Δευτέρα, 11 Δεκεμβρίου, 2023
ΑρχικήΠεριβάλλονΚυκλάδες - Σαντορίνη: Πρόστιμα από το ΣτΕ για το ναυάγιο του Sea...

Κυκλάδες – Σαντορίνη: Πρόστιμα από το ΣτΕ για το ναυάγιο του Sea Diamond

|

Πρόστιμο στο Υπουργείο Ναυτιλίας και ΛΤ Θήρας για το ναυάγιο του Sea Diamond – Ποιος το έβαλε και γιατί; 

“Γιατί άραγε; Τίνος συμφέροντα τελικά εξυπηρετούνται; Γιατί αγνοούνται ακόμη και οι αποφάσεις του Ανώτατου Διοικητικού Δικαστηρίου; Γιατί στην περίπτωση του ναυαγίου του Sea Diamond δεν εφαρμόζονται οι νόμοι και τα άρθρα του Ελληνικού Συντάγματος;”,  Αυτά αναρωτιέται η Συντονιστική επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Κ/Ζ Sea Diamond και  συνεχίζει: ” Παρά τις αλλεπάλληλες διαμαρτυρίες και εκκλήσεις του Θηραϊκού λαού εδώ και 15 ολόκληρα χρόνια, η πολιτεία αδρανεί, κωλυσιεργεί και δεν αποφασίζει  να υποχρεώσει τον πλοιοκτήτη και την ασφαλιστική του εταιρεία να πληρώσουν για την ανέλκυση του ναυαγίου του Sea Diamond από την Καλντέρα της Σαντορίνης, παρότι η νομοθεσία «Περί Ανέλκυσης Ναυαγίων» είναι ξεκάθαρη και τα άρθρα του Συντάγματος για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος είναι πολύ συγκεκριμένα”.

Αφορμή για τη νέα ανακοίνωση η απόφαση του Τριμελούς Συμβουλίου του Συμβουλίου της Επικρατείας για επιβολή προστίμου ύψους 5000€ στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στο Λιμενικό Ταμείο Θήρας, λόγω μη συμμορφώσεώς τους με την απόφαση 1820/2019 του ΣτΕ.  

Αναλυτικά η ανακοίνωση 

«Πρόστιμο 5000€ επέβαλε το Τριμελές Συμβούλιο του Συμβουλίου της Επικρατείας στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στο Λιμενικό Ταμείο Θήρας, λόγω μη συμμορφώσεώς τους με την απόφαση 1820/2019 του ΣτΕ.

Συγκεκριμένα, με την απόφαση 1820/2019 του Συμβουλίου της Επικρατείας, κρίθηκε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μαζί με το Λιμενικό Ταμείο Θήρας, έχουν την άμεση και αυτοτελή υποχρέωση να κινήσουν τις διαδικασίες ανέλκυσης του κρουαζιεροπλοίου (K/Z) SEA DIAMOND, καθώς «το βυθισμένο ναυάγιο αποτελεί αυτοτελώς πηγή ρύπανσης για το θαλάσσιο περιβάλλον λόγω της έκλυσης τοξικών και επικίνδυνων ουσιών και απειλείται μεγαλύτερη οικολογική υποβάθμιση του θαλάσσιου περιβάλλοντος στο μέλλον λόγω της προϊούσας διάβρωσής του». Ωστόσο εδώ και τρία χρόνια το Υπουργείο Ναυτιλίας δείχνει να αγνοεί και να μην εφαρμόζει την ανωτέρω απόφαση της δικαιοσύνης και έπειτα από προσφυγή των κατοίκων Θήρας στην Επιτροπή Συμμόρφωσης του ΣτΕ επεβλήθη, με το Πρακτικό 21/2022, το πρόστιμο των 5000€ καθώς δεν αιτιολογήθηκε επαρκώς η στάση της Διοίκησης.

Σύμφωνα με το σκεπτικό του Δικαστηρίου «η κεντρική Διοίκηση, αν και κατέληξε στην τεχνική λύση της ανελκύσεως ως βέλτιστης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του ναυαγίου, δεν προκύπτει ότι έχει ενεργοποιήσει τις προβλεπόμενες από το ν. 2881/2001 διαδικασίες, απευθύνοντας, και, μάλιστα, αζημίως για το Δημόσιο, έγγραφη πρόσκληση στον κύριο του ναυαγίου για την άμεση ανέλκυση και απομάκρυνση αυτού. Το Συμβούλιο διαπιστώνει πλημμελή συμμόρφωση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προς την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας».

Με άλλα λόγια για τους πολίτες της Σαντορίνης: η κεντρική Διοίκηση αδρανεί, κωλυσιεργεί, δεν έχει την πολιτική βούληση να υποχρεώσει τον πλοιοκτήτη και την ασφαλιστική του εταιρεία να πληρώσουν για την ανέλκυση του ναυαγίου του Sea Diamond από την Καλντέρα της Σαντορίνης, και μάλιστα δεν εφαρμόζει τις αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης!

Γιατί άραγε; Τίνος συμφέροντα τελικά εξυπηρετούνται; Γιατί αγνοούνται ακόμη και οι αποφάσεις του Ανώτατου Διοικητικού Δικαστηρίου; Γιατί στην περίπτωση του ναυαγίου του Sea Diamond δεν εφαρμόζονται οι νόμοι και τα άρθρα του Ελληνικού Συντάγματος;

 Το ναυάγιο του κρουαζιεροπλοίου SEA DIAMOND έχει εγκαταλειφθεί εδώ και 15 χρόνια στο βυθό της Καλντέρας της Σαντορίνης, 500 μόλις μέτρα από το λιμάνι του Αθηνιού. Πρόκειται για άλλη μία περίπτωση διαπλεκόμενων συμφερόντων, για την οποία ενώ η νομοθεσία είναι ξεκάθαρη και συγκεκριμένη (Νόμος 2881/2001 και Άρθρο 24 του Ελληνικού Συντάγματος), η πολιτεία δεν έχει τολμήσει ακόμη να τον εφαρμόσει και να υποχρεώσει την πλοιοκτήτρια και τον ασφαλιστικό της οργανισμό να ανελκύσουν και να απομακρύνουν το ρυπογόνο ναυάγιο από το βυθό του πλέον τουριστικού νησιού της χώρας μας, που κατατάσσεται κάθε χρόνο ανάμεσα στους πρώτους παγκοσμίως προορισμούς.

Παρά την απόφαση 515/2016 του Αρείου Πάγου, με την οποία  αποφασίστηκε τελεσίδικα η ενοχή του Πλοιάρχου του μοιραίου κρουαζιερόπλοιου και του Διευθυντή Επιχειρήσεων της συνδιαχειρίστριας εταιρείας, που φέρουν και την πλήρη ποινική ευθύνη της πρόσκρουσης και της βύθισης του πλοίου, ενώ ταυτόχρονα αποδέχεται ότι υπάρχει σοβαρή και εξακολουθητική θαλάσσια ρύπανση που συνέβη και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης και κατ’ επέκταση υπάρχει ανάγκη ανέλκυσης του ναυαγίου.

Παρά τις δικαστικές πραγματογνωμοσύνες του 2020, που διετάχθησαν με την απόφαση 51/2017 του Αστικού Εφετείου Πειραιά, και αποδεικνύουν ότι το ναυάγιο του Sea Diamond συνεχίζει να ρυπαίνει τη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης και θα συνεχίσει για 420 χρόνια ακόμη εφόσον δεν ανελκυθεί, ενώ ταυτόχρονα οι πραγματογνώμονες απεφάνθησαν ότι η ανέλκυσή του είναι εφικτή με τις σύγχρονες μεθόδους και τεχνικές.

Παρά την απόφαση 1820/2019 του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με την οποία το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έχει άμεση και αυτοτελή υποχρέωση να κινήσει τις διαδικασίες ανέλκυσης του Sea Diamond καθώς «το βυθισμένο ναυάγιο αποτελεί αυτοτελώς πηγή ρύπανσης για το θαλάσσιο περιβάλλον λόγω της έκλυσης τοξικών και επικίνδυνων ουσιών και απειλείται μεγαλύτερη οικολογική υποβάθμιση του θαλάσσιου περιβάλλοντος στο μέλλον λόγω της προϊούσας διάβρωσής του».

Παρά το γεγονός ότι το Sea Diamond παραμένει βυθισμένο δίπλα στην περιοχή Natura 2000 της Παλιάς και Νέας Καμμένης εδώ και δεκαπέντε (15) χρόνια και η παράλειψη ανέλκυσής του συνιστά παραβίαση των αντίστοιχων διεθνών υποχρεώσεων της χώρας.

Παρά το γεγονός ότι εντός του ναυαγίου περιέχονται εκατοντάδες τόνοι υγρών καυσίμων (μαζούτ) και λιπαντικών μηχανής, χιλιάδες κυβικά μέτρα μονωτικών υλικών όπως πετροβάμβακας και υαλοβάμβακας, εκατοντάδες κιλά ανόδια που περιέχουν βαρέα μέταλλα όπως μόλυβδο, κάδμιο και ψευδάργυρο, χιλιάδες μέτρα καλωδιώσεων που περιέχουν χαλκό, εκατοντάδες λίτρα ηλεκτρολύτη στις μπαταρίες του πλοίου που περιέχουν ισχυρά οξέα, μόλυβδο και κάδμιο, πολλά επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία χημικά, όπως χρώματα, αντισκωριακά, σταθεροποιητές βαφών, βρωμιούχες επιβραδυντικές χημικές ενώσεις, αλλά και πολλές ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές στα όργανα, στις εγκαταστάσεις, στα σαλόνια και στις καμπίνες του πλοίου που περιέχουν υδράργυρο και άλλα επικίνδυνα βαρέα μέταλλα, συνιστώντας συνολικά μία τοξική βόμβα που συνεχώς διαβρώνεται απειλώντας με σοβαρότατη οικολογική καταστροφή το θαλάσσιο οικοσύστημα της Σαντορίνης.

Παρά τις αλλεπάλληλες διαμαρτυρίες και εκκλήσεις του Θηραϊκού λαού εδώ και 15 ολόκληρα χρόνια, η πολιτεία αδρανεί, κωλυσιεργεί και δεν αποφασίζει  να υποχρεώσει τον πλοιοκτήτη και την ασφαλιστική του εταιρεία να πληρώσουν για την ανέλκυση του ναυαγίου του Sea Diamond από την Καλντέρα της Σαντορίνης, παρότι η νομοθεσία «Περί Ανέλκυσης Ναυαγίων» είναι ξεκάθαρη και τα άρθρα του Συντάγματος για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος είναι πολύ συγκεκριμένα.

Επειδή όμως έχουμε χρέος απέναντι τα παιδιά μας, και στους εαυτούς μας, να προστατεύσουμε το φυσικό περιβάλλον που θα τους παραδώσουμε για να ζήσουν, όπως μας το παρέδωσαν και οι πρόγονοί μας σε εμάς, οι κάτοικοι της Σαντορίνης διεκδικούμε την άμεση ανέλκυση του ναυαγίου του K/Z Sea Diamond, την εξάλειψη κάθε περιβαλλοντικού κινδύνου για το θαλάσσιο και παράκτιο περιβάλλον της περιοχής του ναυαγίου και την αποκατάσταση κάθε περιβαλλοντικής ζημίας που προκλήθηκε από το ναυάγιο και την παραμονή του στο βυθό!”


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

“Καλάθι Χριστουγέννων”: Ξεκινάει μεθαύριο Τετάρτη, τι περιλαμβάνει

Ξεκινά μεθαύριο Τετάρτη το «Καλάθι Χριστουγέννων» – Ποια προϊόντα περιλαμβάνει

Αμοργός: Το προσεχές Σάββατο (161/12) η τελετή ορκωμοσίας της νέας Δημοτικής Αρχής

Τελετή Ορκωμοσίας της νέας Δημοτικής Αρχής Αμοργού... Πότε και που

Ξενοδοχεία 2023: Κατέγραψαν ίδιες περίπου πληρότητες με το 2022

Αναντίστοιχη η αύξηση των αεροπορικών αφίξεων το 2023 με την πληρότητα στα ξενοδοχεία

Αμοργός – Κέντρο Υγείας: Ο Δήμος στο …κυνήγι των γιατρών

Προκήρυξη θέσης ειδικευμένου ιατρού ΕΣΥ στο ΚΥ Αμοργού – Οικονομικά κίνητρα από το Δήμο Αμοργού

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia: Υπό το βλέμμα Πολυτάρχου, “πέρασε” από τη Νέα Φιλαδέλφεια

Ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia έκανε τα εύκολα δύσκολα αλλά νίκησε την ΦΕΑ (85-75) ανέβηκε στη 2η θέση και περιμένει την άλλη εβδομάδα το ιστορικό Παγκράτι

ΑΟ Θήρας: Κέρδισε το Μαρκόπουλο, στρογγυλοκάθισε στην κορυφή

Νίκησε με άνεση ο ΑΟ Θήρας (3-0 σετ) το Μαρκόπουλο και παραμένει στην πρώτη θέση ο ΑΟ Θήρας - Επόμενος αντίπαλος η ΑΕΚ στην Αθήνα

Ντροπή: Ερχεται “λουκέτο” μακράς διαρκείας στις εξέδρες των γηπέδων;

Το μεσημέρι ανακοινώνεται το πακέτο μέτρο μέτρων για την καταπολέμηση της οπαδικής βίας - Ρυθμίσεις για διεξαγωγή αγώνων κεκλεισμένων των θυρών και εφαρμογή του μέτρου για μία λέσχη οπαδών ανά ΠΑΕ/ ΚΑΕ

Εκλογές – Σύλλογος Σκαδιωτών – Μεσωτών Νάξου: Πρώτος σε ψήφους ο Ζήσιμος, ακούστηκαν τα πρώτα κάλαντα (video)

Με ευχές και κάλαντα ολοκληρώθηκε η εκλογική μάχη για το νέο διοικητικό συμβούλιο του Συλλόγου Σκαδιωτών - Μεσωτών Νάξου (video)

ΙΝΚΑ – Χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Ακριβότερο κατά 20% τη φετινή χρονιά

Διενήργησε έρευνα τιμών, με βάση τα ευρήματα της οποίας προκύπτει ότι το φετινό τραπέζι των Χριστουγέννων θα κοστίσει περίπου 147,15 ευρώ

Ρέντη – Επεισόδια: Ομολόγησε 18χρονος, ποινική δίωξη εις βάρος του

Ποινική δίωξη ασκήθηκε σε βάρος του 18χρονου που ομολόγησε την εμπλοκή του στον σοβαρό τραυματισμό του 31χρονου αστυνομικού, κατά τη διάρκεια των επεισοδίων στην περιοχή του Ρέντη, την περασμένη Πέμπτη.

Μ. Πολυκρέτης προς Δ. Λιανό “με αποκλειστικά δική σας ευθύνη, αυτό το στολίδι, κοντεύει να καταντήσει όπως ένα ερείπιο”

Ανοιχτή επιστολή από τον Δημοτικό Σύμβουλο Μανώλη Πολυκρέτη προς τον Δήμαρχο Δημήτρη Λιανό σχετικά με το Δημαρχείο Νάξου ... Τι σημειώνει στην επιστολή του

Εστίαση – Φιλοξενία: “Οι επαγγελματίες δεν τρώνε κουτόχορτο”

Σκληρή ανακοίνωση από το Σύλλογο Μαζικής Εστίασης Νάξου και Μικρών Κυκλάδων "Φιλοξενία" με επίκεντρο την πρόσφατη παρουσίαση του Γαστρονομικού Φεστιβάλ από το οικείο Δήμο - Γιατί λένε "Η ανοχή εξαντλήθηκε"

Γλινάδο- Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων: Διασκεδάζουμε το “Εναστρον” για καλό σκοπό

Στις 15 Δεκεμβρίου όλοι οι δρόμοι οδηγούν στο "Έναστρον" στο Γλινάδο!! - Ποιος είναι ο λόγος;

Φεστιβάλ Γαστρονομίας: Πορτάρα ή … σχάρα ψησίματος;

Αρθρο - Αποψη από επιχειρηματία στο χώρο της Εστίασης που έχει σχέση με τη Νάξο και ασκεί κριτική στη πρόταση του Δήμου σχετικά με το επικείμενο Φεστιβάλ Γαστρονομίας

Νάξος – ΜΕΑ: Παράταση κατάθεσης προσφορών την 4η Φεβρουαρίου 2024

Παρατάθηκε η ημερομηνία κατάθεσης προσφορών για τη νέα μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων στη Νάξο

Ευαγ. Γατσωτή (Vault): “Ανεβαίνει” σύντομα η “playlist μιας faultless μητρότητας”

Το έργο της Ναξιώτισσας Ευαγγελίας Γατσωτή “Η playlist μιας faultless μητρότητας” ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου και Έλενας Τυρέα στο θέατρο Vault.

Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων: Αποκαλυπτήρια για το Great Food of Naxos

Απόγευμα Τετάρτης (06/12) και έχουμε τα αποκαλυπτήρια του λογότυπου αλλά και της πρότασης για γαστρονομικό φεστιβάλ από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κθκλάδων - Η αντίδραση της Εστίασης

ΣτΕ – Μύκονος: “Ναι” σε τουριστική επένδυση, “όχι” σε μαρίνα

Υπέρ τουριστικής επένδυσης στη Μύκονο το ΣτΕ - Ενώ βάζει φρένο στα σχέδια για κατασκευή μαρίνας, απέρριψε άλλες δύο προσφυγές του δήμου για την ίδια μονάδα

Αεροδρόμιο Νάξου: Η έντονη βροχόπτωση “μετέφερε” την πρωινή πτήση της Sky Express

Εντονα τα καιρικά φαινόμενα στη Νάξο από τις πρώτες πρωινές ώρες... 36 χιλιοστά βροχόπτωσης στην Κόρωνο - "Μεταφέρθηκε" η πρωινή πτήση της Sky Express

Σαντορίνη: Παρουσιάζεται ο οδηγός “υπεύθυνου αλιευτικού τουρισμού”

Η παρουσίαση θα λάβει χώρα τη Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου στη Σαντορίνη ( 5.30 μμ - αίθουσα Επαγγελματικού Αλιευτικού Συλλόγου Σαντορίνης - Βλυχάδα)