Παρασκευή, 4 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΓ. Βακόνδιος: Το μεταφορικό ισοδύναμο και η άλλη πλευρά του ...φεγγαριού

Γ. Βακόνδιος: Το μεταφορικό ισοδύναμο και η άλλη πλευρά του …φεγγαριού

|

Αρθρο του Γιώργου Βακόνδιου – υπεύθυνου υποτομέα ακτοπλοϊας ΝΔ – σχετικά με το Μεταφορικό Ισοδύναμο που ετοιμάζεται να καθιέρωσει η Κυβέρνηση για τους κατοίκους στη νησιωτική Ελλάδα και τα παραδείγματα που προσφέρει 

Πρόσφατα η κυβέρνηση σε επίπεδο πρωθυπουργού και ηγεσίας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχώρησε σε μία παραδοχή και μία εξαγγελία. Η παραδοχή είναι ότι η παρούσα κυβέρνηση είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για την κατάργηση του ειδικού καθεστώτος μειωμένου ΦΠΑ στη νησιωτική Ελλάδα.

Του Γιώργου Βακόνδιου (Πολιτευτής Κυκλάδων Ν.Δ. –  Υπεύθυνος υποτομέα ακτοπλοΐας Ν.Δ.)

Ομολόγησαν ότι στα πλαίσια της «υπερήφανης» διαπραγμάτευσης και της «αυταπάτης» τους, που κατά τη σημερινή δήλωση Ρέγκλινκ κόστισε στους Έλληνες 86 δισεκατομμύρια ευρώ, παρέδωσαν μέσω του αριστερού μνημονίου το ειδικό καθεστώς ΦΠΑ στα νησιά, στην τρόϊκα.

Αυτοί το πρότειναν, αυτοί το εφάρμοσαν. Τελεία και παύλα.

Η εξαγγελία ήταν, ότι προτίθενται να εφαρμόσουν στη νησιωτική χώρα ένα είδος «μεταφορικού ισοδύναμου» για να καλύψουν τις απώλειες των νησιωτών από την αύξηση του ΦΠΑ.

Μάλιστα ανακοίνωσαν παραστατικά, ότι στοχεύουν να εξομοιώσουν το κόστος μετακινήσεων και μεταφορών με αυτό των ΚΤΕΛ για ίσες χιλιομετρικές αποστάσεις.

Ας δούμε λοιπόν τι χάνουμε από την ομολογία τους και τι κερδίζουμε από την εξαγγελία τους (αν εφαρμοστεί).

Ας υποθέσουμε ότι ένα ζευγάρι ζει σε ένα νησί 200 χιλιόμετρα από την Αθήνα και έχει εισόδημα 14.000 ευρώ το χρόνο.

Το εισόδημα αυτό θα καταναλωθεί στο σύνολό του για τις ανάγκες της οικογένειας.

Η επιβάρυνση που έχει από την αλλαγή του ΦΠΑ υπολογίζεται σε 2.030 ευρώ ετησίως ή ίση με το εισόδημα δύο μηνών το χρόνο.

Ουσιαστικά αν το εισόδημα της οικογένειας προέρχεται από μισθωτή εργασία, ο νησιώτης θα εργάζεται 12 μήνες, το χρόνο αλλά θα έχει στη διάθεσή του μόνο 10 μισθούς το χρόνο.

Ας υποθέσουμε ότι η ίδια αυτή οικογένεια χρειάζεται να μετακινηθεί δύο φορές τον χρόνο προς Πειραιά και να επιστρέψει στο νησί.

Για μία απόσταση 200 χιλιομέτρων η διαφορά ακτοπλοϊκού εισιτηρίου και εισιτηρίου με ΚΤΕΛ υπολογίζεται σε 13,8 ευρώ.

Άρα το ζευγάρι νησιωτών θα μπορούσε να διεκδικήσει (γιατί δεν είναι σίγουρο ότι θα πάρει) το ποσό 13,8 Χ 8 = 100,40 ευρώ το χρόνο.

Άρα με το ΦΠΑ το ζευγάρι χάνει 2.030 ευρώ το χρόνο, αλλά του υπόσχονται 110 ευρώ μέσω επιδότησης εισιτηρίων, αν ταξιδέψει και αν το δικαιούται!

Ας εξετάσουμε όμως εάν αυτή η υπόσχεση που ταυτίζεται απόλυτα με την επιδοματική λογική ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, είναι αληθής και πραγματοποιήσιμη.

  • Ανακοινώθηκε ότι η επιδότηση θα χρηματοδοτηθεί μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων. Δηλαδή από τα κονδύλια που περικόπτονται πρώτα, για να δημιουργηθούν τα υπερπλεονάσματα του ΣΥΡΙΖΑ.

Άρα τίθεται σε αμφιβολία η χρηματοδότηση.

  • Ο κος Σαντορινιός μίλησε για την έναρξη του προγράμματος με βάση συγκεκριμένα νησιά και εισοδηματικά κριτήρια.

Άρα ενώ όλοι πληρώνουν το ΦΠΑ, θα ωφεληθούν οι κάτοικοι κάποιων νησιών (στην αρχή) και όχι όλοι λόγω εισοδηματικών κριτηρίων.

  • Προϋπόθεση της εφαρμογής του μέτρου είναι η κάρτα νησιώτη.

Πώς αποκτάται η κάρτα νησιώτη, τι γραφειοκρατία χρειάζεται, ποιοι είναι δικαιούχοι κλπ. είναι άγνωστο.

Για φανταστείτε να χρειασθεί και πληρωμή παράβολου για την απόκτησή του.

Η επιδότηση εισιτηρίου θα πιστώνεται σε τραπεζικό λογαριασμό (!) αφού επιδειχθεί η κάρτα νησιώτη στο πρακτορείο.

Άρα το πρακτορείο και κατ’ επέκταση οι ακτοπλοϊκές εταιρίες θα χειρίζονται ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των ταξιδιωτών.

Η ηγεσία της κυβέρνησης και του υπουργείου προφανώς δεν γνωρίζουν ότι από 29 Μαΐου τίθεται σε ισχύ σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (GDRP).

  • Καμία πρόβλεψη επίσης δεν υπάρχει για το τι θα ισχύσει με εκπτωτικά εισιτήρια. Ποια θα είναι η τιμή αναφοράς εάν υπάρχουν (που υπάρχουν) διαφορές εκπτωτικών προγραμμάτων μεταξύ χερσαίων και θαλάσσιων μεταφορών.
  • Προβλήματα επίσης θα υπάρξουν και με την ελαστικότητα που υπάρχει στο θέμα της ταυτοπροσωπίας.

Είναι πιθανόν για διάφορους λόγους το εισιτήριο να έχει διαφορετικό ονοματεπώνυμο από την κάρτα νησιώτη (αν υπάρξει και όποτε υπάρξει). Το σύστημα θα εξαρτάται από την καλή διάθεση του πράκτορα και ο νησιώτης θα κινδυνεύει να ταλαιπωρείται από «αχρεωστήτως καταβληθέντα»;

  • Προβλήματα θα υπάρχουν και στο κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων. Πώς διασφαλίζεται η πιθανότητα υπερτιμολόγησης για τη διεκδίκηση μεγαλύτερης αποζημίωσης;

Κλείνοντας αυτήν την παρέμβαση θα πρέπει να σημειώσω ότι για μία ακόμη φορά έχουμε να αντιμετωπίσουμε μία εξαγγελία-κοροϊδία για τους νησιώτες.

Το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου (κατά ΣΥΡΙΖΑ) είναι δύσκολο στην εφαρμογή, απαιτεί γραφειοκρατικούς μηχανισμούς, ενδέχεται να έχει προβλήματα νομιμότητας, αφορά μία μικρή πληθυσμιακή ομάδα και σε καμία περίπτωση δεν θεραπεύει τη ζημιά που υπέστησαν οι νησιώτες από την αλλαγή του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ, δηλαδή έχουμε ένα σχέδιο νόμου γραμμένο στο πόδι.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αφιερωμένο στη Σαντορίνη το τεύχος Ιουνίου του περιοδικού Greek Hotelier

Το 6ο Περιφερειακό Συνέδριο της ΠΟΞ και το άρθρο του Αντώνη Παγώνη αναδεικνύουν την ανάγκη για βιώσιμες υποδομές, θεσμική στήριξη και στρατηγική αναβάθμιση του νησιού

Σαντορίνη – Πλατεία Σαρπάκη: Ο Δήμος Θήρας προκηρύσσει έργο ανάπλασης 520.800 €

Ο Δήμος Θήρας ανακοινώνει την προκήρυξη Διαγωνισμού για την ανάπλαση της πλατείας Σαρπάκη – Ένα Εμβληματικό Έργο στην καρδιά των Φηρών

Καύσωνας στο Νότιο Αιγαίο: Οδηγίες προστασίας για πολίτες και επισκέπτες

Από 6 έως 9 Ιουλίου, θερμοκρασίες σε επικίνδυνα επίπεδα – Έκκληση για προσοχή σε ευπαθείς ομάδες και περιορισμό έκθεσης στον ήλιο.

«Φρουροί της Ιστορίας»: Το Ιστορικό Αρχείο Νάξου ανοίγει τις πόρτες του στη μνήμη και τη γνώση (video)

Η Μαργαρίτα Κουφοπούλου μάς ξεναγεί στον θησαυρό του νησιού – από το 1527 έως σήμερα – με αφορμή την έκθεση για τη Ναυτική Εβδομάδα 2025.

Πρωτοδικείο Νάξου: Υπεγράφη η σύμβαση μίσθωσης για “νέα στέγη” στο Υπουργείο Δικαιοσύνης

Στην πλατεία Πέτρου Ευριπαίου παραμένει η έδρα του Πρωτοδικείου Νάξου – Επίλυση του στεγαστικού ζητήματος με την παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης

Ζητείται Πωλητής/Πωλήτρια στη Νάξο από εμπορική εταιρεία με έδρα την Αθήνα

Μόνιμη θέση πλήρους απασχόλησης για κάτοικο Νάξου – Παρέχεται εταιρικό αυτοκίνητο και tablet, σταθερός μισθός 1.275€ + bonus

ΔΕΔΔΗΕ: Διακοπή ρεύματος το Σάββατο 5 Ιουλίου σε περιοχές της Χώρας Νάξου

Ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ για προγραμματισμένες τεχνικές εργασίες και διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου – Προσοχή στις εγκαταστάσεις που παραμένουν υπό τάση

Blue Star Ferries: Αλλαγή ώρας αναχώρησης (18:30) για το “BLUE STAR 1”

Το πλοίο θα αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά στις 18:30 αντί για 17:30 – Δείτε το ανανεωμένο ωράριο για Πάρο, Νάξο, Ίο και Θήρα

Νέα συνεργασία ΑΣΠΕ – NOVA με προσφορές κινητής για τα μέλη του Συνδέσμου Πολυτέκνων Νάξου

Εξαιρετικά πακέτα καρτοκινητής και επιπλέον επιλογές για συνδέσεις και διαδικτυακή τηλεόραση μέσω της νέας συνεργασίας

«Όπου Υπάρχει Ελλάδα»: Ζωντανά από την Πάρο για 2η μέρα στον ΣΚΑΪ (video)

Η εκπομπή με την Ευλαμπία Ρέβη και τον Γιώργο Κουρδή ταξιδεύει στην Πάρο, ανακαλύπτοντας ιστορίες ανθρώπων, γεύσεις, φυσική ομορφιά και δράσεις με κοινωνικό αποτύπωμα.

Νάξος: “Σιωπή” στην τοπική κοινωνία, έφυγε πρόωρα ο Γεώργιος Λαΐος

Η Νάξος αποχαιρετά έναν νέο άνθρωπο με έντονη κοινωνική παρουσία και ανθρώπινη προσφορά – Κηδεύεται την Πέμπτη 3 Ιουλίου στον Ιερό Ναό Κοιμητηρίου Άνω Λιοσίων

Blue Star Ferries: Ακινητοποιημένα αύριο τα πλοία στο Νότιο Αιγαίο λόγω καιρικών συνθηκών

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες φέρνουν ακυρώσεις σε όλα τα κυριακάτικα δρομολόγια των Blue Star Naxos, Myconos, Delos και Paros – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες

Ουρές για μια αλλαγή εισιτηρίου στο λιμάνι της Νάξου, η κακοκαιρία φέρνει ταξιδιωτικό… μποτιλιάρισμα

Η απαγόρευση απόπλου λόγω των θυελλωδών ανέμων φέρνει αναστάτωση σε εκατοντάδες επισκέπτες που σχηματίζουν ουρές στα πρακτορεία της Νάξου για να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους

Ρευματοκλοπές σε τουριστικά νησιά: Ξενοδοχεία, καφέ και σούπερ μάρκετ «φούσκωσαν» το ταμείο τους σε βάρος όλων

Eκατοντάδες παραβάσεις σε Κρήτη, Ρόδο, Νάξο, Μύκονο, Σαντορίνη και άλλα νησιά – Ηλεκτρική ενέργεια αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ κλάπηκε από επιχειρήσεις υψηλής κατανάλωσης

Ακυρώνονται τα δρομολόγια των HighSpeed 3 και 4 λόγω κακοκαιρίας

Η Hellenic Seaways ενημερώνει για την αναστολή των δρομολογίων της Κυριακής 29 Ιουνίου και τις προσωρινές αλλαγές στη ροή του προγράμματος των ταχυπλόων

BLUE STAR 1: Με καθυστέρηση και αλλαγές το αποψινό δρομολόγιο, χωρίς προσέγγιση στην Ανάφη

Λόγω του απαγορευτικού απόπλου, το πλοίο αναχωρεί τελικά στις 22:00 από Πειραιά, με τροποποιημένες ώρες άφιξης και χωρίς στάση στην Ανάφη

Fast Ferries: Λόγω καιρικών συνθηκών “δεμένα” αύριο τα πλοία…

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες καθηλώνουν τα πλοία της Fast Ferries και το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ – Αναλυτικά τα ακυρωμένα δρομολόγια για την Κυριακή 29 Ιουνίου

Ο παππούς της Σχοινούσας που δεν σταματά να χορεύει – Ο 92χρονος Γιώργος Κωβαίος ξανά στη Γιορτή Φάβας (video)

Με την εγγονή του στο πλευρό, ο Γιώργος Κωβαίος, 92 ετών, συγκίνησε και φέτος στη Γιορτή Φάβας της Σχοινούσας, κρατώντας ζωντανή την ψυχή της παράδοσης (video)

Η κυρία Στέλλα της Νάξου: Η ζωντανή κλωστή της μνήμης και του Μικρασιατικού πολιτισμού

Στην ήσυχη διασταύρωση Καππαδοκίας και Μικρασιατών Προσφύγων, η Στέλλα Τσουνέλλη – Φουτάκογλου κρατά ανοιχτή τη γυάλινη πόρτα της ζωής, της μνήμης και της τέχνης

Αμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

Η πρόσκρουση του Champion Jet 3 στην Πάρο φέρνει ξανά στο φως την επικινδυνότητα των λιμανιών και την ανάγκη για θεσμική στήριξη των πλοιάρχων – Όχι άλλο στοχοποίηση των ανθρώπων της θάλασσας