Παρασκευή, 6 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΓ. Βρούτσης "Η φυγή των νέων από το 11% εκτινάχθηκε στο 33%...

Γ. Βρούτσης “Η φυγή των νέων από το 11% εκτινάχθηκε στο 33% σε έξι χρόνια”

|

Η αποκλιμάκωση της ανεργίας οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ωρίμανση των μεταρρυθμίσεων που είχε υλοποιήσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Δυστυχώς, όμως, αυτή η αποκλιμάκωση της ανεργίας έχει επιβραδυνθεί και συντελείται με λάθος και επικίνδυνο τρόπο, τονίζει στην «Κ» ο κ. Γ. Βρούτσης.

Για επικίνδυνες πρακτικές αποκλιμάκωσης της ανεργίας, με περικοπές μισθών, μερική απασχόληση και μείωση της απασχόλησης καταγγέλλει την κυβέρνηση ο πρώην υπουργός Εργασίας, αρμόδιος τομεάρχης της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Γιάννης Βρούτσης. Μιλώντας στην «Καθημερινή» ο βουλευτής Κυκλάδων της Ν.Δ. υπογραμμίζει πως νέες δουλειές και καλά αμειβόμενες μπορεί να δημιουργήσει μόνο η ιδιωτική πρωτοβουλία, ενώ αποκαλύπτει πως μετά τη γενιά μισθωτών των 360 ευρώ, ο νόμος Κατρούγκαλου δημιουργεί και τη γενιά των συνταξιούχων των 185 ευρώ τον μήνα…

– Η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας υποστηρίζει ότι κατά την περίοδο διακυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ η ανεργία μειώθηκε και οι μισθοί αυξήθηκαν. Στον αντίποδα, η Ν.Δ. κι εσείς ως επικεφαλής του αρμόδιου τομέα κάνετε λόγο για την απόλυτη διάλυση των εργασιακών σχέσεων και τη δημιουργία της γενιάς εργαζόμενων των 360 ευρώ. Ποια είναι η πραγματική εικόνα της εγχώριας αγοράς εργασίας;

– Λαϊκισμός και δημαγωγία –για δεκαετίες– υπονόμευσαν την αγορά εργασίας, με τελικά θύματα τους εργαζόμενους. Στην πράξη, πίσω από το δήθεν φιλεργατικό πρόσωπο της Αριστεράς κρύβονταν πάντα πολιτικές σκοπιμότητες, που δεν επιδίωκαν το όφελος των εργαζομένων, αλλά την πολιτική χειραγώγησή τους. Στις δεκαετίες που προηγήθηκαν, χτίστηκε μια «σαθρή» αγορά εργασίας υπερ-ρυθμισμένη, γεμάτη στρεβλώσεις και εμπόδια. Αυτός ήταν ακριβώς και ο λόγος που «κατέρρευσε» με το ξέσπασμα της κρίσης. Εάν είχαν συντελεστεί οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις και διαρθρωτικές αλλαγές –πριν από την κρίση– στην αγορά εργασίας, τότε αυτή θα ήταν πιο ανθεκτική και η ανεργία δεν θα ξεπερνούσε το 20%. Επίσης, εάν δεν γίνονταν μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας την περίοδο 2010-2014, η ανεργία θα συντηρούνταν ακόμη και σήμερα σε επίπεδα άνω του 30%. Σήμερα, η αποκλιμάκωση της ανεργίας οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ωρίμανση των μεταρρυθμίσεων που είχε υλοποιήσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Δυστυχώς, όμως, αυτή η αποκλιμάκωση της ανεργίας έχει επιβραδυνθεί και συντελείται με λάθος και επικίνδυνο τρόπο. Γίνεται με μείωση μισθών, με μερική απασχόληση, με φυγή των νέων στο εξωτερικό (brain drain), καθώς και με μείωση του αριθμού των απασχολουμένων. Συνεπώς, η παρατηρούμενη μείωση της ανεργίας –για την οποία η κυβέρνηση πανηγυρίζει– δεν είναι ούτε ουσιαστική ούτε συνδυάζεται με αύξηση μισθών. Αντίθετα, δημιουργεί μια νέα γενιά «φτωχών» εργαζομένων των 360 ευρώ, αποκλειστικό δημιούργημα του κ. Τσίπρα και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

