Πέμπτη, 5 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΠεριβάλλονΝάξος – Αφαλάτωση: «Ψυχολογία» και κόστος πρόκριναν Αμμίτη

Νάξος – Αφαλάτωση: «Ψυχολογία» και κόστος πρόκριναν Αμμίτη

|

Παρά τις αντιδράσεις, το Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων κατά πλειοψηφία, ψήφισε την χωροθέτηση της Μονάδας Αφαλάτωσης στη θέση «Αμμίτης» των Εγγαρών- ποιοι ήταν οι λόγοι – Γιατί είχαμε το «παρών» από την αντιπολίτευση

Περί Μονάδας Αφαλάτωσης ο λόγος. Όχι, βέβαια γι αυτή που ενοικιάστηκε φέτος – με μεγάλη καθυστέρηση – και εγκαταστάθηκε στη θέση «Καρνάγιο» της παραλίας Νάξου, αλλά για την άλλη, την μόνιμη. Αυτή για την οποία η αντιπολίτευση και δη τα μέλη της Δημοτικής Παράταξης «Πολίτες για τα Νησιά μας» ζητούν από το 2016, αλλά, η Δημοτική Αρχή, αρνήθηκε καν να το συζητήσει…

Και τρία χρόνια μετά, σε ένα απόγευμα, όχι μόνο το συζητάει αλλά και το φέρνει προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο και έχοντας ενημερώσει τους δημοτικούς συμβούλους περίπου τρεις ώρες νωρίτερα, στέλνοντάς τους την σχετική μελέτη και εισήγηση. Εδώ, βέβαια να σημειώσουμε ότι όλοι γνώριζαν εδώ και μερικές εβδομάδες, ότι η Δημοτική Αρχή πηγαίνει προς τη λύση «Μονάδες Αφαλάτωσης», ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Μανώλης Πολυκρέτης έχει μιλήσει αρκετές φορές για την επικείμενη εγκατάστασή της και μάλιστα μιλάμε για μονάδα παραγωγής σε καθημερινή βάση περίπου 5.000 m3 νερού, όμως, άλλο η κουβέντα στα ΜΜΕ και άλλο σε επίπεδο Δημοτικού Συμβουλίου… Και δεν είναι λίγοι αυτοί που επιμένουν ότι η απόφαση είχε ληφθεί από το περασμένο καλοκαίρι στα κλειστά γραφεία και απλά περίμεναν την ημέρα για τις ανακοινώσεις…  Έτσι λοιπόν, την περασμένη Τρίτη είχαμε την συζήτηση. Με αρκετές αντιδράσεις. Και απουσίες, αλλά και αποχωρήσεις (ο κος Κορρές έφυγε διαμαρτυρόμενος για την διαδικασία). Και στην αίθουσα, βρέθηκαν λίγοι σχετικά κάτοικοι – κυρίως από την Γαλήνη – όπως άλλωστε και οι πρόεδροι των τοπικών διαμερισμάτων, Γαλήνης και Εγγαρές.

Ερωτήσεις

Στα χέρια των δημοτικών συμβούλων η «μελέτη Λιαλιάρη» (Γιάννης Λιαλιάρης, γεωλόγος – μελετητής περιβάλλοντος) που επιλέγει και προκρίνει τη θέση «Αμμίτης»… Ο ίδιος δεν βρίσκεται στην αίθουσα, κάτι που προκαλεί αντιδράσεις από την αντιπολίτευση και δη τους «Πολίτες για τα Νησιά μας», οι οποίοι μπορεί να είναι υπέρ της εγκατάστασης μονάδων αφαλάτωσης και το έχουν φωνάξει αρκετές φορές, όμως το βράδυ της Τρίτης αντιδρούν γιατί πολύ απλά θέλουν απαντήσεις. Και αυτές οι απαντήσεις να είναι από αρμόδια στόματα, δηλαδή του μελετητή και όχι από υπάλληλο του Δήμου, έστω κι εάν αυτός είναι ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας, κος Ζουγανέλης. Και οι ερωτήσεις τους έχουν να κάνουν με την επιλογή της τοποθεσίας (Αμμίτης αντί ΚΤΕ0) και κυρίως για τα υπολείμματα του καθαρισμού που θα γίνεται στο νερό το οποίο θα λαμβάνουν οι μονάδες αφαλάτωσης και θα το μετατρέπουν σε πόσιμο.

Που θα πηγαίνει λοιπόν το αλμόλοιπο; Τι περιεκτικότητα άλατος θα έχει και βέβαια στο σημείο που έχει επιλεγεί, θα επηρεάσει ή όχι την εικόνα της θαλάσσιας περιοχής; Το αίτημα για αναβολή μερικών ημερών ώστε να έρθει ο μελετητής έπεσε στο κενό (σ.σ. δεν είναι το πρώτο άλλωστε) και έτσι αναγκάστηκαν να δηλώσουν «παρών» από τη στιγμή που οι απαντήσεις που δόθηκαν δεν τους κάλυψαν… Το ίδιο ισχύει και για τα τρία μέλη της Νησιωτικής Πολιτείας που επίσης δήλωσαν παρών αν και ο κος Σέργης στο τέλος ήταν υπέρ της χωροθέτησης της μονάδας…

Μόνο υποδομή 

Κατά πλειοψηφία λοιπόν είχαμε την απόφαση για χωροθέτηση της μονάδας αφαλάτωσης στην βόρεια περιοχή του Αμμίτη. Αν και η αλήθεια είναι ότι κανείς ουσιαστικά δεν έχει καταλάβει ακόμη που θα εγκατασταθεί η μονάδα από τη στιγμή που κυκλοφόρησε και ένα απίστευτο σενάριο, ότι ουσιαστικά μιλάμε για εγκατάσταση των υποδομών, ενώ οι μονάδες (Containers) θα έρχονται όταν υπάρχει ανάγκη (!!!)  Τώρα, πως θα γίνει αυτό; Είπαμε.. Δημοτική Αρχή είναι ότι θέλει λέει… Επί της ουσίας μιλάμε για μία μονάδα που θα προσφέρει περίπου 5.000 m3 την ημέρα, άρα θα παίρνει από τη θάλασσα περίπου 12.000 m3 και θα επιστρέφει 7.000 m3 στη θάλασσα, χωρίς όμως να ξέρουμε (από τη στιγμή που δεν υπάρχει ο αρμόδιος να δώσει απάντηση) την περιεκτικότητα του νερού σε αλάτι όταν έρχεται στη θάλασσα. Ο κος Πολυκρέτης δήλωσε ότι θα μεταφέρει τον αγωγό σε χώρο που θα είναι αρκετά μακριά από κατοικημένες περιοχές (στη παραλία του …πνιγμένου) και αρκετά βαθιά (περίπου 1000 μέτρα) ώστε τα θαλάσσια ρεύματα να μεταφέρουν άμεσα τα νερά μακριά από τους λουόμενους…

Η επιλογή

Στην βασική ερώτηση βέβαια, γιατί στον Αμμίτη και όχι στο ΚΤΕΟ όπως είχε οριστεί αρχικά ή ήταν η δεύτερη πρόταση, η απάντηση είναι διττή: ψυχολογία και κόστος…   

Γιατί έγινε η επιλογή του Αμμίτη ως έδρα της Μονάδας Αφαλάτωσης; Μα πολύ απλά γιατί είναι δίπλα στην λιμνοδεξαμενή και υπάρχει και το διυλιστήριο, οπότε έχουμε ένα μέρος είναι έτοιμο όσον αφορά τις υποδομές. Επίσης, μειώνεται σημαντικά η απόσταση για την μεταφορά του νερού από τη θάλασσα και το κυριότερο όλων; Η έκταση έως τη παραλία είναι κοινοτική, άρα δημόσια, οπότε δεν χρειάζεται να ανέβει το κόστος για την κατασκευή των αγωγών. Δεν μετράνε αυτά; Εάν μάλιστα, το νερό πέφτει στην λιμνοδεξαμενή ώστε όλο το χρόνο αυτή να είναι γεμάτη, τότε ακόμη καλύτερα.

Άρα, ο Αμμίτης επιλέγει για το μειωμένο κόστος όσον αφορά την κατασκευή της μονάδες.

Και η θέση στο ΚΤΕΟ; «Κόπηκε» λόγω ψυχολογίας. Όχι, δεν γελάμε. Θεωρητικά η θέση ΚΤΕΟ είναι προτιμότερη λόγω απόστασης από την πόλη. Όμως, έχει μειονεκτήματα. Όπως το γεγονός ότι έως την θάλασσα μεσολαβούν ιδιωτικά κτήματα, άρα έχουμε πρόβλημα. Επίσης, είναι το θέμα της απόστασης από τα βουνό έως τη θάλασσα, που σημαίνει επιπλέον κόστος για τη μεταφορά του νερού. Και το κυριότερο; Πλησίον του χώρου αυτού λειτουργούσε έως πρόσφατα ο ΧΑΔΑ… Πως θα αισθάνονταν οι κάτοικοι της Νάξου, γνωρίζοντας ότι από έναν χώρο όπου έως …χθες έπεφταν απορρίμματα, σήμερα παίρνουμε νερό για αφαλάτωση;  Βέβαια, στη διάρκεια της συζήτησης αποδείχτηκε ότι μόνο ψυχολογικό δεν είναι το πρόβλημα, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα…

Επί της ουσίας; Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία η χωροθέτηση για την εγκατάσταση της μονάδας αφαλάτωσης, Οι όποιες αντιρρήσεις των κατοίκων πέρασαν σε δεύτερη μοίρα, κάτι που αναγκάζει τους κατοίκους Εγγαρών και Γαλήνης να αισθάνονται μειονεκτικά από τη στιγμή που στην ευρύτερη περιοχή, υπάρχει τόσο ο ΧΥΤΑ όσο και η Μονάδα Αφαλάτωσης. Και συν τοις άλλοις, ψυχολογικά οι λουόμενοι στον Αμμίτη – μία από τις ωραιότερες παραλίες της βόρειας Νάξου – θα μειωθούν σημαντικά… Συν το γεγονός ότι υπάρχουν εξοχικές κατοικίες εκεί (σ.σ. κοντά στη Μονάδα) που σίγουρα δεν θα αισθάνονται και πολύ όμορφα όταν αρχίσει (σ.σ. περίπου το 2021) να λειτουργεί η μονάδα…

Το ζητούμενο πλέον είναι το επόμενο βήμα. Να βρεθεί πρόγραμμα και να ενταχθεί το έργο. Πόσο εύκολο είναι; Εάν όλα πάνε καλά, ναι. Σίγουρα πάντως πριν από το 2021 δύσκολα θα το δούμε στην πράξη.. Οπότε αναμονή…


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

NaxosPress: Συμμετέχει στην στην 24ωρη (05/06) απεργία της ΠΟΕΣΥ, ποιοι οι λόγοι

Το NaxosPress συμμετέχει στην απεργία της ΠΟΕΣΥ – 24ωρη σιγή για τη διεκδίκηση συλλογικών συμβάσεων και αξιοπρεπών μισθών

Κυκλάδες – Λειψυδρία: Ανησυχητικά σημάδια, στο κόκκινο Νάξος, Μύκονος, Σχοινούσα και Μήλος

Αφαλατώσεις, περιορισμοί και έκτακτα μέτρα ενόψει τουριστικής σεζόν – Οριακή η κατάσταση σε πολυσύχναστους προορισμούς των Κυκλάδων

Πώς τα καζίνο προσελκύουν τουρίστες στην Ελλάδα και επηρεάζουν την τοπική οικονομική ανάπτυξη

Τα καζίνο στην Ελλάδα έχουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν ως αναπτυξιακοί μοχλοί τόσο για τον τουρισμό όσο και για την ευρύτερη οικονομία

Ξεκίνησε τα δρομολόγιά του για το 2025 το HELLENIC HIGHSPEED στη γραμμή Πειραιάς–Πάρος–Νάξος–Κουφονήσια–Αμοργός

Το ταχύπλοο της Hellenic Seaways ξεκινά σήμερα Πέμπτη 5 Ιουνίου τη θερινή του πορεία, προσφέροντας καθημερινές και άνετες μετακινήσεις στις Κυκλάδες

Με ευλογία Θεού και… ψαλμωδίες ο 3ος τελικός στο ΟΑΚΑ

Γιαννακόπουλος και Αγγελόπουλοι οδηγούνται σε πνευματική μετάνοια πριν τους τελικούς – Χειροκροτήματα αντί για ύβρεις στο γήπεδο με ψαλμωδίες και… παιδικά τραγούδια.

