Παρασκευή, 23 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΚυκλάδες - Συρμαλένιος: "Μα είναι δυνατόν κάθε ξενοδόχος να μπορεί να φτιάχνει...

Κυκλάδες – Συρμαλένιος: “Μα είναι δυνατόν κάθε ξενοδόχος να μπορεί να φτιάχνει τεχνητούς υφάλους;”

|

Η Ομιλία του βουλευτή Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Συρμαλένιου, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής με θέμα το νομοσχέδιο για τον καταδυτικό τουρισμό – Συρμαλένιος: «Χωρίς θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, δεν μπορεί να υπάρξει καταδυτικός τουρισμός»

Χωρίς θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, δεν μπορεί να υπάρξει ο καταδυτικός τουρισμός, διότι πέραν του οικονομικού οφέλους που θα υπάρξει από την επισκεψιμότητα απαιτείται η προστασία της θαλάσσιας βιοποικιλότητας. Αυτό επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, μιλώντας στην στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, κατά τη διαδικασία συζήτησης του νομοσχεδίου για τα τον καταδυτικό τουρισμό. Όπως ανέφερε, ο καταδυτικός τουρισμός πρέπει να θέτει σε προστασία τους ενάλιους αρχαιολογικούς χώρους, ενώ το καταδυτικό πάρκο για να μπορεί να είναι εγγυημένο, πρέπει να συνδυαστεί με την αειφορική ολιστική ανάπτυξη της περιοχής.

Θα πρέπει να υπάρχει ένας κεντρικός πυρήνας απόλυτης προστασίας, χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση, μία ζώνη  ήπιου τουρισμού, όπου θα υπάρχει ο καταδυτικός τουρισμός, το snorkeling και ο ιστιοπλοϊκός τουρισμός, υποβρύχια μονοπάτια κλπ και μια τρίτη ζώνη ήπιας μορφής αλιείας. Έτσι, ακριβώς, όλες οι δυνάμεις της τοπικής περιοχής, θα συνεργάζονται για ένα θετικό αποτέλεσμα.

Επίσης, ο Νίκος Συρμαλένιος έκανε αναφορά και στην εμπλοκή του ΤΑΙΠΕΔ, ως Αρχή Σχεδιασμού, στους τουριστικούς λιμένες, ερήμην του Υπουργείου Τουρισμού και των δήμων, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για εκμετάλλευση από ανεξέλεγκτα ιδιωτικά συμφέροντα.

Ακολουθεί η ομιλία του Νίκου Συρμαλένιου:

«Τι θα έλεγε άραγε ένας οποιοσδήποτε πολίτης, εάν μας έβλεπε να συζητάμε για τον τουρισμό, για ένα νομοσχέδιο το οποίο είχε καταρτιστεί προ κορωνοϊού περιόδου και έρχεται τώρα ως ξαναζεσταμένο φαγητό, και να μην απαντάμε στα καίρια προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο, αν αυτές οι επιχειρήσεις θα ανοίξουν και αν αυτοί οι εργαζόμενοι θα βρουν δουλειά;

Όλοι ξέραμε ότι ακόμα και στη Ρόδο που είναι μία από τις πιο τουριστικές περιοχές της χώρας, 1η Απριλίου έπρεπε να έχουν πιάσει δουλειά. Αυτός ο εργαζόμενος που 1η Απριλίου έπρεπε να έχει πιάσει δουλειά, ούτε επίδομα ανεργίας παίρνει, αλλά ούτε και ξέρει αν θα προσληφθεί ή εάν θα μπορέσει να δουλέψει αυτός και η οικογένειά του αυτό το καλοκαίρι. Και δεν είναι ο μοναδικός. Στις τηλεσυσκέψεις που έχουμε εμείς με τους φορείς, πολλοί μας λένε ότι δεν πρόκειται φέτος να ανοίξουν. Όχι γιατί δεν έχουν ακούσει τα μέτρα του Πρωθυπουργού που θα εξαγγείλει αύριο και ως διά μαγείας αύριο θα τα λύσει. Εγώ θα το ευχόμουν αυτό, να υπήρχε μια πολύ γενναία ενίσχυση των επιχειρήσεων και της εργασίας. Μην το ξεχνάμε αυτό. Αλλά μέχρι τώρα, από τα αποτελέσματα που έχουμε στους άλλους τομείς, πάμε βλέποντας και κάνοντας και με πολύ χαμηλά στάνταρ.

Θα μιλήσω, λοιπόν, κυρίως για το νομοσχέδιο σε 2-3 σημεία, λέγοντας, όμως, κάτι πριν για τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Η αρχή των υγειονομικών πρωτοκόλλων, υποτίθεται ότι βασίζεται στην κοινωνική απόσταση. Πώς αυτό εκπληρούται με τις μεταφορές μέσα από τις αεροπορικές εταιρείες, μέσα από τα αεροπλάνα που καμία θέση δεν θα μένει κενή, στο όνομα της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των αεροπορικών εταιρειών; Ποια υγειονομική αρχή και επιστημονική αρχή επιτάσσει, στα σώματα που είναι δίπλα δίπλα και υπάρχει και σωματική επαφή, στα αεροπλάνα να πηγαίνουν γεμάτα, ακριβώς για να μην θίξουμε τα συμφέροντα των αεροπορικών εταιρειών; Δεν μπορεί, λοιπόν, στο έδαφος να είμαστε σε κοινωνική απόσταση και όταν μπαίνουμε στο αεροπλάνο να μην μπορούμε ούτε να κουνηθούμε δεξιά αριστερά, γιατί θα ακουμπάμε έτσι κι αλλιώς.

Λοιπόν, στο νομοσχέδιο, για τον καταδυτικό τουρισμό είναι σαφές ότι χωρίς θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, δεν μπορεί να υπάρξει ο καταδυτικός τουρισμός, ως εναλλακτική μορφή τουρισμού. Διότι πέραν του οικονομικού οφέλους που θα υπάρξει από την επισκεψιμότητα – αυτό είναι σαφές – απαιτείται κυριαρχικά η προστασία της θαλάσσιας βιοποικιλότητας. Ο καταδυτικός τουρισμός βασίζεται στην προστασία της θαλάσσιας βιοποικιλότητας και δεν μπορούμε αυτό να το παραβλέψουμε. Σε αυτή την κατεύθυνση, λοιπόν, πρέπει να εντάσσεται και η επισκεψιμότητα και στους ενάλιους αρχαιολογικούς χώρους,. Με τον τρόπο που βάζετε στο νομοσχέδιο την κατάργηση της συνοδείας των δυτών των αρχαιολόγων και την ανάθεση της προστασίας των ενάλιων αρχαιολογικών χώρων στους εντεταλμένους συνοδούς των παρόχων, ουσιαστικά βάζετε σε κίνδυνο αυτούς τους ενάλιους αρχαιολογικούς χώρους.

Το καταδυτικό πάρκο για να μπορεί να είναι εγγυημένο, πρέπει να συνδυαστεί με την αειφορική ολιστική ανάπτυξη της περιοχής και αυτό προϋποθέτει τρεις ζώνες. Μπαίνουν οι τρεις ζώνες στο άρθρο 13, αυτό είναι θετικό. Αλλά πρέπει να διευκρινιστούν και κάποια πράγματα: Να υπάρχει ένας κεντρικός πυρήνας απόλυτης προστασίας, χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση, ο κεντρικός πυρήνας του καταδυτικού πάρκου, μία ζώνη  ήπιου τουρισμού, όπου θα υπάρχει ο καταδυτικός τουρισμός, το snorkeling και ο ιστιοπλοϊκός τουρισμός, υποβρύχια μονοπάτια και λοιπά και μια τρίτη ζώνη ήπιας μορφής αλιείας. Έτσι, ακριβώς, όλες οι δυνάμεις της τοπικής περιοχής, θα συνεργάζονται για ένα θετικό αποτέλεσμα.

Δεύτερο ζήτημα, οι τεχνητοί ύφαλοι. Όπως είπε και ο προηγούμενος συνάδελφος, ο Νεκτάριος Σαντορινιός, δεν μπορεί οι τεχνητοί ύφαλοι, έτσι ατάκτως ερριμμένοι, να πέφτουν από οποιονδήποτε, οπουδήποτε και με οποιαδήποτε υλικά. Απαιτούνται συγκεκριμένες προδιαγραφές. Απαιτείται μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων με κριτήρια τα θαλάσσια ρεύματα, το είδος του βυθού, τα υλικά κατασκευής. Αυτά είναι τα βασικά ζητήματα για τους τεχνητούς υφάλους.

Και εδώ μπαίνει ένα ζήτημα. Περιγράφετε και λέτε: δίνεται δυνατότητα στις τουριστικές εγκαταστάσεις να δημιουργούν τεχνητούς υφάλους στις όμορες, έμπροσθεν από τις επιχειρήσεις τους, θαλάσσιες περιοχές. Είναι δυνατόν, ο κάθε ξενοδόχος, στην περιοχή που είναι μπροστά στη θάλασσά του,  να πηγαίνει και να  φτιάχνει τεχνητούς υφάλους;

Σε συνδυασμό, βέβαια, αυτό, με τη δυνατότητα να δημιουργεί προβλήτες από 30 μέτρα που είναι σήμερα, σε 80 μέτρα και μάλιστα, όταν υπάρχουν δύο προβλήτες, η απόσταση να είναι 100 μέτρα, αλλά και με τη δυνατότητα που επίσης του δίνει, με την παραχώρηση, μπροστά από τη ζώνη του ξενοδοχείου, του αιγιαλού και της παραλίας με την μεγέθυνση της έκτασης που μπορεί να καταλαμβάνει, τότε, ουσιαστικά, καταργούμε τον κοινόχρηστο χώρο.

Αυτό είναι δεδομένο. Και πρέπει να το ομολογήσετε, ότι δεν υπάρχει πλέον κοινόχρηστος χώρος μπροστά σε τουριστικές επιχειρήσεις που έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν – και σωστά τον έχουν,  αλλά πρέπει να υπάρχουν όρια – και στη χερσαία ζώνη, αλλά και στη θαλάσσια ζώνη.

Και τελειώνω, κύριε Πρόεδρε, για το ΤΑΙΠΕΔ. Ο ορισμός του  ΤΑΙΠΕΔ, ως Αρχή Σχεδιασμού, στους λιμένες, στους λιμένες που διαχειρίζεται αυτή τη στιγμή το  ΤΑΙΠΕΔ, ερήμην του Υπουργείου Τουρισμού για τους τουριστικούς λιμένες και ερήμην των δήμων για τους υπόλοιπους λιμένες – εκεί που έχουν παραχωρηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ – ανοίγει το δρόμο για εκμετάλλευση από ανεξέλεγκτα ιδιωτικά συμφέροντα .

Δεν είναι δυνατόν, να μη μετέχει η τοπική κοινωνία, το δημόσιο συμφέρον, να μη μετέχει σε όλη αυτή τη διαδικασία και να παραχωρείται άκριτα στο ΤΑΙΠΕΔ η αρχή σχεδιασμού, ελλείψει Δημόσιας Αρχής Λιμένων. Διότι η Δημόσια Αρχή Λιμένων που  κατήργησε ο κ. Πλακιωτάκης, υπήρχε για τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη. Τώρα, βεβαίως, δεν θα υπάρχει πουθενά σε όλη την  επικράτεια. Ευχαριστώ.».

Δείτε το video με την ομιλία του κου Συρμαλένιου 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

«Οι Τέσσερις Εποχές»: Η Αιγιάλη χορεύει μέσα στον χρόνο

Μια μοναδική παράσταση κλασικού και σύγχρονου χορού από τους μικρούς μαθητές της Αιγιάλης, υπό την καθοδήγηση της Μαργαρίτας Τσιγγού και του Motus Dance Studio

Attica Group: Έκπτωση 30% για οικογένειες και παρέες με Ι.Χ., ισχύει από 23 Μαΐου

Η νέα προσφορά αφορά ομαδικές μετακινήσεις με ταχύπλοα στις γραμμές Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο, με ταυτόχρονη κράτηση επιβατών και αυτοκινήτου

ΠΝΑΙ – “Οι Κηπουροί του Αιγαίου”: Ανθίζουν στις Κυκλάδες με διανομή φυτών σε σχολικές μονάδες

Με στόχο τη βιωματική επαφή των μαθητών με τη φύση, το Περιφερειακό Φυτώριο Νοτίου Αιγαίου μοίρασε υλικά κηπουρικής σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σε 13 νησιά των Κυκλάδων

Με στιλ και καρδιά: “The Distinguished Gentleman’s Ride” ένωσε ξανά τη Σαντορίνη για καλό σκοπό

Κλασικές μηχανές, καλοντυμένοι αναβάτες και 520€ για την ανδρική υγεία – Η 8η διοργάνωση του DGR στη Σαντορίνη άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις

ΕΛΙΜΕ – Σαντορίνη: Γενική Συνέλευση παρουσία και του Δημάρχου Τήνου

Στη Σαντορίνη ο Δήμαρχος Τήνου στην Έκτακτη Συνεδρίαση της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ)

ΠΑΣΟΚ – Αεροδρόμια: Χωρίς ηλεκτρονικό μηχανικό και με μονή βάρδια (!!!)