– Θεωρείτε ότι είναι προβληματικό να υπάρχουν ευέλικτες μορφές απασχόλησης; Αυτός δεν ήταν ο στόχος των μεταρρυθμίσεων;

– Το αντίθετο, θα έλεγα. Το πρόβλημα δεν είναι η ύπαρξη των ευέλικτων μορφών απασχόλησης στην αγορά εργασίας, αλλά η απόλυτη κυριαρχία τους –τα τελευταία 2,5 χρόνια– σε βάρος της πλήρους απασχόλησης. Τα στοιχεία της «Εργάνη» αποτελούν τον αδιάψευστο μάρτυρα της ιστορικής ανατροπής που συντελέστηκε σε βάρος των εργαζομένων με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ. Συγκεκριμένα, το 2013 η πλήρης απασχόληση κυριαρχούσε με 63,73%, έναντι 36,27% των ευέλικτων μορφών απασχόλησης. Τον Ιούλιο του 2017 η πλήρης απασχόληση «κατέρρευσε» στο 45,74%, με τις ευέλικτες μορφές να εκτινάσσονται στο 54,26%!

– Ποιος είναι ο στόχος της Ν.Δ. για την αγορά εργασίας;

– Ο στόχος μας είναι η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ποιοτικών, με πλήρη και καλά αμειβόμενη απασχόληση, δίχως όμως να παραγνωρίζεται η σημασία και ο συμπληρωματικός χαρακτήρας των ευέλικτων μορφών, που συνυπάρχουν αρμονικά σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες. Ισορροπία, που υπήρχε για 10ετίες και στη χώρα μας, με την πλήρη απασχόληση όμως να υπερισχύει. Ισορροπία, που δυστυχώς ανατράπηκε, για πρώτη φορά, το 2015, με τις ευέλικτες μορφές να κυριαρχούν.

– Υπάρχουν «μαγικές λύσεις» προκειμένου να δημιουργηθούν νέες, μόνιμες και σταθερές θέσεις εργασίας;

– Η δημιουργία θέσεων απασχόλησης και η αντιμετώπιση της ανεργίας δεν γίνεται ούτε με «αριστερά» ξόρκια και λαϊκισμό, ούτε νομοθετώντας ευχές και καλές προθέσεις, αλλά ούτε και με διορισμούς στο Δημόσιο. Χρειάζονται αποτελεσματικές πολιτικές που να ενδυναμώνουν το αναπτυξιακό υπόδειγμα και να αλλάξουν ριζικά το απαρχαιωμένο πλαίσιο της αγοράς εργασίας, που για δεκαετίες υπονόμευε ταυτόχρονα εργαζόμενους και επιχειρηματικότητα, οδηγώντας στην απώλεια χιλιάδων θέσεων απασχόλησης. Πολιτικές, που θα επαναφέρουν την εμπιστοσύνη, την αξιοπιστία και τη σταθερότητα στη χώρα. Το τρίπτυχο ανάπτυξη, παραγωγικότητα και κοινωνική δικαιοσύνη αποτελεί την απάντηση στις προκλήσεις του μέλλοντος για τη χώρα μας.

– Ποια μέτρα θα προτείνατε για την ανάσχεση του φαινομένου «διαρροής εγκεφάλων» από τη χώρα;

– Η ανάσχεση του φαινομένου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις προοπτικές και τις ευκαιρίες στην αγορά εργασίας, κάτι το οποίο είναι συνδεδεμένο με την οικονομική ευρωστία και ανάπτυξη της χώρας. Νέες δουλειές και καλά αμειβόμενες μπορεί να δημιουργήσει μόνο η ιδιωτική πρωτοβουλία. Δυστυχώς, η σημερινή κυβέρνηση κινείται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση. Εχει ενοχοποιήσει την επιχειρηματικότητα, επιβάλλοντας εξοντωτικούς φόρους και εισφορές, ενώ ένα ιδιαίτερα εχθρικό κλίμα αποτρέπει την προσέλκυση επενδύσεων. Δεν είναι τυχαίο ότι η τάση για φυγή στο εξωτερικό εκτινάχθηκε από 11% το 2011 σε 33% το 2017.

– Εκτός από τη νέα γενιά χαμηλόμισθων, αποκαλύψατε πως ο νόμος Κατρούγκαλου δημιουργεί και τη νέα γενιά χαμηλοσυνταξιούχων των 185 ευρώ. Ποια είναι τα στοιχεία που δείχνουν τη δραματική αυτή μείωση των νέων συντάξεων;

– Μέρα τη μέρα, το ασφαλιστικό μόρφωμα «Κατρούγκαλου» αποκαλύπτει δραματικές εκπλήξεις, με θύματα τους συνταξιούχους. Η οριστικοποίηση των πρώτων συνταξιοδοτικών αποφάσεων φανέρωσε συντάξεις 185 ευρώ και χαμηλότερα. Κάτι το οποίο αντιμετωπίστηκε με τρόπο «αποτελεσματικό» από την πολιτική ηγεσία του υπ. Εργασίας. Δόθηκε εντολή να σταματήσει κάθε οριστικοποίηση συνταξιοδοτικής απόφασης μικρότερης των 345 ευρώ μέχρι τη ΔΕΘ. Ενδεικτικά λοιπόν –σύμφωνα με τον νόμο Κατρούγκαλου– εργαζόμενος με 15 έτη ασφάλισης, που είχε λάβει πρόωρη σύνταξη 2 έτη πριν από τον χρόνο συμπλήρωσης για πλήρη και με συντάξιμο μισθό στα 586 ευρώ (7.032 ευρώ ετησίως), θα λάβει 371,811 ευρώ. Η σύνταξη που θα μεταβιβαστεί σε δικαιούχο –που δεν εργάζεται και δεν λαμβάνει σύνταξη– σε περίπτωση θανάτου του συνταξιούχου θα είναι 174,75 ευρώ. Αλλος εργαζόμενος με 35 έτη ασφάλισης και συντάξιμο μισθό 800 ευρώ (9.600 ευρώ ετησίως), θα λάβει κύρια σύνταξη 654,48 ευρώ, ενώ εάν αυτή μεταβιβαστεί σε περίπτωση θανάτου, θα είναι 307,6 ευρώ.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: Συνεδριάζει η Τουριστική Επιτροπή του Δήμου, στο επίκεντρο η προβολή και η καλοκαιρινή ετοιμότητα

Συζήτηση για e-Naxios, σχέδιο δράσης, εκδηλώσεις και κανονισμούς λειτουργίας παραλιών ενόψει της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου

NaxosPress: Συμμετέχει στην στην 24ωρη (05/06) απεργία της ΠΟΕΣΥ, ποιοι οι λόγοι

Το NaxosPress συμμετέχει στην απεργία της ΠΟΕΣΥ – 24ωρη σιγή για τη διεκδίκηση συλλογικών συμβάσεων και αξιοπρεπών μισθών

Κυκλάδες – Λειψυδρία: Ανησυχητικά σημάδια, στο κόκκινο Νάξος, Μύκονος, Σχοινούσα και Μήλος

Αφαλατώσεις, περιορισμοί και έκτακτα μέτρα ενόψει τουριστικής σεζόν – Οριακή η κατάσταση σε πολυσύχναστους προορισμούς των Κυκλάδων

Πώς τα καζίνο προσελκύουν τουρίστες στην Ελλάδα και επηρεάζουν την τοπική οικονομική ανάπτυξη

Τα καζίνο στην Ελλάδα έχουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν ως αναπτυξιακοί μοχλοί τόσο για τον τουρισμό όσο και για την ευρύτερη οικονομία

Ξεκίνησε τα δρομολόγιά του για το 2025 το HELLENIC HIGHSPEED στη γραμμή Πειραιάς–Πάρος–Νάξος–Κουφονήσια–Αμοργός

Το ταχύπλοο της Hellenic Seaways ξεκινά σήμερα Πέμπτη 5 Ιουνίου τη θερινή του πορεία, προσφέροντας καθημερινές και άνετες μετακινήσεις στις Κυκλάδες

Με ευλογία Θεού και… ψαλμωδίες ο 3ος τελικός στο ΟΑΚΑ

Γιαννακόπουλος και Αγγελόπουλοι οδηγούνται σε πνευματική μετάνοια πριν τους τελικούς – Χειροκροτήματα αντί για ύβρεις στο γήπεδο με ψαλμωδίες και… παιδικά τραγούδια.

Οι Χριστιανικές Εκκλησίες στην πρωτοπορία για το περιβάλλον: Από τον Πατριάρχη Δημήτριο έως τον Πάπα Φραγκίσκο

Με αφορμή τα 10 χρόνια της «Laudato Si», αναδεικνύεται η διαχρονική συμβολή Ορθοδοξίας και Καθολικισμού στην περιβαλλοντική αφύπνιση του κόσμου

Reddit – Νάξος: Στη δεύτερη θέση των πιο υποτιμημένων νησιών στον κόσμο

Το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων εντυπωσιάζει τη διεθνή κοινότητα του Reddit με την αυθεντικότητα, την ηρεμία και την φυσική του ομορφιά

Αεροπορική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σύρου: Μια νέα εποχή για τον τουρισμό και τη συνδεσιμότητα

Η απευθείας γραμμή με πτήσεις της Aegean Airlines από Θεσσαλονίκη προς Σύρο φέρνει πιο κοντά το βορρά στο Αιγαίο και αναβαθμίζει τη θέση της Σύρου στον τουριστικό χάρτη

Attica Group: Ενισχύει τις θαλάσσιες συνδέσεις με ταχύπλοα και εκπτώσεις έως 30% για τις Κυκλάδες

Με νέα δρομολόγια από Πειραιά και Ηράκλειο, ο Όμιλος Attica (Hellenic Seaways, Blue Star Ferries κ.ά.) προσφέρει εκπτώσεις σε οικογένειες και παρέες, διευρύνοντας την τουριστική και συγκοινωνιακή κάλυψη στα νησιά του Αιγαίου.

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Νάξος: Πυρκαγιά σε ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο καθοδόν προς τη Χώρα

Με ψυχραιμία και συνεργασία πολιτών και Πυροσβεστικής αποφεύχθηκε σοβαρό περιστατικό στο δρόμο Γλυνάδου – Χώρας

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Mission (Not) Possible: Νορβηγοί, με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο από Νάξο “πιάστηκαν” στα σύνορα

ζευγάρι τουριστών αποφάσισε να... κάνει εξαγωγή ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου, αλλά το ταξίδι τους σταμάτησε λίγο πριν τη "μεγάλη έξοδο".

Κυκλάδες – “Μαριέττα Γιαννάκου”: Ξεκινά η ανακαίνιση 17 σχολείων μέσω του προγράμματος (πίνακας)

Υπογράφηκε η σύμβαση για την υλοποίηση σημαντικών παρεμβάσεων σε 426 σχολικές μονάδες πανελλαδικά – Εργασίες και σε σχολεία Πάρου, Νάξου, Μυκόνου, Σύρου, Τήνου, Θήρας και Ίου

«Wellness Talk» με την Ελένη Πετρουλάκη στη Νάξο

Το Σάββατο 31 Μαΐου στις 19:00, στον πολυχώρο του ξενοδοχείου Green Village Naxos, η κορυφαία Ελληνίδα wellness coach Ελένη Πετρουλάκη παρουσιάζει τους στόχους του Central Studio Pilates & Fitlab

Κουφονήσια – “Γιορτή Ψαρά”: Μια νύχτα αφιερωμένη στους ανθρώπους της θάλασσας (video)

Παράδοση, διάλογος και κοινότητα ενώθηκαν στη Γιορτή του Ψαρά στα Κουφονήσια, με την παρουσία τοπικών αρχών και ανθρώπων που κρατούν ζωντανό το νησιωτικό μας πνεύμα.