Προκηρχύθηκε και πάλι η ΜΕΑ Κέρκυρας και έρχονται οι διαγωνισμοί για Μήλο, Κάρπαθο και Ρόδο όσον αφορά το Νότιο Αιγαίο
Με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να πιέζει για ουσιαστικά αποτελέσματα στους τομείς της διαχείρισης απορριμμάτων και της διαχείρισης του νερού στην Ελλάδα, στην κυβέρνηση τρέχουν ώστε να προχωρήσουν τους διαγωνισμούς.
Ειδικά στον τομέα των απορριμμάτων βρίσκεται σε εξέλιξη ένας πραγματικός αγώνας ταχύτητας, με την εξαίρεση των δύο περιοχών που αντιμετωπίζουν και τα σοβαρότερα ζητήματα, της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Στην περιφέρεια προκηρύσσονται διαγωνισμοί συνεχώς ενώ σχεδιάζονται νέοι, μερικοί από τους οποίους προχωρούν με Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Πριν από λίγες ημέρες επαναπροκηρύχθηκε ο μεγάλος διαγωνισμός, ύψους 55 εκατ. ευρώ για τη μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων (ΜΕΑ) της Κέρκυρας, ο διαγωνισμός για τη μονάδα επεξεργασίας αποβλήτων του Αγρινίου, προϋπολογισμού 56 εκατ. ευρώ, καθώς και για τη μονάδα της Καβάλας, προϋπολογισμού γύρω στα 50 εκατ. ευρώ.
Ο γενικός γραμματέας διαχείρισης αποβλήτων, Μαν. Γραφάκος, έχει υποστηρίξει πως σύντομα θα προχωρήσουν και άλλοι επτά διαγωνισμοί. Πρόκειται για τις μονάδες επεξεργασίας σε Δράμα, Κάρπαθο, Μήλο, Ρόδο, Πάτρα και δύο στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Σε εξέλιξη είναι και οι διαγωνισμοί σε Ναύπακτο, Χερσόνησο Ηρακλείου, Τρίκαλα, Άρτα, Σητεία, Χίο και Κεφαλλονιά.
Στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) θεωρούν πως θα περιοριστούν τα φαινόμενα «φωτογραφικών» όρων που οδήγησαν σε καθυστερήσεις διαγωνισμών, όπως συνέβη στην Κέρκυρα. Όπως λένε, εδώ και τρεις μήνες είναι διαθέσιμο ένα πρότυπο τεύχος δημοπράτησης για μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων που δημιουργήθηκε από το ΥΠΕΝ και την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ).
Τον χαμένο χρόνο προσπαθούν να κερδίσουν και στην περιφέρεια Θεσσαλονίκης που εκτιμούν πως σύντομα θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη μονάδα επεξεργασίας του Δυτικού Τομέα με ΣΔΙΤ και προϋπολογισμό άνω των 100 εκατ. ευρώ. Προχωρά και το τεύχος δημοπράτησης για τον αντίστοιχο διαγωνισμό της Ρόδου, που θα γίνει επίσης με ΣΔΙΤ, ενώ την ίδια μέθοδο θα ακολουθήσει και η Κως αλλά και η Σαντορίνη.