Ολοκληρώνεται σήμερα το 2ο Διεθνές συνέδριο στη Μήλο με θέμα «Λιμάνια, θαλάσσιες Μεταφορές και Νησιωτικότητα» – Το θέμα των άγονων γραμμών οι συμβάσεις και ο επανασχεδιασμός ήταν το βασικό θέμα συζήτησης την πρώτη ημέρα
Διεθνές Συνέδριο “Λιμάνια Θαλάσσιες Μεταφορές και Νησιωτικότητα” το οποίο διεξάγεται (2η ημέρα σήμερα) στην Μήλο και η πρώτη ημέρα είχε ως βασικό θέμα συζήτησης τι άλλο από τις άγονες γραμμές και την ανάγκη του Υπουργείου Ναυτιλίας να επανεξετάσει τις συμβάσεις για τις άγονες γραμμές ενώ θα προχωρήσει σε επανασχεδιασμό του βασικού δικτύου για την καλύτερη και αμεσότερη μετακίνηση των νησιωτών. Ήταν άλλωστε και η πρώτη δήλωση που έκανε με το …καλημέρα ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός, ανοίγοντας τις εργασίες του Διεθνούς Συνεδρίου. Παράλληλα το υπουργείο προωθεί και την αναθεώρηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας. Και όπως σημείωσε “Στόχος μας είναι οι φθηνές τακτικές αναβαθμισμένες και αξιόπιστες μετακινήσεις στα νησιά” προσθέτοντας ότι καταβάλλονται προσπάθειες για ενίσχυση των δρομολογίων στις δυτικές Κυκλάδες για την καλοκαιρινή περίοδο αλλά και για τη νέα που ξεκινά από 1ης Νοεμβρίου. “Το ενδεικτικό δίκτυο ακτοπλοΐας πρέπει να συζητείται με την κοινωνία και δεν πρέπει να φτιάχνεται σε ένα κλειστό γραφείο”.
Περιφέρεια και προτάσεις
Από την πλευρά της Περιφέρειας, ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων κος Γιώργος Λεονταρίτης ανέπτυξε το θέμα των μεταφορών, των εναλλακτικών μορφών ενέργειας για την ακτοπλοΐα και των λιμενικών υποδομών στο Νότιο Αιγαίο. Συγκεκριμένα για τα υδατοδρόμια ανέφερε ότι είναι έργο εθνικής σημασίας και κάλεσε τον παρευρισκόμενο Υπουργό να συμβάλει στην επίσπευση των διαδικασιών για τη ψήφιση του νομοθετικού πλαισίου, δεδομένου ότι είναι το μόνο εμπόδιο για την ολοκλήρωση αυτής της αναπτυξιακής πρότασης. Επίσης αναφέρθηκε, όχι μόνο στην ανάγκη επανασχεδιασμού των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, αλλά και στην ανάγκη συμμετοχής στον σχεδιασμό αυτόν των τοπικών Φορέων, τονίζοντας παράλληλα ότι το υψηλό κόστος των μεταφορών καθιστά τα νησιά μας μη ανταγωνιστικά σε σχέση με άλλους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας. Στο ίδιο θέμα τόνισε την ανάγκη άμεσων επεμβάσεων στις λιμενικές υποδομές των νησιών, οι οποίες σε σχέση με άλλες περιοχές υπολείπονται, τόσο στον τομέα της κρουαζιέρας, όσο και στον τομέα του yachting.
Και νέα τεχνολογία
Συνολικά στο συνέδριο κυρίαρχο είναι το θέμα της νησιωτικότητας, του τρόπου κατανομής των ευρωπαϊκών προγραμμάτων προς τα νησιά λόγω της απομόνωσης, αλλά και της νέας τεχνολογίας για χρήση LNG από τε πλοία. «Αυτό που πρέπει να κάνουμε την επόμενη ημέρα για τα νησιά μας, είναι επενδύσεις και ανάπτυξη. Τα νησιά είναι ιδανικός χώρος για εφαρμογή καινοτόμων πολιτικών και δράσεων», τόνισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός. «Το φοβερό σε αυτή την υπόθεση είναι ότι ενώ η Ελλάδα είχε δύο φορές την προεδρία στην ΕΕ και θα μπορούσε να έχει θέσει το ζήτημα δεν το έκανε ποτέ και τώρα ψάχνουμε την ευκαιρία» συμπλήρωσε. Ο υφυπουργός είπε επίσης ότι το υπουργείο Ναυτιλίας είναι ανοιχτό σε προτάσεις που θα μπορούσαν να κινητοποιήσουν το επιχειρηματικό ενδιαφέρον για τη χρήση εναλλακτικών μορφών ενέργειας στην ακτοπλοϊα που θα βοηθήσουν στην αναβάθμιση της πρόσβασης στα νησιά, ενώ υπογράμμισε ότι ήδη υπάρχουν συζητήσεις για τη χρήση LNG σε μεγάλα λιμάνια της χώρας με αξιοποίηση σχετικών ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Σε αυτό το σημείο χαρακτήρισε εξαιρετικό ενδιαφέρον ένα πιλοτικό πρόγραμμα που έχει ξεκινήσει στην Κυλλήνη για τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοία, συμπληρώνοντας ότι ήδη οι νέες τεχνολογίες είναι σε καλό στάδιο ωριμότητας σε διεθνές επίπεδο και μπορούν να εφαρμοστούν και στο ελληνικό αρχιπέλαγος. Για το θέμα των αδειοδοτήσεων των υδατοδρομίων είπε ότι αιτήματα που εκκρεμούσαν από το Υπ. Ναυτιλίας και από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού διεκπεραιώθηκαν, προκειμένου να προχωρήσουν οι προγραμματικές συμβάσεις, ενώ δήλωσε ότι ήδη έχει σταλθεί προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το θεσμικό και νομικό πλαίσιο της υπόθεσης για τις απαραίτητες προσαρμογές προκειμένου η διαδικασία να γίνει πιο εύκολη.
Παρουσίες
Να σημειώσουμε ότι το διεθνές συνέδριο συνδιοργανώνεται από το Ενεργειακό & Περιβαλλοντικό Γραφείο Αιγαίου, το Δίκτυο Αειφόρων Νήσων ΔΑΦΝΗ, και το δημοσιογραφικό portal Energypress, υπό την αιγίδα του Δήμου Μήλου, του Λιμενικού Ταμείου Μήλου και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ). Και το παρών δίνουν ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικών Υποθέσεων κ. Νεκτάριος Σαντορινιός (εκ μέρους της Κυβέρνησης), ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, κ. Χρήστος Λαμπρίδης, ο Βουλευτής Κυκλάδων κ. Νικόλαος Συρμαλένιος, ο Δήμαρχος Μήλου κ. Γεράσιμος Δαμουλάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών, Ακτοπλοΐας και Επικοινωνιών κ. Ιωάννης Μαργαρίτης, ο Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων κ Γιώργος Λεονταρίτης και ο Έπαρχος Μήλου κ. Νικόλαος Βενάκης, ενώ εισηγητές είναι σπουδαίοι επιστήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Στόχος του Συνεδρίου είναι να αναδείξει το ζωτικό ρόλο των λιμένων και της ναυτιλίας στη χάραξη μιας αναπτυξιακής στρατηγικής στον Ευρωπαϊκό και Μεσογειακό χώρο, η οποία θα αξιοποιεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιφερειών και θα βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα των οικονομικών συντελεστών στο πλαίσιο της Βιώσιμης Ανάπτυξης. Ειδικότερα παρουσιάστηκαν οι εξελίξεις και η πρόοδος που έχει συντελεστεί στους παρακάτω τομείς: υποδομές στα λιμάνια για νέα καύσιμα (φυσικό αέριο, LNG), υποδομές για ηλεκτροκίνηση πλοίων (cold ironing), συστήματα διαχείρισης της ενέργειας στα λιμάνια, retrofitting πλοίων για υποδοχή νέων καυσίμων, πράσινα λιμάνια και μαρίνες (μείωση του οικολογικού αποτυπώματος), πιλοτικές εφαρμογές σε νησιωτικά λιμάνια, κατάρτιση και ενίσχυση ικανότητας στο τοπικό επίπεδο.
Με πληροφορίες από το MilosLife.gr