Παρασκευή, 22 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑρχικήΠολιτικήΆγονες ήταν και …πάνε;

Άγονες ήταν και …πάνε;

|

Σε επιχείρηση εξορθολογισμού ετοιμάζεται να προχωρήσει η Κυβέρνηση όσον αφορά τις «Άγονες αεροπορικές γραμμές του Αιγαίου» όπου ανάμεσά τους είναι και αυτή της Νάξου 

Ήταν τα μέσα Ιανουαρίου όταν ο βουλευτής Επικρατείας της ΝΔ Δημήτρης Σταμάτης με ερώτηση του ζητούσε από τη κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της για τις συμβάσεις δικαιωμάτων αποκλειστικής εκμετάλλευσης για τα 24 προγράμματα άγονων αεροπορικών γραμμών λήγουν στις 31 Μαρτίου 2016.

Και στην ερώτηση που είχε καταθέσει ζητούσε να μάθει:

1. Προτίθεται η κυβέρνηση να καταργήσει την χρηματοδότηση των άγονων αεροπορικών γραμμών στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας;

2. Σε αντίθετη περίπτωση, σε ποιες ενέργειες σχεδιάζετε να προβείτε ενόψει της επικείμενης λήξης των υφιστάμενων συμβάσεων ανάθεσης και των ασφυκτικών προθεσμιών που θέτει ο Κανονισμός( ΕΚ) 1008/2008;

Απάντηση

Σήμερα, λοιπόν μετά από αρκετές εβδομάδες ήρθε και η απάντηση από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κο Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος ουσιαστικά προαναγγέλλει τη κατάργηση της επιδότησης των άγονων γραμμών μιλώντας για αναμόρφωση ώστε να καταργηθούν οι «γραμμές – ρουσφέτια»…

Και όπως δήλωσε χαρακτηριστικά από το βήμα της Βουλής «Είναι δυνατόν να θεωρείται άγονη γραμμή η πτήση Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα ή η Αθήνα – Ζάκυνθος;» Επισήμανε ότι το σύστημα επιδότησης πτήσεων βρίθει στρεβλώσεων και στοιχίζει στο κράτος περί τα 45 εκ. ευρώ. Ξεκαθάρισε, μάλιστα, ότι στόχος του υπουργείου είναι να βάλει τέλος στα «ρουσφέτια» δηλαδή σε γραμμές που στοιχίζουν περισσότερο από πτήσεις σε πόλεις του εξωτερικό. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι οι πτήση Άκτιο – Σητεία επιδοτείται με 547 ευρώ ανά θέση (!!!) και η πτήση Θεσσαλονίκη – Σκύρος με 459 ευρώ, ποσά που ξεπερνούν το εισιτήριο Αθήνας – Λονδίνου που κυμαίνεται από 158 έως 213 ευρώ (!!!) . Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι είναι τέτοια η στρέβλωση του συστήματος που η πτήση επιδοτείται από το Δημόσιο για όλες τις θέσεις του αεροσκάφους ακόμη και αν αυτό ταξιδέψει άδειο στον προορισμό του.

Ο κ. Σπίρτζης διαβεβαίωσε, όμως, ότι θα διατηρηθούν οι πραγματικά άγονες γραμμές που εξυπηρετούν ακριτικές περιοχές. Έφερε, μάλιστα, ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την πτήση Ρόδος – Καστελόριζο ή τις πτήσεις προς την Κάλυμνο.  Ο υπουργός είπε ότι θα εισαχθούν νέα κριτήρια μεταξύ των οποίων: «η εποχικότητα: Δεν γίνεται σε νησιά να έχουμε το ίδιο αντιστάθμισμα καλοκαιρινούς με χειμερινούς μήνες. Άλλο κριτήριο είναι η επιβατική κίνηση. Επίσης ο διαχωρισμός επιδότησης μόνιμων κατοίκων από επισκέπτες. Χιλιομετρική απόσταση. Εθνική Πολιτική κ.α.»

Νέα Δημοκρατία

Τις ανακοινώσεις του κ. Σπίρτζη για την αναδιάρθρωση του καθεστώτος επιδότησης των αερογραμμών στηλίτευσε ο ερωτών βουλευτής της ΝΔ, Δημήτρης Σταμάτης. “Από την 1η Απριλίου 2016 οι κάτοικοι των απομακρυσμένων περιοχών της χώρας και ιδιαίτερα τα ακριτικά νησιά, θα στερηθούν της δυνατότητας αεροπορικών μετακινήσεων με φτηνό κόμιστρο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνική και οικονομική τους ζωή” ανέφερε ο κ. Σταμάτης και πρόσθεσε “αυτή είναι η μεταχείριση που επιφυλάσσει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στους κατοίκους αυτών των περιοχών και ιδιαίτερα των νησιών του Αιγαίου, που αυτή την ώρα υφίστανται επιπλέον τις δραματικές επιπτώσεις του προσφυγικού προβλήματος”.

Υγ. Τι σημαίνει αυτό για τη Νάξο που ανήκει στις άγονες γραμμές; Για τη καλοκαιρινή περίοδο δεν τίθεται θέμα από τη στιγμή που οι πτήσεις είναι γεμάτες και μάλιστα με προπωλήσεις αρκετούς μήνες νωρίτερα… Τι ζητούμενο είναι τι γίνεται με τη χειμερινή περίοδο. Με βάση τα επιδοτούμενα δρομολόγια πρέπει να γίνονται έξι δρομολόγια την εβδομάδα. Όμως εάν δεν έχει κίνηση κάλλιστα μπορεί η εταιρία να προχωρήσει σε περικοπές. Σε αντίθετη περίπτωση εάν είχαμε μεγαλύτερο αεροδρόμιο, τότε με βάση τον ανταγωνισμό θα διεκδικούσαμε μικρότερη τιμή στο εισιτήριο όπως γίνεται στη Σαντορίνη

Με πληροφορίες από το «Πρώτο Θέμα» 

loading...

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

OTA AWARDS – Χάλκη: Καλύτερος δήμαρχος για το 2023 ο Αγγελος Φραγκάκης

Καλύτερος Δήμαρχος της Ελλάδας 2019-2023 ο κ. Φραγκάκης Ευάγγελος (Δήμαρχος Χάλκης)

Τήλος: Κέρδισε μία θέση στα σχολικά βιβλία

Η Τήλος των διακρίσεων κερδίζει θέση ακόμα και στα σχολικά βιβλία

Ελλάδα “ψήφισαν” 16,1 εκατ. επισκέπτες μόνο το πρώτο επτάμηνο

Τράπεζα της Ελλάδας: 16,17 εκατ. τουρίστες «ψήφισαν» Ελλάδα στο 7μηνο – Οι αγορές που έδωσαν «φτερά» στα τουριστικά έσοδα

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Μια αυτόβουλη ομολογία της αποτυχίας της.

Αρθρο του Μιχάλη Φραγκίσκου σχετικά με τη διαβούλευση του ΠΠΝΑι 2021-2027

Μ. Πολυκρέτη για το τριήμερο που ξεκινάει σήμερα: “Να τιμήσουμε τις ρίζες μας” (video)

«Γροικώ, Θωρώ, Ανoιώθω»: Πολιτιστικό τριήμερο στο Κτήμα Κάμπονες Νάξου - Ti αναφέρει η κα Μαρία Πολυκρέτη (video)

Neuralink: “Πράσινο” φως για έναρξη εμφύτευσης εγκεφαλικών τσιπ

Η εταιρεία αναζητά ανθρώπους με παράλυση στους οποίους θα δοκιμάσει την πειραματική της συσκευή, σε μια μελέτη έξι ετών

Σαντορίνη: Στο +20% η αύξηση της τιμής του κρασιού τη φετινή περίοδο

Παράγοντες της αγοράς αναμένουν αυξήσεις της τάξης του 20%-25% στις τιμές του κρασιού ΠΟΠ «Σαντορίνη» - Ποιος ο λόγος;

Εκλογές 2023 – Κατ. Ανδρούτου – Κουτελιέρη: Επίσκεψη στις Εγγαρές

Εκλογές 2023 - Νάξος: Στις Εγγαρές η Υποψήφια Περιφερειακή Σύμβουλος Αικατερίνη Ανδρούτσου – Κουτελιέρη

Πάρος: Θανατηφόρο τροχαίο με θύμα 70χρονο

Σχηματισμός δικογραφίας για θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα στην Πάρο

Μύκονος: Εκδήλωση του Δήμου με γνώμονα την επόμενη ημέρα με σεβασμό στο περιβάλλον

Δήμος Μυκόνου: εκδήλωση με θέμα «ΧΩΡΑ ΜΥΚΟΝΟΥ- Σχεδιασμός για την αρχιτεκτονική, τον πολιτισμό και το περιβάλλον»
loading...

Blue Star Naxos: Βρέθηκε και ανασύρθηκε η άγκυρά του

Εξω από το φάρο της Νάξου εντοπίστηκε από δύτη και βρέθηκε η άγκυρα του Blue Star Naxos

Πάρος – Νέο επιβατικό λιμάνι: Οι οκτώ επιλογές, η πρόβλεψη για 2.5 εκατ. επιβάτες το 2035

Πάρος: Πρόβλεψη για διακίνηση 2,5 εκατομμυρίων επιβατών έως το 2035 – Που θα κατασκευαστεί το νέο επιβατικό λιμάνι του νησιού;

Μονοήμερη (01/10) εκδρομή με το “Naxos Star” στην Τήνο

Naxos Star... Μονοήμερη εκδρομή στην Τήνο.. Πότε και κόστος μετακίνησης

Νάξος – Φιλώτι: Το “παράπονο” του Αγίου Πολυκάρπου (Photos)

Η "εικόνα" του Αγίου Πολυκάρπου στο δρόμο για τον Καλαντό - Τι πρέπει να γίνει ώστε να μην καταστραφεί ότι έχει απομείνει; (photos)

Μήλος – Super Jet: Μέλος πληρώματος έπεσε στη θάλασσα κι έσωσε επιβάτη

SUPER JET: Διάσωση ατόμου από τη θάλασσα στoν λιμένα Αδάμαντα Μήλου

Εκτακτο – “Blue Star Naxos”: Αναχώρηση απόψε (15/09) από τον Πειραιά μετά τις 9 το βράδυ

Blue Star Naxos - Πως διαμορφώνεται το σημερινο και αυριανο δρομολόγιο με επίκεντρο τις Μικρές Κυκλάδες

Sea Jets: Απόδοση ευσήμων και αναγνώριση σε μέλος πληρώματος

Η SEAJETS συγχαίρει το πλήρωμα του ταχύπλοου "SUPER JET" για τη διάσωση επιβάτη στο λιμάνι της Μήλου

ΔΕΘ – Μητσοτάκης: ΦΠΑ στα καταλύματα Airbnb από την 1η Ιανουαρίου

ΦΠΑ στα καταλύματα Airbnb από την 1η Ιανουαρίου- Αυξάνεται το τέλος διαμονής στα ξενοδοχεία

Κυκλάδες: Πως θα κινηθεί τον Οκτώβριο ο “Ανεμος” (Πίνακας)

Ανακοινώθηκαν τα δρομολόγια του "Ανεμος" για τον Οκτώβριο και αφορούν τις Δυτικές Κυκλάδες

Αμοργός – “Νέα Πνοή”: ” Τι δυσάρεστες εκπλήξεις, περιμένουν τους πολίτες της Αμοργού;”

Η τοποθέτηση της παράταξης "Νέα Πνοή" Δήμου Αμοργού σχετικά με το χωροταξικό και τη θέση της Δημοτικής Αρχής
loading...