Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΚυκλάδες: ΣΔΙΤ ή Ιδιώτης το μέλλον των αεροδρομίων Νάξου, Πάρου, Σύρου και...

Κυκλάδες: ΣΔΙΤ ή Ιδιώτης το μέλλον των αεροδρομίων Νάξου, Πάρου, Σύρου και Μήλου

|

Μία χαρά… Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που υπογράφει ο Χρήστος Σπίρτζης της 19ης Οκτωβρίου, ανατίθεται στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών να καταρτίσει το επόμενο διάστημα ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων (ανάμεσά τους και τα τέσσερα των Κυκλάδων σε Σύρο, Μήλο, Πάρο και Νάξου προκειμένου να δρομολογηθεί η αξιοποίησή τους είτε με ΣΔΙΤ είτε με ιδιωτικοποίηση 

Ωραίο δεν ακούγεται ως έκφραση; «για λόγους δημοσίου συμφέροντος είναι αναγκαία η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των 23 αυτών αεροδρομίων της χώρας». Όταν είσαι Κυβέρνηση που έχει ως στόχο την ανάπτυξη, αυτό δεν πρέπει να πεις; Ε έτσι… Μόνο που αυτή η ανάπτυξη θα γίνει είτε με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιώτη (ΣΔΙΤ) είτε με μόνο τον ιδιώτη… Βλέπετε, το κράτος, άλλο δεν μπορεί.

Και επειδή ενδεχομένως και να χαθήκατε για λίγο να σας πούμε ότι αναφερόμαστε στην απόφαση της 19ης Οκτωβρίου του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (αρ. φύλλου 4782, 25 Οκτωβρίου 2018) και ανοίγει ουσιαστικά το δρόμο στην «αξιοποίηση» των 23 αεροδρομίων, περιφερειακών της Ελλάδας.

Και στις Κυκλάδες, το φιλέτο δεν είναι άλλο απ’ αυτό της Πάρου. Ένα αεροδρόμιο που είναι στα όρια του διεθνούς και μάλιστα τις τελευταίες εβδομάδες βλέπουν στο φως της δημοσιότητας οι δράσεις που ετοιμάζονται ώστε να επεκταθεί τόσο ο διάδρομός απογείωσης – προσγείωσης κατά 400 μέτρα (στα 1800) όσο και ο αεροσταθμός και οι υπόλοιπες εγκαταστάσεις (στα 7.500 m2).. Από εκεί και πέρα, στη Νάξο ετοιμάζεται η επέκταση του διαδρόμου στα 1200 μέτρα, στη Σύρο έχουμε ήδη δράσεις που αφορούν την επέκταση του διαδρόμου ενώ κάτι αντίστοιχο τρέχει και στη Μήλο. Α και μην ξεχνάμε ότι στη Πάτμο, έχουν προχωρήσει ακόμη περισσότερο γιατί εκεί υπάρχει ήδη επενδυτής και δη από το Μεξικό (με καταγωγή από την Ελλάδα και δη την Πάτμο) που θέλει να …σπρώξει λεφτά στο αεροδρόμιο του νησιού ώστε να το συνδυάσει με επένδυση που έχει ετοιμάσει σε επίπεδο τουριστικών υποδομών.

Αρα; Πολύ απλά ο κρατικός μηχανισμός παραδέχεται ότι δεν … μπορεί και έτσι μετά τα δεκατέσσερα αεροδρόμια (ανάμεσά τους αυτά της Μυκόνου και Σαντορίνης) που δόθηκαν στην Fraport – Greece αντί ενός πινακίου φακής, έρχεται και το δεύτερο μέρος της …αξιοποίησης.

Καμία έκπληξη

Ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, αναθέτει λοιπόν στη Διεύθυνση Συγκοινωνακών Υποδομών την κατάρτιση των σχεδίων αυτών, ως την πλέον αρμόδια, καθώς όπως ορίζεται στην απόφασή του “διαθέτει την εμπειρία και τεχνογνωσία για να φέρει σε πέρας ένα παρόμοιο εξειδικευμένο εγχείρημα”, και επιπλέον είναι η καθ’ύλην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου “για την ωρίμανση προς δημοπράτηση Έργων Παραχώρησης” . Στο έργο της αυτό θα υποβοηθηθεί από “Σύμβουλο Ανάπτυξης και Οργάνωσης Μικρού και Μεσαίου Μεγέθους Αεροδρομίων, νομικό και χρηματοοικονομικό

Σύμβουλο, εγνωσμένης εμπειρίας στο αντικείμενο”. Βεβαίως, όλα αυτά δεν προκαλούν έκπληξη καθώς ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης είχε προαναγγείλει τις εξελίξεις αυτές ήδη από τον περασμένο Φεβρουάριο, από το βήμα του Αναπτυξιακού Συνεδρίου στην Τρίπολη, λέγοντας ότι όλα θα κινηθούν στην προοπτική της αναβάθμισης και αξιοποίσης με πρότυπο το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου στο Καστέλι”. Απλά κανείς δεν περίμενε ότι αυτές οι εξελίξεις τελικά θα ήταν τόσο γρήγορες και προς την … ιδιωτικοποίηση.
Συγκεκριμένα, στην απόφαση του υπουργού Χρ. Σπίρτζη (δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 4782, Τεύχος Δεύτερον της 25ης Οκτωβρίου 2018) σημειώνεται:

“Επειδή:

1) Είναι αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος που συνδέονται με την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και την αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, των οποίων η διαχείριση και λειτουργία γίνεται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και συγκεκριμένα των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Αραξου, Λήμνου Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.

