Παρουσιάζεται σήμερα (10/01, 12:00) και ξεκινά διαβούλευση για το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan), Αποτελέσματα Α΄ Σταδίου – Στρατηγικό Σχέδιο Λιμένα – Διαμόρφωση Εναλλακτικών σχεδίων Ανάπτυξης Λιμένα”, Λιμένα Πάρου – Οι στόχοι της Πάρου για νέο λιμάνι απέναντι από τη Νάξο και οι ώριμες μελέτες ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ
Περί Master Plan ο λόγος… Το έχουμε ακούσει αρκετές φορές εδώ στη Νάξο αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν το έχουμε δει… Όμως, κάποια στιγμή δεν νομίζετε ότι πρέπει να το δούμε; Πάντως στη Πάρο σήμερα Τρίτη 10 Ιανουαρίου θα το …δουν, θα το διαβουλευτούν και θα προχωρήσουν προς το μέλλον αφού ανοίγει το δρόμο για κινήσεις που δύσκολα μπορεί να κάνει κανείς εάν δεν το έχει … Και μάλιστα οι ειδήσεις που έδωσε χθες ο Δήμαρχος Πάρου Μάρκος Κωβαίος καλεσμένος της εκπομπής «Εκατέρωθεν» του Aegean Voice 107.5 “Η Φωνή του Αιγαίου» ήταν εντυπωσιακές…
Θέλετε την πιο σημαντική; Ότι η Πάρος έχει βρει ήδη χώρο για τη δημιουργία νέου εμπορικού λιμανιού. Έχει έτοιμες και μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και περιμένει τι άλλο από την έγκριση του Master Plan ώστε να προχωρήσει σε εύρεση χρηματοδότη. Αναμένεται να είναι έτοιμα όλα τον προσεχή Μάιο όταν και θα βγει στην … αγορά. Το καλύτερο; Η τοποθεσία του: ανάμεσα σε Αμπελά και Νάουσα Πάρου. Κοινώς απέναντι από την Αγία Άννα της Νάξου. Και με δεδομένο ότι το λιμάνι της Πάρου έχει χαρακτηριστεί ως «εθνικής σημασίας» είναι αυτονόητο ότι αμέσως παίρνει προβάδισμα σε οτιδήποτε έχει σχέση με την Παροναξία. Αααα κι εμείς ακόμη ψάχνουμε όχι εάν θα κάνουμε νέο εμπορικό λιμάνι αλλά που… Και ξέρετε: Αι Γιάννηδες (είναι κοντά), Φανερωμένη (είναι μακριά) οπότε ας το αφήσουμε εδώ που είναι. Ποιος έχει λεφτά άλλωστε… Εχουν οι απέναντι…
Επίσης, ο κος Κωβαίος (ενημέρωσε τη Δευτέρα τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, προκειμένου να τους ενημερώσει σχετικά με τη παρουσίαση του master plan του λιμένος Παροικιάς) μίλησε για ώριμες μελέτες για έργα λιμενικών υποδομών με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ και αναφέρθηκε στα άμεσα πλεονεκτήματα που δεν είναι άλλα από την βελτίωση του κυκλοφοριακού στο νησί που είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Παροικιά κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου… Ενώ πέταξε και το …καρφί του για την ένταξη και της Νάξου στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών (ΣΠΕΜ) 2014-2025… Βλέπετε, με βάση τις πληροφορίες της ιστοσελίδας ParosPress.Blogspot.gr η Πάρος αν και ήταν εντός του σχεδιασμού με άνωθεν εντολή τον Νοέμβριο του 2014 βγήκε από το πρόγραμμα των
προτεινόμενων από το περιφερειακό συμβούλιο _ αν και είχε τουλάχιστον δύο έτοιμες προτάσεις για λιμενικά έργα – και την θέση της πήρε η Νάξος με έργα ύψους 10.000.000 ευρώ χωρίς να έχει καμία έτοιμη τεκμηριωμένη πρόταση ή μελέτη». Και όλοι αναζητούν το αόρατο χέρι….
Οσο για τη διαβούλευση;
Στη διαβούλευση με θέμα “Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) Λιμένα Πάρου: Αποτελέσματα Α΄ Σταδίου-Στρατηγικό Σχέδιο Λιμένα-Διαμόρφωση Εναλλακτικών σχεδίων Ανάπτυξης Λιμένα”, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Δημαρχείο Πάρου, παρούσα θα είναι και η ομάδα των μελετητών που έχουν αναλάβει την εκπόνηση της σχετικής μελέτης.
Τα θέματα που θα απασχολήσουν τη συνάντηση, θα είναι η παρουσίαση της ανάλυσης υφιστάμενης κατάστασης, των προοπτικών και των στρατηγικών στόχων του Λιμένα Πάρου στους διάφορους τομείς λειτουργίας (επιβατικός, τουριστικός, εμπορικός, αλιευτικός κ.λπ.), συζήτηση για την αναδιοργάνωση των λειτουργιών της λιμενικής ζώνης σε συνδυασμό με τη διευθέτηση της κυκλοφορίας στις οδικές προσβάσεις και την πολεοδομική οργάνωση και την προστασία και ανάδειξη του οικισμού της Παροικιάς, όπως επίσης και συζήτηση για την εξειδίκευση των στρατηγικών στόχων και τη διαμόρφωση εναλλακτικών σχεδίων ανάπτυξης του λιμένα (νέες λιμενικές υποδομές, μεταφορά λειτουργιών σε άλλες θέσεις κ.λπ.).
Το μελετητικό γραφείο, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα του, σημειώνει ότι ολοκλήρωσε επιτυχώς την πρώτη φάση του Master Plan του Λιμένα της Πάρου (ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο), η οποία αφορά στην συλλογή και επεξεργασία στοιχείων, σχετικά με τις λιμενικές εγκαταστάσεις, τις χρήσεις τους, τα λειτουργικά προβλήματα, καθώς επίσης και τη βούληση της τοπικής κοινωνίας.
Πιο συγκεκριμένα, η Α’ φάση της μελέτης περιέλαβε:
·Συλλογή στοιχείων και προηγούμενων μελετών, όσον αφορά στη λειτουργία του λιμένα
· Διάλογο με τις τοπικές αρχές, σχετικά με τη λειτουργία του λιμένα, τα διαπιστωμένα προβλήματα, όπου ζητήθηκε η άποψή τους περί πιθανών βελτιώσεων στις υποδομές
· Βασική μελέτη και διατύπωση παρατηρήσεων
· Συλλογή φωτογραφικών αρχείων, αεροχαρτογράφηση
· Ανάλυση στοιχείων και παρουσίαση
·Διαμόρφωση του Στρατηγικού Σχεδίου
Όπως σημειώνει το γραφείο, η πρώτη φάση της μελέτης προετοιμάστηκε, σύμφωνα με τις προδιαγραφές προγραμματικών σχεδίων για Λιμένες Εθνικής Σημασίας, που έχει ορίσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενώ συμπληρωματικά και προκειμένου να ολοκληρωθεί, η ομάδα αποφάσισε να συμπεριλάβει και μία ανάλυση SWOT (Strengths, Weaknesses Opportunities, Threats) στη διαμόρφωση του Στρατηγικού Σχεδίου.
Παράλληλα, σε ενημέρωσή του προς τους πολίτες, κατά τις τελευταίες ημέρες του2016, ο Δήμος Πάρου είχε ενημερώσει, περί της έγκρισης για πρώτη φορά των περιβαλλοντικών όρων, για τη λειτουργία του «Υφιστάμενου Λιμένα Παροικίας Πάρου», πριν την παράδοση και έγκριση του Α΄ σταδίου της μελέτης «Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master plan) Λιμένα Πάρου, σημειώνοντας ότι έχει δοθεί εντολή στον ανάδοχο για την εκπόνηση του Β΄ Σταδίου. Όπως τονίζεται από το Δήμο Πάρου, «η μελέτη αυτή είναι προϋπόθεση για την εκτέλεση οποιουδήποτε έργου, βελτίωσης – επέκτασης έργων στο λιμάνι της Πάρου, το οποίο, σημειωτέον, είναι το μοναδικό που έχει χαρακτηριστεί ως “Λιμένας Εθνικής Σημασίας”.
Με πληροφορίες από Cycladesvoice.gr και ParosPress.blogspot.gr