Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΚυκλάδες - Αεροδρόμια: Η ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ για την υποστελέχωση...

Κυκλάδες – Αεροδρόμια: Η ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ για την υποστελέχωση στους πύργους ελέγχων

|

Η ερώτηση (δύο) που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ προς τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών σχετικά με τις ελλείψεις στα αεροδρόμια και δη στους Πύργους ελέγχου… Τι αναφέρει για τις Κυκλάδες

θυμάμαι ακόμη τα άρθρα από την Μήλο που έλεγαν ότι ο μοναδικός υπάλληλος που διαθέτει το αεροδρόμιο του νησιού δεν μπορεί ούτε να αρρωστήσει γιατί σε περίπτωση απουσίας του, τότε δεν θα λειτουργήσει το αεροδρόμιο. Ενώ όταν χρειάστηκε να φύγει με άδεια για οικογενειακή υπόθεση, ο κρατικός μηχανισμός έτρεχε να βρει αντικαταστάτη από άλλα νησιά. Κι εάν νομίζετε ότι μόνο στη Μήλο συμβαίνουν αυτά, τότε είστε γελασμένοι. Σε ουκ ολίγα νησιά, εχουμε αντίστοιχες αναφορές (σ.σ. η Νάξος δεν είναι έξω από αυτή την αναφορά) και εν έτη 2021, έρχονται τρεις βουλευτές του ΚΚΕ (Μαρία Κομνηνάκα, Διαμάντω Μανωλάκου και Λεωνίδας Στολτίδης) να μας θυμίσουν ότι το πρόβλημα υπάρχει… Και είναι έντονο στις Κυκλάδες, όπου ειδικά το καλοκαίρι οι απαιτήσεις είναι τεράστιες…

Ας δούμε τι αναφέρει η σχετική ερώτηση προς το αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών… (και περιμένουμε με αγωνία την απάντησή του) .. Θέμα της ερώτησης: Σχετικά με την έλλειψη προσωπικού στην Παροχή Πληροφοριών Πτήσεων στους Πύργους Ελέγχου Αεροδρομίων

Τεράστιες είναι οι ελλείψεις σε προσωπικό, σε πολλά μικρά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ειδικά στον κλάδο AFISO (Παροχή Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου) που είναι επιχειρησιακός κλάδος αεροναυτιλίας της ΥΠΑ, με αποτέλεσμα πέρα από την υποβάθμιση ποιότητας των υπηρεσιών, να διαμορφώνεται μια επικίνδυνη κατάσταση με κενά ασφάλειας, τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για το ίδιο το πτητικό έργο.

Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με την υποστελέχωση των αεροδρομίων με προσωπικό για AFISO ενδεικτικά αναφέρουμε:

Στους Αερολιμένες Λέρου, Καστελόριζου, Αστυπάλαιας, Κυθήρων, παρόλο που απαιτείται η παρουσία 2 εξουσιοδοτημένων υπαλλήλων, δεν υπηρετεί κανένας.

Στον Αερολιμένα Κοζάνης δεν υπηρετεί κανένας εξουσιοδοτημένος υπάλληλος, ενώ είναι απαραίτητο να υπηρετούν τουλάχιστον άλλοι 4.

Στον Αερολιμένα Σύρου, υπηρετεί 1 υπάλληλος, ενώ είναι απαραίτητο να υπηρετούν τουλάχιστον άλλοι 2.

Στους Αερολιμένες Νάξου και Μήλου υπηρετεί από 1 υπάλληλος, ενώ είναι απαραίτητο να υπηρετεί άλλος 1 για τους χειμερινούς μήνες και τουλάχιστον άλλοι 2-3 από τον Απρίλιο μέχρι και τον Οκτώβριο.

Στον Αερολιμένα Ικαρίας, υπηρετεί 1 υπάλληλος προσωρινά (αναμένεται η μετάταξή του σε άλλο κλάδο), ενώ απαιτείται η παρουσία δυο.

