H συνθήκη Schengen θα στερήσει στην Ελλάδα τη δυνατότητα πρόσβασης κρουαζιερόπλοιων από τρίτες χώρες, ενώ παράλληλα θα σταματήσει η καθημερινή σύνδεση των νησιών του Νοτίου και Βορείου Αιγαίου με τα τουρκικά παράλια
Ερχοναι νέα δεδομένα και μάλιστα σε μια εποχή που η Ελλάδα παλεύει να επιστρέψει στο πρωταγωνιστικό ρόλο που είχε προ κρίσης στο χώρο της κρουαζιέρας; Η πιλοτική εφαρμογή των νέων διαδικασιών της συνθήκης Schengen άρχισε από την 1η Ιανουαρίου 2021 χωρίς να υπάρχουν κατάλληλες υποδομές σε κανένα λιμάνι της χώρας.
Όπως επισημαίνουν Φορείς Διοίκησης και Εκμετάλλευσης Λιμένων η καθυστέρηση χρηματοδότησης των απαιτούμενων υποδομών θα στερήσει στην Ελλάδα τη δυνατότητα πρόσβασης Κρουαζιερόπλοιων από τρίτες χώρες, ενώ παράλληλα θα σταματήσει η καθημερινή σύνδεση των νησιών του Νοτίου και Βορείου Αιγαίου με τα τουρκικά παράλια δημιουργώντας σοβαρά οικονομικά προβλήματα σε νησιά που επιβιώνουν οικονομικά από αυτή την καθημερινή δραστηριότητα.
“Η Ελλάδα κινδυνεύει να εκτεθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση για αδράνεια και γραφειοκρατική κωλυσιεργία των εμπλεκομένων φορέων, δεδομένου ότι ο Κανονισμός (ΕΕ) 2017/2226 εκδόθηκε το 2017 δηλαδή 4 χρόνια πριν την καταληκτική ημερομηνία εφαρμογής του που είναι η 1η Φεβρουαρίου του 2022” επισημαίνουν στο NEWMONEY κύκλοι της αγοράς:
“Η μείωση εσόδων των λιμανιών από την πανδημία, τους στερεί τη δυνατότητα αυτόνομων ενεργειών. Για να προχωρήσουν στην υλοποίηση των απαιτούμενων για την πιστοποίησή τους έργων, αναμένουν χρηματοδότηση, για να ενεργήσουν άμεσα με στόχο την ετοιμότητά τους μέχρι την 01/02/2022” και καταλήγουν επισημαίνοντας:
“Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Τουρισμού έχουν αναλάβει ένα τιτάνιο έργο καθιστώντας την Ελλάδα και τη Μεσόγειο σημείο αναφοράς επανεκκίνησης της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας και τα συναρμόδια Υπουργεία θα πρέπει να φροντίζουν για τις ελάχιστες απαραίτητες υποδομές”.