Οι Χριστιανικές Εκκλησίες στην πρωτοπορία για το περιβάλλον: Από τον Πατριάρχη Δημήτριο έως τον Πάπα Φραγκίσκο

Με αφορμή τα 10 χρόνια της «Laudato Si», αναδεικνύεται η διαχρονική συμβολή Ορθοδοξίας και Καθολικισμού στην περιβαλλοντική αφύπνιση του κόσμου

Reddit – Νάξος: Στη δεύτερη θέση των πιο υποτιμημένων νησιών στον κόσμο

Το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων εντυπωσιάζει τη διεθνή κοινότητα του Reddit με την αυθεντικότητα, την ηρεμία και την φυσική του ομορφιά

Αεροπορική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σύρου: Μια νέα εποχή για τον τουρισμό και τη συνδεσιμότητα

Η απευθείας γραμμή με πτήσεις της Aegean Airlines από Θεσσαλονίκη προς Σύρο φέρνει πιο κοντά το βορρά στο Αιγαίο και αναβαθμίζει τη θέση της Σύρου στον τουριστικό χάρτη

Attica Group: Ενισχύει τις θαλάσσιες συνδέσεις με ταχύπλοα και εκπτώσεις έως 30% για τις Κυκλάδες

Με νέα δρομολόγια από Πειραιά και Ηράκλειο, ο Όμιλος Attica (Hellenic Seaways, Blue Star Ferries κ.ά.) προσφέρει εκπτώσεις σε οικογένειες και παρέες, διευρύνοντας την τουριστική και συγκοινωνιακή κάλυψη στα νησιά του Αιγαίου.

Ν. Λεβογιάννης: «Όχι» στη μεταφορά των Κούρων, έκκληση για σεβασμό στην πολιτιστική ταυτότητα της ενδοχώρας

Ο Νίκος Λεβογιάννης καταγγέλλει ως απαράδεκτη την απόφαση του ΚΑΣ για τη μεταφορά των Κούρων στο Κάστρο της Χώρας, κάνοντας λόγο για σκοταδιστική πολιτική που απειλεί την πολιτιστική κληρονομιά των χωριών της Νάξου.

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Νάξος: Πυρκαγιά σε ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο καθοδόν προς τη Χώρα

Με ψυχραιμία και συνεργασία πολιτών και Πυροσβεστικής αποφεύχθηκε σοβαρό περιστατικό στο δρόμο Γλυνάδου – Χώρας

«Αχ πανάθεμά σε Αθήνα»: Ο Βαγγέλης Κονιτόπουλος τραγουδά για τα νησιά και τη νοσταλγία (video)

Μια νέα νησιώτικη μελωδία-ύμνος από τον μετρ του Αιγαίου, με τη συμμετοχή της οικογένειας Κονιτοπούλου (video)

Mission (Not) Possible: Νορβηγοί, με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο από Νάξο “πιάστηκαν” στα σύνορα

ζευγάρι τουριστών αποφάσισε να... κάνει εξαγωγή ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου, αλλά το ταξίδι τους σταμάτησε λίγο πριν τη "μεγάλη έξοδο".

Κυκλάδες – “Μαριέττα Γιαννάκου”: Ξεκινά η ανακαίνιση 17 σχολείων μέσω του προγράμματος (πίνακας)

Υπογράφηκε η σύμβαση για την υλοποίηση σημαντικών παρεμβάσεων σε 426 σχολικές μονάδες πανελλαδικά – Εργασίες και σε σχολεία Πάρου, Νάξου, Μυκόνου, Σύρου, Τήνου, Θήρας και Ίου

«Wellness Talk» με την Ελένη Πετρουλάκη στη Νάξο

Το Σάββατο 31 Μαΐου στις 19:00, στον πολυχώρο του ξενοδοχείου Green Village Naxos, η κορυφαία Ελληνίδα wellness coach Ελένη Πετρουλάκη παρουσιάζει τους στόχους του Central Studio Pilates & Fitlab