Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΓ. Βακόνδιος: "Η εκδρομή στα Σκόπια"

Γ. Βακόνδιος: “Η εκδρομή στα Σκόπια”

|

Άρθρο του πολιτευτή Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας Γιώργου Βακόνδιου με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψη του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στα Σκόπια 

Την Τρίτη 2 Απριλίου ο Τσίπρας επισκεύθηκε την πόλη των Σκοπίων, όπου υποτίθεται ότι πήγε να προωθήσει τις επιχειρηματικές σχέσεις μεταξύ Αθήνας και Σποπίων.

Αρθρο του Γιώργου Βακόνδιου (#)

Κατ’αρχάς τρεις παρατηρήσεις επί της σημιολογίας του ταξιδιού:

#Δεν επιτρέπεται ο Έλληνας Πρωθυπουργός να μην γνωρίζει την ονομασία του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης.

#  Όταν είσαι Πρωθυπουργός δεν συμπεριφέρεσαι με την αβάστακτη ελαφρύτητα μαθητή σε πενταήμερη εκδρομή.

# Εφ’όσον έχεις θέματα να διαπραγματευτείς ή να προωθήσεις επικεντρώνεσαι σε αυτά και δεν χαζολογάς ανούσια για την προσωπική ζωή της κόρης του φίλου σου.

Είναι προφανές όμως ότι το συγκεκριμένο ταξίδι είχε δύο προφανείς στόχους:
# Να «λουστράρει» την επιζήμια συμφωνία των Πρεσπών.

# Να εμφανίσει ότι υπάρχουν οφέλη από αυτήν την συμφωνία, διότι ο Τσίπρας και ο Ζάεφ έχουν μπροστά τους εκλογές στις οποίες η συμφωνία επιφέρει σημαντικό πολιτικό κόστος.

Δεν έχει νόημα να αναφερθούμε και πάλι στην ίδια την συμφωνία των Πρεσπών, η οποία είναι καταφανώς επιζήμια για την Ελλάδα, δεδομένου ότι αφήνει μεγάλα περιθώρεια πυροδότησης των αλλητροτικών διαθέσεων των γειτόνων μας.

Εξ’άλλου  ακόμη δεν γνωρίζουμε εάν είναι προϊόν συναλλαγής με την Τρόικα που σχετίζεται  με την αποφυγή περικοπών των συντάξεων, ή με εξωγενείς οικονομικούς παράγοντες όπως δηλώνει ο Καμμένος.
Ας έρθουμε όμως στον υποτιθέμενο στόχο του ταξιδιού, δηλαδή στην προώθηση οικονομικών και επιχειρηματικών σχέσεων.

Ορισμένες παρατηρήσεις:
# Από την τελευταία δεκαετία του προηγούμενου αιώνα η Ελλάδα έχει εισχωρήσει επιχειρηματικά στην γειτονική χώρα. Ελληνικές εταιρίες πρωταγωνιστούσαν στην ενέργεια, τα καύσιμα, τις τηλεπικοινωνίες, τις κατασκευές, την χαλυβουργία, το εμπόριο και τον τραπεζικό τομέα στην γειτονική χώρα. Τότε δεν υπήρχε καμμία συμφωνία, αλλά αυτό δεν ήταν εμπόδιο να επικρατήσουν οι Ελληνικές επιχειρήσεις. Απλά τότε υπήρχε μια ισχυρή Ελληνική οικονομία.

#Εάν δει κανείς την σύνθεση της Ελληνικής αποστολής οι περισσότεροι επιχειρηματίες έχουν εδιαφέρον για μεγάλα έργα υποδομής. Αυτού του είδους τα έργα σήμερα είναι λίγα στην μικρή αυτή χώρα και επειδή θα χρηματοδοτηθούν και από διεθνείς οργανισμούς, θα υλοποιηθούν μέσω διεθνών διαγωνισμών. Επομένως όσο μεγάλη και αν είναι η φιλία του Τσίπρα με τον Ζάεφ, ελάχιστη σημασία έχει.

# Είναι περίεργο να έχεις θέματα με την άλλη πλευρά για τις εμπορικές ονομασίες προϊόντων, που θίγουν κυρίως την Ελληνική πλευρά και να τα παραμπέμπεις σε επιτροπή που θα καταλλήξει σε προτάσεις μετά από τρία χρόνια. Πολλά από αυτά τα προϊόντα εν τω μεταξύ θα υποστούν αθέμιτο ανταγωνισμό και θα κινδυνεύσει η παρουσία τους στο διεθνές εμπόριο. Εάν κάποια από αυτά δεν αντέξουν στις πιέσεις, θα έχουν χαθεί επενδύσεις στη διανομή και εμπορία, θα έχουν πληγεί οικονομικές επιχειρήσεις και θα έχουν χαθεί θέσεις εργασίας στην Ελλάδα.

# Στην παρούσα συγκυρία υπάρχει έλλειψη επενδύσεων και δημιουργίας θέσεων εργασίας στην Ελλάδα. Ποιος άραγε είναι ο λόγος που ο Τσίπρας κόπτεται για επενδύσεις εκτός Ελλάδος. Κατανοώ ότι μπορεί να υπάρχει πρόσκαιρη σκοπιμότητα να βάζουμε τη ΔΕΗ να αγοράσει πανάκριβα μία χρεοκοπημένη εταιρία που ανήκει σε συγγενείς του Ζάεφ. Κατανοώ επίσης ότι η χαμηλή φορολογία και το χαμηλό εργασιακό κόστος στη γειτονική χώρα, ενδεχομένως να αποτελούν δέλεαρ για κάποιους επιχειρηματίες.

Όμως στην πραγματικότητα δεδομένου ότι η μικρή τοπική αγορά δεν μπορεί να απορροφήσει το σύνολο της δυνητικής παραγωγής από τις εκεί εγκατεστημένες Ελληνικές επιχειρήσεις, θα υπάρχει πάντα κίνδυνος η εκεί παραγωγή προϊόντων, να λειτουργήσει ανταγωνιστικά σε παραγώμενα στην Ελλάδα προϊόντα (πχ κλωστοϋφαντουργία) και εν τέλει να ζημειώσει την Ελληνική παραγωγή και τις θέσεις εργασίας στην Ελλάδα.

Συμπερασματικά, ο πόνος του Τσίπρα για Ελληνικές επενδύσεις στη γειτονική χώρα είναι είτε προσχηματικός είτε προϊόν άγνοιας του τρόπου λειτουργίας της αγοράς. Σίγουρα όμως είναι μία ξεκάθαρη προσπάθεια στήριξης της επιζήμιας συμφωνίας των Πρεσπών. Αν ο Τσίπρας επιθυμεί την πρόοδο της Ελληνικής επιχειρηματικότητας θα μπορούσε να ασχοληθεί με την τόνωση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής οικονομίας, την εύρυθμη λειτουργία του τραπεζικού συστήματος, τη μείωση εισφορών και κρατήσεων, τη βελτίωση της δημιουργίας της δικαιοσύνης, την σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, την προσέλκυση επενδύσεων, τη μείωση των φορολογικών συντελεστών κλπ

Δηλαδή ότι απεχθάνεται η παλαιοκομμουνιστική κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Γι΄αυτό πρέπει να φύγει.

# Γιώργος Βακόνδιος, Πολιτικός Κυκλάδων ΝΔ Υπεύθυνος ακτοπλοΐας Τομέα Ναυτιλίας


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

Silver Alert: Χάθηκε η λεπτομύτα

Η λεπτομύτα δεν θα ξαναπετάξει: Και επισήμως εξαφανισμένο το αποδημητικό πουλί

ΣΥΡΙΖΑ – Κυκλάδες: Παραιτήσεις μελών από Τήνο και Σύρο

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και ποια η σχέση του με τα μέλη… Νέες παραιτήσεις

Νάξος: Διαμαρτυρία για τη σύμβαση που αφορά την απανθρακοποίηση των νησιών

Αρκετοί ήταν οι πολίτες της Νάξου, οι οποίοι εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην πολιτική της Κυβέρνησης με επίκεντρο την απανθρακοποίηση των νησιών

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου