Τετάρτη, Ιανουάριος 22, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΆγονες ήταν και …πάνε;

Άγονες ήταν και …πάνε;

|

Σε επιχείρηση εξορθολογισμού ετοιμάζεται να προχωρήσει η Κυβέρνηση όσον αφορά τις «Άγονες αεροπορικές γραμμές του Αιγαίου» όπου ανάμεσά τους είναι και αυτή της Νάξου 

Ήταν τα μέσα Ιανουαρίου όταν ο βουλευτής Επικρατείας της ΝΔ Δημήτρης Σταμάτης με ερώτηση του ζητούσε από τη κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της για τις συμβάσεις δικαιωμάτων αποκλειστικής εκμετάλλευσης για τα 24 προγράμματα άγονων αεροπορικών γραμμών λήγουν στις 31 Μαρτίου 2016.

Και στην ερώτηση που είχε καταθέσει ζητούσε να μάθει:

1. Προτίθεται η κυβέρνηση να καταργήσει την χρηματοδότηση των άγονων αεροπορικών γραμμών στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας;

2. Σε αντίθετη περίπτωση, σε ποιες ενέργειες σχεδιάζετε να προβείτε ενόψει της επικείμενης λήξης των υφιστάμενων συμβάσεων ανάθεσης και των ασφυκτικών προθεσμιών που θέτει ο Κανονισμός( ΕΚ) 1008/2008;

Απάντηση

Σήμερα, λοιπόν μετά από αρκετές εβδομάδες ήρθε και η απάντηση από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κο Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος ουσιαστικά προαναγγέλλει τη κατάργηση της επιδότησης των άγονων γραμμών μιλώντας για αναμόρφωση ώστε να καταργηθούν οι «γραμμές – ρουσφέτια»…

Και όπως δήλωσε χαρακτηριστικά από το βήμα της Βουλής «Είναι δυνατόν να θεωρείται άγονη γραμμή η πτήση Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα ή η Αθήνα – Ζάκυνθος;» Επισήμανε ότι το σύστημα επιδότησης πτήσεων βρίθει στρεβλώσεων και στοιχίζει στο κράτος περί τα 45 εκ. ευρώ. Ξεκαθάρισε, μάλιστα, ότι στόχος του υπουργείου είναι να βάλει τέλος στα «ρουσφέτια» δηλαδή σε γραμμές που στοιχίζουν περισσότερο από πτήσεις σε πόλεις του εξωτερικό. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι οι πτήση Άκτιο – Σητεία επιδοτείται με 547 ευρώ ανά θέση (!!!) και η πτήση Θεσσαλονίκη – Σκύρος με 459 ευρώ, ποσά που ξεπερνούν το εισιτήριο Αθήνας – Λονδίνου που κυμαίνεται από 158 έως 213 ευρώ (!!!) . Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι είναι τέτοια η στρέβλωση του συστήματος που η πτήση επιδοτείται από το Δημόσιο για όλες τις θέσεις του αεροσκάφους ακόμη και αν αυτό ταξιδέψει άδειο στον προορισμό του.

Ο κ. Σπίρτζης διαβεβαίωσε, όμως, ότι θα διατηρηθούν οι πραγματικά άγονες γραμμές που εξυπηρετούν ακριτικές περιοχές. Έφερε, μάλιστα, ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την πτήση Ρόδος – Καστελόριζο ή τις πτήσεις προς την Κάλυμνο.  Ο υπουργός είπε ότι θα εισαχθούν νέα κριτήρια μεταξύ των οποίων: «η εποχικότητα: Δεν γίνεται σε νησιά να έχουμε το ίδιο αντιστάθμισμα καλοκαιρινούς με χειμερινούς μήνες. Άλλο κριτήριο είναι η επιβατική κίνηση. Επίσης ο διαχωρισμός επιδότησης μόνιμων κατοίκων από επισκέπτες. Χιλιομετρική απόσταση. Εθνική Πολιτική κ.α.»

Νέα Δημοκρατία

Τις ανακοινώσεις του κ. Σπίρτζη για την αναδιάρθρωση του καθεστώτος επιδότησης των αερογραμμών στηλίτευσε ο ερωτών βουλευτής της ΝΔ, Δημήτρης Σταμάτης. “Από την 1η Απριλίου 2016 οι κάτοικοι των απομακρυσμένων περιοχών της χώρας και ιδιαίτερα τα ακριτικά νησιά, θα στερηθούν της δυνατότητας αεροπορικών μετακινήσεων με φτηνό κόμιστρο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνική και οικονομική τους ζωή” ανέφερε ο κ. Σταμάτης και πρόσθεσε “αυτή είναι η μεταχείριση που επιφυλάσσει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στους κατοίκους αυτών των περιοχών και ιδιαίτερα των νησιών του Αιγαίου, που αυτή την ώρα υφίστανται επιπλέον τις δραματικές επιπτώσεις του προσφυγικού προβλήματος”.

