Δευτέρα, Ιανουάριος 13, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΚυκλάδες - Αεροδρόμια: Η ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ για την υποστελέχωση...

Κυκλάδες – Αεροδρόμια: Η ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ για την υποστελέχωση στους πύργους ελέγχων

|

Η ερώτηση (δύο) που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ προς τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών σχετικά με τις ελλείψεις στα αεροδρόμια και δη στους Πύργους ελέγχου… Τι αναφέρει για τις Κυκλάδες

θυμάμαι ακόμη τα άρθρα από την Μήλο που έλεγαν ότι ο μοναδικός υπάλληλος που διαθέτει το αεροδρόμιο του νησιού δεν μπορεί ούτε να αρρωστήσει γιατί σε περίπτωση απουσίας του, τότε δεν θα λειτουργήσει το αεροδρόμιο. Ενώ όταν χρειάστηκε να φύγει με άδεια για οικογενειακή υπόθεση, ο κρατικός μηχανισμός έτρεχε να βρει αντικαταστάτη από άλλα νησιά. Κι εάν νομίζετε ότι μόνο στη Μήλο συμβαίνουν αυτά, τότε είστε γελασμένοι. Σε ουκ ολίγα νησιά, εχουμε αντίστοιχες αναφορές (σ.σ. η Νάξος δεν είναι έξω από αυτή την αναφορά) και εν έτη 2021, έρχονται τρεις βουλευτές του ΚΚΕ (Μαρία Κομνηνάκα, Διαμάντω Μανωλάκου και Λεωνίδας Στολτίδης) να μας θυμίσουν ότι το πρόβλημα υπάρχει… Και είναι έντονο στις Κυκλάδες, όπου ειδικά το καλοκαίρι οι απαιτήσεις είναι τεράστιες…

Ας δούμε τι αναφέρει η σχετική ερώτηση προς το αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών… (και περιμένουμε με αγωνία την απάντησή του) .. Θέμα της ερώτησης: Σχετικά με την έλλειψη προσωπικού στην Παροχή Πληροφοριών Πτήσεων στους Πύργους Ελέγχου Αεροδρομίων

Τεράστιες είναι οι ελλείψεις σε προσωπικό, σε πολλά μικρά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ειδικά στον κλάδο AFISO (Παροχή Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου) που είναι επιχειρησιακός κλάδος αεροναυτιλίας της ΥΠΑ, με αποτέλεσμα πέρα από την υποβάθμιση ποιότητας των υπηρεσιών, να διαμορφώνεται μια επικίνδυνη κατάσταση με κενά ασφάλειας, τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για το ίδιο το πτητικό έργο.

Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με την υποστελέχωση των αεροδρομίων με προσωπικό για AFISO ενδεικτικά αναφέρουμε:

Στους Αερολιμένες Λέρου, Καστελόριζου, Αστυπάλαιας, Κυθήρων, παρόλο που απαιτείται η παρουσία 2 εξουσιοδοτημένων υπαλλήλων, δεν υπηρετεί κανένας.

Στον Αερολιμένα Κοζάνης δεν υπηρετεί κανένας εξουσιοδοτημένος υπάλληλος, ενώ είναι απαραίτητο να υπηρετούν τουλάχιστον άλλοι 4.

Στον Αερολιμένα Σύρου, υπηρετεί 1 υπάλληλος, ενώ είναι απαραίτητο να υπηρετούν τουλάχιστον άλλοι 2.

Στους Αερολιμένες Νάξου και Μήλου υπηρετεί από 1 υπάλληλος, ενώ είναι απαραίτητο να υπηρετεί άλλος 1 για τους χειμερινούς μήνες και τουλάχιστον άλλοι 2-3 από τον Απρίλιο μέχρι και τον Οκτώβριο.

Στον Αερολιμένα Ικαρίας, υπηρετεί 1 υπάλληλος προσωρινά (αναμένεται η μετάταξή του σε άλλο κλάδο), ενώ απαιτείται η παρουσία δυο.

Στον Αερολιμένα Πάρου, υπηρετεί 1 υπάλληλος προσωρινά (αναμένεται η μετάταξή του σε άλλο κλάδο), ενώ απαιτείται η παρουσία 2 για τους χειμερινούς μήνες και τουλάχιστον 3-4 από τον Απρίλιο μέχρι και τον Οκτώβριο.

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις οι ανάγκες καλύπτονται με διαρκείς μετακινήσεις των υπαλλήλων από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο, αφού χωρίς την παρουσία υπαλλήλου AFISO, ειδικά στα μικρά αεροδρόμια, δεν νοείται η λειτουργία τους.

Οι εργαζόμενοι αναγκάζονται καθημερινά και αδιαλείπτως, ακόμα και σε αργίες, να εργάζονται μέχρι τελικής πτώσης, χωρίς ρεπό και άδειες, να είναι συνεχώς σε 24ωρη επιφυλακή για έκτακτες ενεργοποιήσεις, σε ορισμένες περιπτώσεις και για αεροδιακομιδές ασθενών, σε σημείο που οι ίδιοι δεν μπορούν καν να αρρωστήσουν.

Η εντατικοποίηση της δουλειάς τους γίνεται ακόμη μεγαλύτερη, αφού σε πολλά αεροδρόμια, λόγω έλλειψης προσωπικού σε άλλες ειδικότητες, επιφορτίζονται και με άλλα παράλληλα καθήκοντα. Ο καθημερινός φόρτος εργασίας, η ψυχολογική πίεση και η σωματική καταπόνηση, τούς έχουν φέρει σε οριακό σημείο κατάρρευσης.

Με τη θερινή περίοδο μπροστά, θα σημάνει ακόμη πιο μεγάλη αύξηση των απαιτήσεων για τα αεροδρόμια της χώρας.

Τα όσα αναφέρονται για τον Κρατικό Αερολιμένα Πάρου, στην επιστολή του Αν. Αερολιμενάρχη, την οποία επισυνάπτουμε, δεν είναι η εξαίρεση, αλλά ο κανόνας.

Οι μετατάξεις υπαλλήλων, εσωτερικές ή από άλλα υπουργεία, που υποτίθεται θα δρομολογούνταν, δεν πρόκειται να λύσουν το πρόβλημα. Ακόμα και αν τις αμέσως επόμενες μέρες γίνονταν, με δεδομένο ότι οι νέοι υπάλληλοι πρέπει πρώτα να εκπαιδευτούν στην σχολή Πολιτικής Αεροπορίας για διάστημα περίπου πέντε μηνών και μετά από επιτυχή εκπαίδευση, ορθοφωνία και ιατρικές βεβαιώσεις (για την άσκηση καθηκόντων AFIS απαιτείται πιστοποιητικό υγείας Γ’ τάξεως από το Κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής ή εξουσιοδοτημένο ιδιώτη ιατρό), πρέπει να εκπαιδευτούν και στο αεροδρόμιο υποδοχής για τουλάχιστον ακόμα δυο μήνες. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα είναι επιχειρησιακοί από το επόμενο καλοκαίρι.

Επίσης, οι αποδοχές των υπαλλήλων του κλάδου AFISO (Παροχή Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου) με το «EUROCONTROL» μειώθηκαν από 6% σε 3%, παρόλη την αύξηση και εντατικοποίηση της απασχόλησης. Σχεδόν στο σύνολο των υπαλλήλων των περιφερειακών αεροδρομίων δεν χορηγούνται κανονικές άδειες εργασίας.

Η σημερινή εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν τα περιφερειακά αεροδρόμια δεν είναι τυχαία. Πρόκειται για συνειδητή, μεθοδευμένη δράση, με τη σφραγίδα τόσο της σημερινής κυβέρνησης, όσο διαχρονικά όλων των προηγούμενων, με στόχο την προώθηση της ιδιωτικοποίησής τους.

Αυτό άλλωστε -πλην άλλων- ήρθε να εξυπηρετήσει και ο νόμος 4547/2020 της κυβέρνησης ΝΔ, ως συνέχεια του σχετικού νόμου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, και με οδηγό πάντα τη στρατηγική της ΕΕ με τον «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό», ολοκληρώνοντας τη διάλυση της ΥΠΑ, με την αφαίρεση αρμοδιοτήτων της και τη μετατροπή της σε ΝΠΔΔ, για να γίνει ευκολότερα η ιδιωτικοποίησή της.

Εξέλιξη δηλαδή με σημαντικές επιπτώσεις τόσο στην ασφάλεια των πτήσεων, που υποτάσσεται στη λογική κόστους – οφέλους, όσο και στην αύξηση του κόστους για τους επιβάτες, αλλά και στα ζητήματα των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας. Βαριές θα είναι και οι συνέπειες για τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, που με το «EUROCONTROL» μάλιστα οι αποδοχές των εργαζομένων συνδέονται με την τήρηση του λεγόμενου «Σχεδίου Επιδόσεων».

Το ΚΚΕ θεωρεί ότι η ΥΠΑ πρέπει να είναι ενιαία, υπό κρατικό έλεγχο, να συμπεριλαμβάνονται η αεροναυτιλία με όλα τα αεροδρόμια στη δύναμή της και όλες οι αρμοδιότητες, για τη διασφάλιση της κυριαρχίας, της αποτελεσματικής ασφάλειας των πτήσεων και κατοχύρωσης των εργασιακών, ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στην ΥΠΑ. Να είναι ενταγμένη και αυτή σε έναν ενιαίο φορέα αερομεταφορών, που θα έχει ως αποστολή την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών και όχι την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε:

• Να υπάρξει άμεσα και μόνιμη ενίσχυση των Αερολιμένων με επαρκές εκπαιδευμένο προσωπικό για την άσκηση του έργου Πληροφοριών Πτήσεων στους Πύργους Ελέγχου και με προσωπικό για τις υπόλοιπες αναγκαίες ειδικότητες ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή ροή και η ασφάλεια των πτήσεων.

• Να αρθούν οι μισθολογικές αποδοχές των εργαζομένων του κλάδου, όπως έχει υποσχεθεί από το έδρανο του κοινοβουλίου.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ferryscanner και hoper ενώθηκαν και το ταξίδι απέκτησε νέο ενδιαφέρον

Η πλατφόρμα για κρατήσεις ακτοπλοϊκών εισιτηρίων συνεργάζεται με την πρώτη ελληνική εταιρεία που προσφέρει προγραμματισμένες πτήσεις με ελικόπτερο

Σαντορίνη – ΑΟ Θήρας: Τρίποντο κόντρα στις Αμαζόνες, “έχασε” την Δημητριάδου

13η αγωνιστική: Ο ΑΟ Θήρας έφτασε τις 10 νίκες, έριξε νοκ άουτ τις Αμαζόνες και έμεινε στη 3η θέση - Επόμενος αντίπαρλος εκτός έδρας η Θέτιδα..

Διαγωνισμός Μαθηματικών: Επιτυχίες για μαθητές των Κυκλάδων στον “Θαλή”, έρχεται ο “Ευκλείδης”

Δείτε τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις Κυκλάδες που διακρίθηκαν στους μαθητικούς διαγωνισμούς μαθηματικών (πίνακας)

Θέρμανση: Ανοίγει αύριο (13/01) οι αιτήσεις για ένταξη στο “Αλλάζω σύστημα θέρμανσης”

Αλλάζω σύστημα θέρμανσης και θερμοσίφωνα: Αύριο ανοίγει η πλατφόρμα για τις αιτήσεις

Εξοικονομώ 2025: Σε “μειονεκτική” θέση οι ενδιαφερόμενοι από το Νότιο Αιγαίο

Εξοικονομώ 2025: Αυτές είναι οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα για υπαγωγή στο πρόγραμμα - Κριτήριο ένταξης αποτελούν πλέον οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε περιοχή

Λος Αντζελες: Οι πυρκαγιές καλά κρατούν, στους 16 πλέον οι νεκροί

Στάχτη πάνω από 12.000 σπίτια και περισσότερα από 150.000 στρέμματα με βλάστηση - Νέες εντολές εκκένωσης στην ανατολική πλευρά και στην Πασίφικ Παλισέιντς

Τι είναι η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) στην Ενήλικη Ζωή;

Αρθρο της Ψυχολόγου Στέλλας Ζαχαράτου σχετικά με την Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας

Αμοργός: Το τελευταίο “αντίο” στον Γεώργιο Θεολογίτη

Είπαν το «τελευταίο αντίο» σε ένα γνήσιο Αμοργιανό τον Γεώργιο Θεολογίτη - Εφυγε από τη ζωή την Τετάρτη 8 Ιανουαρίου

Γ. Χότζογλου: “Λόγω Airbnb η Εστίαση χάνει έως και δύο γεύματα την ημέρα”

«Η ακρίβεια πλήττει την εστίαση – Χάνουμε 1-2 γεύματα την ημέρα λόγω του Airbnb» λέει ο πρόεδρος του Τουρισμού - Επισιτισμού

Τουρισμός: Για να πας σε αυτό το νησί πρέπει να έχεις μαζί σου .. μάσκα αερίου!

Πρόκειται για ένα ηφαιστειογενές νησί περίπου 177 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Τόκιο

Νάξος: Το Laguna Coast Resort στα 20 ξενοδοχεία που θα ξεχωρίσουν τη φετινή χρονιά

Ανάμεσα στις 20 πιο .. ηχηρές αφίξεις στο χώρο των καταλυμάτων και το Laguna Coast Resort που βρίσκεται στη Νάξο

Νάξος – Αεροδρόμιο: Τον Σεπτέμβριο βγαίνει στο …σφυρί

Τον Σεπτέμβριο η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια της ΥΠΑ

Blue Star Ferries: Από αύριο (09/01) το Blue Star 1 επιστρέφει στη γραμμή της Παροναξίας

Από αύριο Πέμπτη (09/01) το Blue Star 1 επιστρέφει στη Παροναξία - Μέχρι πότε θα είναι στη γραμμή, το Blue Star Delos πάει .. Καβάλα

Airbnb: Γιατί χιλιάδες ακίνητα βγαίνουν από τις πλατφόρμες;

Ποια ακίνητα βγαίνουν από τις πλατφόρμες τύπου Airbnb – Οι έλεγχοι και τα πρόστιμα - Οι αλλαγές που έρχονται

Θεοφάνια – Νάξος (Αγία Αννα): Ο Γιώργος Δημητροκάλλης έπιασε τον Σταυρό (video)

Στην Αγία Αννα, το όμορφο λιμανάκι της Νάξου, ο Γιώργος Δημητροκάλλης ήταν αυτός που έπιασε τον Τίμιο Σταυρό (video)

Ακτοπλοϊκά Εισιτήρια: Η αύξηση στα καύσιμα αλλάζει το σκηνικό προς το …χειρότερο

Αύξηση κόστους καυσίμων: Πώς επηρεάζονται οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Σίφνος: Πήρε “πράσινο” φως και … έρχεται 5αστερο ξενοδοχείο

Νέο 5άστερο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στη Σίφνο - Σε ποιο σημείο και ποια η χωρητικότητά του

Σέριφος – ΠΠΙ: Ο γιατρός Θανάσης Κοντάρης αποχωρεί μετά από επτά χρόνια

Αποχαιρέτησε μετά από 7 χρόνια την ομάδα του ΠΠΙ Σερίφου ο ιατρός Θανάσης Κοντάρης

Νάξος – Cine Naxos: Ερχεται το “Υπάρχω” (10/01) που σπάει ταμεία σε όλη την Ελλάδα

Η Ελληνική ταινία "Υπάρχω" που αναφέρεται σε στιγμές από τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη από την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου στο Cine Naxos - Διπλές προβολές (19:30 και 22:00) και δεν αποκλείεται να την δούμε και 2η εβδομάδα (video)

Κίνημα Δημοκρατίας: Ερώτηση προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης για το Δικαστικό Μέγαρο της Νάξου που χάνεται …

Ανέγερση Δικαστικού Μεγάρου για τη στέγαση του Πρωτοδικείου Νάξου - Ερώτηση τριών βουλευτών του Κινήματος Δημοκρατίας για το Δικαστικό Μέγαρο της Νάξου που χάνεται ...