Κυριακή, 4 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΚυκλάδες: ΣΔΙΤ ή Ιδιώτης το μέλλον των αεροδρομίων Νάξου, Πάρου, Σύρου και...

Κυκλάδες: ΣΔΙΤ ή Ιδιώτης το μέλλον των αεροδρομίων Νάξου, Πάρου, Σύρου και Μήλου

|

Μία χαρά… Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που υπογράφει ο Χρήστος Σπίρτζης της 19ης Οκτωβρίου, ανατίθεται στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών να καταρτίσει το επόμενο διάστημα ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων (ανάμεσά τους και τα τέσσερα των Κυκλάδων σε Σύρο, Μήλο, Πάρο και Νάξου προκειμένου να δρομολογηθεί η αξιοποίησή τους είτε με ΣΔΙΤ είτε με ιδιωτικοποίηση 

Ωραίο δεν ακούγεται ως έκφραση; «για λόγους δημοσίου συμφέροντος είναι αναγκαία η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των 23 αυτών αεροδρομίων της χώρας». Όταν είσαι Κυβέρνηση που έχει ως στόχο την ανάπτυξη, αυτό δεν πρέπει να πεις; Ε έτσι… Μόνο που αυτή η ανάπτυξη θα γίνει είτε με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιώτη (ΣΔΙΤ) είτε με μόνο τον ιδιώτη… Βλέπετε, το κράτος, άλλο δεν μπορεί.

Και επειδή ενδεχομένως και να χαθήκατε για λίγο να σας πούμε ότι αναφερόμαστε στην απόφαση της 19ης Οκτωβρίου του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (αρ. φύλλου 4782, 25 Οκτωβρίου 2018) και ανοίγει ουσιαστικά το δρόμο στην «αξιοποίηση» των 23 αεροδρομίων, περιφερειακών της Ελλάδας.

Και στις Κυκλάδες, το φιλέτο δεν είναι άλλο απ’ αυτό της Πάρου. Ένα αεροδρόμιο που είναι στα όρια του διεθνούς και μάλιστα τις τελευταίες εβδομάδες βλέπουν στο φως της δημοσιότητας οι δράσεις που ετοιμάζονται ώστε να επεκταθεί τόσο ο διάδρομός απογείωσης – προσγείωσης κατά 400 μέτρα (στα 1800) όσο και ο αεροσταθμός και οι υπόλοιπες εγκαταστάσεις (στα 7.500 m2).. Από εκεί και πέρα, στη Νάξο ετοιμάζεται η επέκταση του διαδρόμου στα 1200 μέτρα, στη Σύρο έχουμε ήδη δράσεις που αφορούν την επέκταση του διαδρόμου ενώ κάτι αντίστοιχο τρέχει και στη Μήλο. Α και μην ξεχνάμε ότι στη Πάτμο, έχουν προχωρήσει ακόμη περισσότερο γιατί εκεί υπάρχει ήδη επενδυτής και δη από το Μεξικό (με καταγωγή από την Ελλάδα και δη την Πάτμο) που θέλει να …σπρώξει λεφτά στο αεροδρόμιο του νησιού ώστε να το συνδυάσει με επένδυση που έχει ετοιμάσει σε επίπεδο τουριστικών υποδομών.

Αρα; Πολύ απλά ο κρατικός μηχανισμός παραδέχεται ότι δεν … μπορεί και έτσι μετά τα δεκατέσσερα αεροδρόμια (ανάμεσά τους αυτά της Μυκόνου και Σαντορίνης) που δόθηκαν στην Fraport – Greece αντί ενός πινακίου φακής, έρχεται και το δεύτερο μέρος της …αξιοποίησης.

Καμία έκπληξη

Ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, αναθέτει λοιπόν στη Διεύθυνση Συγκοινωνακών Υποδομών την κατάρτιση των σχεδίων αυτών, ως την πλέον αρμόδια, καθώς όπως ορίζεται στην απόφασή του “διαθέτει την εμπειρία και τεχνογνωσία για να φέρει σε πέρας ένα παρόμοιο εξειδικευμένο εγχείρημα”, και επιπλέον είναι η καθ’ύλην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου “για την ωρίμανση προς δημοπράτηση Έργων Παραχώρησης” . Στο έργο της αυτό θα υποβοηθηθεί από “Σύμβουλο Ανάπτυξης και Οργάνωσης Μικρού και Μεσαίου Μεγέθους Αεροδρομίων, νομικό και χρηματοοικονομικό

Σύμβουλο, εγνωσμένης εμπειρίας στο αντικείμενο”. Βεβαίως, όλα αυτά δεν προκαλούν έκπληξη καθώς ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης είχε προαναγγείλει τις εξελίξεις αυτές ήδη από τον περασμένο Φεβρουάριο, από το βήμα του Αναπτυξιακού Συνεδρίου στην Τρίπολη, λέγοντας ότι όλα θα κινηθούν στην προοπτική της αναβάθμισης και αξιοποίσης με πρότυπο το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου στο Καστέλι”. Απλά κανείς δεν περίμενε ότι αυτές οι εξελίξεις τελικά θα ήταν τόσο γρήγορες και προς την … ιδιωτικοποίηση.
Συγκεκριμένα, στην απόφαση του υπουργού Χρ. Σπίρτζη (δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 4782, Τεύχος Δεύτερον της 25ης Οκτωβρίου 2018) σημειώνεται:

“Επειδή:

1) Είναι αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος που συνδέονται με την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και την αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, των οποίων η διαχείριση και λειτουργία γίνεται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και συγκεκριμένα των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Αραξου, Λήμνου Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.

2) Στόχος αυτής της διερεύνησης είναι η προετοιμασία και κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης των ως άνω αεροδρομίων λαμβάνοντας υπόψη τα λειτουργικά στοιχεία τους, καθώς και τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού τους.

3) Στα πλαίσια της διερεύνησης αυτής κρίνεται αναγκαία και η εξέταση εναλλακτικών σχεδίων αξιοποίησης περιλαμβανομένων και σεναρίων Παραχώρησης, καθώς και μέσω ανάθεσης Σύμβασης Αξιοποίησης μέσω Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιώτη.

4) Η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) ως καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ωρίμανση προς δημοπράτηση Εργων Παραχώρησης, διαθέτει την εμπειρία και τεχνογνωσία για να φέρει σε πέρας ένα παρόμοιο εξειδικευμένο εγχείρημα.

5) Στα πλαίσια της διερεύνησης των δυνατοτήτων ανάπτυξης των 23 αεροδρομίων των οποίων η διαχείριση και λειτουργία γίνεται με μέριμνα της ΥΠΑ, η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) μπορεί να υποβοηθηθεί από σύμβουλο Ανάπτυξης και Οργάνωσης Μικρού και Μεσαίου Μεγέθους Αεροδρομίων, νομικό και χρηματοοικονομικό σύμβουλο, εγνωσμένης εμπειρίας στο αντικείμενο.

6) Η απόφαση αυτή δεν προκαλεί δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

α) Την, δυνάμει της παραγράφου 2 του άρθρου 180 του ν. 4412/2016, ανάθεση της αρμοδιότητας για τη διαδικασία σχεδιασμού, διενέργειας των απαραίτητων διαδικασιών ανάθεσης και εν γένει αρμοδιοτήτων και καθηκόντων Αναθέτουσας Αρχής της Σύμβασης Αξιοποίησης για την ανάπτυξη των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Αραξου, Λήμνου Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου, στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16).

β) Ορίζουμε όπως, για τις απαραίτητες προκαταρκτικές ενέργειες και υποστηρικτικές υπηρεσίες συμβούλων και εμπειρογνωμόνων κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 128 του ν. 4412/2016, τα καθήκοντα και αρμοδιότητες Αναθέτουσας Αρχής ασκούνται από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Β. Φλεριανός: Ξεκινά το έργο που περίμενε μια ολόκληρη γενιά

Με χρηματοδότηση 2,28 εκατομμυρίων ευρώ, η Νάξος αποκτά επιτέλους το ενιαίο Αθλητικό Κέντρο που αξίζει στους αθλητές, τους συλλόγους και τη νεολαία της - Η τοποθέτηση του Βασίλη Φλεριανού

Γ. Βρούτσης: Έναρξη εμβληματικού έργου ανάπλασης (video)

Με χρηματοδότηση 2,28 εκατομμυρίων ευρώ, η Νάξος αποκτά νέο Αθλητικό Κέντρο με γήπεδα, υπαίθριο γυμναστήριο και σύγχρονες υποδομές έως το 2026 (video)

Στ. Φουτάκογλου: Το περίπτερο της πλατείας πρώην Δημαρχείου, που φεύγει σιωπηλά (!!!)

Μνήμες, άνθρωποι, ιστορίες δεκαετιών γύρω από ένα μικρό περίπτερο που αποτέλεσε σταθερό σημείο αναφοράς για γενιές Χωραϊτών - Η τοποθέτηση του Στράτου Φουτάκογλου

Μ. Βάβουλας: “Χάθηκε το δικαίωμα η Νάξος να διεκδικήσει ένα πραγματικό πρότυπο αθλητικό κέντρο”.

Ο Δημοτικός Σύμβουλος Μανώλης Βάβουλας καταθέτει την άποψή του με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση για έναρξη εργασιών σχετικά με την ανάπλαση και δημιουργία Αθλητικού Κέντρο το ΔΑΚ Νάξου

To… αδελφάκι της Παρί Σεν Ζερμέν στην πρώτη κατηγορία!

Η Paris FC, η δεύτερη ομάδα του Παρισιού, εξασφάλισε την άνοδό του στη Ligue 1, μια διοργάνωση στην οποία είχε να συμμετάσχει από το 1979. Το παριζιάνικο ντέρμπι απέναντι στην Παρί Σεν Ζερμέν είναι πλέον γεγονός.

Λεονάρντο ντα Βίντσι, o… “βολεψάκιας”

Ντα Βίντσι: Ο «βολεμένος» της Αναγέννησης που ζωγράφισε τη Μόνα Λίζα με πατρική σύσταση

Ανακαλύφθηκε η πόλη της γιαγιάς του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Ανακάλυψη στη Β. Μακεδονία σχετικά με την αρχαία πόλη της Λύγκου, γεννέτειρα της Ευρυδίκης της Α'

Γιάννης Βρούτσης: “Η παραμελημένη Νάξος μπαίνει στον αθλητικό χάρτη της χώρας” (video)

Το έργο χαρακτηρίζεται κομβικής σημασίας για την αθλητική κοινότητα της Νάξου, καθώς αναμένεται να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες των τοπικών αθλητικών σωματείων

«Να γίνουμε Κυκλαδοκεντρικοί»: Ο Δημήτρης Ρουσουνέλος για την τυροκομία και την άυλη πολιτιστική κληρονομιά (video)

Ο συγγραφέας και «γευσιθήρας» μιλά για τη σημασία της συνεργασίας και της ανάδειξης της παραδοσιακής Κυκλαδίτικης τυροκομίας μέσω της UNESCO

Κέα – “Βρετανικός”: Από τo Μπέλφαστ στο Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων Πειραιά

Αντικείμενα από το ναυάγιο του «Βρετανικού» θα ανελκυστούν με σκοπό να εκτεθούν στο υπό κατασκευήν ίδρυμα – Για πρώτη φορά θα γίνει επιχείρηση σε τέτοιο βάθος

Νάξος – Κινητοποίηση στη ΔΟΥ: Διαμαρτυρία επαγγελματιών για το ψηφιακό πελατολόγιο (video)

Επιχειρηματίες και επαγγελματίες από τη Νάξο διαμαρτύρονται για ένα μέτρο που χαρακτηρίζουν άδικο και ανεφάρμοστο – «Επιβαρύνει αδικαιολόγητα τις μικρές επιχειρήσεις», δηλώνει ο Κ. Φαρκώνας.

Κίνηση για τη Προστασία των Νησίδων – Νάξος: “Όχι στη θυσία της Δονούσας”, έρχονται ενημερωτικές συναντήσεις

Δύο εκδηλώσεις στη Νάξο για την απειλή που συνιστούν τα πλωτά αιολικά στη Δονούσα και οι νέες ανεμογεννήτριες στο Αιγαίο - Πότε και Που ;

Blue Star Naxos: Ο Cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης μιλά για τη ζωή στη θάλασσα και τις δυσκολίες της ακτοπλοΐας (video)

Ο cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης άνοιξε την καρδιά του στην κάμερα της ΕΡΤ3, περιγράφοντας τη μοναξιά του ναυτικού και τα προβλήματα των λιμενικών υποδομών. (video)

Κουφονήσι: Μπαίνει νέο πλοίο; από 3 Ιουνίου το πρωινό δρομολόγιο του Blue Star Naxos

Ενημέρωση από τον ΣΤΕΚ για τις φετινές συνδέσεις, τις ανησυχίες των επαγγελματιών και τις επερχόμενες ανακοινώσεις της Hellenic Seaways – Blue Star Ferries σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Κουφονησίου

Blue Star Ferries: Τροποποίηση δρομολογίων σε πλοία προς Βόρειο Αιγαίο και Δωδεκάνησα

Με την ένταξη των ανέμων να αγγίζει και τα 9 μποφόρ έχουμε τροποποίηση δρομολογίων από τον Πειραιά προς Δωδεκάνησα και Βόρειο Αιγαίο

Μ. Καπίρης: Ως “Κλοπή” χαρακτηρίζει το ΠΔ που απαγορεύει την οικοδόμηση σε μικρούς οικισμούς

Σφοδρή αντίδραση από τον περιφερειακό Σύμβουλο Μιχάλη Καπίρη για το ΠΔ που "παγώνει" την οικοδόμηση σε οικόπεδα ακόμα και εντός νόμιμων οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων

Τάβλι – 11ο Πανναξιακό Πρωτάθλημα: Ο Παναγιώτης “Βράχος” Σορώκος νέος πρωταθλητής!

Το κονκλάβιο στο Βατικανό μπορεί να περιμένει – στη Νάξο έχουμε νέο βασιλιά του τάβλι και το όνομά του γράφτηκε με ζάρια και μαεστρία!

Νάξος: Ο Προφήτης Ηλίας “ζητά βοήθεια” – Ένα μνημείο κινδυνεύει να σωπάσει

Ο ιστορικός ναός στην Παλιά Χώρα στέκει πληγωμένος από τον χρόνο και τη σιωπή, καθώς οι προσπάθειες αποκατάστασής του παραμένουν στάσιμες για πάνω από μία δεκαετία.

Golden Star Ferries: Ανεκτέλεστο και το απογευματινό δρομολόγιο του “Ανδρος Κουίν”

Στο λιμάνι της Ραφήνας θα παραμείνει σήμερα το "Ανδρος Κουίν" όπως ανακοίνωσε η Golden Star Ferries λόγω καιρικών συνθηκών

Διήμερο Πολιτισμού στη Νάξο με τα “Αξοπατήματα” και το 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης

Η μουσική, ο χορός και τα έθιμα ενώνουν Κοζάνη και Νάξο σε ένα γιορτινό διήμερο πολιτιστικών ανταμωμάτων