Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ανακοίνωσε ότι προτίθεται να προτείνει τη χαλάρωση του χρονοδιαγράμματος για τις υποχρεώσεις μείωσης εκπομπών της αυτοκινητοβιομηχανίας, δίνοντας στους κατασκευαστές τρία χρόνια (αντί για ένα) για να πετύχουν τους στόχους που έχουν τεθεί πριν αντιμετωπίσουν αυστηρές ποινές για μη συμμόρφωση.
Υπολογίζεται ότι οι ποινές για τη μη συμμόρφωση θα μπορούσαν να φτάσουν τα 16 δισεκατομμύρια ευρώ σε ολόκληρο τον τομέα.
Ο κανονισμός προβλέπει στόχο μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 15% μέχρι το 2025 (σε σχέση με τα επίπεδα του 2021), και μέχρι τώρα η Βρυξέλλες είχε υποστηρίξει ότι δεν ήταν απαραίτητες παρατάσεις, καθώς η βιομηχανία γνώριζε το χρονοδιάγραμμα από το 2019.
Στο πλαίσιο αυτό, η φον ντερ Λάιεν δήλωσε ότι είναι «κλειδί» να διατηρηθεί η «ισορροπία» και να τηρηθεί η «προβλεψιμότητα και η ισότητα» για εκείνους τους κατασκευαστές που «τηρούν τις υποχρεώσεις τους» και ήδη ακολουθούν την καθορισμένη πορεία. Η νέα αυτή ευελιξία, σύμφωνα με την οργάνωση Transport & Environment, θα επιτρέψει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να πωλήσουν λιγότερα καθαρά αυτοκίνητα το 2025, με αντάλλαγμα την πώληση περισσότερων καθαρών μοντέλων το 2026-2027.
Οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές αναγνωρίζουν τις προσπάθειες που καταβάλλονται, αλλά πιστεύουν ότι δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο, προκειμένου να προστατευτεί η ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας, η οποία αντιμετωπίζει την αργή υιοθέτηση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου από την αγορά.