Για δεύτερη φορά φέτος το μεγαλύτερο ιστιοφόρο σε επίπεδο κρουαζιέρας (Club Med 2) βρέθηκε στη Νάξο με 300 επιβάτες να γνωρίζουν το νησί – Ο υπουργός Ναυτιλίας κος Κουρουμπλής την ίδια ώρα ανακοινώνει τη πρόθεση της κυβέρνησης να ζητήσει ένα μικρό νησί στο Αιγαίο με φορολογική ατέλεια ως δέλεαρ για τους επιβάτες της κρουαζιέρας
Ας ξεκινήσουμε με τα καλά νέα… Ο καιρός (βοριάς) μας έκανε το χατίρι και μετά από δύο χαμένα κρουαζιερόπλοια που πήραν το δρόμο για την Πάρο τον φετινό Αύγουστο, επιτέλους είδαμε κρουαζιερόπλοιο στο νησί. Και τι κρουαζιερόπλοιο ε; Το «Club Med 2», το μεγαλύτερο ιστιοφόρο στο είδος του, το οποίο για 2η φορά την φετινή σεζόν (πέρυσι ήρθε τρεις) έρχεται στο λιμάνι της Νάξου. Η πρώτη πριν από ένα μήνα περίπου, στις 27 Ιουλίου. Ήρθε από την Μύκονο και αναχώρησε πριν από λίγο για την Μονεμβασιά, το Κατάκολο και τελικό προορισμό την Βαλέτα της Μάλτας… Μεταφέρει περίπου 300 επιβάτες, οι οποίοι κατέβηκαν στο νησί με δύο πούλμαν γνώρισαν την ενδοχώρα ενώ ένα 3ο (όπως και ταξί) μετέφεραν επιβάτες στην Αγία Άννα και τον Άγιο Προκόπιο για μπάνιο… Να σημειώσουμε εδώ ότι λόγω καιρού, η αρχική σκέψη ήταν να βρεθεί στον Άγιο Προκόπη και από εκεί να μεταφέρει τους επιβάτες του στην ενδοχώρα, αλλά ο καιρός μας έκανε το χατίρι κι έμεινε στο λιμάνι της Νάξου…
Και βέβαια να αναφέρουμε μιλάμε για σκάφος με πέντε (5) κατάρτια, ( συνολικό εμβαδόν πανιών τα 2.400 τ.μ,) έχει μήκος 194 μέτρα, πλάτος 20 και βύθισμα 5. Μπορεί να φιλοξενήσει στα 8 καταστρώματα του 384 επιβάτες που εξυπηρετούνται από 214 άτομα πληρώματος. Και εκτός από τα πανιά διαθέτει δύο (2) πετρελαιοηλεκτρικές μηχανές που του δίνουν πρόωση και ταχύτητα μέχρι 15 κόμβους. Μαζί με το αδερφό του «Club Med 1»¨ αποτελούν τα μεγαλύτερα ιστιοφόρα κρουαζιερόπλοια στον κόσμο.
Φορολογικός παράδεισος στο Αιγαίο;
Αυτά για τα δικά μας… Η δεύτερη είδηση έρχεται από την Αθήνα και δη από τη συνέντευξη που παραχώρησε στον ΣΚΑΙ, ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής. Μιλώντας στην εκπομπή «Ακραίως» και στον Τάκη Χατζή πέταξε την βόμβα « Ήταν μια ιδέα μου και θα τεθεί στο οικονομικό επιτελείο. Οι άνθρωποι που κάνουν κρουαζιέρα θέλουν να πάνε και σε ένα λιμάνι που θα αγοράσουν αφορολόγητα προϊόντα. Αυτά ήταν λιμάνια της Τουρκία και της Αιγύπτου, τώρα δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Η άποψη μου είναι ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε μια προσπάθεια, δεν ξέρω αν θα το πετύχουμε, αλλά πρέπει να την κάνουμε. Εξαρτάται και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όμως πρέπει να το θέσουμε και να το διεκδικήσουμε. Δηλαδή ένα μικρό λιμάνι σε ένα μικρό νησί να μπορεί να προσφέρει αυτή τη δυνατότητα». Και αναρωτιέσαι… «Με ποια κριτήρια θα επιλεγεί αυτό το νησάκι; Έχει τις υποδομές για να υποδεχτεί ένα ή περισσότερα κρουαζιερόπλοια; Και αφού καταργήσαμε τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά λόγω …εντολής από τους δανειστές, πώς θα διεκδικήσουμε κάτι που οι … άλλοι το κατήργησαν;»
Επίσης, στη συνέχεια της κουβέντας, ο κος Κουρουμπλής τόνισε ότι υπάρχει αύξηση στην κρουαζιέρα στην Ελλάδα στο 5% με 7%. ”Εγώ πλέον έχω ξεκαθαρίσει στους ανθρώπους της κρουαζιέρας ότι είμαστε ανοιχτοί στο να γίνουν επενδύσεις από εταιρείες κρουαζιέρας. Και αυτές να αποπληρώνονται από τις εγκαταστάσεις”.
Α και το Πολυνομοσχέδιο
Τέλος αναφέρθηκε και στο πολυνομοσχέδιο για το οποίο ανέφερε ότι «φέρνει αλλαγή και στον τρόπο εισαγωγής στο Λιμενικό, καθώς πλέον όσοι υποψήφιοι θέλουν να εισαχθούν στο Λιμενικό θα μπαίνουν μέσω Πανελληνίων εξετάσεων”
ΑΑΑ να τονίσουμε εδώ ότι το πολυνομοσχέδιο δεν πέρασε από το υπουργικό συμβούλιο της Δευτέρας και θα συζητηθεί στο επόμενο. Αναμένεται να συζητηθείς τη Βουλή στα μέσα Σεπτεμβρίου, έχει περάσει από την Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή και έγιναν οι αλλαγές που είχαν σημειωθεί… Βέβαια, να υπενθυμίσουμε ότι άρθρα του νομοσχεδίου είχαν προκαλέσει αντιδράσεις από ακτοπλόους, φορείς του θαλάσσιου τουρισμού, συνδικαλιστικούς εκπροσώπους λιμενικών κ.α.
Και προσθέτουμε ότι στο σημείωμά του στην ιστοσελίδα της Δημόσιας Διαβούλευσης ο κ. Κουρουμπλής είχε αναφέρει «τα εκατοντάδες σχόλια που υποβλήθηκαν στις δεκατρείς ημέρες που διήρκησε η δημόσια διαβούλευση – πάνω από 800 – , αλλά και η μακρά προδιαβούλευση που προηγήθηκε με όλους τους εμπλεκόμενους θεσμικούς φορείς, δείχνουν το έντονο ενδιαφέρον κάθε σύγχρονου, ενεργού πολίτη για τα κοινά. Επίσης, η ευρεία συμμετοχή εκατοντάδων θεσμικών φορέων, συλλογικοτήτων και πολιτών στη συνδιαμόρφωση του παρόντος νομοσχεδίου, καταδεικνύει την ανάγκη που νιώθει ο καθένας μας, για τη βελτίωση θεμελιωδών θεσμών του κράτους. Οι πολύτιμες προτάσεις, τα χρήσιμα σχόλια και οι νέες ιδέες, θα ληφθούν υπόψη προκειμένου να βελτιωθούν περαιτέρω οι διατάξεις του σχεδίου νόμου».
Με πληροφορίες από την εφημερίδα «Δημοκρατική»