Τετάρτη, Ιανουάριος 15, 2025
ΑρχικήΠεριβάλλονΕυρώπη: Τέλος (από το 2035) τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Ευρώπη: Τέλος (από το 2035) τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης

|

Τα νέα αυτοκίνητα τα οποία θα πωλούνται στις 27 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να είναι κλιματικά ουδέτερα από το 2035 και έπειτα, αποφάσισαν οι υπουργοί Περιβάλλοντος στο Λουξεμβούργο 

Οι υπουργοί Περιβάλλοντος των 27 κρατών μελών της Ε.Ε. ενέκριναν τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να μειωθούν στο μηδέν οι εκπομπές CO2 των νέων οχημάτων που θα πωλούνται στην Ευρώπη από το 2035 και εξής, με άλλα λόγια να απαγορευθούν de facto οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ώστε να αντικατασταθούν με 100% ηλεκτρικά.

Για το μέτρο αυτό, που πρότεινε η Κομισιόν τον Ιούλιο του 2021, μένει να υπάρξει οριστικός συμβιβασμός στη διαπραγμάτευση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Σηματοδοτεί το τέλος των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, των φορτηγών και άλλων ελαφρών οχημάτων έργου που κινούνται καίγοντας βενζίνη ή πετρέλαιο ντίζελ στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035, όπως και των υβριδικών (βενζίνη ή πετρέλαιο συν ηλεκτρικές μπαταρίες). Πρόκειται για καίριο μέρος του πακέτου οδηγιών και νόμων που θα πρέπει να εφαρμοστούν στην ΕΕ προκειμένου να επιτευχθεί ο διακηρυγμένος στόχος της να φθάσει στην κλιματική ουδετερότητα περί το 2050.

Κατόπιν αξίωσης ορισμένων χωρών, ιδίως της Γερμανίας και της Ιταλίας, οι 27 πάντως δέχθηκαν να εξετάσουν το να δώσουν πιθανόν στο μέλλον πράσινο φως για εναλλακτικές τεχνολογίες, όπως η χρήση συνθετικών καυσίμων, ή σε υβριδικά επαναφορτιζόμενα οχήματα, εάν επιτρέπου να επιτευχθεί ο στόχος να σταματήσουν εντελώς οι εκπομπές των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την υπερθέρμανση του πλανήτη από τα οχήματα.

Οι υπουργοί Περιβάλλοντος, που συνεδρίασαν στο Λουξεμβούργο, ενέκριναν επίσης την παράταση για ακόμη πέντε χρόνια της εξαίρεσης από τις υποχρεώσεις ως προς τις εκπομπές CO2 η οποία έχει χορηγηθεί σε αυτοκινητοβιομηχανίες που χαρακτηρίζονται «niche» (σ.σ. καλύπτουν εξειδικευμένο, μικρό τομέα της αγοράς) και όσες παράγουν λιγότερα από 10.000 αυτοκίνητα τον χρόνο, ως τα τέλη του 2035. Η ρήτρα αυτή, γνωστή και ως «τροπολογία Ferrari», αφορά κατασκευάστριες πολυτελών ή/και σπορ αυτοκινήτων.

Τα μέτρα πρέπει πλέον να τεθούν σε διαπραγμάτευση με τους ευρωβουλευτές, οι οποίοι καθόρισαν αυτόν τον μήνα τη θέση τους για την πρόταση της Κομισιόν.

Πρόκειται για «μεγάλη πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία μας», παραδέχθηκε η Γαλλίδα υπουργός Ενεργειακής Μετάβασης Ανιές Πανιέ-Ρουνασέρ, η οποία προέδρευσε στο χθεσινό συμβούλιο. Ωστόσο, η ίδια εκτίμησε πως πρόκειται για «ανάγκη», μπροστά στον ανταγωνισμό της Κίνας και των ΗΠΑ, ειδικά στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που θεωρούνται το μέλλον της βιομηχανίας. Οι σημερινές αποφάσεις θα επιτρέψουν «σχεδιασμένη» μετάβαση που «θα συνοδεύσουμε», πρόσθεσε η Γαλλίδα υπουργός.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, που ήδη επενδύει τεράστια ποσά στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, φοβάται τον κοινωνικό αντίκτυπο αν η μετάβαση είναι υπερβολικά γρήγορη.

«Η συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών έχει κάνει την επιλογή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», εκτίμησε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με αρμοδιότητα την «Ευρωπαϊκή πράσινη συμφωνία», ο Φρανς Τίμερμανς.