Υγ. Τι σημαίνει αυτό για τη Νάξο που ανήκει στις άγονες γραμμές; Για τη καλοκαιρινή περίοδο δεν τίθεται θέμα από τη στιγμή που οι πτήσεις είναι γεμάτες και μάλιστα με προπωλήσεις αρκετούς μήνες νωρίτερα… Τι ζητούμενο είναι τι γίνεται με τη χειμερινή περίοδο. Με βάση τα επιδοτούμενα δρομολόγια πρέπει να γίνονται έξι δρομολόγια την εβδομάδα. Όμως εάν δεν έχει κίνηση κάλλιστα μπορεί η εταιρία να προχωρήσει σε περικοπές. Σε αντίθετη περίπτωση εάν είχαμε μεγαλύτερο αεροδρόμιο, τότε με βάση τον ανταγωνισμό θα διεκδικούσαμε μικρότερη τιμή στο εισιτήριο όπως γίνεται στη Σαντορίνη

Με πληροφορίες από το «Πρώτο Θέμα» 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Θαλάσσια Πάρκα: θεσμοθέτηση εντός 2024 σε Φολέγανδρο, Ανάφη, Μήλο και ίσως Αμοργό

Θεσμοθέτηση θαλάσσιων πάρκων εντός 2025 - Σε ποια νησιά των Κυκλάδων

ΔΕΔΔΗΕ: Αυξήσεις που …τρομάζουν ζητάει στα τέλη για τα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος

Ρεύμα: Μεγάλη αύξηση τελών ζητάει ο ΔΕΔΔΗΕ - Ποιοι είναι οι λόγοι αυτών των αιτημάτων

Δημοτική Επιτροπή: Στο τραπέζι (24/01) ο προϋπολογισμός του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ποια είναι τα θέματα συζήτησης στην Δημοτική Επιτροπή Νάξου και Μικρών Κυκλάδων που θα συνεδριάσει για 2η φορά μέσα σε μία εβδομάδα

Βουλή των Ελλήνων: Με 247 “ναι” ο Νικήτας Κακλαμάνης, νέος πρόεδρος

Νικήτας Κακλαμάνης: Με 247 «ναι» νέος πρόεδρος της Βουλής - Ποιοι τον ψήφισαν

Μουσική Βραδιά με τον Γιάννη Τεργιάκη και την Άννα Μαρία Ντεληγιώργη στο AMEN Nightclub στη Νάξο

Το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025, η καρδιά της μουσικής χτυπά στη Νάξο! Ο Γιάννης Τεργιάκης και η Άννα Μαρία Ντεληγιώργη ενώνουν τις δυνάμεις τους για μια εκρηκτική εμφάνιση στο AMEN Nightclub, το απόλυτο hot spot του νησιού.

Εταιρεία Κυκλαδικών Μελετών: Το Σεπτέμβριο ανοίγει τις εργασίες του το Ε΄ Διεθνές Κυκλαδολογικό Συνέδριο

Στον Αδάμαντα της Μήλου από την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025 έως και το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2025 με τίτλο: ΚΥΚΛΑΔΕΣ : Αειφορία - Πολιτισμός

Μήλος: Η κίνηση της Δημοτικής Αρχή με βάση το περιβάλλον και τη προστασία του

Επείγον δημοτικό κάλεσμα για την περιβαλλοντική προστασία της Μήλου - Ποιος ο λόγος; τι θέλει να πετύχει;

Με την ηγεσία των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Εργασίας συναντήθηκε ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Φυτωρίου

Στη συνάντησή του με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, ο Πρόεδρος έθεσε ζητήματα του πρωτογενούς τομέα της εταιρίας και ενημέρωσε τον Υπουργό για τις δραστηριότητες του φυτώριου.

Ξενοδοχεία: Επενδύσεις ύψους 8 εκ. ευρώ σε μονάδες στην Σχοινούσα και Μήλο

Πέντε (5) νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο, Κω, Μήλο, Σχοινούσα, Χαλκίδα

Εγγραφή στο «Μητρώο 11» για την αποφυγή ανεπιθύμητων κλήσεων – Η διαδικασία

Ασπίδα για τις ενοχλητικές κλήσεις αυτού του είδους αποτελεί η ένταξη των συνδρομητών στο ειδικό «μητρώο 11» των εταιρειών κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας

Αποκλειστικό: Ο ΣΚΑΙ μετέτρεψε το λιμάνι της Νάξου σε αεροδρόμιο (video)

Απίστευτο... Ο ΣΚΑΙ μετέδωσε ρεπορτάζ από νερά που μπάζει το αεροδρόμιο της Νάξου με φωτογραφίες από το λιμάνι και μάλιστα άσκησε και κριτική (video)

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος (17/01) στη πόλη

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για τέσσερις ώρες περίπου αύριο η πόλη της Νάξου... Δείτε σε ποιες γειτονιές

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο Πατέρας Γεώργιος Φυρογένης

Εφυγε από τη ζωή ο παπά Γιώργης Φυρογένης - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

SeaJets: Τα δρομολόγια που προτείνει για το φετινό καλοκαίρι

Αυτά είναι τα δρομολόγια που έχει θέσει ως προτεραιότητα η SeaJets για το φετινό καλοκαίρι

Eurovision 2025: Στην 12αδα του τελικού το “High Road” του Ναξιώτη John Βλασερού και της Georgina Kalais (video)

Στον τελικό της 30ης Ιανουαρίου για την πρόκριση στην φετινή Eurovision ο Ναξιώτης John Vlasseros με την Georgina Kalais και το τραγούδι "High Road" (video)

Νάξος – Ευαγγελία Γατσωτή: Πρεμιέρα σήμερα (17/01) για τη παράσταση “Γιάννης το βούδι”

Δύο παραστάσεις έργων με την υπογραφή της ανερχόμενης συγγραφέα από τη Νάξο Ευαγγελίας Γατσωτή ανεβαίνουν αυτή την εβδομάδα: «Κόκκινες γραμμές ή Λέξεις που κάνουν τζιζ» (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 20/1) και «Γιάννης το βούδι» (Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», από 17/1)

Νάξος – Αρχαίος μόλος: Ανάγκη για σωστή ενημέρωση μέσω πινακίδας

Ο μοναχικός αρχαϊκός μόλος στο λιμάνι της Νάξου - Η πρόταση από τον Γιώργο Καρνέζη