Σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού και εκατοντάδες χαμένες εκπαιδευτικές ώρες εβδομαδιαίως σε γενική και ειδική αγωγή στα σχολεία των Κυκλάδων: Ο Νίκος Συρμαλένιος – βουλευτής Κυκλάδων ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία – κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή
Ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος κατέθεσε στη Βουλή ερώτηση για τις σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού σε γενική και ειδική αγωγή στα σχολεία των Κυκλάδων.
Σύμφωνα με την ερώτηση, ένα μήνα σχεδόν από την έναρξη του σχολικού έτους και παρά τις διαβεβαιώσεις της Υπουργού Παιδείας ότι δεν υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικούς και όλα λειτουργούν κανονικά, η πραγματικότητα, ακόμα και μετά την ολοκλήρωση της β’ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών, τη διαψεύδει.
Η κατάσταση στη λειτουργία των σχολείων στις Κυκλάδες παραμένει τραγική. Όπως χαρακτηριστικά φαίνεται στην ανακοίνωση της Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων , η «κανονικότητα» την οποία επικαλέστηκε η Υπουργός Παιδείας για τη λειτουργία των σχολείων, στις Κυκλάδες «μεταφράζεται» σε 110 κενά εκπαιδευτικών και 2300 χαμένες εκπαιδευτικές ώρες εβδομαδιαίως σε γενική και ειδική αγωγή.
Στα σχολεία στα νησιά των Κυκλάδων υπάρχουν σοβαρά εκπαιδευτικά κενά και μορφωτικές ελλείψεις για τους μαθητές καθώς σε πολλά δεν υπάρχουν καθηγητές για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Τραγικό, δε, είναι το γεγονός ότι υπάρχουν παιδιά με σοβαρές ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες που δεν έχουν καμία υποστήριξη στο σχολείο, καθώς δεν έχουν προσληφθεί καθηγητές για την παράλληλη στήριξη. Το ΥΠΑΙΘ προχώρησε σε εξορθολογισμό των θέσεων , προσλαμβάνοντας ένα εκπαιδευτικό για να παρέχει παράλληλη στήριξη σε δύο ή και τρεις μαθητές.
Γι αυτό το λόγο και επειδή δεν υπάρχει ο απαιτούμενος αριθμός εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, αρκετοί οι διευθυντές/ντριες των σχολείων, προκειμένου να βοηθήσουν τους μαθητές με εγκεκριμένη γνωμάτευση για παράλληλη στήριξη, διαθέτουν τις πλεονάζουσες ώρες εκπαιδευτικών γενικής παιδείας για να υποστηρίξουν τους μαθητές. Οι σοβαρές μειώσεις του αριθμού πρόσληψης εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, επηρεάζουν σοβαρά τους μαθητές με ειδικές ανάγκες και τις οικογένειές τους, την ποιότητα παρεχόμενης εκπαίδευσης και δυσχεραίνουν την εργασία των εκπαιδευτικών.
Επίσης, η υποβάθμιση της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών, των καλλιτεχνικών και της πληροφορικής, έχει ως αποτέλεσμα σε διάφορα νησιά των Κυκλάδων τα μαθήματα αυτά να διδάσκονται ελάχιστα ή και καθόλου, αποδεικνύει για ακόμα μια φορά ότι η Παιδεία δεν βρίσκεται στις προτεραιότητες της σημερινής κυβέρνησης. Δυστυχώς, για άλλη μια χρονιά η εκπαίδευση και οι μαθητές μας στη νησιωτική Ελλάδα βιώνουν τον αποκλεισμό από τη πρόσβαση στη γνώση και ιδιαίτερα από τα ειδικά μαθήματα, αυτά που προωθούν την ανάπτυξη ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.
Επειδή
1. Σε μια πολιτισμένη χώρα, τον 21ο αιώνα που διανύουμε, είναι απαράδεκτο και ανεπίτρεπτο να υπάρχουν μαθητές που βιώνουν τον αποκλεισμό από τη πρόσβαση στη γνώση
2. Παρά το γεγονός ότι οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης είχαν ενημερώσει το σύστημα για τα υπάρχοντα κενά, στις Κυκλάδες εξακολουθούν να παραμένουν εκατοντάδες κενές θέσεις σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και μετά από την Β’ φάση προσλήψεων
3. Ο μόνος τρόπος να λυθούν οι σοβαρές ελλείψεις στην εκπαίδευση και τα εκπαιδευτικά κενά είναι οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών.
Κατόπιν αυτών ερωτάται η κ. Υπουργός:
1. Πόσα κενά υπάρχουν σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής;
2. Προτίθεται να προχωρήσει άμεσα σε κάλυψη όλων των υφιστάμενων κενών, έτσι ώστε να παρέχεται η απαραίτητη εκπαιδευτική γνώση και να και να καλυφθούν οι μαθησιακές ανάγκες των παιδιών;
3. Θα προχωρήσει στις αναγκαίες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη, έτσι ώστε να καλυφθεί το σύνολο των μαθητών με ειδικές ανάγκες και να ανακουφιστούν οι οικογένειες τους;
4. Προτίθεται να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την προκήρυξη μαζικών διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να λυθεί οριστικά το πρόβλημα των κενών θέσεων;
Δείτε στο τέλος του άρθρου την σχετική ερώτηση