«Περιβαλλοντικές ιστορίες για τη βιώσιμη ανάπτυξη – EnvStories» και η Νίκι Ευελπίδου λύνει όλες τις απορίες για το συγκεκριμένο πρόγραμμα που έχει ως στόχο να μας αφυπνίσει περιβαλλοντικά …
Στη Νάξο, το μάθαμε μέσω ανάρτησης του Ολοήμερο Δημοτικού Σχολείου Βίβλου, όταν και …. εντοπίστηκαν μαθητές – τρεις να καλλιεργούν τον πανέμορφο κήπο που έχουν δημιουργήσει στο προαύλιο του σχολείου τους… Και τους συνόδευε η ανάρτηση « Η έννοια της αειφορίας από τη φύση της περιλαμβάνει την ενεργοποίηση όλων των φορέων και όλων των πολιτών. Στο Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου προσπαθούμε να καλλιεργήσουμε στους μαθητές την έννοια του ενεργού πολίτη, φροντίζοντας για την εικόνα.του σχολικού κήπου. Με το EnvStories Erasmus+ Project φιλοδοξούμε να εμβαθύνουμε ακόμα περισσότερο στην αειφορία!»
Την απάντηση αρχικά την έδωσε με ανακοίνωsσή του το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών… Με την υπογραφή της καθηγήτριας Νίκης Ευελπίδου όπου και αναφέρθηκαν οι πρώτες πληροφορίες όσον αφορά το πρόγραμμα “EnvStories Erasmus+ Project” όπου συμμετέχει το σχολείο Βίβλου μαζί με σχολεία από Κύπρο, Ιταλία, Τουρκία και Ισπανία… Αλλά χθες είχαμε και συνέντευξη από την καθηγήτρια του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος Δρ. Δρ. MSc Νίκης Ευελπίδου στην ιστοσελίδα presspublica.gr και στον Γιώργο Κιούση, που αναλύει αυτή τη δράση… Με σημείο αναφοράς τη δυνατότητα από τους μαθητές να καταγράψουν τις δικές τους ιστορίες για τοπικά, εθνικά και διεθνή περιβαλλοντικά ζητήματα μέσα από μια εναλλακτική διδακτική προσέγγιση, που θα συμβάλει στην εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ 2018 με τίτλο «Περιβαλλοντικές ιστορίες για τη βιώσιμη ανάπτυξη – EnvStories».
-Τι ακριβώς κάνετε;
Μαθητές και εκπαιδευτικοί Δημοτικών Σχολείων από τη Νάξο (Βίβλος), την Ιταλία (Πεσκάρα), την Κύπρο, την Ισπανία και την Τουρκία (Ζωγραφείο Κων/πολης) θα αναζητήσουν ιδέες και λύσεις για περιβαλλοντικά ζητήματα, στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση της μαθητικής και ευρύτερης κοινότητας για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη. Το έργο θα προσφέρει τα κατάλληλα εφόδια στους δασκάλους (γνώση και ηλεκτρονικές εφαρμογές), ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά να δημιουργήσουν και να μοιραστούν τις δικές τους διαδραστικές ηλεκτρονικές περιβαλλοντικές ιστορίες, μέσα από τις οποίες θα παρουσιάζουν τα προβλήματα και τις λύσεις τους.
-Και γεωλογική παρατήρηση;
Θα έχουν επιπλέον την δυνατότητα να έρθουν πιο κοντά και να κατανοήσουν γεωλογικά φαινόμενα μέσω εκπαιδευτικού προγράμματος που θα διοργανώσει το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εκτός από τις ιστορίες των μαθητών, το έργο θα παραδώσει εκπαιδευτικό υλικό σχετικό με την περιβαλλοντική εκπαίδευση στο Δημοτικό Σχολείο, μια ηλεκτρονική πλατφόρμα για τη δημιουργία των ιστοριών και οδηγούς για την περαιτέρω εφαρμογή του προγράμματος σε περισσότερα ευρωπαϊκά σχολεία. Η πλατφόρμα, στην οποία στηρίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία αναπτύχθηκε από τον εταίρο του προγράμματος OMEGATECH, ενώ το τελικό αποτέλεσμα θα πιστοποιηθεί από την Cyprus certification Company.
-Τον Δεκέμβρη ξεκινήσατε;
Η εναρκτήρια συνάντηση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο, στην Αθήνα, με τη συμμετοχή όλων των εταίρων του προγράμματος. Κατά τη διάρκεια αυτής έγινε η παρουσίαση του προγράμματος από την Καθηγήτρια Δρ. Δρ. MSc Νίκη Ευελπίδου, αναλύθηκαν οι στόχοι του και το χρονοδιάγραμμα των δράσεων. Το Erasmus+ είναι πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπαίδευση, την κατάρτιση, τη νεολαία και τον αθλητισμό, που στοχεύει στην ενίσχυση των δεξιοτήτων και της απασχολησιμότητας, καθώς και στον εκσυγχρονισμό των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης σε όλους τους τομείς της Δια Βίου Μάθησης (Ανώτατη Εκπαίδευση, Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, Εκπαίδευση Ενηλίκων, Σχολική Εκπαίδευση, δραστηριότητες νεολαίας, κτλ).