2) Στόχος αυτής της διερεύνησης είναι η προετοιμασία και κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης των ως άνω αεροδρομίων λαμβάνοντας υπόψη τα λειτουργικά στοιχεία τους, καθώς και τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού τους.

3) Στα πλαίσια της διερεύνησης αυτής κρίνεται αναγκαία και η εξέταση εναλλακτικών σχεδίων αξιοποίησης περιλαμβανομένων και σεναρίων Παραχώρησης, καθώς και μέσω ανάθεσης Σύμβασης Αξιοποίησης μέσω Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιώτη.

4) Η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) ως καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ωρίμανση προς δημοπράτηση Εργων Παραχώρησης, διαθέτει την εμπειρία και τεχνογνωσία για να φέρει σε πέρας ένα παρόμοιο εξειδικευμένο εγχείρημα.

5) Στα πλαίσια της διερεύνησης των δυνατοτήτων ανάπτυξης των 23 αεροδρομίων των οποίων η διαχείριση και λειτουργία γίνεται με μέριμνα της ΥΠΑ, η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) μπορεί να υποβοηθηθεί από σύμβουλο Ανάπτυξης και Οργάνωσης Μικρού και Μεσαίου Μεγέθους Αεροδρομίων, νομικό και χρηματοοικονομικό σύμβουλο, εγνωσμένης εμπειρίας στο αντικείμενο.

6) Η απόφαση αυτή δεν προκαλεί δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

α) Την, δυνάμει της παραγράφου 2 του άρθρου 180 του ν. 4412/2016, ανάθεση της αρμοδιότητας για τη διαδικασία σχεδιασμού, διενέργειας των απαραίτητων διαδικασιών ανάθεσης και εν γένει αρμοδιοτήτων και καθηκόντων Αναθέτουσας Αρχής της Σύμβασης Αξιοποίησης για την ανάπτυξη των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Αραξου, Λήμνου Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου, στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16).

β) Ορίζουμε όπως, για τις απαραίτητες προκαταρκτικές ενέργειες και υποστηρικτικές υπηρεσίες συμβούλων και εμπειρογνωμόνων κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 128 του ν. 4412/2016, τα καθήκοντα και αρμοδιότητες Αναθέτουσας Αρχής ασκούνται από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κίνα: Ρομπότ με AI «έπεισε» άλλα ρομπότ να… στασιάσουν (!!!)

Ρομπότ με Τεχνητή Νοημοσύνη στην Κίνα «έπεισε» άλλα ρομπότ να... στασιάσουν και να το ακολουθήσουν (video)

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Μητσοτάκης σε Λιανό “Είναι δέσμευσή μου το φράγμα αυτό επιτέλους να ολοκληρωθεί “

Τι είπε ο Μητσοτάκης για τα προβλήματα που υπάρχουν στα νησιά και δη στη Νάξο - Φθηνό ρεύμα και καλό, ποιοτικό, καθαρό νερό για τα νησιά μας

Μονογυιού: “Σημαντική η δέσμευση του Πρωθυπουργού για την ολοκλήρωση του φράγματος Τσικαλαριού”

Κατερίνα Μονογυιού: Στην εκδήλωση για την υπογραφή σύμβασης για τη σύσταση του Ταμείου Απανθρακοποίησης Ελληνικών Νησιών

Νάξος: Ο Γ. Λεονταρίτης στην τελετή υπογραφής της σύμβασης σύστασης Ταμείου Απανθρακοποίησης Νησιών

Η συμφωνία αποσκοπεί στην επιτάχυνση της απεξάρτησης των ελληνικών νησιών από τις εκπομπές άνθρακα κάνοντας πράξη την πράσινη μετάβαση και κλιματική προσαρμογή τους.

Νάξος – Στ. Γκίκας: “Θα αλλάξει η εικόνα των νησιών μας, στο σύνολό τους”

Μιλώντας για «το μοντέλο των “έξυπνων” και ”πράσινων” νησιών» ο Στέφανος Γκίκας δήλωσε πως «δημιουργεί σημαντική προστιθέμενη αξία για τα νησιά μας»

Νάξος – Μητσοτάκης: “Στεκόμαστε δίπλα στους νησιώτες” (video)

Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και πως η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες

Blue Star Ferries: Δίωρη καθυστέρηση στην αναχώρηση του “Paros”

Στις 7.30 το απόγευμα θα αναχωρήσει σήμερα (21/11) το Blue Star Paros από τον Πειραιά για το ταξίδι στις Κυκλάδες

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πανναξιακός ΑΟ: Με “τριπλό” Μανωλά το …τρίποντο κόντρα στον Πανθηραϊκό

Με χατ τρικ του Μανωλά ο Πανναξιακός 5-2 τον Πανθηραϊκό - Η αφιέρωση στην επέτειο του Πολυτεχνείου (video)

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας