Κωνσταντίνος Κουκάς με αφορμη τη σύνδεση της Μυκόνου με το Κατάρ μέσω απευθείας αεροπορικών πτήσεων “Θα βουλιάξει το νησί από τουρίστες το 2018. Κι όμως υποδομές του είναι «στο κόκκινο»
«Είναι μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη η σύνδεση της Μυκόνου με την Ντόχα του Κατάρ σε 4 δρομολόγια της “Καλύτερης Αεροπορικής Εταιρείας στον Κόσμου”, Qatar Airways», σύμφωνα με τον δήμαρχο Μυκόνου, Κωνσταντίνο Π. Κουκά. «Ετσι θα συνδεθεί η Μύκονος με όλο τον πλανήτη. Οποιος προέρχεται από το Σίδνεϋ, το Χογκ Κογκ, τη Βραζιλία κι αλλού, με μια ενδιάμεση στάση στη Ντόχα θα μπορεί να ταξιδέψει στη Μύκονο», λέει ο ίδιος σε κουβέντα του με το TheTOC με αφορμή το γεγονός ότι η Qatar Airways πρόσθεσε τη Μύκονο στο παγκόσμιο δίκτυό της.
Οπως μας ενημερώνει ο ίδιος, σε σχέση με τον τουρισμό, πέρσι η καλύτερη χρονιά απ’ όλες τις προηγούμενες. «Δύο εκατομμύρια τουρίστες βρέθηκαν στο νησί, ενώ σύμφωνα με την ΕΛΙΜΕ η Μύκονος αναδείχτηκε δεύτερος προορισμός σε αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα μετά τον Πειραιά..
«Στη Μύκονο λειτουργούμε κυρίως με loyal επισκέπτες – με διαφήμιση «από στόμα σε στόμα» διότι το νησί μας δεν εξαρτάται από τους μεγάλους πράκτορες. Ατενίζουμε με μεγάλη αισιοδοξία το 2018», συμπληρώνει.
Και τι θα έχει αν απαντήσει σ’ αυτούς που μιλούν για μεγάλη φοροδιαφυγή κι ακρότητες…
«Δεν ανακαλύψαμε εμείς τη φοροδιαφυγή. Ισα – ισα, μπορούμε να πούμε ότι επειδή στο νησί μας έχουν γίνει πάρα πολλοί έλεγχοι, οι επιχειρηματίες εδώ είναι από τους πιο συμμορφωμένους σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Πέρσι που είχε έρθει ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων μας είπε ότι τα τελευταία χρόνια η Μύκονος έχει σημειώσει άυξηση της τάξης του 18% στα έσοδά της».
Η δημοτική αρχή κυκλοφόρησε ένα ενημερωτικό φυλλάδιο για τις δράσεις της στα τρια χρόνια τοπικής αυτοδιοίκησης που εντυπωσιάζει με το περιεχόμενο αλλά και την πολυτελή έκδοση. «Δεν έγινε με πόρους του δήμου αλλά από την παράταξη, μεταξύ μας – ρεφενέ που λέμε», διευκρινίζει ο δήμαρχος.
«Είχαμε κάνει το αντίστοιχο φυλλάδιο στον πρώτο χρόνο της θητείας μας και το ίδιο αποφασίσαμε να κάνουμε και στο κλείσιμο των τριών ετών. Είμαστε περήφανοι για το έργο που υλοποιήσαμε και μ’ αυτό τον τρόπο – την αποτύπωση σ’ ένα φυλλάδιο των βασικότερων δράσεών μας σε όλους τους τομείς – προσπαθήσαμε να δώσουμε τη δυνατότητα στους δημότες του νησιου και στους φίλους να ανακαλέσουν στη μνήμη τους όλα όσα έχουν γίνει τα τρια αυτά χρόνια».
Ποιό, ήταν, αλήθεια, το δυσκολότερο απ’ όλα αυτά; «Το δυσκολότερο κι αυτό που μας πήρε περισσότερο καιρό ήταν η ανασυγκρότηση του ίδιου του δήμου διότι αν δεν ανασυγκροτήσεις το δήμο δεν μπορείς να προχωρήσεις στα υπόλοιπα. Εχουμε κάνει το δήμο πιο ανθρωποκεντρικό με περισσότερη κοινωνική πολιτική και πιο οργανωμένο για να μπορεί να ανταποκρίνεται με επιτυχία στις απαιτήσεις και τις σύγχρονες γραφειοκρατικές διαδικασίες. Είμαστε περήφανοι που τα τελευταία χρόνια ότι πράξη έχουμε κάνει έχει εγκριθεί από τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Μακάρι το κεντρικό κράτος να μας επιδοτούσε με περισσότερα χρήματα για να κάνουμε περισσότερα πράγματα».
Αλήθεια, αυτή τη στιγμή ποιο παραμένει το μεγαλύτερο πρόβλημα του νησιού; «Τα μεγαλύτερα προβλήματα του νησιού έχουν να κάνουν με ζητήματα μεγάλων υποδομών, είτε αυτό λέγεται αποχέτευση, είτε ύδρευση, είτε ηλεκτροφωτισμός. Ολα αυτά είναι “στο κόκκινο”. Αυτά τα θέματα των μεγάλων υποδομών είναι θέματα ένα που απαιτούν ωρίμανση ετών. Αν υπάρξει δυσανάλογη αύξηση του τουριστικού ρεύματος ελοχεύουν κίνδυνοι. Ας πούμε ο βιολογικός καθαρισμός, η μονάδα βιολογικής επεξεργασίας μπορεί να εξυπηρετήσει. συγκεκριμένο πληθυσμό. Αλλά επειδή το νησί μας φαίνεται ότι θα ανεβάζει αριθμούς επισκψιμότητας το καλοκαίρι, αυτό είναι κάτι που πρέπει να γίνει. Θα πρέπει το κεντρικό κράτος να λειτουργήσει λίγο πιο ανταποδοτικά στο νησί μας που τόσα προσφέρει στην ελληνική οικονομία».
Σύμφωνα με το δήμαρχο, με μελέτη αποκλειστικά του δήμου (3 εκατομμύρια συν ΦΠΑ) αυτή τη στιγμή ολοκληρώνεται ένας διαγωνισμός για την υλοποίηση του πρώτου κλειστού γυμναστηρίου στη Μύκονο. Επίσης, προκηρύχτηκε επιτέλους ο πρώτος διαγωνισμός για τον πρώτο βρεφονηπιακό σταθμό Μυκόνου προϋπολογισμού 1.300.000 ευρώ. Ολοκληρώηθηκαν τα έργα στο νέο λιμάνι, κι έχουν έρθει σε πολύ καλή κατάσταση όλες οι σχολικές μονάδες του νησιού…
Κι όμως, από πολλούς η Μύκονος θεωρείται ως ένα «κράτος» (πολυτελείας) σε ένα κράτος κρίσης;
«Γιατί το λέτε αυτό; Ο φορολογούμενος Μυκονιάτης πληρώνει κανονικά τους φόρους του και το ΦΠΑ του και το – υπερβολικό – ΕΝΦΙΑ προς το κεντρικό κράτος. Ολα αυτά, όμως, πάνε σ’ ένα κεντρικό κράτος. Δεν γίνεται το 2017 η επιχορήγηση του δήμου Μυκόνου να είναι 1.700.000! Οι δήμοι επιχορηγούνται πληθυσμιακά. Η Μύκονος δεν επιχορηγείται για τα δεκάδες, εκατοντάδες εκατομμύρια που προσφέρει στο κεντρικό ταμείο αλλά για το μόνιμο πληθυσμό της. Αυτό είναι μια αδικία».