Σάββατο, 5 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΕρωτήματα ζητούν απαντήσεις

Ερωτήματα ζητούν απαντήσεις

|

Η Δημοτική παράταξη “Νησιωτική Πολιτεία” επανέρχεται στο θέμα των ναυαγοσωστών και θέτει προς τη Δημοτική Αρχή Νάξου και Μικρών Κυκλάδων εννέα ερωτήματα και περιμένει απάντηση 

Μπορεί από την 1η Ιουνίου να αρχίζει η κολυμβητική περίοδος όμως για τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων δεν ήταν τίποτα περισσότερο από την έναρξη των… εχθροπραξιών ανάμεσα στην Δημοτική Αρχή και την μείζονα αντιπολίτευση γύρω από το θέμα των ναυαγοσωστών και τον τρόπο πληρωμής της εργολαβίας. Η αρχή έγινε από την μείζονα αντιπολίτευση με τον επικεφαλής της «Νησιωτικής Πολιτείας» κο Νίκο Μαϊτο να καταγγέλλει την εργολαβία παραθέτοντας οικονομικά στοιχεία που προκάλεσαν ίλιγγο. Στη συνέχεια ήρθε η απάντηση από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων διά του αρμόδιου αντιδημάρχου περί των Οικονομικών όπου κατηγόρησε τον κο Μαϊτό ότι «δεν γνωρίζει τις υποχρεώσεις, τις παροχές και το πραγματικό κόστος για τη μισθοδοσία των ναυαγοσωστών” και «δεν αντιλαμβάνεται τη σπουδαιότητα της ανθρώπινης ζωής, την οποία προσπαθεί να προστατεύσει και να διαφυλάξει η Δημοτική Αρχή» καταλήγοντας ότι «Ατενίζοντας τον Αττικό Ουρανό δεν λύνονται τα προβλήματα του Αιγαίου».

Και έτσι φτάσαμε στην …αντεπίθεση. Η «Νησιωτική Πολιτεία» με νέο δελτίο Τύπου παραθέτει εννέα ερωτήματα και ζητάει να μείνουν στην άκρη οι αλχημείες και να δοθούν ξεκάθαρες απαντήσεις. Με τίτλο «Όσα δεν φτάνει η αλεπού…» θέτει ερωτήματα που έχουν σχέση με τον αριθμό των ναυαγοσωστών, τον μισθό τους, τον τρόπο πρόσληψης ακόμη και για την παράθεση στοιχείων στη μελέτη που όπως υποστηρίζει δεν έχουν αντιστοιχία σε πραγματικά τιμές.. Τέλος ζητάει από την ανάδοχο εταιρεία να εξηγήσει γιατί ενεπλάκει στην …συζήτηση και αφού μπήκε να απαντήσει γιατί υπερασπίζεται μία μελέτη από τη στιγμή που δεν έχει νομική εμπλοκή…

Αναλυτικά το δελτίο Τύπου:

    Το  είχαμε  ξαναπεί  :  «Κρείττον  του  λαλείν,  το  σιγάν»  (  καλύτερα να σωπαίνει κανείς από το να μιλάει ).       

Δεν μας  άκουσε  και   τότε  και  τώρα  η  Δημοτική  Αρχή  και  εκτίθεται  ανεπανόρθωτα . Με αδιάφορα ευφυολογήματα  και  ποιητικές  αναζητήσεις  προσπαθεί να ξεπεράσει  με  αλχημείες  τα πραγματικά δεδομένα  της ανακοίνωσης  μας  για τους ναυαγοσώστες.  Δώστε λοιπόν απαντήσεις ξεκάθαρες  στον κόσμο στην ουσία των ερωτημάτων μας και αφήστε τις   υπεκφυγές :

•   Γιατί  προβλέπονται  10  ναυαγοσώστες  στη  μελέτη που  συντάξατε  ( ή  αντιγράψατε απ΄ τη Μύκονο )  και  στη  συνέχεια  γίνονται  13  ;  Μήπως  απλώς  για  να  κατέβει  ο  μέσος  όρος  μισθοδοσίας  τους  από  1.950,00   σε  1.500,00  ευρώ ;

•   Πως   προκύπτει  μισθός  συν εργοδοτικές  εισφορές  1.950,00  ευρώ  ανά  ναυαγοσώστη  όπως τον προβλέπετε  στη  μελέτη  σας ;

•    Γιατί  αποκρύβετε  το  γεγονός  ότι  εάν  εσείς  κάνατε  τις  προσλήψεις  των  ναυαγοσωστών  με προκήρυξη,  και  όχι  μέσω  εργολαβίας,  ο Δήμος  θα  είχε  όφελος,  με  βάση  τη  δική σας  μελέτη  τουλάχιστον 15.697,50  ευρώ  ΦΠΑ ;

•    Γιατί  δεν  προσθέτετε  στο  κόστος  των  δαπανών  προσωπικού  και  το  ποσόν  που  αναλογεί  από  την  πρόβλεψη  σας  στον  ενδεικτικό  προϋπολογισμό  της  μελέτης  σας  ( σελ 3 α/α 8 ) το κόστος  οργάνωσης , παρακολούθησης εργασιών  κλπ;  Μήπως  για  να μην αυξηθεί  το  προβλεπόμενο ποσόν  των  68.250,00  ευρώ  και  μεγαλώσει  μαζί  με  το  ΦΠΑ ακόμα  κι άλλο το  μέσο  κόστος  μισθοδοσίας  ανά  ναυαγοσώστη ;

•   Πως  θα  καταναλωθούν  5.000,00  ευρώ  για  καύσιμα από  τα  σκάφη  των  ναυαγοσωστών  που  προβλέπετε  στη  μελέτη σας  ( προφανώς  εάν  και  όταν  αυτά χρειαστεί  να  χρησιμοποιηθούν )   ;  Υπολογίσατε  ότι  για  να  καταναλωθεί  αυτό  ποσόν  π.χ.  από  ένα  μέσου  κυβισμού  αυτοκίνητο θα  πρέπει    να  διανύσει  πάνω  από  40.000   χιλιόμετρα  ή  21.000  μίλια  ( δηλαδή 220  φορές  η  διαδρομή Νάξος  – Πειραιάς )  ; 

•   Από  που  αντλήθηκαν  οι  «τρέχουσες  κατ΄ αποκοπή  τιμές»  που  επικαλείσθε  στη  μελέτη  σας ;  Πως πχ  η  ανανέωση  του  φαρμακευτικού  εξοπλισμού  κοστίζει  σε  σας  για  8  θέσεις  4.000,00  ευρώ,  τη  στιγμή  που  πχ  στο  Δήμο  Παγγαίου  που  κάνει  ο ίδιος  την  προμήθεια  (όπως ορίζουν οι σχετικές διατάξεις )  κοστίζει  για  7  θέσεις  1.330,00  ευρώ ;  ( αριθ.  Σύμβασης  16SYMV004501913 2016-06-01 )

•    Πόσο  ακριβώς  είναι το κόστος της περιβόητης  αστικής  ευθύνης,  αφού στη  μελέτη σας επιμελώς το κρύβετε  συναθροίζοντας το μ ε άλλα ,  άσχετα  κονδύλια ;

•    Ποιο  είναι  το  εργολαβικό  όφελος  και  γιατί  δεν  αναφέρεται  ρητά  στη  μελέτη ; Τι  κερδίζει  δηλαδή  ο  εργολάβος  από  το  συγκεκριμένο  έργο ;  Εκτός  κι  αν  μας πείσετε  πως  δεν υπάρχει  τέτοιο. Ικανοί είστε.

•   Πόσα  πρόστιμα  έχει  πληρώσει  στο παρελθόν και  για  ποιες  αιτίες ο  Δήμος  Νάξου  και  ΜΚ  και  έχει  το  θράσος  και  την  αγένεια  να  απειλεί  το  Δήμο  Πάρου  και  τους  Δήμους  των άλλων  νησιών  με  «πιθανά»  πρόστιμα  επειδή  δεν  επιλέγουν  τη  δική  του  πολιτική  στο  θέμα  της  ναυαγοσωστικής  κάλυψης ;  Υπενθυμίζουμε  απλά  ότι  ο  Δήμαρχος  Πάρου  πριν  μερικές  μέρες εγκαινίασε  το  νέο  αεροδρόμιο  του  νησιού  του  και  σε  σύντομο  χρόνο  θα  το  δει  να  λειτουργεί,  όταν  ο  δικός  μας  Δήμος  ψάχνει  ακόμα  πότε  θα  ολοκληρώσει  τις  ….. περιβαλλοντολογικές  μελέτες   για  το  δικό  του.

    Αυτά  τα  ολίγα  ερωτήματα  προς  τον  παρόν,  από  «αδαείς»  οικονομολόγους,  που  όμως  περιμένουν  σαφείς  απαντήσεις    και  όχι   πρακτικές  του  «στρίβειν   διά  της  ποιήσεως». 

    Διευκρινίζεται  ότι τα ερωτήματα του  παρόντος  Δελτίου  Τύπου  απευθύνεται  προς  τη  Δημοτική μας  Αρχή  και  όχι  προς  την  αναλαμβάνουσα  την  εργολαβία  επιχείρηση,  η  οποία  δεν  καταλαβαίνουμε  για  πιο  λόγο και με ποια  αρμοδιότητα  ανέλαβε  να  απαντήσει  ( μέσα  από   γνωστή ιστοσελίδα )  σε  ερωτήματα  που  αφορούν   τη  μελέτη  και  τη  διακήρυξη  του  Δήμου.  Εσείς  κύριοι  απλά  βρήκατε  μια  συμφέρουσα   προφανώς  την  επιχείρηση  σας διακήρυξη  διαγωνισμού,  λάβατε  μέρος  σ΄ αυτόν  και  επιλεγήκατε  χωρίς  ανταγωνιστή  και  με 0%  έκπτωση. Προς  τι  λοιπόν  η επικοινωνιακή  εμπλοκή  σας ; Προς  τι  η  υπεράσπιση  μιας  μελέτης  που στη  σύνταξη  της   νομικά   δεν  έχετε  συμμετοχή ;»


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αφιερωμένο στη Σαντορίνη το τεύχος Ιουνίου του περιοδικού Greek Hotelier

Το 6ο Περιφερειακό Συνέδριο της ΠΟΞ και το άρθρο του Αντώνη Παγώνη αναδεικνύουν την ανάγκη για βιώσιμες υποδομές, θεσμική στήριξη και στρατηγική αναβάθμιση του νησιού

Σαντορίνη – Πλατεία Σαρπάκη: Ο Δήμος Θήρας προκηρύσσει έργο ανάπλασης 520.800 €

Ο Δήμος Θήρας ανακοινώνει την προκήρυξη Διαγωνισμού για την ανάπλαση της πλατείας Σαρπάκη – Ένα Εμβληματικό Έργο στην καρδιά των Φηρών

Καύσωνας στο Νότιο Αιγαίο: Οδηγίες προστασίας για πολίτες και επισκέπτες

Από 6 έως 9 Ιουλίου, θερμοκρασίες σε επικίνδυνα επίπεδα – Έκκληση για προσοχή σε ευπαθείς ομάδες και περιορισμό έκθεσης στον ήλιο.

«Φρουροί της Ιστορίας»: Το Ιστορικό Αρχείο Νάξου ανοίγει τις πόρτες του στη μνήμη και τη γνώση (video)

Η Μαργαρίτα Κουφοπούλου μάς ξεναγεί στον θησαυρό του νησιού – από το 1527 έως σήμερα – με αφορμή την έκθεση για τη Ναυτική Εβδομάδα 2025.

Πρωτοδικείο Νάξου: Υπεγράφη η σύμβαση μίσθωσης για “νέα στέγη” στο Υπουργείο Δικαιοσύνης

Στην πλατεία Πέτρου Ευριπαίου παραμένει η έδρα του Πρωτοδικείου Νάξου – Επίλυση του στεγαστικού ζητήματος με την παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης

Ζητείται Πωλητής/Πωλήτρια στη Νάξο από εμπορική εταιρεία με έδρα την Αθήνα

Μόνιμη θέση πλήρους απασχόλησης για κάτοικο Νάξου – Παρέχεται εταιρικό αυτοκίνητο και tablet, σταθερός μισθός 1.275€ + bonus

ΔΕΔΔΗΕ: Διακοπή ρεύματος το Σάββατο 5 Ιουλίου σε περιοχές της Χώρας Νάξου

Ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ για προγραμματισμένες τεχνικές εργασίες και διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου – Προσοχή στις εγκαταστάσεις που παραμένουν υπό τάση

Blue Star Ferries: Αλλαγή ώρας αναχώρησης (18:30) για το “BLUE STAR 1”

Το πλοίο θα αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά στις 18:30 αντί για 17:30 – Δείτε το ανανεωμένο ωράριο για Πάρο, Νάξο, Ίο και Θήρα

Νέα συνεργασία ΑΣΠΕ – NOVA με προσφορές κινητής για τα μέλη του Συνδέσμου Πολυτέκνων Νάξου

Εξαιρετικά πακέτα καρτοκινητής και επιπλέον επιλογές για συνδέσεις και διαδικτυακή τηλεόραση μέσω της νέας συνεργασίας

«Όπου Υπάρχει Ελλάδα»: Ζωντανά από την Πάρο για 2η μέρα στον ΣΚΑΪ (video)

Η εκπομπή με την Ευλαμπία Ρέβη και τον Γιώργο Κουρδή ταξιδεύει στην Πάρο, ανακαλύπτοντας ιστορίες ανθρώπων, γεύσεις, φυσική ομορφιά και δράσεις με κοινωνικό αποτύπωμα.

Νάξος: “Σιωπή” στην τοπική κοινωνία, έφυγε πρόωρα ο Γεώργιος Λαΐος

Η Νάξος αποχαιρετά έναν νέο άνθρωπο με έντονη κοινωνική παρουσία και ανθρώπινη προσφορά – Κηδεύεται την Πέμπτη 3 Ιουλίου στον Ιερό Ναό Κοιμητηρίου Άνω Λιοσίων

Blue Star Ferries: Ακινητοποιημένα αύριο τα πλοία στο Νότιο Αιγαίο λόγω καιρικών συνθηκών

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες φέρνουν ακυρώσεις σε όλα τα κυριακάτικα δρομολόγια των Blue Star Naxos, Myconos, Delos και Paros – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες

Ουρές για μια αλλαγή εισιτηρίου στο λιμάνι της Νάξου, η κακοκαιρία φέρνει ταξιδιωτικό… μποτιλιάρισμα

Η απαγόρευση απόπλου λόγω των θυελλωδών ανέμων φέρνει αναστάτωση σε εκατοντάδες επισκέπτες που σχηματίζουν ουρές στα πρακτορεία της Νάξου για να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους

Ρευματοκλοπές σε τουριστικά νησιά: Ξενοδοχεία, καφέ και σούπερ μάρκετ «φούσκωσαν» το ταμείο τους σε βάρος όλων

Eκατοντάδες παραβάσεις σε Κρήτη, Ρόδο, Νάξο, Μύκονο, Σαντορίνη και άλλα νησιά – Ηλεκτρική ενέργεια αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ κλάπηκε από επιχειρήσεις υψηλής κατανάλωσης

BLUE STAR 1: Με καθυστέρηση και αλλαγές το αποψινό δρομολόγιο, χωρίς προσέγγιση στην Ανάφη

Λόγω του απαγορευτικού απόπλου, το πλοίο αναχωρεί τελικά στις 22:00 από Πειραιά, με τροποποιημένες ώρες άφιξης και χωρίς στάση στην Ανάφη

Ο παππούς της Σχοινούσας που δεν σταματά να χορεύει – Ο 92χρονος Γιώργος Κωβαίος ξανά στη Γιορτή Φάβας (video)

Με την εγγονή του στο πλευρό, ο Γιώργος Κωβαίος, 92 ετών, συγκίνησε και φέτος στη Γιορτή Φάβας της Σχοινούσας, κρατώντας ζωντανή την ψυχή της παράδοσης (video)

Αμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

Η πρόσκρουση του Champion Jet 3 στην Πάρο φέρνει ξανά στο φως την επικινδυνότητα των λιμανιών και την ανάγκη για θεσμική στήριξη των πλοιάρχων – Όχι άλλο στοχοποίηση των ανθρώπων της θάλασσας

Νάξος – Κωμιακή: «Έφυγε» ο Δημήτρης Ιωάννου Καρούσης, θλίψη για τον αγαπημένο “Τζήμα”

Αποχαιρετισμός σε έναν ήσυχο και αγαπητό συγχωριανό που δεν ξέχασε ποτέ τον τόπο του – Το χωριό τον τιμά με συγκίνηση

Σε ισχύ το απαγορευτικό απόπλου από Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο, πέρασαν τα 100 χιλιόμετρα την ώρα οι ριπές ανέμου στη Τήνο

Το Αιγαίο σε χειμωνιάτικη διάθεση μέσα στο κατακαλόκαιρο – Δεμένα τα πλοία σε πολλά λιμάνια, με εξαίρεση τον Αργοσαρωνικό

«Εκεί που η θάλασσα είναι ζωή» – Φόρος τιμής στους ναυτικούς της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων (video)

Με αφορμή τη Ναυτική Εβδομάδα, ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων τιμά με συγκίνηση τους ανθρώπους που ζουν, εργάζονται και αγαπούν τη θάλασσα (video)