Η Δημοτική παράταξη “Νησιωτική Πολιτεία” επανέρχεται στο θέμα των ναυαγοσωστών και θέτει προς τη Δημοτική Αρχή Νάξου και Μικρών Κυκλάδων εννέα ερωτήματα και περιμένει απάντηση
Μπορεί από την 1η Ιουνίου να αρχίζει η κολυμβητική περίοδος όμως για τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων δεν ήταν τίποτα περισσότερο από την έναρξη των… εχθροπραξιών ανάμεσα στην Δημοτική Αρχή και την μείζονα αντιπολίτευση γύρω από το θέμα των ναυαγοσωστών και τον τρόπο πληρωμής της εργολαβίας. Η αρχή έγινε από την μείζονα αντιπολίτευση με τον επικεφαλής της «Νησιωτικής Πολιτείας» κο Νίκο Μαϊτο να καταγγέλλει την εργολαβία παραθέτοντας οικονομικά στοιχεία που προκάλεσαν ίλιγγο. Στη συνέχεια ήρθε η απάντηση από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων διά του αρμόδιου αντιδημάρχου περί των Οικονομικών όπου κατηγόρησε τον κο Μαϊτό ότι «δεν γνωρίζει τις υποχρεώσεις, τις παροχές και το πραγματικό κόστος για τη μισθοδοσία των ναυαγοσωστών” και «δεν αντιλαμβάνεται τη σπουδαιότητα της ανθρώπινης ζωής, την οποία προσπαθεί να προστατεύσει και να διαφυλάξει η Δημοτική Αρχή» καταλήγοντας ότι «Ατενίζοντας τον Αττικό Ουρανό δεν λύνονται τα προβλήματα του Αιγαίου».
Και έτσι φτάσαμε στην …αντεπίθεση. Η «Νησιωτική Πολιτεία» με νέο δελτίο Τύπου παραθέτει εννέα ερωτήματα και ζητάει να μείνουν στην άκρη οι αλχημείες και να δοθούν ξεκάθαρες απαντήσεις. Με τίτλο «Όσα δεν φτάνει η αλεπού…» θέτει ερωτήματα που έχουν σχέση με τον αριθμό των ναυαγοσωστών, τον μισθό τους, τον τρόπο πρόσληψης ακόμη και για την παράθεση στοιχείων στη μελέτη που όπως υποστηρίζει δεν έχουν αντιστοιχία σε πραγματικά τιμές.. Τέλος ζητάει από την ανάδοχο εταιρεία να εξηγήσει γιατί ενεπλάκει στην …συζήτηση και αφού μπήκε να απαντήσει γιατί υπερασπίζεται μία μελέτη από τη στιγμή που δεν έχει νομική εμπλοκή…
Αναλυτικά το δελτίο Τύπου:
Το είχαμε ξαναπεί : «Κρείττον του λαλείν, το σιγάν» ( καλύτερα να σωπαίνει κανείς από το να μιλάει ).
Δεν μας άκουσε και τότε και τώρα η Δημοτική Αρχή και εκτίθεται ανεπανόρθωτα . Με αδιάφορα ευφυολογήματα και ποιητικές αναζητήσεις προσπαθεί να ξεπεράσει με αλχημείες τα πραγματικά δεδομένα της ανακοίνωσης μας για τους ναυαγοσώστες. Δώστε λοιπόν απαντήσεις ξεκάθαρες στον κόσμο στην ουσία των ερωτημάτων μας και αφήστε τις υπεκφυγές :
• Γιατί προβλέπονται 10 ναυαγοσώστες στη μελέτη που συντάξατε ( ή αντιγράψατε απ΄ τη Μύκονο ) και στη συνέχεια γίνονται 13 ; Μήπως απλώς για να κατέβει ο μέσος όρος μισθοδοσίας τους από 1.950,00 σε 1.500,00 ευρώ ;
• Πως προκύπτει μισθός συν εργοδοτικές εισφορές 1.950,00 ευρώ ανά ναυαγοσώστη όπως τον προβλέπετε στη μελέτη σας ;
• Γιατί αποκρύβετε το γεγονός ότι εάν εσείς κάνατε τις προσλήψεις των ναυαγοσωστών με προκήρυξη, και όχι μέσω εργολαβίας, ο Δήμος θα είχε όφελος, με βάση τη δική σας μελέτη τουλάχιστον 15.697,50 ευρώ ΦΠΑ ;
• Γιατί δεν προσθέτετε στο κόστος των δαπανών προσωπικού και το ποσόν που αναλογεί από την πρόβλεψη σας στον ενδεικτικό προϋπολογισμό της μελέτης σας ( σελ 3 α/α 8 ) το κόστος οργάνωσης , παρακολούθησης εργασιών κλπ; Μήπως για να μην αυξηθεί το προβλεπόμενο ποσόν των 68.250,00 ευρώ και μεγαλώσει μαζί με το ΦΠΑ ακόμα κι άλλο το μέσο κόστος μισθοδοσίας ανά ναυαγοσώστη ;
• Πως θα καταναλωθούν 5.000,00 ευρώ για καύσιμα από τα σκάφη των ναυαγοσωστών που προβλέπετε στη μελέτη σας ( προφανώς εάν και όταν αυτά χρειαστεί να χρησιμοποιηθούν ) ; Υπολογίσατε ότι για να καταναλωθεί αυτό ποσόν π.χ. από ένα μέσου κυβισμού αυτοκίνητο θα πρέπει να διανύσει πάνω από 40.000 χιλιόμετρα ή 21.000 μίλια ( δηλαδή 220 φορές η διαδρομή Νάξος – Πειραιάς ) ;
• Από που αντλήθηκαν οι «τρέχουσες κατ΄ αποκοπή τιμές» που επικαλείσθε στη μελέτη σας ; Πως πχ η ανανέωση του φαρμακευτικού εξοπλισμού κοστίζει σε σας για 8 θέσεις 4.000,00 ευρώ, τη στιγμή που πχ στο Δήμο Παγγαίου που κάνει ο ίδιος την προμήθεια (όπως ορίζουν οι σχετικές διατάξεις ) κοστίζει για 7 θέσεις 1.330,00 ευρώ ; ( αριθ. Σύμβασης 16SYMV004501913 2016-06-01 )
• Πόσο ακριβώς είναι το κόστος της περιβόητης αστικής ευθύνης, αφού στη μελέτη σας επιμελώς το κρύβετε συναθροίζοντας το μ ε άλλα , άσχετα κονδύλια ;
• Ποιο είναι το εργολαβικό όφελος και γιατί δεν αναφέρεται ρητά στη μελέτη ; Τι κερδίζει δηλαδή ο εργολάβος από το συγκεκριμένο έργο ; Εκτός κι αν μας πείσετε πως δεν υπάρχει τέτοιο. Ικανοί είστε.
• Πόσα πρόστιμα έχει πληρώσει στο παρελθόν και για ποιες αιτίες ο Δήμος Νάξου και ΜΚ και έχει το θράσος και την αγένεια να απειλεί το Δήμο Πάρου και τους Δήμους των άλλων νησιών με «πιθανά» πρόστιμα επειδή δεν επιλέγουν τη δική του πολιτική στο θέμα της ναυαγοσωστικής κάλυψης ; Υπενθυμίζουμε απλά ότι ο Δήμαρχος Πάρου πριν μερικές μέρες εγκαινίασε το νέο αεροδρόμιο του νησιού του και σε σύντομο χρόνο θα το δει να λειτουργεί, όταν ο δικός μας Δήμος ψάχνει ακόμα πότε θα ολοκληρώσει τις ….. περιβαλλοντολογικές μελέτες για το δικό του.
Αυτά τα ολίγα ερωτήματα προς τον παρόν, από «αδαείς» οικονομολόγους, που όμως περιμένουν σαφείς απαντήσεις και όχι πρακτικές του «στρίβειν διά της ποιήσεως».
Διευκρινίζεται ότι τα ερωτήματα του παρόντος Δελτίου Τύπου απευθύνεται προς τη Δημοτική μας Αρχή και όχι προς την αναλαμβάνουσα την εργολαβία επιχείρηση, η οποία δεν καταλαβαίνουμε για πιο λόγο και με ποια αρμοδιότητα ανέλαβε να απαντήσει ( μέσα από γνωστή ιστοσελίδα ) σε ερωτήματα που αφορούν τη μελέτη και τη διακήρυξη του Δήμου. Εσείς κύριοι απλά βρήκατε μια συμφέρουσα προφανώς την επιχείρηση σας διακήρυξη διαγωνισμού, λάβατε μέρος σ΄ αυτόν και επιλεγήκατε χωρίς ανταγωνιστή και με 0% έκπτωση. Προς τι λοιπόν η επικοινωνιακή εμπλοκή σας ; Προς τι η υπεράσπιση μιας μελέτης που στη σύνταξη της νομικά δεν έχετε συμμετοχή ;»