Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΤο ίδιο έργο: «Τί Sea Diamond, τί Αγία Ζώνη ΙΙ»

Το ίδιο έργο: «Τί Sea Diamond, τί Αγία Ζώνη ΙΙ»

|

Η συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond ζητεί επιτέλους την παρέμβαση των αρμόδιων αρχών για να το ζήτημα του ναυαγίου στη Καλντέρα της Σαντορίνης που συμπληρώνει δέκα χρόνια… 

Tην πολιτική παρέμβαση και την ενεργό δράση των αρμοδίων Υπουργών αλλά και του ιδίου του Πρωθυπουργού της χώρας, προκειμένου να εφαρμοστεί η ισχύουσα νομοθεσία και οι αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης στο θέμα του ναυαγίου του Sea Diamond, δέκα χρόνια μετά το τραγικό γεγονός, ζητά η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Κ/Ζ Sea Diamond. Θυμίζει τις δηλώσεις του ίδιου του Πρωθυπουργού και κάνει συγκρίσεις ανάμεσα στα δύο ναυάγια με διαφορά δέκα χρόνων. Και για μία ακόμη φορά ζητεί τι άλλο; Την εφαρμογή των νόμων. Πόσο δύσκολο αλήθεια είναι;

“Στο ίδιο έργο θεατές αισθανόμαστε οι κάτοικοι της Σαντορίνης δέκα χρόνια μετά από το αποτροπιαστικό ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond της εταιρείας Louis Hellenic Cruises και νυν Celestyal Cruises, στη Σαντορίνη το 2007. Το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη ΙΙ στο Σαρωνικό κόλπο το 2017 ήρθε να μας ξυπνήσει εφιαλτικές μνήμες από τον Απρίλιο του 2007.

Οι συμπτώσεις και οι ομοιότητες πολλές τότε και σήμερα. Τα αποτελέσματα των δύο ναυαγίων εξίσου συνταρακτικά που μας φέρνουν θλίψη, θυμό και απογοήτευση ταυτόχρονα για πολλούς λόγους:

Η ρύπανση από το μαζούτ τις επόμενες μέρες ήταν και είναι εγκληματική.  Μερικές δεκάδες τόνων μαζούτ τότε δημιούργησαν πετρελαιοκηλίδα μήκους περίπου 8 χιλιομέτρων κατά μήκος των ακτών της καλντέρας της Σαντορίνης, ενώ σήμερα μερικές εκατοντάδες τόνων μαζούτ μαύρισαν τις ακτές της Σαλαμίνας και του Σαρωνικού από το Πέραμα μέχρι τις παραλίες της Γλυφάδας και ακόμη παραπέρα. Η οικολογική καταστροφή μεγάλη και στις δύο περιπτώσεις.

Δέκα χρόνια μετά η Σαντορίνη συνεχίζει να μετράει τις πληγές της από το ναυάγιο του Sea Diamond.  Όσο και αν πολλοί θέλουν να ξεχάσουμε το θέμα αυτό, όσο βαθιά και αν έχουν στείλει το πλοίο θέλοντας να το εξαφανίσουν από τα φώτα της δημοσιότητας και τα μάτια των εκατομμυρίων επισκεπτών της Σαντορίνης, όσο και αν υποστηρίζουν ότι το πλοίο δεν ρυπαίνει το νησί και ότι η ανέλκυσή του είναι αδύνατη, το φράγμα της ντροπής πάνω από το βυθισμένο Sea Diamond συνεχίζει καθημερινά να μας θυμίζει την ύπαρξή του και τα πετρελαιοειδή που αναδύονται είναι αρκετά για να μας θυμώνουν με τη αδιαφορία των κερδοσκόπων πλοιοκτητών και να ντρεπόμαστε για την περιβαλλοντική πολιτική της πατρίδας μας.

Εκτός όμως από τα πετρελαιοειδή, υπάρχουν και άλλα πολύ χειρότερα τοξικά απόβλητα που ρυπαίνουν καθημερινά το θαλάσσιο οικοσύστημα και απειλούν την υγεία μας. Βαρέα μέταλλα όπως νικέλιο, κάδμιο και μόλυβδος επιβαρύνουν  συνεχώς  τους θαλάσσιους οργανισμούς και απειλούν τις γειτονικές αφαλατώσεις.

Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από επιστήμονες του Πολυτεχνείου Κρήτης υπέδειξε ξεκάθαρα τον κίνδυνο και την καταστροφή που θα επέλθει λόγω της φυσικής και αναπόφευκτης διάβρωσης του ναυαγίου. Η αποτυχημένη απόπειρα απάντλησης των καυσίμων το 2008 δεν μπορεί να μας καθησυχάσει. Περισσότεροι από 300 τόνοι μαζούτ και δεκάδες τόνοι χημικών και τοξικών ουσιών παραμένουν ακόμη μέσα στο βυθισμένο Sea Diamond. Τα πρώτα ρήγματα στις λαμαρίνες του έχουν εμφανιστεί και απλά περιμένουμε τη χρονική στιγμή που το σκάφος θα σπάσει και θα ρυπάνει ξανά σε μεγάλο βαθμό τη μοναδική καλντέρα της Σαντορίνης.

Τα συνεργεία καθαρισμού των ακτών εργάζονταν για δύο μήνες περίπου το καλοκαίρι του 2007 για να καθαρίσουν την πίσσα από τις ακτές του νησιού. Το ίδιο συμβαίνει τώρα στις ακτές του Σαρωνικού. Τότε, όπως και σήμερα, υπουργοί της κυβέρνησης, λιμενικοί και λοιποί αξιωματούχοι μας έδιναν βεβαιώσεις ότι θα επιβληθούν πρόστιμα και θα δοθούν αποζημιώσεις στους πληγέντες.

Τότε, όπως και τώρα, μέσα μαζικής ενημέρωσης, δημοσιογράφοι και κανάλια έτρεχαν να καλύψουν τα γεγονότα, να φωτογραφήσουν την καταστροφή και να προλάβουν να αποδώσουν τις ευθύνες. Ξενοδόχοι, έμποροι και επιχειρηματίες στον κλάδο του τουρισμού κατέθεταν αγωγές και ζητούσαν αποζημιώσεις για διαφυγόντα κέρδη. Τα δικαστήρια που ξεκίνησαν με αρκετή καθυστέρηση λόγω της μακρόσυρτης ανακριτικής διαδικασίας επί πενταετίας, μόλις πρόσφατα εξέδωσαν οριστική απόφαση ως προς τις ποινικές ευθύνες του ναυαγίου, ενώ όσον αφορά τις αστικές αποζημιώσεις και την ανέλκυση του ναυαγίου είμαστε ακόμη στη φάση του Εφετείου καθώς η πλοιοκτήτρια χρησιμοποιεί κάθε ένδικο μέσο για να κερδίσει χρόνο και να αποφύγει να πληρώσει τις αποζημιώσεις που διεκδικεί ο Δήμος Θήρας και το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά και να αποφύγει την ανέλκυση του ναυαγίου όσο ακόμη αυτή μπορεί να είναι εφικτή.

Παρόλο που όλες οι μέχρι σήμερα δικαστικές αποφάσεις δικαιώνουν το πάγιο αίτημα του Θηραϊκού λαού για ανέλκυση του ναυαγίου.

Παρόλο που η Ελληνική δικαιοσύνη, στον ανώτατο βαθμό της, με την τελεσίδικη απόφαση 515/2016 του Αρείου Πάγου, αναγνώρισε την ύπαρξη σοβαρής και εξακολουθητικής θαλάσσιας ρύπανσης που συνέβη και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης και κατ’ επέκταση την ανάγκη ανέλκυσης του ναυαγίου.

Παρόλο που δικαιοσύνη αποφάσισε τελεσίδικα για την ενοχή του Πλοιάρχου του μοιραίου κρουαζιερόπλοιου αλλά και του Διευθυντή Επιχειρήσεων της συνδιαχειρίστριας εταιρείας Core Marine LTD.  Παρόλο που σύμφωνα με το Νόμο 2881/2001 περί ανέλκυσης ναυαγίων, το ναυάγιο έπρεπε να είχε ανεκλυστεί με έξοδα του πλοιοκτήτη και του ασφαλιστικού του οργανισμού, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια σε γειτονικά ευνομούμενα κράτη, εμείς είμαστε ακόμη χαμένοι στη μετάφραση μιας νομοθεσίας και ενός συντάγματος που υπάρχει αλλά κατά περίεργο τρόπο δεν εφαρμόζεται…

Όλοι οι κάτοικοι της Σαντορίνης, αυτού του πρώτου παγκοσμίως τουριστικού προορισμού, της Σαντορίνης που κοσμεί την κορωνίδα της τουριστικής βιτρίνας και βιομηχανίας της Ελλάδας μας, της Σαντορίνης που αποφέρει σημαντικά μεγάλο μέρος στο ετήσιο ΑΕΠ της χώρας μας, ζητάμε από την Ελληνική Πολιτεία να προστατεύσει με σθένος το φυσικό περιβάλλον του τόπου μας, να εφαρμόσει το γράμμα του νόμου απέναντι σε αυτούς που τον καταπατούν, τον αψηφούν και τον φτύνουν κατάμουτρα μπροστά στα μάτια των απλών πολιτών που αγωνίζονται για το σήμερα και για ένα καλύτερο αύριο. Μαζί με την ολοκλήρωση, εξ όσων μαθαίνουμε, της απάντλησης καυσίμων από το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», και τη συνέχιση των εργασιών απορρύπανσης του Σαρωνικού κόλπου και των ακτών του (όσο αυτό είναι δυνατόν να συμβεί), ελπίζουμε να προχωρήσουν άμεσα και οι διαδικασίες ανέλκυσης του ναυαγίου αυτού. Έτσι να ανοίξει επιτέλους ο δρόμος για την ανέλκυση των ναυαγίων στη χώρα μας, να μπει μία τάξη στο μεγάλο ζήτημα της διαχείρισης ναυαγίων και να προστατεύσουμε το φυσικό περιβάλλον, το μέλλον μας και την υγεία όλων μας.

Ύστερα από τον δεκαετή αγώνα του Θηραϊκού λαού, για άλλη μία φορά ζητάμε την πολιτική παρέμβαση και την ενεργό δράση των αρμοδίων Υπουργών αλλά και του ιδίου του Πρωθυπουργού της χώρας, προκειμένου να εφαρμοστεί η ισχύουσα νομοθεσία και οι αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης στο θέμα του ναυαγίου του Sea Diamond.

Ζητάμε την πολιτική βούληση ώστε να ληφθούν επιτέλους οι κατάλληλες πρωτοβουλίες και αποφάσεις προκειμένου να ανελκυθεί το Sea Diamond και να απομακρυνθεί αυτή η οικολογική βόμβα που απειλεί με περιβαλλοντική καταστροφή την καλντέρα μας, το Αιγαίο μας αλλά και την εικόνα της πατρίδας μας σε όλο τον κόσμο.

Όπως και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχει δηλώσει, «το Sea Diamond είναι άλλο ένα απομεινάρι της περιόδου των διαπλεκόμενων επιχειρηματικών συμφερόντων και της κρατικής αδράνειας» που απαιτεί την προσοχή όλων μας, για την αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης και της ισονομίας.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πάρος: Σοκ προκαλεί η αγορά οικοπέδου 115,6 τ.μ. έναντι 75 εκατ. ευρώ (!!!)

Τρομερό... στην Πάρο οικόπεδο 115,6 τ.μ. έπιασε τιμή 75 εκατ. ευρώ! - Η συμφωνία στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Τρίωρη διακοπή ρεύματος το πρωί του Σαββάτου (25/01)

ΔΕΔΔΗΕ: Πότε και που και πόση διάρκεια θα έχει η νέα προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος στη πόλη της Νάξου

Νησιωτική Ελλάδα: Εκτός σχεδιασμού για τη δημιουργία 17 Κέντρων και Σταθμών τραύματος

Δημιουργούνται 17 Κέντρα και Σταθμοί Τραύματος σε όλη την Ελλάδα - Χωρίς παρουσία στα νησιά όπου ειδικά το καλοκαίρι οι τραυματισμοί είναι καθημερινότητα

Αμερική: Σε τέσσερα χρόνια θα δούμε και πάλι Μαμούθ στη καθημερινότητα μας;

Στα όρια της ύβρεως: Η ημερομηνία που θα γίνει η αμφιλεγόμενη ανάσταση των μαμούθ - Θα ξαναδούμε ένα εξαφανισμένο είδος; Ποια ακολουθούν;

Γερμανία: Η Ελλάδα φέτος (2025) θα κάνει θραύση σε επίπεδο τουρισμού

Ένωση Γερμανών Τουριστικών Πρακτόρων: Η Ελλάδα θα κάνει θραύση τη φετινή σεζόν

Eurovision 2025: Με το τραγούδι «High road» διαγωνίζονται οι “δικοί μας” Georgina και John (video)

Eurovision 2025: Με το τραγούδι «High road» διαγωνίζονται οι Georgina και John στον εθνικό τελικό (video)

ΑΕΚ: Πέθανε ο θρύλος Ανδρέας Σταματιάδης

Βαρύ πένθος στην οικογένεια της ΑΕΚ καθώς έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 89 ετών ο θρυλικός παλαίμαχος παίκτης και προπονητής της, Ανδρέας Σταματιάδης.

Φορολογικές Δηλώσεις: Ξεκινάει η υποβολή των δηλώσεων στις 15 Μαρτίου

Στις 15 Μαρτίου θα ξεκινήσει η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων

Πρόταση Ημέρας: Κεφτέδες φούρνου με καψαλισμένα λεμονάτα πράσα

Μεγάλοι κεφτέδες φούρνου με καψαλισμένα λεμονάτα πράσα - Ποια είναι η συνταγή της ημέρας

Δομάζος: Παραμένει διασωληνωμένος στη ΜΕΘ

Οι γιατροί περιμένουν να ολοκληρωθεί το πρώτο 24ωρο της νοσηλείας του για να εκτιμήσουν την κατάσταση του παλαίμαχου ποδοσφαιριστή, ο οποίος υπέστη ανακοπή.

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Αποκλειστικό: Ο ΣΚΑΙ μετέτρεψε το λιμάνι της Νάξου σε αεροδρόμιο (video)

Απίστευτο... Ο ΣΚΑΙ μετέδωσε ρεπορτάζ από νερά που μπάζει το αεροδρόμιο της Νάξου με φωτογραφίες από το λιμάνι και μάλιστα άσκησε και κριτική (video)

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο Πατέρας Γεώργιος Φυρογένης

Εφυγε από τη ζωή ο παπά Γιώργης Φυρογένης - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

SeaJets: Τα δρομολόγια που προτείνει για το φετινό καλοκαίρι

Αυτά είναι τα δρομολόγια που έχει θέσει ως προτεραιότητα η SeaJets για το φετινό καλοκαίρι

Νάξος: Η καταγγελία για μη εξυπηρέτηση ασθενούς από το υγειονομικό σκάφος του Λιμενικού και η επίσημη απάντηση

Καταγγελία ότι δεν εξυπηρετήθηκε περιστατικό ασθενούς τις γιορτινές μέρες των Χριστουγέννων - Τι απαντάει το Λιμενικό σε επιστολή του

Νάξος: Πωλείται επικερδής γνωστή επιχείρηση

Πωλητήριο σε γνωστή επικερδής επιχείρηση - δείτε ποια είναι και τι ζητούν οι ιδιοκτήτες

Νάξος – Απείρανθος: Ερχεται η 1η βραδιά ΠεριΠοίησης για το 2025

Πότε και που θα γίνουμε μύστες της 1ης βραδιάς ΠεριΠοίησης για το 2025 στην Απείρανθο

Νάξος – Αρχαίος μόλος: Ανάγκη για σωστή ενημέρωση μέσω πινακίδας

Ο μοναχικός αρχαϊκός μόλος στο λιμάνι της Νάξου - Η πρόταση από τον Γιώργο Καρνέζη