Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠεριβάλλονΠάρος (Φίλοι Πάρου - Αντιπάρου): Τι είδους αεροδρόμιο θέλουμε;

Πάρος (Φίλοι Πάρου – Αντιπάρου): Τι είδους αεροδρόμιο θέλουμε;

|

Οι Φίλοι της Πάρου & Αντιπάρου (ΦτΠΑ) με ανοιχτή τους επιστολή μέσα από την σελίδα τους μιλάνε για την επόμενη ημέρα του αεροδρομίου στη Πάρο (προοπτική αναπτυξης σε διεθνές) και τα νέα δεδομένα που θα δημιουργηθούν στο νησί (όπως και στην Αντίπαρο) 

“…. Ας αποφασίσουμε λοιπόν, έστω και «στο παραπέντε» πώς θέλουμε να εξελιχθούν τα νησιά μας μέσα στα επόμενα χρόνια. Σε ποια Πάρο και Αντίπαρο θέλουμε να ζήσουμε, σε τι κατάσταση θέλουμε να τις παραδώσουμε στη νέα γενιά; Κοσμήματα των Κυκλάδων, με πλούσια ιστορία και παράδοση, αναβαθμισμένα σε ελκυστικό προορισμό ποιοτικών υπηρεσιών και φιλοξενίας ή κορεσμένα νησιά, «καμένα» από την αλόγιστη ανάπτυξη, χρήσιμα ως πέρασμα για παρακάτω; Κάποια άλλα «πράσινα» νησιά (Αστυπάλαια, Τήλος, Χάλκη) μας δείχνουν τον δρόμο. Ας μην μείνουμε εμείς κολλημένοι στα μοντέλα μαζικού τουρισμού του 1980!…. “

Ποιοι το αναφέρουν και γιατί; Αναφερόμαστε στους “Φίλους της Πάρου & Αντιπάρου¨”, οι οποίοι μέσα από την σελίδα τους στο διαδίκτυο (friendsofparos.com) τάσσονται υπέρ της ανάπτυξης του τρέχοντος αεροδρομίου της Πάρου και της Αντιπάρου. Αλλά. Υπάρχει ένα μεγάλο αλλά και εκεί επικεντρώνονται. “Πιστεύουν ότι η μετατροπή του σε διεθνές αεροδρόμιο, χάρη στην επιμήκυνση του διαδρόμου του θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα, εάν αυτό είχε ως αποτέλεσμα σημαντική αύξηση του αριθμού επισκεπτών όσον αφορά την κινητικότητα, την επεξεργασία των απορριμμάτων, την επεξεργασία των λυμάτων, την παροχή πόσιμου νερού, την υγειονομική περίθαλψη κ.λπ. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους πολλοί κάτοικοι θεωρούν, όποια και αν είναι η θέση τους για την κατασκευή ενός διεθνούς αεροδρομίου, ότι το νησί μπορεί να μην είναι έτοιμο για τέτοια υπερφόρτωση χωρίς να εκτελέσει προπαρασκευαστικές εργασίες υποδομής”.

Αναλυτικά, η ανάρτηση των “Φίλοι της Πάρου & Αντιπάρου” (ΦτΠΑ) στη σελίδα τους friendsofparos.com αναφέρει: 

“Το Υπουργείο Μεταφορών προχωράει σε διαγωνισμό για την επέκταση του νέου αεροδρομίου Πάρου και τη μετατροπή του σε διεθνές hub. Tι είδους ‘ανάπτυξη’ περιμένουμε να φέρει αυτό το έργο στα νησιά μας, Πάρο και Αντίπαρο, με εμφανείς πια τις οδυνηρές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής;

Το παλαιό μικρό αεροδρόμιο της Πάρου, που ήταν πλέον ακατάλληλο, έκλεισε και αντικαταστάθηκε το 2016 από το υπάρχον, σε νέα θέση, με αεροδιάδρομο 1400μ. Επιτρέπει σε ελικοφόρα αεροσκάφη να συνδέουν το νησί με την ηπειρωτική χώρα, με ασφάλεια και με αρκετές πτήσεις την ημέρα, ικανοποιώντας τις ανάγκες του τοπικού πληθυσμού και των επισκεπτών.

Ωστόσο, το Υπουργείο αποφάσισε να μετατρέψει το αεροδρόμιο αυτό σε διεθνές, που θα δέχεται πτήσεις από χώρες εντός και εκτός Σένγκεν, με αεροδιάδρομο τουλάχιστον 1800μ., ώστε να επιτρέπει την προσγείωση μεγαλύτερων και πιο ρυπογόνων jets, χωρίς περιορισμούς στον αριθμό και στα ωράρια των πτήσεων και με στόχο τον πολλαπλασιασμό των σημερινών αφίξεων.

Είναι γεγονός ότι το αεροδρόμιο του 2016 στερείται κτιριακών εγκαταστάσεων. Αλλά οι υπεύθυνοι θα πρέπει να εξηγήσουν ποιανών τις ανάγκες θα καλύπτει ο προβλεπόμενος φαραωνικός δεκαεξαπλασιασμός του μεγέθους των κτιρίων, από 750 τ.μ. σε 12.000 τ.μ.

Το σχέδιο προβλέπει το αεροδρόμιο να γίνει και κόμβος/hub! Ώστε σε συνδυασμό με το σχεδιαζόμενο δεύτερο λιμάνι στο Πίσω Λιβάδι, να εξυπηρετεί τη θαλάσσια σύνδεση με πολλά νησιά των Κυκλάδων. Έτσι θα γίνει η Πάρος – πέρασμα, και τουρίστες θα προσγειώνονται μεν, όχι όμως για να μείνουν, αλλά για να φύγουν, προς άλλα, λιγότερο επιβαρυμένα και άρα πιο ελκυστικά Κυκλαδονήσια! Είναι φανερό ότι το έργο περαιτέρω επέκτασης του αεροδρομίου, δεν απειλεί μόνο την ποιότητα ζωής σε όλη τη Δυτική και Νότια Πάρο, αλλά υποβαθμίζει σοβαρά το συνολικό περιβάλλον της Πάρου και Αντιπάρου, που θα αντιμετωπίσει πολύ οξύτερα προβλήματα από τα σημερινά.

Πώς θα ανταποκριθούν τα ήδη κορεσμένα νησιά μας σε αυτές τις προκλήσεις; Με αεροπλάνα μέρα-νύχτα πάνω από τις μοναδικές παραλίες τους, με αύξηση των ρύπων, με ανεπάρκεια αποκομιδής απορριμμάτων, έλλειψη νερού, συχνές διακοπές ρεύματος, προβληματικό internet; Όλοι γνωρίζουμε ότι ήδη υπάρχουν σημαντικά προβλήματα που επείγει να επιλυθούν όπως η ραγδαία αύξηση της δόμησης, οι πολεοδομικές αυθαιρεσίες, η έλλειψης βασικών υποδομών, οδικού δικτύου, επαρκών υπηρεσιών υγείας. Η ειρωνεία είναι ότι το έργο του αεροδρομίου θα χρηματοδοτηθεί από Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Βιώσιμης Ανάπτυξης που στοχεύει σε οικονομία χαμηλών ρύπων, προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, διαφύλαξη και προστασία του περιβάλλοντος και ενίσχυση των περιβαλλοντικά βιώσιμων μεταφορών! Πιθανώς οι αρχές αγνόησαν τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη Συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή σχετικά με τη δέσμευση των εκπομπών CO2 σε επίπεδο του 2020!

Σε πρόσφατη ομιλία του στον ΣΕΤΕ ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε τη δέσμευσή του για βιώσιμο τουρισμόπου συνδυάζει την οικονομική ανάπτυξη με την περιβαλλοντική αειφορία και προσαρμόζεται στις ελληνικές και ευρωπαϊκές δεσμεύσεις για το κλίμα. Τόνισε την ανάγκη να προωθηθεί η ποιότητα έναντι των ποσοτικών κριτηρίων («να απαλλαγούμε από την τυραννία των αριθμών των αφίξεων»). Ακολούθησε ενδιαφέρουσα αρθρογραφία, (βλ επιφυλλίδα Αλέξη Παπαχελά στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ).

Το νέο σχέδιο περαιτέρω επέκτασης του αεροδρομίου Πάρου έρχεται όχι να λύσει αλλά να επιδεινώσει τα προβλήματα και είναι σε πλήρη αντίθεση προς την Κυβερνητική και Ευρωπαϊκή πολιτική, ενώ διαβούλευση με τους κατοίκους και αναλυτική ενημέρωση για τη χρησιμότητα του έργου δεν έγινε.

Ας αποφασίσουμε λοιπόν, έστω και «στο παραπέντε» πώς θέλουμε να εξελιχθούν τα νησιά μας μέσα στα επόμενα χρόνια. Σε ποια Πάρο και Αντίπαρο θέλουμε να ζήσουμε, σε τι κατάσταση θέλουμε να τις παραδώσουμε στη νέα γενιά; Κοσμήματα των Κυκλάδων, με πλούσια ιστορία και παράδοση, αναβαθμισμένα σε ελκυστικό προορισμό ποιοτικών υπηρεσιών και φιλοξενίας ή κορεσμένα νησιά, «καμένα» από την αλόγιστη ανάπτυξη, χρήσιμα ως πέρασμα για παρακάτω; Κάποια άλλα «πράσινα» νησιά (Αστυπάλαια, Τήλος, Χάλκη) μας δείχνουν τον δρόμο. Ας μην μείνουμε εμείς κολλημένοι στα μοντέλα μαζικού τουρισμού του 1980!

Κάποιοι από εμάς που ζούμε είτε μόνιμα είτε για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε Πάρο/Αντίπαρο, πήραμε την πρωτοβουλία, δημιουργήσαμε μια κίνηση κατά της επέκτασης του αεροδρομίου Πάρου και τον Ιούνιο του 2021 προσφύγαμε στο ΣτΕ.

Ελπίζουμε να σας έχουμε μαζί μας! Σας καλούμε να προωθήσετε αυτό το μήνυμα, να το προσυπογράψετε συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα ή/και να μας ακολουθήσετε στη σελίδα @greenparosairport στο facebook. Εννοείται ότι δεν θα εμφανιστεί πουθενά το όνομά σας, χωρίς την άδειά σας.
Στην προσπάθεια για μια βιώσιμη και πράσινη Πάρο είμαστε πολλοί και ενωμένοι!


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

Silver Alert: Χάθηκε η λεπτομύτα

Η λεπτομύτα δεν θα ξαναπετάξει: Και επισήμως εξαφανισμένο το αποδημητικό πουλί

ΣΥΡΙΖΑ – Κυκλάδες: Παραιτήσεις μελών από Τήνο και Σύρο

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και ποια η σχέση του με τα μέλη… Νέες παραιτήσεις

Κίνα: Ρομπότ με AI «έπεισε» άλλα ρομπότ να… στασιάσουν (!!!)

Ρομπότ με Τεχνητή Νοημοσύνη στην Κίνα «έπεισε» άλλα ρομπότ να... στασιάσουν και να το ακολουθήσουν (video)

Νάξος: Γιατί ο Δημήτρης Λιανός μιλάει για “ιδιαίτερη τιμή”;

Η ανάρτηση που έγινε από τον Δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με αφορμή την εκδήλωση χθες Πέμπτη (21/11) στη Νάξο

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου