Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΤο ίδιο έργο: «Τί Sea Diamond, τί Αγία Ζώνη ΙΙ»

Το ίδιο έργο: «Τί Sea Diamond, τί Αγία Ζώνη ΙΙ»

|

Η συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond ζητεί επιτέλους την παρέμβαση των αρμόδιων αρχών για να το ζήτημα του ναυαγίου στη Καλντέρα της Σαντορίνης που συμπληρώνει δέκα χρόνια… 

Tην πολιτική παρέμβαση και την ενεργό δράση των αρμοδίων Υπουργών αλλά και του ιδίου του Πρωθυπουργού της χώρας, προκειμένου να εφαρμοστεί η ισχύουσα νομοθεσία και οι αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης στο θέμα του ναυαγίου του Sea Diamond, δέκα χρόνια μετά το τραγικό γεγονός, ζητά η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Κ/Ζ Sea Diamond. Θυμίζει τις δηλώσεις του ίδιου του Πρωθυπουργού και κάνει συγκρίσεις ανάμεσα στα δύο ναυάγια με διαφορά δέκα χρόνων. Και για μία ακόμη φορά ζητεί τι άλλο; Την εφαρμογή των νόμων. Πόσο δύσκολο αλήθεια είναι;

“Στο ίδιο έργο θεατές αισθανόμαστε οι κάτοικοι της Σαντορίνης δέκα χρόνια μετά από το αποτροπιαστικό ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond της εταιρείας Louis Hellenic Cruises και νυν Celestyal Cruises, στη Σαντορίνη το 2007. Το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη ΙΙ στο Σαρωνικό κόλπο το 2017 ήρθε να μας ξυπνήσει εφιαλτικές μνήμες από τον Απρίλιο του 2007.

Οι συμπτώσεις και οι ομοιότητες πολλές τότε και σήμερα. Τα αποτελέσματα των δύο ναυαγίων εξίσου συνταρακτικά που μας φέρνουν θλίψη, θυμό και απογοήτευση ταυτόχρονα για πολλούς λόγους:

Η ρύπανση από το μαζούτ τις επόμενες μέρες ήταν και είναι εγκληματική.  Μερικές δεκάδες τόνων μαζούτ τότε δημιούργησαν πετρελαιοκηλίδα μήκους περίπου 8 χιλιομέτρων κατά μήκος των ακτών της καλντέρας της Σαντορίνης, ενώ σήμερα μερικές εκατοντάδες τόνων μαζούτ μαύρισαν τις ακτές της Σαλαμίνας και του Σαρωνικού από το Πέραμα μέχρι τις παραλίες της Γλυφάδας και ακόμη παραπέρα. Η οικολογική καταστροφή μεγάλη και στις δύο περιπτώσεις.

Δέκα χρόνια μετά η Σαντορίνη συνεχίζει να μετράει τις πληγές της από το ναυάγιο του Sea Diamond.  Όσο και αν πολλοί θέλουν να ξεχάσουμε το θέμα αυτό, όσο βαθιά και αν έχουν στείλει το πλοίο θέλοντας να το εξαφανίσουν από τα φώτα της δημοσιότητας και τα μάτια των εκατομμυρίων επισκεπτών της Σαντορίνης, όσο και αν υποστηρίζουν ότι το πλοίο δεν ρυπαίνει το νησί και ότι η ανέλκυσή του είναι αδύνατη, το φράγμα της ντροπής πάνω από το βυθισμένο Sea Diamond συνεχίζει καθημερινά να μας θυμίζει την ύπαρξή του και τα πετρελαιοειδή που αναδύονται είναι αρκετά για να μας θυμώνουν με τη αδιαφορία των κερδοσκόπων πλοιοκτητών και να ντρεπόμαστε για την περιβαλλοντική πολιτική της πατρίδας μας.