Στον Αερολιμένα Πάρου, υπηρετεί 1 υπάλληλος προσωρινά (αναμένεται η μετάταξή του σε άλλο κλάδο), ενώ απαιτείται η παρουσία 2 για τους χειμερινούς μήνες και τουλάχιστον 3-4 από τον Απρίλιο μέχρι και τον Οκτώβριο.

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις οι ανάγκες καλύπτονται με διαρκείς μετακινήσεις των υπαλλήλων από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο, αφού χωρίς την παρουσία υπαλλήλου AFISO, ειδικά στα μικρά αεροδρόμια, δεν νοείται η λειτουργία τους.

Οι εργαζόμενοι αναγκάζονται καθημερινά και αδιαλείπτως, ακόμα και σε αργίες, να εργάζονται μέχρι τελικής πτώσης, χωρίς ρεπό και άδειες, να είναι συνεχώς σε 24ωρη επιφυλακή για έκτακτες ενεργοποιήσεις, σε ορισμένες περιπτώσεις και για αεροδιακομιδές ασθενών, σε σημείο που οι ίδιοι δεν μπορούν καν να αρρωστήσουν.

Η εντατικοποίηση της δουλειάς τους γίνεται ακόμη μεγαλύτερη, αφού σε πολλά αεροδρόμια, λόγω έλλειψης προσωπικού σε άλλες ειδικότητες, επιφορτίζονται και με άλλα παράλληλα καθήκοντα. Ο καθημερινός φόρτος εργασίας, η ψυχολογική πίεση και η σωματική καταπόνηση, τούς έχουν φέρει σε οριακό σημείο κατάρρευσης.

Με τη θερινή περίοδο μπροστά, θα σημάνει ακόμη πιο μεγάλη αύξηση των απαιτήσεων για τα αεροδρόμια της χώρας.

Τα όσα αναφέρονται για τον Κρατικό Αερολιμένα Πάρου, στην επιστολή του Αν. Αερολιμενάρχη, την οποία επισυνάπτουμε, δεν είναι η εξαίρεση, αλλά ο κανόνας.

Οι μετατάξεις υπαλλήλων, εσωτερικές ή από άλλα υπουργεία, που υποτίθεται θα δρομολογούνταν, δεν πρόκειται να λύσουν το πρόβλημα. Ακόμα και αν τις αμέσως επόμενες μέρες γίνονταν, με δεδομένο ότι οι νέοι υπάλληλοι πρέπει πρώτα να εκπαιδευτούν στην σχολή Πολιτικής Αεροπορίας για διάστημα περίπου πέντε μηνών και μετά από επιτυχή εκπαίδευση, ορθοφωνία και ιατρικές βεβαιώσεις (για την άσκηση καθηκόντων AFIS απαιτείται πιστοποιητικό υγείας Γ’ τάξεως από το Κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής ή εξουσιοδοτημένο ιδιώτη ιατρό), πρέπει να εκπαιδευτούν και στο αεροδρόμιο υποδοχής για τουλάχιστον ακόμα δυο μήνες. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα είναι επιχειρησιακοί από το επόμενο καλοκαίρι.

Επίσης, οι αποδοχές των υπαλλήλων του κλάδου AFISO (Παροχή Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου) με το «EUROCONTROL» μειώθηκαν από 6% σε 3%, παρόλη την αύξηση και εντατικοποίηση της απασχόλησης. Σχεδόν στο σύνολο των υπαλλήλων των περιφερειακών αεροδρομίων δεν χορηγούνται κανονικές άδειες εργασίας.

Η σημερινή εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν τα περιφερειακά αεροδρόμια δεν είναι τυχαία. Πρόκειται για συνειδητή, μεθοδευμένη δράση, με τη σφραγίδα τόσο της σημερινής κυβέρνησης, όσο διαχρονικά όλων των προηγούμενων, με στόχο την προώθηση της ιδιωτικοποίησής τους.