«Νέα ‘’Τέμπη’’ στα σκαριά»: Αεροδρόμια της χώρας χωρίς ηλεκτρονικό μηχανικό και με μονή βάρδια!, τι ισχύει στις Κυκλάδες

ΠΝΑΙ: Δράσεις 1,6 εκ. ευρώ για την αντιμετώπιση της παιδικής φτώχειας στα νησιά

Δράσεις 1,6 εκ. ευρώ από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την αντιμετώπιση της παιδικής φτώχειας στα νησιά

Μέση Ανατολή – Γάζα: Παιδιά και ηλικιωμένοι πεθαίνουν από την πείνα

Είκοσι εννέα άνθρωποι, παιδιά και ηλικιωμένοι, πέθαναν από την πείνα στη Γάζα τις τελευταίες δύο ημέρες, ανακοίνωσε ο υπουργός Υγείας της Παλαιστινιακής Αρχής

Η δύναμη της Νάξου είναι οι άνθρωποί της. Ένα ευχαριστώ στους εθελοντές της Πολιτικής Προστασίας

Υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που προσφέρουν σιωπηλά. Και είναι εδώ, ανάμεσά μας, με αγάπη για τον τόπο και τον συνάνθρωπο.

Σύρος: Ανέλαβε τη διεξαγωγή του πανελλήνιου πρωταθλήματος υποβρύχιας αλιείας

Mtc Group: Στη Σύρο η διεξαγωγή του πανελλήνιου πρωταθλήματος υποβρύχιας αλιείας

Νάξος – Αποχαιρετισμός με αγάπη: Η Ιωάννα Καραμανή – Φραγκίσκου αποχαιρετά τη μητέρα της, Κυριακή Δημητροκάλλη

Η Κυριακή Δημητροκάλλη «έφυγε» σε ηλικία 69 ετών, αφήνοντας πίσω της βαθιά αγάπη, μνήμες και αξιοπρέπεια – Η Εξόδιος Ακολουθία θα τελεστεί τη Δευτέρα στον Ιερό Ναό Αγίου Νικοδήμου

Νάξος – “Ο Χάρης”: Για 4η συνεχόμενη χρονιά στα καλύτερα εστιατόρια της Ελλάδας

Στις Εγγαρές της Νάξου, η παράδοση γίνεται γεύση και η γεύση… βραβείο. Το FNL Awards τίμησε ξανά τη μαγειρική ψυχή μιας οικογενειακής ταβέρνας

Νάξος: Περιπέτεια για το “SuperRunner Jet” – Απώλεσε άγκυρα και παραμένει αρόδου για ώρες

Το ταχύπλοο παρέμεινε εκτός λιμανιού της Νάξου από τις 7.30 περίπου το απόγευμα – Περιμένει ρυμουλκό για ασφαλή πρόσδεση

Νάξος – Στ. Φουτάκογλου: Μια γιαγιά, μια σφαίρα, μια συγγνώμη, είναι όμως αρκετή;

Η άγρια εκτέλεση της Μαρίας Δημητροκάλλη από τους Γερμανούς στη Νάξο – Μνήμη και καθήκον απέναντι στην Ιστορία

Οι Πυξ Λαξ έρχονται στη Νάξο, πότε και που;

Την Δευτέρα 11 Αυγούστου στο 1ο Γυμνάσιο Νάξου – Μουσική, μνήμες και νέες αγάπες με το συγκρότημα-σύμβολο της ελληνικής ροκ σκηνής

Ακινητοποίηση του «Super Express» στην Πάρο

Ακινητοποίηση του «Super Express» στην Πάρο λόγω μηχανικής βλάβης – Μεταφέρθηκαν οι επιβάτες

Νάξος – Δ. Λιανός: “Προτεραιότητα η έξυπνη διαχείριση του νερού, ξεκινούν εργασίες στο φράγμα Τσικαλαριού” (video)

Ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Δημήτρης Λιανός ανακοινώνει την επαναλειτουργία υλοποίησης του τρίτου φράγματος στο νησί και υπογραμμίζει την ανάγκη βιώσιμων λύσεων για το νερό στον νησιωτικό χώρο (video)

Εκτακτο: Σεισμός 6 R ανοιχτά της Κρήτης, αισθητός σε όλο το Νότιο Αιγαίο

Σεισμική δόνηση μεγάλης διάρκειας λίγο μετά τις 6 το πρωί, με επίκεντρο το κρητικό πέλαγος

Οδός Παπαβασιλείου: Ένας δρόμος που περνάει από την καρδιά της Νάξου

Μια βιωματική αφήγηση για τη γλυκιά καθημερινότητα, τις μνήμες, τις ευγένειες και τις αξίες που ζουν ακόμη σ’ έναν δρόμο φτιαγμένο στο μέτρο του ανθρώπου

FNL Best Restaurant Awards 2025: Τα Κυκλαδίτικα αστέρια της γαστρονομίας που ξεχώρισαν φέτος (πίνακας)

Τιμητική Παρουσία των Κυκλάδων στα FNL Best Restaurant Awards 2025 - Τα Κυκλαδίτικα αστέρια της γαστρονομίας που ξεχώρισαν φέτος