Εκτός όμως από τα πετρελαιοειδή, υπάρχουν και άλλα πολύ χειρότερα τοξικά απόβλητα που ρυπαίνουν καθημερινά το θαλάσσιο οικοσύστημα και απειλούν την υγεία μας. Βαρέα μέταλλα όπως νικέλιο, κάδμιο και μόλυβδος επιβαρύνουν  συνεχώς  τους θαλάσσιους οργανισμούς και απειλούν τις γειτονικές αφαλατώσεις.

Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από επιστήμονες του Πολυτεχνείου Κρήτης υπέδειξε ξεκάθαρα τον κίνδυνο και την καταστροφή που θα επέλθει λόγω της φυσικής και αναπόφευκτης διάβρωσης του ναυαγίου. Η αποτυχημένη απόπειρα απάντλησης των καυσίμων το 2008 δεν μπορεί να μας καθησυχάσει. Περισσότεροι από 300 τόνοι μαζούτ και δεκάδες τόνοι χημικών και τοξικών ουσιών παραμένουν ακόμη μέσα στο βυθισμένο Sea Diamond. Τα πρώτα ρήγματα στις λαμαρίνες του έχουν εμφανιστεί και απλά περιμένουμε τη χρονική στιγμή που το σκάφος θα σπάσει και θα ρυπάνει ξανά σε μεγάλο βαθμό τη μοναδική καλντέρα της Σαντορίνης.

Τα συνεργεία καθαρισμού των ακτών εργάζονταν για δύο μήνες περίπου το καλοκαίρι του 2007 για να καθαρίσουν την πίσσα από τις ακτές του νησιού. Το ίδιο συμβαίνει τώρα στις ακτές του Σαρωνικού. Τότε, όπως και σήμερα, υπουργοί της κυβέρνησης, λιμενικοί και λοιποί αξιωματούχοι μας έδιναν βεβαιώσεις ότι θα επιβληθούν πρόστιμα και θα δοθούν αποζημιώσεις στους πληγέντες.

Τότε, όπως και τώρα, μέσα μαζικής ενημέρωσης, δημοσιογράφοι και κανάλια έτρεχαν να καλύψουν τα γεγονότα, να φωτογραφήσουν την καταστροφή και να προλάβουν να αποδώσουν τις ευθύνες. Ξενοδόχοι, έμποροι και επιχειρηματίες στον κλάδο του τουρισμού κατέθεταν αγωγές και ζητούσαν αποζημιώσεις για διαφυγόντα κέρδη. Τα δικαστήρια που ξεκίνησαν με αρκετή καθυστέρηση λόγω της μακρόσυρτης ανακριτικής διαδικασίας επί πενταετίας, μόλις πρόσφατα εξέδωσαν οριστική απόφαση ως προς τις ποινικές ευθύνες του ναυαγίου, ενώ όσον αφορά τις αστικές αποζημιώσεις και την ανέλκυση του ναυαγίου είμαστε ακόμη στη φάση του Εφετείου καθώς η πλοιοκτήτρια χρησιμοποιεί κάθε ένδικο μέσο για να κερδίσει χρόνο και να αποφύγει να πληρώσει τις αποζημιώσεις που διεκδικεί ο Δήμος Θήρας και το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά και να αποφύγει την ανέλκυση του ναυαγίου όσο ακόμη αυτή μπορεί να είναι εφικτή.

Παρόλο που όλες οι μέχρι σήμερα δικαστικές αποφάσεις δικαιώνουν το πάγιο αίτημα του Θηραϊκού λαού για ανέλκυση του ναυαγίου.

Παρόλο που η Ελληνική δικαιοσύνη, στον ανώτατο βαθμό της, με την τελεσίδικη απόφαση 515/2016 του Αρείου Πάγου, αναγνώρισε την ύπαρξη σοβαρής και εξακολουθητικής θαλάσσιας ρύπανσης που συνέβη και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης και κατ’ επέκταση την ανάγκη ανέλκυσης του ναυαγίου.

Παρόλο που δικαιοσύνη αποφάσισε τελεσίδικα για την ενοχή του Πλοιάρχου του μοιραίου κρουαζιερόπλοιου αλλά και του Διευθυντή Επιχειρήσεων της συνδιαχειρίστριας εταιρείας Core Marine LTD.  Παρόλο που σύμφωνα με το Νόμο 2881/2001 περί ανέλκυσης ναυαγίων, το ναυάγιο έπρεπε να είχε ανεκλυστεί με έξοδα του πλοιοκτήτη και του ασφαλιστικού του οργανισμού, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια σε γειτονικά ευνομούμενα κράτη, εμείς είμαστε ακόμη χαμένοι στη μετάφραση μιας νομοθεσίας και ενός συντάγματος που υπάρχει αλλά κατά περίεργο τρόπο δεν εφαρμόζεται…

Όλοι οι κάτοικοι της Σαντορίνης, αυτού του πρώτου παγκοσμίως τουριστικού προορισμού, της Σαντορίνης που κοσμεί την κορωνίδα της τουριστικής βιτρίνας και βιομηχανίας της Ελλάδας μας, της Σαντορίνης που αποφέρει σημαντικά μεγάλο μέρος στο ετήσιο ΑΕΠ της χώρας μας, ζητάμε από την Ελληνική Πολιτεία να προστατεύσει με σθένος το φυσικό περιβάλλον του τόπου μας, να εφαρμόσει το γράμμα του νόμου απέναντι σε αυτούς που τον καταπατούν, τον αψηφούν και τον φτύνουν κατάμουτρα μπροστά στα μάτια των απλών πολιτών που αγωνίζονται για το σήμερα και για ένα καλύτερο αύριο. Μαζί με την ολοκλήρωση, εξ όσων μαθαίνουμε, της απάντλησης καυσίμων από το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», και τη συνέχιση των εργασιών απορρύπανσης του Σαρωνικού κόλπου και των ακτών του (όσο αυτό είναι δυνατόν να συμβεί), ελπίζουμε να προχωρήσουν άμεσα και οι διαδικασίες ανέλκυσης του ναυαγίου αυτού. Έτσι να ανοίξει επιτέλους ο δρόμος για την ανέλκυση των ναυαγίων στη χώρα μας, να μπει μία τάξη στο μεγάλο ζήτημα της διαχείρισης ναυαγίων και να προστατεύσουμε το φυσικό περιβάλλον, το μέλλον μας και την υγεία όλων μας.

Ύστερα από τον δεκαετή αγώνα του Θηραϊκού λαού, για άλλη μία φορά ζητάμε την πολιτική παρέμβαση και την ενεργό δράση των αρμοδίων Υπουργών αλλά και του ιδίου του Πρωθυπουργού της χώρας, προκειμένου να εφαρμοστεί η ισχύουσα νομοθεσία και οι αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης στο θέμα του ναυαγίου του Sea Diamond.

Ζητάμε την πολιτική βούληση ώστε να ληφθούν επιτέλους οι κατάλληλες πρωτοβουλίες και αποφάσεις προκειμένου να ανελκυθεί το Sea Diamond και να απομακρυνθεί αυτή η οικολογική βόμβα που απειλεί με περιβαλλοντική καταστροφή την καλντέρα μας, το Αιγαίο μας αλλά και την εικόνα της πατρίδας μας σε όλο τον κόσμο.

Όπως και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχει δηλώσει, «το Sea Diamond είναι άλλο ένα απομεινάρι της περιόδου των διαπλεκόμενων επιχειρηματικών συμφερόντων και της κρατικής αδράνειας» που απαιτεί την προσοχή όλων μας, για την αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης και της ισονομίας.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

Silver Alert: Χάθηκε η λεπτομύτα

Η λεπτομύτα δεν θα ξαναπετάξει: Και επισήμως εξαφανισμένο το αποδημητικό πουλί

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου