Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΦ Φόρτωμας: "Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι σε λάθος κατεύθυνση"

Φ Φόρτωμας: “Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι σε λάθος κατεύθυνση”

|

Με τίτλο ” Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι αόριστα και πρόχειρα νομοθετημένο” άρθρο του πολιτευτή Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας και πρώην προέδρου της ΟΝΕΔ Φίλιππου Φόρτωμα 

“Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι ένα πάγιο αίτημα και είναι άδικο για τα νησιά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Κάτι που το περίμεναν οι νησιώτες, κάτι που δεν έχει γίνει τόσα χρόνια είναι άδικο να γίνεται μέσα από μια αοριστία και μια προχειρότητα”. Με την έκφραση αυτή ο Πολιτευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας και πρώην πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Φίλιππος Φόρτωμας δίνει το στίγμα σε άρθρο του στην ιστοσελίδα insider.gr με βασικό θέμα τι άλλο από το “Μεταφορικό Ισοδύναμο” . Προσθέτει δε ότι ” τίθεται το γενικότερο ζήτημα κατά πόσο οι κάτοικοι των νησιών θα επωφεληθούν τελικά από την επιδότηση του μεταφορικού ισοδυνάμου όπως θα έπρεπε και όπως είναι ουσιαστικά και θα έπρεπε να είναι ουσιαστικά η βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου” και καταλήγει ”  Μονή λύση είναι η πολιτική αλλαγή το συντομότερο δυνατόν για να μπει η χώρα και όλα τα νησιά των Κυκλάδων σε τροχιά επανεκκίνησης! Η Νέα Δημοκρατία θέλει, ξέρει και μπορεί!”

Αναλυτικά το άρθρο … 

Η κατάργηση του νησιωτικού ΦΠΑ και η ανεύθυνη μεταναστευτική πολιτική, επιδείνωσαν τα τελευταία χρόνια τη θέση των νησιών πλέον των συνεπειών της κρίσης. Ο νησιωτικός ΦΠΑ ενίσχυε οριζόντια όλους τους καταναλωτές, όχι μόνο τους διαμένοντες αλλά και τους τουρίστες –ενώ στήριζε και την ανταγωνιστικότητα του νησιωτικού προϊόντος. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είναι υπεύθυνοι για την κατάργηση αυτή και για το πολιτικό αυτό έγκλημα που έγινε στις Κυκλάδες και σε όλο το Αιγαίο. Η κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά ήταν επιλογή της ίδιας της κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ. Η απάντηση του Επιτρόπου Μοσκοβισί φωτίζει ακριβώς τα όσα έχω τονίσει επανειλημμένως. «Η ελληνική κυβέρνηση είχε την διακριτική ευχέρεια, να επιβάλλει στα νησιά ΦΠΑ μειωμένο κατά 30% από εκείνον που επέβαλλε στην ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά δεσμεύτηκε να καταργήσει την εφαρμογή χαμηλότερων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά, καθώς προκαλούσαν περιττές στρεβλώσεις και διοικητικές δαπάνες.».

Ο Επίτροπος Πιερ Μοσκοβισί εκθέτει την ελληνική κυβέρνηση, που εμφάνισε την επιβολή αυξημένου ΦΠΑ στα νησιά, ως επιβληθείσα από την ΕΕ. Η επίδραση του Φ.Π.Α. στην κίνηση είναι καθοριστική. Σύμφωνα με κάποιες πρόσφατες μελέτες, μια αύξηση της τιμής του εισιτηρίου 10% μπορεί να επηρεάσει την κίνηση αρνητικά μέχρι 8% και το αντίστροφο εάν υπάρχει μείωση. Συνεπώς, αν είναι δυνατόν να μειωθούν οι συντελεστές του Φ.Π.Α., τα αποτελέσματα θα είναι, πραγματικά, θεαματικά στην κίνηση και στο όφελος των επιβατών.

Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι ένα πάγιο αίτημα και είναι άδικο για τα νησιά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Κάτι που το περίμεναν οι νησιώτες, κάτι που δεν έχει γίνει τόσα χρόνια είναι άδικο να γίνεται μέσα από μια αοριστία και μια προχειρότητα. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, τα 150 εκατομμύρια ευρώ, που η κυβέρνηση κοστολογεί για το μέτρο, φτάνουν και περισσεύουν για τους μειωμένους συντελεστές Φ.Π.Α στα νησιά και είναι ένα μέτρο- η παραμονή του μειωμένου συντελεστή Φ.Π.Α- το οποίο άμεσα μπορεί να θωρακίσει και το εισόδημα και την οικονομική δραστηριότητα και την επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό.

Το μεταφορικό ισοδύναμο δεν είναι λάθος, όμως,  είναι σε λάθος κατεύθυνση. Το μεταφορικό ισοδύναμο να εφαρμοστεί, αλλά με τον τρόπο που το εισάγει η κυβέρνηση, ο οποίος μόνο κατ` όνομα αποτελεί μεταφορικό ισοδύναμο, στην πραγματικότητα αποτελεί μια ακόμα επιδότηση, η οποία θα δοθεί σε ορισμένες κατηγορίες δικαιούχων και όχι σε όλους. Δεν συμφωνούμε να χορηγείται το μεταφορικό ισοδύναμο ανά νοικοκυριό, αλλά ανά άτομο και δεν συμφωνούμε και με τα εισοδηματικά κριτήρια τα οποία θα προσδιορίσει και τα οποία, παρεμπιπτόντως, δεν τολμάει η κυβέρνηση να τα αναφέρει ευθέως, αλλά τα υπονοεί. το μεταφορικό ισοδύναμο πρέπει να το απολαμβάνουν όλοι οι νησιώτες και όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούντα στα νησιά.

Η επιδότηση συνεπώς δεν γίνεται με βάση τον όγκο του προϊόντος που διακινείται σε ένα νησί, αλλά με βάση την επιχείρηση η οποία το μεταφέρει. Εκτός βεβαίως της νομικής διάκρισης που υποδηλώνει μία τέτοια ενέργεια, αναφύεται και το θέμα ότι οι καταναλωτές κάτοικοι των νησιών δεν επωφελούνται από μία τέτοια διάκριση, αφού δεν μετακυλίεται το όφελος της επιδότησης του μεταφορικού ισοδυνάμου σε αυτούς, δηλαδή στους τελικούς καταναλωτές.

Συνεπώς τίθεται το γενικότερο ζήτημα κατά πόσο οι κάτοικοι των νησιών θα επωφεληθούν τελικά από την επιδότηση του μεταφορικού ισοδυνάμου όπως θα έπρεπε και όπως είναι ουσιαστικά και θα έπρεπε να είναι ουσιαστικά η βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου. Σε διαφορετική περίπτωση αδικούνται επιχειρήσεις που συνεισφέρουν στην πραγματική οικονομία των νησιών και παράγουν θέσεις εργασίας.

Δεν υπάρχει σαφής δέσμευση για τα καύσιμα, υπάρχει μόνο αναφορά σε συντελεστές, χωρίς κανένα προσδιορισμό του κόστους. Ο τρόπος υπολογισμού του μεταφορικού ισοδύναμου δεν είναι κάτι σταθερό. Κανονικά πρέπει να μεταβάλλεται ανάλογα με το αν αυξάνεται ή μειώνεται η τιμή των καυσίμων. Συνεπώς, το 2020, σε περίπτωση που λόγω αύξησης της τιμής των καυσίμων αυξηθούν οι ναύλοι, τότε το ποσό με το οποίο πρέπει να αποζημιώνεται ο επιβάτης κανονικά πρέπει να αυξηθεί. Με τον ίδιο τρόπο, πρέπει να μειωθεί αν για οποιοδήποτε λόγο μειωθούν οι ναύλοι.

Επιπλέον δεν υπάρχει καταγεγραμμένη και δεν διευκρινίζεται η διαδικασία ενίσχυσης των τοπικών επιχειρήσεων. Δεν μπορούμε να μιλάμε για νησιωτικό ισοδύναμο, χωρίς να έχουμε συγκεκριμένη διαδικασία ενίσχυσης των τοπικών επιχειρήσεων. Δεν ορίζει ποια νησιά θα ενταχθούν μετά την πιλοτική εφαρμογή. Θα είναι όλα τα νησιά ή κάποια; Στο κείμενο της 4 ης αξιολόγησης (4 th compliance report) αναφέρεται προς τους θεσμούς πως δεν θα ενταχθούν όλα τα νησιά. Ποια νησιά εν τέλει θα ενταχθούν; Επιπλέον, πότε λήγει η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου και τι γίνεται μετά; Γιατί στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ως λήξη του προγράμματος η 31.12.2018 αλλά δεν περιλαμβάνεται ανάλογη μνεία στο άρθρο; Μα δεν είναι δυνατόν ποτέ η μετάθεση της λύσης στο μέλλον να αποτελεί απάντηση στις ανάγκες ενός προβλήματος; 

Για πόσα έργα ακόμη, όπου απλά κόβει κορδέλες και στήνει φιέστες, θα κομπάζει ο κ. Τσίπρας, μη λέγοντας τίποτα συγκεκριμένο ενώ κυβερνά τριάμισι χρόνια; Οι μικροπολιτικές παρεμβάσεις, πλέον, αποτελούν καθημερινότητα και η παραπλάνηση του κόσμου παραμένει. Και τώρα, λίγο πριν εγκαταλείψουν την εξουσία σπεύδουν να κοροϊδέψουν ξανά τους νησιώτες. Οι πολίτες τούς ξέρουν πλέον πολύ καλά! Μονή λύση είναι η πολιτική αλλαγή το συντομότερο δυνατόν για να μπει η χώρα και όλα τα νησιά των Κυκλάδων σε τροχιά επανεκκίνησης! Η Νέα Δημοκρατία θέλει, ξέρει και μπορεί!”


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Θεραπευτική επανάσταση για τη ημικρανία

 Νέο φάρμακο εξαλείφει τα προειδοποιητικά συμπτώματα πριν τον πονοκέφαλο

Πανναξιακός ΑΟΚ: Νίκη αύριο (14/05) για παράταση στη μάχη ανόδου με τον Ιωνικό Νικαίας

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ υποδέχεται (14/05, 13:30) τον Ιωνικό Νικαίας στη Νάξο και διεκδικεί την ισοφάριση στη σειρά – Κάλεσμα στον κόσμο για στήριξη και αξιοπρεπή φιλοξενία

Νάξος – ΓΕΛ Τραγαίας: Εκπαιδευτική εμπειρία ζωής για τη Β’ Λυκείου στη Χαλκίδα και την Εύβοια

Πολυήμερη εκδρομή με πλούσιο πολιτιστικό, ιστορικό και φυσιολατρικό πρόγραμμα – Ενθουσιασμένοι οι μαθητές από τις εμπειρίες και τις γνώσεις που αποκόμισαν

Το Κινητό Πλανητάριο Κρήτης στην Αμοργό: Ένα ταξίδι στο σύμπαν για τους μαθητές του νησιού

Μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία αστρονομίας για τους μαθητές της Αμοργού με την υποστήριξη του Δήμου και τη χορηγία της Attica Group

Γιώργος Λάνθιμος – “Bugonia”: Από την Ακρόπολη στην Μήλο για γυρίσματα

Μετά την απορριπτική απόφαση του ΚΑΣ για γυρίσματα στην Ακρόπολη, ο Γιώργος Λάνθιμος στράφηκε στο πανέμορφο νησί των Κυκλάδων για τη ταινία «Bugonia»

Αντιπαράθεση Πανναξιακού και Ιωνικού Νικαίας ενόψει του Game 4 στη Νάξο

Με φόντο τον τέταρτο τελικό της National League 2, Πανναξιακός και Ιωνικός ανταλλάσσουν ανακοινώσεις για όσα συνέβησαν στον αγώνα της Κυριακής

Τήνος: Σε τροχιά υλοποίησης το νέο λιμάνι – Θετικές ανακοινώσεις μετά την επίσκεψη Κικίλια

Ο Δήμαρχος Τήνου Παναγιώτης Κροντηράς ενημερώνει για τις εξελίξεις στα έργα του λιμένα – Δεσμεύσεις για χρηματοδότηση και χρονοδιάγραμμα μελέτης έως τον Αύγουστο

Στην Ίο ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων – Επαφές με επιχειρήσεις και ανοιχτή εκδήλωση για τις προκλήσεις του νησιού

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων επισκέφθηκε την Ίο στις 6–7 Μαΐου, με επαφές με επιχειρήσεις, φορείς και τον Δήμαρχο, καταγράφοντας ανάγκες και προοπτικές του νησιού ενόψει της τουριστικής περιόδου.

Νάξος: Διακοπή κυκλοφορίας στην παραλιακή την Τετάρτη 14/5 λόγω ασφαλτόστρωσης

Εργασίες στο πλαίσιο αποκατάστασης ζημιών στο κρηπίδωμα έναντι της Μυρτιδιώτισσας – Αλλαγές στην κυκλοφορία από τις 07:30 έως τις 14:00

Αναπτυξιακός Νόμος: Νέα 5άστερη ξενοδοχειακή επένδυση στη Φολέγανδρο

Η επένδυση της Varsity Hellas Investments εντάχθηκε στο καθεστώς «Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων» του Αναπτυξιακού Νόμου 4887/2022

Νάξος – Κυρ. Σκληράκη: “Οι καθηγητές να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά” (video)

«Θα ήθελα να πω στους καθηγητές πως πρέπει να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά και να δουλεύει το μυαλό τους για το τι θα τους προσφέρουν» είναι η συμβουλή της κυρίας Κυριακής Σκληράκη προς τους νέους συναδέλφους της.

Άνδρος: 68χρονη έπεσε με το αυτοκίνητό της στη θάλασσα και ανασύρθηκε νεκρή

Η γυναίκα από το Γαύριο έχασε τη ζωή της καθώς το όχημά της κατέληξε στη θάλασσα από ύψος 25 μέτρων ενώ προσπαθούσε να παρκάρει

Νάξος: Επιτέλους, τελειώνει της χερσαίας ζώνης, ας αναλογιστούν… «νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες», τις ευθύνες που τους αναλογούν

Φτάνουμε στο τέλος της διαδρομής.. Το 3Α που πέφτει και οι ..στάσεις έως να ολοκληρωθεί ένα έργο σημαντικό για τη πόλη της Νάξου

Μια δεύτερη ζωή για το “Πρέβελης”; Μετατρέπεται σε πλωτό ξενοδοχείο;

Το ιστορικό πλοίο της ΑΝΕΚ ίσως μετατραπεί σε πλωτό ξενοδοχείο στη Σάμο, χαρίζοντας του έναν νέο ρόλο γεμάτο μνήμες και φιλοξενία.

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Θλίψη στον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την απώλεια του Κώστα Αρτσάνου, το “αντίο” από τον Δήμαρχο Δημήτρη Λιανό

Συγκλονισμένος ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός αποχαιρετά τον ακούραστο υπάλληλο του Δήμου και αγαπητό συμπολίτη

Εκτακτο: Τέλος στα σουβλάκια της θείας Τασίας, ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι

Ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι Με catering και τιμολόγιο, το κοψίδι πλέον θα έχει και ΦΠΑ...

Μ. Κατσούλης: “Οταν πάρω σύνταξη θα μετρήσω τα Κύπελλα που έχουμε πάρει”

Ο γυμναστής του ΓΕΛ Νάξου Μανώλης Κατσούλης μιλάει για την πορεία του, τον ρόλο του εκπαιδευτικού, τις αθλητικές επιτυχίες του σχολείου και την «αθλητομάνα» Νάξο

Νάξος – Νοσοκομείο: Λαπαροσκοπικός Πύργος μπαίνει σε λειτουργία μέσω δωρεάς

Με τη δωρεά του Κωνσταντίνου Μαρτίνου, το Νοσοκομείο Νάξου αποκτά σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό που αλλάζει τα δεδομένα στις χειρουργικές επεμβάσεις

Νάξος – Lennart Neubauer: Ο παγκόσμιος πρωταθλητής που έγινε το πρόσωπο του νέου windsurfing

Μια ζωή πάνω στα κύματα, ένα μέλλον γεμάτο διακρίσεις – Ο Lennart από τη Νάξο εμπνέει με ταλέντο, ήθος και διεθνή αναγνώριση