επιχειρήσεων, μέσω του Μεταφορικού Ισοδυνάμου βασίζεται σε μια αναπτυξιακή λογική, την οποία τα νησιά έχουν μεγάλη ανάγκη. Στοχεύει στην εξάλειψη του ανταγωνιστικού μειονεκτήματος των νησιωτικών επιχειρήσεων και των τοπικών προϊόντων. Ενώ, θετική επίδραση έχει το ΜΙ και στην ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων, καθώς το μεταφορικό κόστος συνίσταται σε ένα σημαντικό έξοδο για την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.

Δυστυχώς το Υπουργείο Ναυτιλίας, από το καλοκαίρι του 2019 ως τώρα, έχει επιδείξει ολιγωρία στην εφαρμογή του μέτρου, η οποία, συνοδευόμενη από συνεχείς δηλώσεις του Υπουργού περί απαξίωσης του ρόλου και της σημασίας του, δημιουργεί ευρέως την εντύπωση ότι η νέα Κυβέρνηση έχει σα σκοπό την υποτίμηση και τελικά την κατάργηση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου.

Απόδειξη των ανωτέρω αποτελεί η μεγάλη καθυστέρηση στην απόδοση, προς τις νησιωτικές επιχειρήσεις, των επιστρεφόμενων ποσών από το κόστος μεταφοράς, που έχουν ήδη καταβάλει, για το διάστημα από 1/1/2020 μέχρι και 30/04/2020.

Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Ναυτιλίας, ακόμη, δεν έχει εκδώσει τη σχετική πρόσκληση για υποβολή των παραστατικών, από τις νησιωτικές επιχειρήσεις, διαδικασία που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί μέχρι 5/5/2020. Και ούτε επομένως έχει εκκινήσει τις διαδικασίες για την έκδοση της ανάλογης ΚΥΑ, που θα ανοίξει τον δρόμο για την πληρωμή των νησιωτικών επιχειρήσεων. Έτσι, ενώ για όσο διάστημα η προηγούμενη Κυβέρνηση υλοποιούσε το ΜΙ, η πλατφόρμα για την κατάθεση των απαραίτητων εγγράφων «άνοιγε» εντός του Απριλίου, φέτος η καθυστέρηση ανέρχεται, ήδη, πάνω από ένα μήνα, χωρίς ακόμη το Υπουργείο να έχει δώσει σαφή εικόνα για το πότε πρόκειται οι επιχειρήσεις να πάρουν τα χρήματά τους.

Την ώρα λοιπόν που η κρίση της πανδημίας έχει επιφέρει σοβαρά προβλήματα ρευστότητας και βιωσιμότητας στις επιχειρήσεις, ιδίως των νησιών, η Κυβέρνηση αποδυναμώνει το ΜΙ, ένα εργαλείο που μπορεί να στηρίξει άμεσα τους νησιώτες επιχειρηματίες, να περιορίσει την είσοδο της νησιωτικής επιχειρηματικότητας στο καθοδικό σπιράλ ύφεσης που απειλεί την Οικονομία και να συγκρατήσει τις θέσεις εργασίας στα νησιά.

Τέλος, η Κυβέρνηση αρνείται πεισματικά να υιοθετήσει τις προτάσεις της Αντιπολίτευσης για απόδοση φέτος, που ο κορονοιός έχει επηρεάσει τη λειτουργία των επιχειρήσεων, του 80% του κόστους μεταφοράς, προκαταβολικά, με την κατάθεση της αίτησης. Μια πρόταση που θα βοηθήσει άμεσα, το σύνολο των επιχειρήσεων αλλά και τους κλάδους του πρωτογενούς τομέα των νησιών (κτηνοτρόφους, αγρότες, κτλ.) καθώς δεν έχουν άμεση ρευστότητα να προμηθευτούν ζωοτροφές, λιπάσματα, κτλ.

Επειδή, η κρίση της πανδημίας έχει επηρεάσει κατά πολύ τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες ιδιαίτερα των νησιών

Επειδή, το Μεταφορικό Ισοδύναμο μπορεί και στην περίοδο της Κρίσης να αποτελέσει ένα ισχυρό αναπτυξιακό εργαλείο για την ενίσχυση της Οικονομίας των νησιών,

Επειδή, οι διαδικασίες για την έναρξη της πληρωμής του σκέλους των επιχειρήσεων χρειάζονται χρόνο και οι ανάγκες των νησιωτικών επιχειρήσεων δεν μπορούν άλλο να περιμένουν,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Γιατί το Υπουργείο εξακολουθεί απαράδεκτα να καθυστερεί την έκδοση πρόσκλησης υποβολής αίτησης χρηματοδότησης και κατ΄ ακολουθία της ΚΥΑ πληρωμής του ΑΝΗΚΟ επιχειρήσεων, ενώ παράλληλα τρέχουν οι ανάγκες των νησιωτικών επιχειρήσεων;

2. Πότε προτίθεται το Υπουργείο να εκδώσει τη σχετική πρόσκληση για την κατάθεση των παραστατικών των μεταφορικών εξόδων των επιχειρήσεων;

3. Αποδέχεται το Υπουργείο, στο πλαίσιο της Κρίσης της πανδημίας, την πρόταση της Αντιπολίτευσης να δώσει, προκαταβολικά, στους νησιώτες επιχειρηματίες το 80% του κόστους μεταφοράς των προϊόντων τους, βοηθώντας στην κάλυψη των αναγκών τους για ρευστότητα;

Ο ερωτών Βουλευτής

Σαντορινιός Νεκτάριος


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου