Σάββατο, 5 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΕλλάδα - Συρμαλένιος: Κλειδί για τα υδατοδρόμια, το ποιος θα δίνει την...

Ελλάδα – Συρμαλένιος: Κλειδί για τα υδατοδρόμια, το ποιος θα δίνει την άδεια ίδρυσης

|

Ομιλία του βουλευτή Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Συρμαλένιου, στην Ολομέλεια της Βουλής με θέμα το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια – «Το Δημόσιο θα πρέπει να παρέχει την άδεια ίδρυσης των υδατοδρομίων»

Η άδεια ίδρυσης του υδατοδρομίου θα πρέπει να παρέχεται από το Δημόσιο, γιατί το Δημόσιο είναι αυτό το οποίο προγραμματίζει και θέτει τις προϋποθέσεις, με βάση και τον χωροταξικό σχεδιασμό. Αυτό επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διαδικασία ψήφισης του νομοσχεδίου για τα υδατοδρόμια. Και πρόσθεσε ότι τα υδατοδρόμια στους τουριστικούς λιμένες και στις Περιοχές Οργανωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης, χρειάζονται το χωροταξικό σχεδιασμό, χρειάζονται το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, χρειάζεται να συνάδουν με το νέο πλαίσιο, το ειδικό χωροταξικό για τον τουρισμό, το οποίο είναι σε επεξεργασία και το οποίο αν δεν ενσωματωθεί με όλα αυτά, θα είναι στον «αέρα». Επίσης τόνισε ότι τα υδατοδρόμια δεν είναι ελικοδρόμια, που μπορούν να ιδρύονται από οποιεσδήποτε ιδιωτικές τουριστικές επιχειρήσεις.

Ακολουθεί η ομιλία του Νίκου Συρμαλένιου:

«Το θέμα των υδατοδρομίων και των υδροπλάνων είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό θέμα, το οποίο προφανώς θα βοηθήσει τον τουρισμό στη χώρα μας και προφανώς θα βοηθήσει και τις νησιωτικές περιοχές από τις οποίες προέρχομαι εγώ, ειδικότερα τις Κυκλάδες.

Θέλω να πω, όμως, ότι όλοι πρέπει να προβληματιστούμε γιατί περάσανε, μαζί με το σημερινό, τρία νομοθετικά πλαίσια, τρία νομοθετήματα. Και εντάξει, να δεχτώ τις καθυστερήσεις, τις ιδεοληψίες, όλα αυτά για τα οποία μας κατηγορείτε ως ΣΥΡΙΖΑ από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας. Εν πάση περιπτώσει, όμως, από το 2013 που υπήρχε ο πρώτος νόμος μέχρι το 2018 που ψηφίστηκε ο νόμος ο δικός μας -ο οποίος είχε αυτά τα προβλήματα που είχε και καθυστέρησε τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, ναι, όλοι το ξέρουμε- πόσες άδειες εκδόθηκαν; Εκδόθηκαν, αν δεν κάνω λάθος, τρεις άδειες. Τι εμπόδιζε; Εμπόδιζε το θεσμικό πλαίσιο του νόμου του 2018 τις εταιρείες αυτές να μην προχωρήσουν ή μήπως υπήρχαν άλλου είδους προβλήματα, τα οποία δεν ικανοποιούσαν τις εταιρείες έτσι ώστε να εμφανιστούν τόσες πολλές εταιρείες οι οποίες θα διεκδικούσαν την έκδοση αδειών;

Θέλω να πω το εξής. Προσωπικά εγώ παρακολούθησα πριν από έξι-επτά χρόνια μία ημερίδα στη Σύρο, όπου είχε έρθει και ενδιαφερόμενη καναδική εταιρεία υδροπλάνων, η οποία ήθελε να προχωρήσει, να πάρει άδεια. Από αυτά τα οποία συζητήθηκαν εκεί και αυτά τα οποία εγώ κατάλαβα, είναι ότι ναι μεν το υδροπλάνο είναι ένα μεταφορικό μέσο το οποίο μπορεί να βοηθήσει ιδιαίτερα απομακρυσμένα νησιά, όμως δεν μπορεί να είναι το κύριο μεταφορικό μέσο, για τα νησιά τουλάχιστον, σε καμία περίπτωση.

Το υδροπλάνο είναι ένα βοηθητικό, δευτερεύον μεταφορικό μέσο, το οποίο επικουρεί την ακτοπλοΐα και επικουρεί και τις αεροπορικές συνδέσεις των κανονικών μέχρι σήμερα, όπως ξέρουμε, αεροπλάνων, αλλά δεν μπορεί να τα υποκαταστήσει. Και δεν μπορεί, πρώτον διότι δεν μπορεί να είναι μέσο μαζικής μεταφοράς, είναι μικρά τα μεγέθη του και δεύτερον, αυτό που είδα εγώ σε εκείνη την ημερίδα, παρουσία της καναδικής εταιρείας, ήταν ότι το κόστος του εισιτηρίου είναι σαφώς υψηλότερο από το κόστος των αεροπορικών μεταφορών για ίδιες αποστάσεις.

Επομένως, αυτοί οι οποίοι θα χρησιμοποιήσουν το υδροπλάνο θα πρέπει να είναι με υψηλά εισοδήματα και για πολύ συγκεκριμένους λόγους. Θα είναι ένα είδος μεταξύ αεροταξί, θα έλεγα, και αεροπλάνου, κατά κάποιο τρόπο.

Λέω, λοιπόν, ότι πράγματι είναι χρήσιμο το υδροπλάνο, πράγματι μπορεί να βοηθήσει τα νησιά τα οποία δεν έχουν αεροδρόμια ή δεν υπάρχει σκοπιμότητα να γίνει αεροδρόμιο. Σκεφτείτε κι αυτό, γιατί τελικά σε αυτή τη χώρα καλλιεργούμε νοοτροπίες ότι κάθε νησί και αεροδρόμιο, κάθε χωριό και γήπεδο, που λέγανε παλιά.

Υπάρχουν νησιά σε μας, στις Κυκλάδες, που πράγματι, αν μπει το υδροπλάνο, θα βοηθήσει, όπως παραδείγματος χάρη η Τήνος, η Ίος, η Αμοργός, η Σίφνος, η Σέριφος, και άλλα μικρά νησιά, όπως επίσης και στα Δωδεκάνησα και στα Ιόνια κλπ.  Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν μπορεί να υποκαταστήσει αυτά τα μέσα μεταφοράς που ξέρουμε μέχρι σήμερα. Αυτό είναι το ένα ζήτημα.

Το δεύτερο ζήτημα για το οποίο έχουμε πολύ μεγάλη αντίρρηση είναι το πρόβλημα της άδειας ίδρυσης. Πολύ καλά κάνει ο νομοθέτης και μερικές φορές δίνει και το δικαίωμα ενιαίας έγκρισης για άδεια ίδρυσης και άδεια λειτουργίας. Όμως, από κει και πέρα, άλλο πράγμα η ίδρυση και άλλο η λειτουργία. Εγώ θα δεχόμουν και θα το ήθελα η ίδρυση να είναι από το Δημόσιο. Γιατί το Δημόσιο είναι αυτό το οποίο προγραμματίζει, το Δημόσιο είναι αυτό που βάζει τις προϋποθέσεις, και χωροταξικά και απ’ όλες τις απόψεις, πού και πώς θα γίνει το υδατοδρόμιο και ποιος θα ελέγχει, ποιος θα εποπτεύει όλη την κυκλοφορία των υδροπλάνων κλπ.

Από εκεί και πέρα, η άδεια λειτουργίας είναι άδεια εκμετάλλευσης. Θα μπορεί ο ιδιώτης πραγματικά να παίρνει αυτή την άδεια, την οποία, όμως, έχει εγκρίνει το Δημόσιο. Εκεί εσείς έχετε την αντίστροφη ιδεοληψία. Αν εμείς έχουμε την ιδεοληψία του Δημοσίου, εσείς έχετε ιδεοληψία του ιδιώτη, ο οποίος μπορεί μπροστά στο πεντάστερό του να φτιάξει και ένα υδατοδρόμιο. Λες και είναι ελικοδρόμιο το υδατοδρόμιο. Ας το καταλάβουμε αυτό. Δεν μπορεί να είναι σε κάθε περιοχή.

Εμείς στις Κυκλάδες έχουμε περιοχές όπου κάποιες εκτάσεις με κάποιον τρόπο έχουν καταπατηθεί ή τις έχουν οικειοποιηθεί μεγάλα συμφέροντα και όπου κάνουνε και ελικοδρόμιο δικό τους. Δηλαδή, τώρα τι θα κάνουμε; Θα τους δώσουμε και τη δυνατότητα να κάνουν και υδατοδρόμιο για να εξυπηρετούνται οι VIP που θα φέρνουν από τη Μεγάλη Βρετανία και οι οποίοι δεν θα ξοδεύουν ούτε μία δεκάρα στα πλαίσια της τοπικής κοινωνίας;

Άρα, τα υδατοδρόμια και στους τουριστικούς λιμένες και στις Περιοχές Οργανωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης, χρειάζονται το χωροταξικό σχεδιασμό, χρειάζονται το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, χρειάζεται να συνάδουν με το νέο πλαίσιο, το ειδικό χωροταξικό για τον τουρισμό, το οποίο είναι σε επεξεργασία και το οποίο αν δεν ενσωματωθεί με όλα αυτά, θα είναι στο αέρα.

Επίσης, δεν ξέρω αν καλέσατε το Σύλλογο Πολεοδόμων και Χωροτακτών. Νομίζω ότι δεν τον καλέσατε να σας πει την απόψή του γύρω από αυτά τα ζητήματα.

Επομένως, για όλους αυτούς τους λόγους, εμείς λέμε «ναι» στα υδατοδρόμια, αλλά λέμε «όχι» στην κατάργηση του Δημοσίου σε σχέση με την ίδρυση αυτών των υδατοδρομίων. Έτσι καταλήγουμε στο να ψηφίσουμε «παρών» επί της αρχής, ψηφίζοντας βέβαια σε πολλά άρθρα «υπέρ».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: Αλλαγές στην κυκλοφορία σε Χώρα, Αγία Άννα, Άγιο Προκόπη και Πλάκα, “εμφάνιση” του e-naxios

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων ανακοινώνει τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την τουριστική περίοδο – Δωρεάν στάθμευση και έλεγχος τροφοδοσίας στα παραλιακά μέτωπα

Μ. Βρετανία: «Κοντά σε ιστορική συμφωνία για τα Γλυπτά του Παρθενώνα»

Αναζωπυρώνονται οι ελπίδες για την επιστροφή των Γλυπτών στην Αθήνα – Ηχηρές φωνές από τη Βρετανία και διεθνή στήριξη στο Parthenon Project

Ιστορική η 4η Ιουλίου για τη Σύρο, συστάθηκε η ΠΑΕ ΕΛΛΑΣ ΣΥΡΟΥ, μπαίνει στη “Super League 2”

Η πρώτη επαγγελματική ομάδα από τις Κυκλάδες είναι γεγονός – Ο Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων Γιώργος Λεονταρίτης αναλαμβάνει πρόεδρος της νέας ΠΑΕ – Νέα εποχή για το ποδόσφαιρο των νησιών

Γ. Λιγνός: «L’ État, c’est moi», Το κράτος, ο πρωθυπουργός και η ατσαλάκωτη εξουσία

Ο Γιάννης Λιγνός αναλύει πώς η συγκέντρωση εξουσίας στα χέρια του Κυριάκου Μητσοτάκη θυμίζει απόλυτες μοναρχίες, με αφορμή σκάνδαλα όπως οι υποκλοπές, τα Τέμπη και ο ΟΠΕΚΕΠΕ.

Γυάρος: Παραμένει η απαγόρευση αλιείας εντός 3 ναυτικών μιλίων από τις ακτές

Έως την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για τη ζώνη προστασίας της βιοποικιλότητας, συνεχίζει να ισχύει η απαγόρευση κάθε μορφής αλιείας στη θαλάσσια περιοχή γύρω από τη Γυάρο.

Σίφνος: Ποιοτικός Τουρισμός με σταθερή ανοδική πορεία – Τι δηλώνει η Δήμαρχος Μαρία Ναδάλη (video)

Με φόντο τις θετικές ενδείξεις για τη φετινή σεζόν, η Δήμαρχος Σίφνου μιλά για υποδομές, καθαριότητα, ύδρευση και στοχευμένη τουριστική προβολή που φέρνει καρπούς. (video)

Νάξος: Θεατρικό Καλοκαίρι για παιδιά στη Σχολή Μπαλέτου “Μαίρη Κατσικαρή-Μαρκοπουλιώτη”

Ένα μαγικό ταξίδι στον κόσμο του θεάτρου για παιδιά 5-12 ετών με την καθοδήγηση της θεατρικής συγγραφέως Γεωργίας Παρασκευά

Παθήσεις Πρωκτού: Μιλήστε Ανοιχτά – Αντιμετωπίστε Οριστικά

Αιμορροΐδες, ραγάδες, κύστη κόκκυγος, περιεδρικά συρίγγια: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα συμπτώματα και τις νέες θεραπείες με laser

AirBnb – Ρεκόρ για την Ελλάδα το 2025, σημαντική αύξηση σε Κυκλάδες, Κρήτη και Ιόνιο

Με άνοδο 15,2% στις διανυκτερεύσεις σε Airbnb, Booking και Expedia, η χώρα ξεπέρασε κατά τριπλάσιο ποσοστό τον ευρωπαϊκό μέσο όρο – Στην 6η θέση πανευρωπαϊκά η Ελλάδα

Hellenic Seaplanes – Βόλος: Τα πρώτα υδροπλάνα απογειώνονται αύριο (06/07), νέα εποχή για την επικοινωνία

Πρώτες περιηγητικές πτήσεις την Κυριακή 6 Ιουλίου – Στρατηγικός ρόλος του λιμανιού Βόλου στη δημιουργία εναλλακτικού δικτύου σύνδεσης με τις Κυκλάδες και το Αιγαίο

Νάξος: “Σιωπή” στην τοπική κοινωνία, έφυγε πρόωρα ο Γεώργιος Λαΐος

Η Νάξος αποχαιρετά έναν νέο άνθρωπο με έντονη κοινωνική παρουσία και ανθρώπινη προσφορά – Κηδεύεται την Πέμπτη 3 Ιουλίου στον Ιερό Ναό Κοιμητηρίου Άνω Λιοσίων

Ουρές για μια αλλαγή εισιτηρίου στο λιμάνι της Νάξου, η κακοκαιρία φέρνει ταξιδιωτικό… μποτιλιάρισμα

Η απαγόρευση απόπλου λόγω των θυελλωδών ανέμων φέρνει αναστάτωση σε εκατοντάδες επισκέπτες που σχηματίζουν ουρές στα πρακτορεία της Νάξου για να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους

Blue Star Ferries: Ακινητοποιημένα αύριο τα πλοία στο Νότιο Αιγαίο λόγω καιρικών συνθηκών

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες φέρνουν ακυρώσεις σε όλα τα κυριακάτικα δρομολόγια των Blue Star Naxos, Myconos, Delos και Paros – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες

BLUE STAR 1: Με καθυστέρηση και αλλαγές το αποψινό δρομολόγιο, χωρίς προσέγγιση στην Ανάφη

Λόγω του απαγορευτικού απόπλου, το πλοίο αναχωρεί τελικά στις 22:00 από Πειραιά, με τροποποιημένες ώρες άφιξης και χωρίς στάση στην Ανάφη

Ο παππούς της Σχοινούσας που δεν σταματά να χορεύει – Ο 92χρονος Γιώργος Κωβαίος ξανά στη Γιορτή Φάβας (video)

Με την εγγονή του στο πλευρό, ο Γιώργος Κωβαίος, 92 ετών, συγκίνησε και φέτος στη Γιορτή Φάβας της Σχοινούσας, κρατώντας ζωντανή την ψυχή της παράδοσης (video)

Νάξος – Κωμιακή: «Έφυγε» ο Δημήτρης Ιωάννου Καρούσης, θλίψη για τον αγαπημένο “Τζήμα”

Αποχαιρετισμός σε έναν ήσυχο και αγαπητό συγχωριανό που δεν ξέχασε ποτέ τον τόπο του – Το χωριό τον τιμά με συγκίνηση

Αμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

Η πρόσκρουση του Champion Jet 3 στην Πάρο φέρνει ξανά στο φως την επικινδυνότητα των λιμανιών και την ανάγκη για θεσμική στήριξη των πλοιάρχων – Όχι άλλο στοχοποίηση των ανθρώπων της θάλασσας

Σε ισχύ το απαγορευτικό απόπλου από Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο, πέρασαν τα 100 χιλιόμετρα την ώρα οι ριπές ανέμου στη Τήνο

Το Αιγαίο σε χειμωνιάτικη διάθεση μέσα στο κατακαλόκαιρο – Δεμένα τα πλοία σε πολλά λιμάνια, με εξαίρεση τον Αργοσαρωνικό

«Εκεί που η θάλασσα είναι ζωή» – Φόρος τιμής στους ναυτικούς της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων (video)

Με αφορμή τη Ναυτική Εβδομάδα, ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων τιμά με συγκίνηση τους ανθρώπους που ζουν, εργάζονται και αγαπούν τη θάλασσα (video)

Μεγάλη επιτυχία για τη “Λυσιστράτη” στα Ύρια – Μια νύχτα θεάτρου κάτω από τα αστέρια της ιστορίας (video)

Η «Λυσιστράτη» ζωντανεύει στη Νάξο, μεταφέροντας μηνύματα αγάπης, ειρήνης και συλλογικής φωνής στο σήμερα.