Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΦ Φόρτωμας: "Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι σε λάθος κατεύθυνση"

Φ Φόρτωμας: “Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι σε λάθος κατεύθυνση”

|

Με τίτλο ” Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι αόριστα και πρόχειρα νομοθετημένο” άρθρο του πολιτευτή Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας και πρώην προέδρου της ΟΝΕΔ Φίλιππου Φόρτωμα 

“Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι ένα πάγιο αίτημα και είναι άδικο για τα νησιά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Κάτι που το περίμεναν οι νησιώτες, κάτι που δεν έχει γίνει τόσα χρόνια είναι άδικο να γίνεται μέσα από μια αοριστία και μια προχειρότητα”. Με την έκφραση αυτή ο Πολιτευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας και πρώην πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Φίλιππος Φόρτωμας δίνει το στίγμα σε άρθρο του στην ιστοσελίδα insider.gr με βασικό θέμα τι άλλο από το “Μεταφορικό Ισοδύναμο” . Προσθέτει δε ότι ” τίθεται το γενικότερο ζήτημα κατά πόσο οι κάτοικοι των νησιών θα επωφεληθούν τελικά από την επιδότηση του μεταφορικού ισοδυνάμου όπως θα έπρεπε και όπως είναι ουσιαστικά και θα έπρεπε να είναι ουσιαστικά η βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου” και καταλήγει ”  Μονή λύση είναι η πολιτική αλλαγή το συντομότερο δυνατόν για να μπει η χώρα και όλα τα νησιά των Κυκλάδων σε τροχιά επανεκκίνησης! Η Νέα Δημοκρατία θέλει, ξέρει και μπορεί!”

Αναλυτικά το άρθρο … 

Η κατάργηση του νησιωτικού ΦΠΑ και η ανεύθυνη μεταναστευτική πολιτική, επιδείνωσαν τα τελευταία χρόνια τη θέση των νησιών πλέον των συνεπειών της κρίσης. Ο νησιωτικός ΦΠΑ ενίσχυε οριζόντια όλους τους καταναλωτές, όχι μόνο τους διαμένοντες αλλά και τους τουρίστες –ενώ στήριζε και την ανταγωνιστικότητα του νησιωτικού προϊόντος. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είναι υπεύθυνοι για την κατάργηση αυτή και για το πολιτικό αυτό έγκλημα που έγινε στις Κυκλάδες και σε όλο το Αιγαίο. Η κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά ήταν επιλογή της ίδιας της κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ. Η απάντηση του Επιτρόπου Μοσκοβισί φωτίζει ακριβώς τα όσα έχω τονίσει επανειλημμένως. «Η ελληνική κυβέρνηση είχε την διακριτική ευχέρεια, να επιβάλλει στα νησιά ΦΠΑ μειωμένο κατά 30% από εκείνον που επέβαλλε στην ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά δεσμεύτηκε να καταργήσει την εφαρμογή χαμηλότερων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά, καθώς προκαλούσαν περιττές στρεβλώσεις και διοικητικές δαπάνες.».

Ο Επίτροπος Πιερ Μοσκοβισί εκθέτει την ελληνική κυβέρνηση, που εμφάνισε την επιβολή αυξημένου ΦΠΑ στα νησιά, ως επιβληθείσα από την ΕΕ. Η επίδραση του Φ.Π.Α. στην κίνηση είναι καθοριστική. Σύμφωνα με κάποιες πρόσφατες μελέτες, μια αύξηση της τιμής του εισιτηρίου 10% μπορεί να επηρεάσει την κίνηση αρνητικά μέχρι 8% και το αντίστροφο εάν υπάρχει μείωση. Συνεπώς, αν είναι δυνατόν να μειωθούν οι συντελεστές του Φ.Π.Α., τα αποτελέσματα θα είναι, πραγματικά, θεαματικά στην κίνηση και στο όφελος των επιβατών.

Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι ένα πάγιο αίτημα και είναι άδικο για τα νησιά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Κάτι που το περίμεναν οι νησιώτες, κάτι που δεν έχει γίνει τόσα χρόνια είναι άδικο να γίνεται μέσα από μια αοριστία και μια προχειρότητα. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, τα 150 εκατομμύρια ευρώ, που η κυβέρνηση κοστολογεί για το μέτρο, φτάνουν και περισσεύουν για τους μειωμένους συντελεστές Φ.Π.Α στα νησιά και είναι ένα μέτρο- η παραμονή του μειωμένου συντελεστή Φ.Π.Α- το οποίο άμεσα μπορεί να θωρακίσει και το εισόδημα και την οικονομική δραστηριότητα και την επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό.

Το μεταφορικό ισοδύναμο δεν είναι λάθος, όμως,  είναι σε λάθος κατεύθυνση. Το μεταφορικό ισοδύναμο να εφαρμοστεί, αλλά με τον τρόπο που το εισάγει η κυβέρνηση, ο οποίος μόνο κατ` όνομα αποτελεί μεταφορικό ισοδύναμο, στην πραγματικότητα αποτελεί μια ακόμα επιδότηση, η οποία θα δοθεί σε ορισμένες κατηγορίες δικαιούχων και όχι σε όλους. Δεν συμφωνούμε να χορηγείται το μεταφορικό ισοδύναμο ανά νοικοκυριό, αλλά ανά άτομο και δεν συμφωνούμε και με τα εισοδηματικά κριτήρια τα οποία θα προσδιορίσει και τα οποία, παρεμπιπτόντως, δεν τολμάει η κυβέρνηση να τα αναφέρει ευθέως, αλλά τα υπονοεί. το μεταφορικό ισοδύναμο πρέπει να το απολαμβάνουν όλοι οι νησιώτες και όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούντα στα νησιά.

Η επιδότηση συνεπώς δεν γίνεται με βάση τον όγκο του προϊόντος που διακινείται σε ένα νησί, αλλά με βάση την επιχείρηση η οποία το μεταφέρει. Εκτός βεβαίως της νομικής διάκρισης που υποδηλώνει μία τέτοια ενέργεια, αναφύεται και το θέμα ότι οι καταναλωτές κάτοικοι των νησιών δεν επωφελούνται από μία τέτοια διάκριση, αφού δεν μετακυλίεται το όφελος της επιδότησης του μεταφορικού ισοδυνάμου σε αυτούς, δηλαδή στους τελικούς καταναλωτές.

Συνεπώς τίθεται το γενικότερο ζήτημα κατά πόσο οι κάτοικοι των νησιών θα επωφεληθούν τελικά από την επιδότηση του μεταφορικού ισοδυνάμου όπως θα έπρεπε και όπως είναι ουσιαστικά και θα έπρεπε να είναι ουσιαστικά η βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου. Σε διαφορετική περίπτωση αδικούνται επιχειρήσεις που συνεισφέρουν στην πραγματική οικονομία των νησιών και παράγουν θέσεις εργασίας.

Δεν υπάρχει σαφής δέσμευση για τα καύσιμα, υπάρχει μόνο αναφορά σε συντελεστές, χωρίς κανένα προσδιορισμό του κόστους. Ο τρόπος υπολογισμού του μεταφορικού ισοδύναμου δεν είναι κάτι σταθερό. Κανονικά πρέπει να μεταβάλλεται ανάλογα με το αν αυξάνεται ή μειώνεται η τιμή των καυσίμων. Συνεπώς, το 2020, σε περίπτωση που λόγω αύξησης της τιμής των καυσίμων αυξηθούν οι ναύλοι, τότε το ποσό με το οποίο πρέπει να αποζημιώνεται ο επιβάτης κανονικά πρέπει να αυξηθεί. Με τον ίδιο τρόπο, πρέπει να μειωθεί αν για οποιοδήποτε λόγο μειωθούν οι ναύλοι.

Επιπλέον δεν υπάρχει καταγεγραμμένη και δεν διευκρινίζεται η διαδικασία ενίσχυσης των τοπικών επιχειρήσεων. Δεν μπορούμε να μιλάμε για νησιωτικό ισοδύναμο, χωρίς να έχουμε συγκεκριμένη διαδικασία ενίσχυσης των τοπικών επιχειρήσεων. Δεν ορίζει ποια νησιά θα ενταχθούν μετά την πιλοτική εφαρμογή. Θα είναι όλα τα νησιά ή κάποια; Στο κείμενο της 4 ης αξιολόγησης (4 th compliance report) αναφέρεται προς τους θεσμούς πως δεν θα ενταχθούν όλα τα νησιά. Ποια νησιά εν τέλει θα ενταχθούν; Επιπλέον, πότε λήγει η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου και τι γίνεται μετά; Γιατί στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ως λήξη του προγράμματος η 31.12.2018 αλλά δεν περιλαμβάνεται ανάλογη μνεία στο άρθρο; Μα δεν είναι δυνατόν ποτέ η μετάθεση της λύσης στο μέλλον να αποτελεί απάντηση στις ανάγκες ενός προβλήματος; 

Για πόσα έργα ακόμη, όπου απλά κόβει κορδέλες και στήνει φιέστες, θα κομπάζει ο κ. Τσίπρας, μη λέγοντας τίποτα συγκεκριμένο ενώ κυβερνά τριάμισι χρόνια; Οι μικροπολιτικές παρεμβάσεις, πλέον, αποτελούν καθημερινότητα και η παραπλάνηση του κόσμου παραμένει. Και τώρα, λίγο πριν εγκαταλείψουν την εξουσία σπεύδουν να κοροϊδέψουν ξανά τους νησιώτες. Οι πολίτες τούς ξέρουν πλέον πολύ καλά! Μονή λύση είναι η πολιτική αλλαγή το συντομότερο δυνατόν για να μπει η χώρα και όλα τα νησιά των Κυκλάδων σε τροχιά επανεκκίνησης! Η Νέα Δημοκρατία θέλει, ξέρει και μπορεί!”


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Απαγορευτικό: Στις 9.30 το βράδυ απόψε αναχωρεί το “Blue Star Naxos” (Πίνακας)

Λόγω κακοκαιρίας αλλάζουν αναχωρήσεις/ακυρώνονται δρομολόγια. Τι ισχύει ανά πλοίο, πότε χρειάζεται αλλαγή εισιτηρίων και ποιες μεταφορές επιβατών έγιναν.

ΠΝΟ: 24ωρη απεργία την Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2025 σε όλες τις κατηγορίες πλοίων

Η Διοίκηση της ΠΝΟ αποφάσισε ομόφωνα συμμετοχή στην απεργία της ΓΣΕΕ (00:01–24:00), με αιχμή το εργασιακό νομοσχέδιο και την αύξηση του ημερήσιου χρόνου εργασίας.

ΠΝΑΙ: Ζητείται άμεση καθολική εφαρμογή μειωμένου ΦΠΑ σε όλα τα νησιά

Το Περιφερειακό Συμβούλιο χαιρετίζει την επαναφορά -30% σε 19 νησιά και απαιτεί ισονομία για Κυκλάδες και Ρόδο· συνεδρίαση-μαραθώνιος με υπουργούς, βουλευτές και δημάρχους.

Αγγειοχειρουργικό Ιατρείο στο Naxos Medical — Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου με τον Γ. Σφυροέρα

Ο Επίκουρος Καθηγητής Ιατρικής ΕΚΠΑ και αγγειοχειρουργός Γεώργιος Σφυροέρας θα δέχεται κατόπιν ραντεβού για αρτηριακές & φλεβικές παθήσεις.

Ίος: Ο «ΟΜΗΡΟΣ» τιμά την Πολεμική Αεροπορία — Βράβευση της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών

Τελετή αναγνώρισης για την προσφορά σε αεροπυρόσβεση, έρευνα–διάσωση και αεροδιακομιδές — Κυριακή 21/09/2025, 12:00, αίθουσα «Παπαπέτρου».

Πάρος: Άμεση στελέχωση του Ειδικού Δημοτικού ζητούν Δήμος & ΕΔΕΠ

Με επιστολή στο ΥΠΑΙΘΑ (16/9) ο Δήμαρχος Κ. Μπιζάς και η πρόεδρος της ΕΔΕΠ Μ. Παναγάκη επισημαίνουν την υποστελέχωση και ζητούν ενίσχυση για ομαλή λειτουργία.

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Σε ποιες περιοχές θα έχει αύριο το πρωί (20/09) διακοπή ρεύματος

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση «Προσωρινή Διακοπή», θα επηρεαστούν Μπαούζι Δαμαριώνα, Αυλωνίτσα, Άγιος Δημήτριος και Αγ. Ανάργυροι Σαγκρί.

Απαγορευτικό απόπλου: Ποια πλοία και σε ποια λιμάνια είναι “δεμένα”

Δυσμενείς άνεμοι στο Αιγαίο φέρνουν ακυρώσεις και αλλαγές. Δείτε αναλυτικά ποιες γραμμές δεν εκτελούνται σήμερα Παρασκευή 19/09/2025 και τι ισχύει ανά εταιρεία.

Απαγορευτικό απόπλου από Πειραιά, Λαύριο και Ραφήνα έως τις 10:00 — εξαιρούνται Αργοσαρωνικός & Μαρμάρι

Σε ισχύ προληπτικό μέτρο του Λιμενικού λόγω ισχυρών βοριάδων· επανεκτίμηση στις 10:00. Οι ταξιδιώτες να επικοινωνούν με τα πρακτορεία τους.

SEAJETS: Εγκαινιάστηκε η νέα παιδική χαρά στο Πάρκο Νεολαίας Νέας Ερυθραίας

Πλήρης ανακατασκευή με χορηγία SEAJETS & Μάριου Ηλιόπουλου· παρουσία Δημάρχου Βασίλη Ξυπολυτά και αγιασμός από τον π. Αθανάσιο Ντέτσικα.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Χώρα Νάξου: «Πάγωσε» το αίτημα κατοίκων για αλλαγή κυκλοφοριακού στη Μικρασιατών Προσφύγων

Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων για επικίνδυνες συνθήκες, ο Δήμος Νάξου απάντησε αρνητικά στο αίτημα αλλαγής κατεύθυνσης της ημικεντρικής οδού.

Νάξος: “Στάση” Σινούκ για παραλαβή ασθενούς από άλλο νησί, πριν αναχωρήσει για Αττική

Το είδαμε κι αυτό... Ελικόπτερο Σινούκ έμεινε στη Νάξο για αρκετά λεπτά περιμένοντας το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ ώστε να παραλάβει άλλο ασθενή και να τον μεταφέρει στην Αττική

Κουφονήσια: «Νερό από χρυσάφι», λογαριασμοί έως 10€/m³, τι απαντά ο Βαγγέλης Κατσαράς (video)

Εστίαση, διαμονή και μικρά καταστήματα μιλούν για ασφυξία – Ο Δήμος Νάξου κάνει λόγο για «εξορθολογισμό» βάσει κόστους αφαλάτωσης και αποτροπή υπερκατανάλωσης (video)

Σε ισχύ ο νέος ΚΟΚ – Αυστηρότερες ποινές και εισαγωγή της έννοιας της υποτροπής

Από σήμερα εφαρμόζεται ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας – Τι αλλάζει για κινητό, κράνος, ζώνη, ταχύτητα και αλκοόλ

Με την Ιωάννα Συνοδινού από την Αμοργό, η νέα σύνθεση του Δ.Σ. του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας

Με απόφαση του αναπληρωτή Υπουργού Γιάννη Βρούτση, ανανεώθηκε η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Σ.Ε.Φ., με συμμετοχή του παλαίμαχου μπασκετμπολίστα Σταύρου Ελληνιάδη και της φοιτήτριας Μαρούσας Σιδέρη.

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία