Προτάσεις του Βουλευτή Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Φίλιππου Φόρτωμα, για τον εκσυγχρονισμό της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας – Τι ανέφερε για τις Κυκλάδες και τις ενστάσεις των μηχανικών (video)
Τις θέσεις και τις προτάσεις του για το νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας το οποίο αφορά την ανασυγκρότηση της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας, εξέφρασε ο Βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Φίλιππος Φόρτωμας, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Στην τοποθέτησή του επεσήμανε ότι το σχέδιο νόμου κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, αποτελεί μία μεταρρύθμιση για το περιβάλλον, την ιδιοκτησία και την ανάπτυξη, η οποία έρχεται να απλοποιήσει διαδικασίες έκδοσης οικοδομικών αδειών και μεταφοράς των συντελεστών δόμησης. Παράλληλα, απλουστεύει, επιταχύνει και βελτιώνει την αποτελεσματικότητα του συστήματος χωρικού – πολεοδομικού σχεδιασμού και χρήσεως γης, διευκολύνει τις επενδύσεις, ενώ προστατεύει το δικαίωμα στην ιδιοκτησία και επιταχύνει τη συγκρότηση των τοπικών πολεοδομικών σχεδίων.
Ο κ. Φόρτωμας έκανε συγκεκριμένες και ειδικές παρατηρήσεις επί του νομοσχεδίου, για ζητήματα που αφορούν άμεσα τα νησιά των Κυκλάδων, τα οποία ταλαιπωρούνται επί σειρά ετών με θέματα πολεοδομικής και χωροταξικής φύσεως.
Μεταξύ των άλλων αναφέρθηκε στα άρθρα 46 παρ. 1 και 32 παρ. 2. Οι προσθήκες αυτές αποδυναμώνουν τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής και την προσπάθεια για εκσυγχρονισμό όλων των διαδικασιών αδειοδότησης. Προκειμένου να αρθούν τα σοβαρά προβλήματα και η κωλυσιεργία στην έκδοση αδειών, επισκευών κτισμάτων κλπ, φαινόμενα τα οποία παρουσιάζονται έντονα στις Κυκλάδες και ειδικά στους οικισμούς που είναι χαρακτηρισμένοι ως ιστορικοί τόποι, όπως λόγου χάρη στην Ερμούπολη της Σύρου και στη Σαντορίνη, πρότεινε την ίδρυση ενός διευρυμένου συμβουλίου αρχιτεκτονικής και με συμμετοχή εκπροσώπων του Υπουργείο Πολιτισμού και θα λειτουργεί με διαδικασίες ONE STOP SHOP για την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, ένα διευρυμένο γνωμοδοτικό όργανο μιας στάσης.
Για το άρθρο 18 που αφορά τη θαλάσσια χωροταξία ζήτησε να γίνει ειδική μνεία στις νησιωτικές περιφέρειες και περιοχές της χώρας, ενώ σε ότι αφορά το άρθρο 40, πρότεινε την επιμήκυνση της μεταβατικής περιόδου συνέχισης έκδοσης αδειών μέχρι και την ολοκλήρωση των τοπικών πολεοδομικών σχεδίων ή έστω την επιμήκυνση για κάποιο διάστημα ακόμα, πέρα των δύο χρόνων.
Αναφορικά με τα άρθρα 34 έως 36 και 39 στα οποία περιγράφονται οι περιοχές ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξης, τόνισε ότι σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να ξεπερνούν σε κλίμακα έργου τους υφιστάμενους παραδοσιακούς οικισμούς.
Επίσης, για τα άρθρα 23 και 24 που σχετίζονται με τους δρόμους, πρότεινε να συμπεριληφθούν στο σχεδιασμό οι υφιστάμενες οδοί και εγκαταστάσεις οι οποίες βρίσκονται εντός αιγιαλού,εξυπηρετούν την τουριστική κίνηση αλλά και κάθε είδους ανάγκες οδικών μετακινήσεων.
Τέλος, για άρθρα 33 μέχρι 37 πρότεινε οι μελέτες που έχουν ήδη κατατεθεί και πρωτοκολληθεί για έγκριση δόμησης, στο συμβούλιο αρχιτεκτονικής, στις αρχαιολογικές υπηρεσίες ή σε υπηρεσίες που απαιτούν πλήρη αρχιτεκτονική μελέτη και μελέτη διαγράμματος δόμησης, καθώς και έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη να συνεχίσουν να εξετάζονται με τον ίδιο συντελεστή δόμησης και τους ίδιους όρους δόμησης που ίσχυαν κατά την ημέρα κατάθεσής τους.