Υπενθύμισε πάντως ότι η Κομισιόν είναι ανοικτή σε άλλες τεχνολογίες. «Είμαστε τεχνολογικά ουδέτεροι. Αυτό που θέλουμε είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών», εξήγησε. «Ως τώρα, τα συνθετικά καύσιμα δεν μοιάζουν να είναι ρεαλιστική λύση, αλλά εάν οι κατασκευαστές μπορέσουν να αποδείξουν το αντίθετο στο μέλλον, θα είμαστε ανοικτοί».

Η τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων –βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της έρευνας σήμερα– συνίσταται στο να παράγεται καύσιμο από CO2 που εκλύεται από βιομηχανικές δραστηριότητες με ηλεκτρισμό χαμηλών εκπομπών, πρόκειται για κυκλική οικονομική προσέγγιση.

Η αυτοκινητοβιομηχανία, όπως και η πετρελαϊκή βιομηχανία, έχουν μεγάλες ελπίδες για το νέο αυτό είδος καυσίμου, που θεωρητικά θα μπορούσε να επιτρέψει την παράταση της χρήσης κινητήρων εσωτερικής καύσης, που σήμερα απειλούνται.

Όμως αυτή η τεχνολογία αμφισβητείται από ΜΚΟ προστασίας του περιβάλλοντος, οι οποίες τη θεωρούν πανάκριβη και ενεργοβόρα. Τονίζουν επίσης ότι τα οχήματα που θα την αξιοποιούν θα εκπέμπουν τόσα οξείδια του αζώτου όσο και τα ισοδύναμα που κινούνται σήμερα με ορυκτά καύσιμα.

Το αυτοκίνητο, το βασικό μέσο μετακίνησης των Ευρωπαίων, αντιπροσωπεύει κάτι λιγότερο από το 15% των εκπομπών CO2 στην ΕΕ συνολικά. Το διοξείδιο του άνθρακα είναι από τα αέρια που ενοχοποιούνται περισσότερο για την υπερθέρμανση του πλανήτη.

Για να καθησυχάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που ανησυχούν για την ανεπαρκή ζήτηση 100% ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους καταναλωτές, η Κομισιόν προβλέπει να διευρυνθεί το δίκτυο φορτιστών.

«Κατά μήκος των κύριων δρόμων στην Ευρώπη, πρέπει να υπάρχουν σημεία φόρτισης κάθε 60 χιλιόμετρα», αξίωνε την περασμένη χρονιά η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαμαρτύρονται συχνά για την ανεπάρκεια των υποδομών του είδους, ειδικά στις χώρες της νότιας και της ανατολικής Ευρώπης.

Πηγές: DPA, AFP, ΑΠΕ-ΜΠΕ


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κυκλάδες – Επιμελητήριο: Συνάντηση με επίκεντρο τον ανασχεδιασμό των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων

Συναντήσεις εργασίας με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στο Επιμελητήριο Κυκλάδων

Νάξος – Δημοτικό Συμβούλιο: Σε εξέλιξη, παρουσίαση νέου γενικού γραμματέα (video)

Σε εξέλιξη το Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων - Ποια τα θέματα (video)

ΕΝΦΙΑ: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για την έκπτωση με βάση την ασφάλιση για φυσικές καταστροφές

Νέες προϋποθέσεις και διαδικασίες μείωσης ΕΝΦΙΑ για κατοικίες που είναι ασφαλισμένες έναντι φυσικών καταστροφών

Γ. Βρούτσης: “Δίνουμε λύση σε ένα χρόνιο πρόβλημα της αθλητικής οικογένειας, επισπεύδοντας τη διαδικασία αποπληρωμής”

Το Υπουργείο Αθλητισμού προχωράει άμεσα τη διαδικασία για την απόδοση των οικονομικών επιβραβεύσεων του 2022 και του 2023 στους διακεκριμένους αθλητές/τριες

Ενδοκυκλαδικά: Εκτακτη προσέγγιση (18/01) του “Αρτεμις” στην Σίφνο

Πότε θα προσεγγίσει το "Αρτεμις" την Σίφνο στα πλαίσια του ενδοκυκλαδικού δρομολογίου του

Αεροπορικές πτήσεις 2025: Αύξηση στο αεροδρόμιο Μυκόνου, στα … ίδια η Σαντορίνη

Απογειώνονται οι πτήσεις προς Ελλάδα το 2025 - Πως αναμένεται να κινηθούν τα διεθνή αεροδρόμια σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα

Νάξος: “Χόρεψε με πατέρα” θεατρική παράσταση με τους Αρμένη – Αντωνιάδη

H θεατρική παράσταση «Χόρεψέ με πατέρα» της Κατερίνας Αντωνιάδου (με τον Γιώργο Αρμένη) έρχεται στον Νάξο (27/01), για μία μόνο παράσταση.

Πάρος – Δήμος: Σταματάει τις οικοδομικές εργασίες Πάσχα και καλοκαίρι

Δήμος Πάρου: Απόφαση για διακοπή βαριάς όχλησης οικοδομικών εργασιών κατά το Πάσχα και τη θερινή περίοδο

Αμερική – Λος Αντζελες: 25 οι νεκροί από τις πυρκαγιές, στα 275 δις οι ζημιές (!!!)

Πάνω από 12.000 σπίτια, άλλα κτίρια και οχήματα απανθρακώθηκαν ή υπέστησαν ζημιές – ολόκληρα προάστια αφανίστηκαν. Περίπου 88.000 άνθρωποι έχουν εκτοπιστεί

Αιολικά Πάρκα: Κίνητρα στους Δήμους για να αποδεχτούν την εγκατάσταση ανεμογεννητριών

Κίνητρα για να δεχθούν τα αιολικά πάρκα - Στο τραπέζι και δωρεάν ρεύμα στους κατοίκους δήμων που φιλοξενούν μεγάλο αριθμό ανεμογεννητριών

Νάξος: Το Laguna Coast Resort στα 20 ξενοδοχεία που θα ξεχωρίσουν τη φετινή χρονιά

Ανάμεσα στις 20 πιο .. ηχηρές αφίξεις στο χώρο των καταλυμάτων και το Laguna Coast Resort που βρίσκεται στη Νάξο

Νάξος – Αεροδρόμιο: Τον Σεπτέμβριο βγαίνει στο …σφυρί

Τον Σεπτέμβριο η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια της ΥΠΑ

Εκτακτο – Κορωπί: Καίγονται τρία εργοστάσια, το ένα είναι του “Καραμολέγκου”

Εξαπλώθηκε η φωτιά στο Κορωπί – Φλόγες σε τρία εργοστάσια - Πρόκειται για δύο εργοστάσια αρτοσκευασμάτων και ένα εργοστάσιο ξυλείας

Airbnb: Γιατί χιλιάδες ακίνητα βγαίνουν από τις πλατφόρμες;

Ποια ακίνητα βγαίνουν από τις πλατφόρμες τύπου Airbnb – Οι έλεγχοι και τα πρόστιμα - Οι αλλαγές που έρχονται

Νάξος: Εξι μαθήτριες Γυμνασίου διακρίθηκαν στον Πανελλήνιο διαγωνισμό “Θαλής”

Ποιοι είναι οι έξι μαθητές της Νάξου από το 1ο και 2ο Γυμνάσιο που διακρίθηκαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό "Θαλής" - Ετοιμάζονται για τον ¨"Ευκλείδη" το επόμενο Σάββατο (18/01)

Σέριφος – ΠΠΙ: Ο γιατρός Θανάσης Κοντάρης αποχωρεί μετά από επτά χρόνια

Αποχαιρέτησε μετά από 7 χρόνια την ομάδα του ΠΠΙ Σερίφου ο ιατρός Θανάσης Κοντάρης

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Σε ποια περιοχές θα έχει διακοπή ρεύματος αύριο (15/01)

Αλλαγές στον προγραμματισμό των περιοχών όπου είχαμε σήμερα και αύριο θα έχουμε διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος

Νάξος – Δικηγορικός Σύλλογος: “Δικαστικό Μέγαρο τώρα στο χώρο του παλιού νεκροταφείου”

Επιστολή Δικηγορικού Συλλόγου Νάξου στον Υπουργό Δικαιοσύνης: “Επιτακτική η ανάγκη άμεσης ανέγερσης κατασκευής Δικαστικού Μεγάρου στη Νάξο”

Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων: Το …εκκλησάκι και η αλήθεια για το “Φράγμα Τσικαλαριού”

Ηχηρή απάντηση από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων με βάση δήλωση του Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Δημήτρη Λιανού για τους λόγους που σταμάτησε το Φράγμα Τσικαλαριού (pdf)