Σήμερα το απόγευμα (10/07, 19:00) αναμένεται να συνεδριάσει η Επιτροπή Διαβούλευσης Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με θέμα το κυκλοφοριακό – η προκαταρκτική πρόταση από τον μελετητή κο Σπυρόπουλο και οι προτεινόμενες αλλαγές στις οδούς Μέσης και Παπανδρέου, τη πεζοδρόμηση της Αμοργού και την αλλαγή φοράς στον δρόμο από τη Νάξο προς τα Αγγίδια
Καλοκαίρι… Ιούλιος σχεδόν μέσα του μήνα πλέον και σήμερα 10 Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί σε λίγες ώρες συνεδρίαση της Επιτροπής Διαβούλευσης Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με μοναδικό θέμα το Κυκλοφοριακό… Για μία ακόμη φορά μέσα καλοκαιρινής περιόδου, η Δημοτική Αρχή επιλέγει να προχωρήσει αλλαγές (καλά μην βαράτε διαβούλευση είπαμε) όσον αφορά το Κυκλοφοριακό. Κι αυτό είναι ένα ζήτημα… Γιατί τώρα; Δεν θα μπορούσε να γίνει αυτή η κουβέντα δύο ή τρεις μήνες νωρίτερα; Και μην μου πείτε ότι δεν ξέραμε ποια είναι τα προβλήματα; Η οδός Μέσης παραμένει ένα αγκάθι αφού διοχετεύετε όλη η κίνηση από τους παραλιακούς οικισμούς των Δυτικών Ακτών προς την Χώρα… Η οδός Αμοργού είναι ένα τεράστιο λάθος από τη στιγμή δεν είναι καν …δρόμος κι όμως δέχεται όλα τα οχήματα από την πλατεία Πρωτοδικείου (νυν Ευριπαίου) προς το πάρκινγκ που σχεδόν πάντα είναι γεμάτο… Επίσης είναι γνωστό ότι ο δρόμος προς τα Αγγίδια από τον κεντρικό δρόμο ήταν λάθος η φορά του ενώ τελευταία μπήκε στο τραπέζι και η πρόταση για δύο κατευθύνσεις της οδού Παπανδρέου (αντί για κάθοδος) μετά από αίτημα πολιτών…
Με το ίδιο σκεπτικό γιατί δεν μιλάμε και για την Κοντολέοντος; Και εκεί δεν υπάρχουν αιτήματα από πολίτες και επιχειρηματίες για αλλαγή της φοράς του δρόμου; Γιατί δεν πιάνουμε την Παπαρηγοπούλου (Λεοφ. Νάξου – Γλινάδου) που έχει ανάγκη από υποδομές για τους πεζούς ή και την Παπαβασιλείου που επίσης πνίγει τους πεζούς από τη στιγμή που δεν υπάρχουν ουσιαστικά πεζοδρόμια; Η γιατί δεν βρίσκουμε ένα τρόπο να κάνουμε καλύτερη τη ζωή όσων δραστηριοποιούνται γύρω από τη πλατεία Πρωτοδικείου (νυν Ευριπαίου) αλλά κάθε βράδυ έχουμε σκληρή μάχη ανάμεσα σε αυτοκίνητα και πεζούς για το ποιος θα …περάσει πρώτος; Και εν τέλει τι θα γίνει με την «κλειστή πόλη» και τη δημοτική συγκοινωνία ως λύση αυτού;
Βλέπετε σε όλα αυτά υπάρχει απάντηση… Και έρχεται μέσα από την τεχνική έκθεση (φάση Β), του μελετητή Αναστάσιου Σπυρόπουλου, ο οποίος παρέδωσε την προκαταρκτική πρότασή του (με ουκ ολίγες εναλλακτικές) τον περασμένο Ιανουάριο… Και στόχος δεν είναι άλλος από την επέκταση της κυκλοφοριακής μελέτης στη Δημοτική Κοινότητα Νάξου…
Και οι πληροφορίες που έρχονται μας αναφέρουν ότι από την συνολική πρόταση του κου Σπυρόπουλου ουσιαστικά θα προωθηθούν τέσσερις αλλαγές… Η πεζοδρόμηση έως τη μέση για την οδό Μέσης, η πεζοδρόμηση της Αμοργού και η κάθοδος από την Πλατεία Πρωτοδικείου προς το πάρκινγκ θα γίνεται μέσω της οδού Κωμιακής και τέλος, θα έχουμε την αλλαγή στη φορά του δρόμου στην Οδό Αγγιδίων από το κεντρικό δρόμο προς τα Αγγίδια, στον οικισμό έξω από την Χώρα της Νάξου… Ααα και βέβαια η Παπανδρέου, ο δρόμος μπροστά στην Εθνική Τράπεζα και το υποκατάστημα της ΔΕΗ να γίνει διπλός από μονός που είναι τώρα…
Γιατί την Παπανδρέου;
Οκ… Κάθε κίνηση απ΄ αυτές έχει μία λογική… Πχ η πεζοδρόμηση της Αμοργού ήταν αναγκαίο κακό από τη στιγμή που ο δρόμος δεν ήταν καν ..δρόμος. Παραμένει όμως το ζήτημα της πλατείας αφού θα συνεχίσει να δέχεται όλη την κίνηση προς το πάρκινγκ που δυστυχώς το καλοκαίρι είναι γεμάτο… Από εκεί και πέρα, η Μέσης λογικό είναι να πεζοδρομηθεί – έστω κι ως ένα σημείο από τη στιγμή που έχει πρόβλημα με το πλάτος του δρόμου.
Όμως, η Παπανδρέου γιατί να γίνει διπλής κατεύθυνσης; Τα πρωινά ήδη αποτελεί ένα μπέρδεμα με τους οδηγούς που σταματούν έξω από Εθνική και ΔΕΗ για να πληρώσουν. Τώρα με το διπλής κατεύθυνσης ουσιαστικά προσθέτουμε κι άλλα αυτοκίνητα. Κι από τη στιγμή που η Παπανδρέου γίνεται διπλής κατεύθυνσης και δεν υπάρχει στη πρόταση Σπυρόπουλου γιατί δεν αλλάζουμε και την Κοντολέοντος; Εκεί δεν έχει υπογραφές δημοτών; Εκεί δεν ερημώθηκε ο δρόμος όσον αφορά την επιχειρηματικότητα; Πάλι έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά δηλαδή;
Όσο για τις προτάσεις για αύξηση του πλάτους των πεζοδρομίων τόσο στην Παπαβασιλείου όσο και στην Παπαρηγοπούλου, νομίζω ότι ήρθε η ώρα των πραγματικά γενναίων αποφάσεων. Εάν θέλουμε μία πόλη με καλύτερη ποιότητα ζωής, τότε είναι απαραίτητη η αύξηση του πλάτους των πεζοδρομίων… Το προτείνει άλλωστε και η μελέτη… Κι αυτό γιατί έως σήμερα πεζοδρόμια δεν έχουμε…
Αααα Σε περίπτωση μη απαρτίας η Επιτροπή θα συνεδριάσει ανεξαρτήτως αριθμού παρόντων μελών τη Τρίτη 11 Ιουλίου την ίδια ώρα και τόπο.