Αυτό άλλωστε -πλην άλλων- ήρθε να εξυπηρετήσει και ο νόμος 4547/2020 της κυβέρνησης ΝΔ, ως συνέχεια του σχετικού νόμου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, και με οδηγό πάντα τη στρατηγική της ΕΕ με τον «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό», ολοκληρώνοντας τη διάλυση της ΥΠΑ, με την αφαίρεση αρμοδιοτήτων της και τη μετατροπή της σε ΝΠΔΔ, για να γίνει ευκολότερα η ιδιωτικοποίησή της.

Εξέλιξη δηλαδή με σημαντικές επιπτώσεις τόσο στην ασφάλεια των πτήσεων, που υποτάσσεται στη λογική κόστους – οφέλους, όσο και στην αύξηση του κόστους για τους επιβάτες, αλλά και στα ζητήματα των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας. Βαριές θα είναι και οι συνέπειες για τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, που με το «EUROCONTROL» μάλιστα οι αποδοχές των εργαζομένων συνδέονται με την τήρηση του λεγόμενου «Σχεδίου Επιδόσεων».

Το ΚΚΕ θεωρεί ότι η ΥΠΑ πρέπει να είναι ενιαία, υπό κρατικό έλεγχο, να συμπεριλαμβάνονται η αεροναυτιλία με όλα τα αεροδρόμια στη δύναμή της και όλες οι αρμοδιότητες, για τη διασφάλιση της κυριαρχίας, της αποτελεσματικής ασφάλειας των πτήσεων και κατοχύρωσης των εργασιακών, ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στην ΥΠΑ. Να είναι ενταγμένη και αυτή σε έναν ενιαίο φορέα αερομεταφορών, που θα έχει ως αποστολή την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών και όχι την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε:

• Να υπάρξει άμεσα και μόνιμη ενίσχυση των Αερολιμένων με επαρκές εκπαιδευμένο προσωπικό για την άσκηση του έργου Πληροφοριών Πτήσεων στους Πύργους Ελέγχου και με προσωπικό για τις υπόλοιπες αναγκαίες ειδικότητες ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή ροή και η ασφάλεια των πτήσεων.

• Να αρθούν οι μισθολογικές αποδοχές των εργαζομένων του κλάδου, όπως έχει υποσχεθεί από το έδρανο του κοινοβουλίου.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Διαδικτυακά εργαστήρια για γονείς με θέμα την εφηβεία από τον “Θησέα Κυκλάδων”

Οι ενδιαφερόμενοι γονείς μπορούν να συμμετέχουν σε ένα ή/και περισσότερα από τα αυτοτελή πρωινά ή/και απογευματινά εργαστήρια.

Πανεπιστήμια: Περίπου 300.000 οι αιώνιοι φοιτητές που αναμένεται να διαγραφούν

Πιερρακάκης: Περίπου 300.000 οι επικείμενες διαγραφές αιώνιων φοιτητών

Σέριφος: Εγκρίθηκε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “CERV L Democracy”

Επιτυχής συνεργασία του Δήμου Σερίφου με τη σύμβουλο ευρωπαϊκών προγραμμάτων Έφη Αναστασοπούλου

Seajets: Έφτασε στην Ελλάδα το νέο ταχύπλοο MAX

Έφτασε στην Ελλάδα το νέο ταχύπλοο MAX της Seajets - Βρίσκεται στη Σαλαμίνα, ποιοι το έφεραν

Μύκονος – Λιμενικό Ταμείο: Διαγωνισμός συντήρησης κρηπιδώματος του Παλιού Λιμένα

Διαγωνισμός συντήρησης κρηπιδώματος του Παλιού Λιμένα Μυκόνου από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο

Γ. Χατζημάρκος: “Η πριμοδότηση της εντοπιότητας στις προσλήψεις του δημόσιου τομέα, ήταν αίτημα μας για πολλά χρόνια”

Ο Περιφερειάρχης αναλύει τους λόγους για τους οποίους αυτή η απόφαση είναι εξαιρετικά σημαντική

Αμερική: Εφυγε από τη ζωή σε ηλικία 91 ετών ο μουσικός Quincy Jones

Ο Jones έγινε ευρύτερα γνωστός για τα άλμπουμ Off the Wall, Thriller και Bad του Μάικλ Τζάκσον

Νέα Υόρκη: Ο Σύλλογος Αμοργού τίμησε τον π. Θωμά Συνοδινό

Ο π. Θωμάς Συνοδινός κατέχει θέση συμβούλου στο Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ενώ έχει τιμηθεί από την Εκκλησία της Ελλάδος, και την Πολιτεία σε μια αναγνώριση της προσφοράς, των ικανοτήτων αλλά και της ακούραστης διακονίας του.

Νάξος – Σύλλογος Προστασία Άγριας Ζωής: Ανέλαβε την περίθαλψη τραυματισμένης Λασποσκαλίδρας

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Προστασίας Αγριας Ζωής για την τραυματισμένη Λασποσκαλίδρα αλλά και για τα παρυδάτια πτηνά (english)

Τι κάνει ο Άκης Πετρετζίκης στη Νάξο;

Το "Akis’ Food Tour" ξεκινά το πιο γευστικό ταξίδι του από τη Νάξο

Εκτακτο: Νεκρός σε τροχαίο ο μουσικός Φίλιππος Ρούσσος

Νεκρός σε τροχαίο στο Κορωπί ο μουσικός Φίλιππος Ρούσσος

Ιος: “Πράσινο” φως για νέο ξενοδοχείο

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στην Ίο

Ακτοπλοϊα – Σεπτέμβριος: Σαντορίνη και Μύκονος έκλεψαν την παράσταση (στατιστικά)

Ο Σεπτέμβριος αποδείχτηκε ιδιαίτερα .. καυτός για τα νησιά των Κυκλάδων

ZanteFerries: Το μεσημέρι της Τετάρτης αναχωρεί από Πειραιά το “Σολωμός”

Διαμόρφωση δρομολογίου για το "Σολωμός" (πίνακας)

Νάξος – Δ. Λιανός: “Εργα που θα συμβάλουν καθοριστικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων”

Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Ένα βήμα μπροστά στον αθλητισμό - Τι δηλώνει ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός

Μ. Χατζόπουλος (Naxos Vibe): «Θέλουμε ο ιδιοκτήτης να αισθάνεται ότι το ακίνητό του είναι στα καλύτερα χέρια»

Συνέντευξη με τον Μιχάλη Χατζόπουλο, ιδιοκτήτη του Naxos Vibe, που ασχολείται με τη διαχείριση πολυτελών ακινήτων και βιλών στη Νάξο

Κρήτη: Δύο πλοία που έγραψαν ιστορία, το Kriti I και το Kriti II ετοιμάζονται για διάλυση (video)

Γράφεται αυτές τις ημέρες ο επίλογος για δύο πλοία που έγραψαν ιστορία στο Αιγαίο (video)

Blue Star Chios: “Ανοιχτά” τα χειμερινά δρομολόγια για Ανάφη, γνωστά και τα καλοκαιρινά δρομολόγια του …Delos

Διαθέσιμα τα χειμερινά δρομολόγια του Blue Star Chios και του Blue Star Delos για το καλοκαίρι με προορισμό την Ανάφη

Νάξος – Καιρικές Συνθήκες: Δεύτερη σερί χρονιά χωρίς ίχνος βροχόπτωσης ο Οκτώβριος

Το ...χειρότερο ξεκίνημα υδρολογικού έτους από το 2018 για τη Νάξο - Αλλάζει ο Νοέμβριος; Η εικόνα των στοιχείων μέσα από τους .. αριθμούς