Κυριακή, 10 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΕλλάδα - Συρμαλένιος: Κλειδί για τα υδατοδρόμια, το ποιος θα δίνει την...

Ελλάδα – Συρμαλένιος: Κλειδί για τα υδατοδρόμια, το ποιος θα δίνει την άδεια ίδρυσης

|

Ομιλία του βουλευτή Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Συρμαλένιου, στην Ολομέλεια της Βουλής με θέμα το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια – «Το Δημόσιο θα πρέπει να παρέχει την άδεια ίδρυσης των υδατοδρομίων»

Η άδεια ίδρυσης του υδατοδρομίου θα πρέπει να παρέχεται από το Δημόσιο, γιατί το Δημόσιο είναι αυτό το οποίο προγραμματίζει και θέτει τις προϋποθέσεις, με βάση και τον χωροταξικό σχεδιασμό. Αυτό επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διαδικασία ψήφισης του νομοσχεδίου για τα υδατοδρόμια. Και πρόσθεσε ότι τα υδατοδρόμια στους τουριστικούς λιμένες και στις Περιοχές Οργανωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης, χρειάζονται το χωροταξικό σχεδιασμό, χρειάζονται το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, χρειάζεται να συνάδουν με το νέο πλαίσιο, το ειδικό χωροταξικό για τον τουρισμό, το οποίο είναι σε επεξεργασία και το οποίο αν δεν ενσωματωθεί με όλα αυτά, θα είναι στον «αέρα». Επίσης τόνισε ότι τα υδατοδρόμια δεν είναι ελικοδρόμια, που μπορούν να ιδρύονται από οποιεσδήποτε ιδιωτικές τουριστικές επιχειρήσεις.

Ακολουθεί η ομιλία του Νίκου Συρμαλένιου:

«Το θέμα των υδατοδρομίων και των υδροπλάνων είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό θέμα, το οποίο προφανώς θα βοηθήσει τον τουρισμό στη χώρα μας και προφανώς θα βοηθήσει και τις νησιωτικές περιοχές από τις οποίες προέρχομαι εγώ, ειδικότερα τις Κυκλάδες.

Θέλω να πω, όμως, ότι όλοι πρέπει να προβληματιστούμε γιατί περάσανε, μαζί με το σημερινό, τρία νομοθετικά πλαίσια, τρία νομοθετήματα. Και εντάξει, να δεχτώ τις καθυστερήσεις, τις ιδεοληψίες, όλα αυτά για τα οποία μας κατηγορείτε ως ΣΥΡΙΖΑ από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας. Εν πάση περιπτώσει, όμως, από το 2013 που υπήρχε ο πρώτος νόμος μέχρι το 2018 που ψηφίστηκε ο νόμος ο δικός μας -ο οποίος είχε αυτά τα προβλήματα που είχε και καθυστέρησε τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, ναι, όλοι το ξέρουμε- πόσες άδειες εκδόθηκαν; Εκδόθηκαν, αν δεν κάνω λάθος, τρεις άδειες. Τι εμπόδιζε; Εμπόδιζε το θεσμικό πλαίσιο του νόμου του 2018 τις εταιρείες αυτές να μην προχωρήσουν ή μήπως υπήρχαν άλλου είδους προβλήματα, τα οποία δεν ικανοποιούσαν τις εταιρείες έτσι ώστε να εμφανιστούν τόσες πολλές εταιρείες οι οποίες θα διεκδικούσαν την έκδοση αδειών;

Θέλω να πω το εξής. Προσωπικά εγώ παρακολούθησα πριν από έξι-επτά χρόνια μία ημερίδα στη Σύρο, όπου είχε έρθει και ενδιαφερόμενη καναδική εταιρεία υδροπλάνων, η οποία ήθελε να προχωρήσει, να πάρει άδεια. Από αυτά τα οποία συζητήθηκαν εκεί και αυτά τα οποία εγώ κατάλαβα, είναι ότι ναι μεν το υδροπλάνο είναι ένα μεταφορικό μέσο το οποίο μπορεί να βοηθήσει ιδιαίτερα απομακρυσμένα νησιά, όμως δεν μπορεί να είναι το κύριο μεταφορικό μέσο, για τα νησιά τουλάχιστον, σε καμία περίπτωση.

Το υδροπλάνο είναι ένα βοηθητικό, δευτερεύον μεταφορικό μέσο, το οποίο επικουρεί την ακτοπλοΐα και επικουρεί και τις αεροπορικές συνδέσεις των κανονικών μέχρι σήμερα, όπως ξέρουμε, αεροπλάνων, αλλά δεν μπορεί να τα υποκαταστήσει. Και δεν μπορεί, πρώτον διότι δεν μπορεί να είναι μέσο μαζικής μεταφοράς, είναι μικρά τα μεγέθη του και δεύτερον, αυτό που είδα εγώ σε εκείνη την ημερίδα, παρουσία της καναδικής εταιρείας, ήταν ότι το κόστος του εισιτηρίου είναι σαφώς υψηλότερο από το κόστος των αεροπορικών μεταφορών για ίδιες αποστάσεις.

Επομένως, αυτοί οι οποίοι θα χρησιμοποιήσουν το υδροπλάνο θα πρέπει να είναι με υψηλά εισοδήματα και για πολύ συγκεκριμένους λόγους. Θα είναι ένα είδος μεταξύ αεροταξί, θα έλεγα, και αεροπλάνου, κατά κάποιο τρόπο.

Λέω, λοιπόν, ότι πράγματι είναι χρήσιμο το υδροπλάνο, πράγματι μπορεί να βοηθήσει τα νησιά τα οποία δεν έχουν αεροδρόμια ή δεν υπάρχει σκοπιμότητα να γίνει αεροδρόμιο. Σκεφτείτε κι αυτό, γιατί τελικά σε αυτή τη χώρα καλλιεργούμε νοοτροπίες ότι κάθε νησί και αεροδρόμιο, κάθε χωριό και γήπεδο, που λέγανε παλιά.

Υπάρχουν νησιά σε μας, στις Κυκλάδες, που πράγματι, αν μπει το υδροπλάνο, θα βοηθήσει, όπως παραδείγματος χάρη η Τήνος, η Ίος, η Αμοργός, η Σίφνος, η Σέριφος, και άλλα μικρά νησιά, όπως επίσης και στα Δωδεκάνησα και στα Ιόνια κλπ.  Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν μπορεί να υποκαταστήσει αυτά τα μέσα μεταφοράς που ξέρουμε μέχρι σήμερα. Αυτό είναι το ένα ζήτημα.

Το δεύτερο ζήτημα για το οποίο έχουμε πολύ μεγάλη αντίρρηση είναι το πρόβλημα της άδειας ίδρυσης. Πολύ καλά κάνει ο νομοθέτης και μερικές φορές δίνει και το δικαίωμα ενιαίας έγκρισης για άδεια ίδρυσης και άδεια λειτουργίας. Όμως, από κει και πέρα, άλλο πράγμα η ίδρυση και άλλο η λειτουργία. Εγώ θα δεχόμουν και θα το ήθελα η ίδρυση να είναι από το Δημόσιο. Γιατί το Δημόσιο είναι αυτό το οποίο προγραμματίζει, το Δημόσιο είναι αυτό που βάζει τις προϋποθέσεις, και χωροταξικά και απ’ όλες τις απόψεις, πού και πώς θα γίνει το υδατοδρόμιο και ποιος θα ελέγχει, ποιος θα εποπτεύει όλη την κυκλοφορία των υδροπλάνων κλπ.

Από εκεί και πέρα, η άδεια λειτουργίας είναι άδεια εκμετάλλευσης. Θα μπορεί ο ιδιώτης πραγματικά να παίρνει αυτή την άδεια, την οποία, όμως, έχει εγκρίνει το Δημόσιο. Εκεί εσείς έχετε την αντίστροφη ιδεοληψία. Αν εμείς έχουμε την ιδεοληψία του Δημοσίου, εσείς έχετε ιδεοληψία του ιδιώτη, ο οποίος μπορεί μπροστά στο πεντάστερό του να φτιάξει και ένα υδατοδρόμιο. Λες και είναι ελικοδρόμιο το υδατοδρόμιο. Ας το καταλάβουμε αυτό. Δεν μπορεί να είναι σε κάθε περιοχή.

Εμείς στις Κυκλάδες έχουμε περιοχές όπου κάποιες εκτάσεις με κάποιον τρόπο έχουν καταπατηθεί ή τις έχουν οικειοποιηθεί μεγάλα συμφέροντα και όπου κάνουνε και ελικοδρόμιο δικό τους. Δηλαδή, τώρα τι θα κάνουμε; Θα τους δώσουμε και τη δυνατότητα να κάνουν και υδατοδρόμιο για να εξυπηρετούνται οι VIP που θα φέρνουν από τη Μεγάλη Βρετανία και οι οποίοι δεν θα ξοδεύουν ούτε μία δεκάρα στα πλαίσια της τοπικής κοινωνίας;

Άρα, τα υδατοδρόμια και στους τουριστικούς λιμένες και στις Περιοχές Οργανωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης, χρειάζονται το χωροταξικό σχεδιασμό, χρειάζονται το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, χρειάζεται να συνάδουν με το νέο πλαίσιο, το ειδικό χωροταξικό για τον τουρισμό, το οποίο είναι σε επεξεργασία και το οποίο αν δεν ενσωματωθεί με όλα αυτά, θα είναι στο αέρα.

Επίσης, δεν ξέρω αν καλέσατε το Σύλλογο Πολεοδόμων και Χωροτακτών. Νομίζω ότι δεν τον καλέσατε να σας πει την απόψή του γύρω από αυτά τα ζητήματα.

Επομένως, για όλους αυτούς τους λόγους, εμείς λέμε «ναι» στα υδατοδρόμια, αλλά λέμε «όχι» στην κατάργηση του Δημοσίου σε σχέση με την ίδρυση αυτών των υδατοδρομίων. Έτσι καταλήγουμε στο να ψηφίσουμε «παρών» επί της αρχής, ψηφίζοντας βέβαια σε πολλά άρθρα «υπέρ».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Blue Star Delos & Blue Star 1: Μια σπάνια νυχτερινή συνάντηση στο λιμάνι της Πάρου (video)

Λόγω απαγορευτικού, οι αφίξεις μετατέθηκαν και το λιμάνι έγινε σκηνικό για μια εικόνα που συνήθως βλέπουμε μόνο το πρωί.

Cloud Mining 2025: Η SIMMining Cloud Mining έχει πλεονεκτήματα σε συμβόλαια BTC και DOGE (Ημερήσιες Αποδόσεις $15.888)

5 Κορυφαίες Πλατφόρμες Cloud Mining του 2025: Η SIMMining Cloud Mining έχει Πλεονεκτήματα σε Συμβόλαια BTC και DOGE (Ημερήσιες Αποδόσεις $15.888)

Σώστε τις Παραλίες της Νάξου – «Η Πορτάρα δεν αντέχει άλλο»: Σκληρή κριτική και αιτήματα για άμεση προστασία

Στην 34η συνέλευση του κινήματος, οι πολίτες κατήγγειλαν εικόνες ντροπής στον Ιερό Βράχο, καυτηρίασαν τις κινήσεις του Δήμου και απαίτησαν διάλογο, έργα και τέλος στους εκφοβισμούς.

Νάξος: Χάος στο λιμάνι μετά το απαγορευτικό – Οι λιμενικοί κράτησαν την τάξη

Μέρα-ρεκόρ με 5.000 επιβάτες και 1.000 οχήματα σε λίγες ώρες, αλλά το Λιμενικό Σώμα διασφάλισε ομαλή αποβίβαση και επιβίβαση παρά τις ελλείψεις υποδομών.

20 χρόνια μνήμης για τον Μανώλη Μάκαρη – Το Φιλώτι τιμά, θυμάται και ανανεώνει την υπόσχεση

Ανακαινισμένα αποδυτήρια, συγκίνηση και ένας φιλικός αγώνας που εδώ και δύο δεκαετίες κρατά ζωντανή τη μνήμη του Εμμανουήλ Μάκαρη.

Τραγωδία στη Σαντορίνη: 45χρονος από τη Μεσοποταμία Καστοριάς βρέθηκε νεκρός σε πισίνα ξενοδοχείου

Ο άνδρας εργαζόταν εποχικά στο νησί – Οι αρχές ερευνούν τις συνθήκες του δυστυχήματος.

Η Νάξος και οι Μικρές Κυκλάδες στα World Travel Awards – Διεκδικούν τον τίτλο του κορυφαίου αυθεντικού νησιωτικού προορισμού

Νάξος, Κουφονήσι, Σχοινούσα, Δονούσα και Ηρακλειά ανάμεσα στους καλύτερους του κόσμου – Η ψηφοφορία είναι ανοιχτή για όλους

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ καλεί τον κόσμο να «πάρει θέση» – Κυκλοφόρησαν οι κάρτες διαρκείας 2025-26

Η ομάδα της Νάξου ξεκινά το νέο της ταξίδι στη National League 2 και καλεί τους φιλάθλους να γίνουν ο «13ος παίκτης» μέσω της στήριξης με κάρτα διαρκείας.

Ο ΑΠ.Α.Σ. Νάξου ενισχύει την Ακαδημία του, καλωσορίζει τον Παναγιώτη Παπαδόπουλο στο προπονητικό team

Με στόχο την αναβάθμιση των τμημάτων υποδομής, ο σύλλογος υιοθετεί τα πρότυπα μεγάλων αθλητικών οργανισμών και προσθέτει ένα ακόμη έμπειρο στέλεχος στο τεχνικό του δυναμικό.

Έκτακτο: Συλλήψεις υπευθύνων αρχαιολόγων και μελών της Εφορείας Κυκλάδων για τα πλέγματα στην Πορτάρα

Ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση προστασίας του μνημείου – Αντιδράσεις και επόμενες κινήσεις της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά: Επιβάτες για Νάξο ανέβηκαν στον καταπέλτη μετά από νέα ακύρωση δρομολογίου

Πάνω από 100 ταξιδιώτες αντέδρασαν έντονα μετά την αιφνιδιαστική ενημέρωση ότι δεν θα ταξιδέψουν ούτε σήμερα, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της εταιρείας.

Μαρτυρία-στήριξη στο Νοσοκομείο Νάξου: «Χειρουργήθηκα και σώθηκα – Στηρίξτε το!»

Την ώρα που η ΠΟΕΔΗΝ καταγγέλλει ελλείψεις και «παύση χειρουργείων», ένας Ναξιώτης πολίτης μιλά για την εμπειρία ζωής στο Γενικό Νοσοκομείο Νάξου και απευθύνει έκκληση στήριξης

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Πενήντα χρόνια μετά… Η γενιά του 1975 ξανασυναντιέται στη Νάξο

Ένα reunion-γιορτή για εκείνους που έζησαν τη νιότη τους στο Γυμνάσιο της Χώρας και συνεχίζουν να ταξιδεύουν με τη σοφία του καιρού

Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων: «Απαράδεκτη η καταγγελία του Δημάρχου Νάξου – Δεν θα μας εκφοβίσουν»

Σφοδρή αντίδραση για την προσαγωγή αρχαιολόγου και υπαλλήλων της ΕΦΑ Κυκλάδων – Ζητούν απόσυρση της καταγγελίας και μόνιμη λύση για την προστασία της Πορτάρας

Λιμεναρχείο Νάξου: Απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλιακή της Χώρας Νάξου από 9 Αυγούστου, ποιοι εξαιρούνται

Η Νάξος γεμίζει κόσμο και το Λιμεναρχείο λαμβάνει δράση για την αποφυγή κυκλοφοριακού εφιάλτη.

Κυκλάδες: Ταχύπλοα στο έλεος του καιρού, ποια δεν προσέγγισαν λιμάνια

Δεν προσέγγισε Ηρακλειά το Tera Jet 2 – Διπλό περιστατικό με το CAT I στη Σέριφο – Ακινητοποιήθηκε το Superjet στην Πάρο λόγω ισχυρών ανέμων

Νάξος: Την Τρίτη 5 Αυγούστου το τελευταίο αντίο στον Βασίλη Σταμ. Βαλληνδρά

Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Νικοδήμου, στη Χώρα Νάξου, στις 14:00

Επίκαιρο ερώτημα αφελούς πολίτη: Ο τουρίστας βεβήλωσε την Πορτάρα; ή, οι αρχαιολόγοι την βεβηλώνουν διαχρονικά;

Εμείς βλέπουμε να εξαφανίζεται όλο  και πιο πολύ, από την αιολική ενέργεια, το κονίαμα της λιθοδομής θεμελίωσης. Μπορεί να μας διαβεβαιώσει η αρχαιολογική υπηρεσία ότι αδίκως ανησυχούμε;