Δευτέρα, 4 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΠεριβάλλονΕξι εκατομμύρια δολάρια στο βυθό του Καμπανού της Ανδρου

Εξι εκατομμύρια δολάρια στο βυθό του Καμπανού της Ανδρου

|

Παραμονή Χριστουγέννων ξημερώματα και το φορτηγό πλοίο Cadrera «καρφώνεται» στα βράχια του ακρωτηρίου Καμπανός στην Άνδρο… Σώοι οι ναυτικοί του πλοίου που είχε σημαία Αντίγκουα ενώ από σήμερα αρχίζει η μάχη για την μετακίνηση του φορτίου 3.500 τόνων σιδηρονικελίου αξίας 6 εκατομμυρίων δολαρίων 

Στον ραδιοθάλαμο του Υπουργείου Ναυτιλίας συναγερμός. Ξημερώματα παραμονής Χριστουγέννων και το φορτηγό πλοίο – σημαίας Αντίγκουα – Cadrera εκπέμπει SOS…Βρίσκεται έξω από το ακρωτήριο Καμπανός, στη βορειοδυτική πλευρά της Ανδρου με τους ισχυρούς βόρειους ανέμους να το σπρώχνουν στα βράχια, στην πλέον βραχώδη και απόκρημνη ακτή του νησιού… Το πλοίο εξόκειλε και εγκαταλείφθηκε άμεσα από το πλήρωμα του, ενώ το θέαμα που βλέπουν οι πιλότοι των δύο ελικοπτέρων που έρχονται άμεσα για βοήθεια είναι μοναδικό: τα κύματα σαρώνουν από την γέφυρα και το accommodation της πρύμνης καθότι από την θάλασσα εξέχουν μόνο το κομοθέσιο της πρύμης και η πλώρη…. Η πρόσβαση από τη στεριά είναι δύσκολη από στιγμή που χρειάζεται περισσότερο από  30-40 λεπτά περπάτημα από μονοπάτι και στο σημείο όπου προσάραξε το φορτηγό, υπάρχει επικίνδυνος γκρεμός περίπου 60-70 μέτρων…  Λίγο πριν νυχτώσει το ναυάγιο περικύκλωσαν τρία μεγάλα ρυμουλκά διαφόρων εταιριών (Σπανόπουλου, Μαρινάκη) που αναμένουν ν αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις με τους πλοιοκτήτες, προκειμένου να αναλάβουν την αποκόλληση του. Στην περιοχή φθάνει και το ειδικό αντιρρυπαντικό σκάφος «Αιγίς» για να συνδράμει στην επιχείρηση προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος. Και αυτό είναι το μεγάλο ζητούμενο. Στα αμπάρια του Cadrera βρίσκονται 3.500 τόνοι σιδηρονικελίου που είχε φορτώσει από την ΛΑΡΚΟ, ενώ στις δεξαμενές του 20 τόνοι πετρελαίου.

Το μεγάλο στοίχημα…
Μέχρι να κοπάσουν οι βοριάδες-δηλαδή περίπου στα μέσα της επόμενης εβδομάδας-και να κατορθώσουν να ανέβουν στο πλοίο εμπειρογνώμονες, κανείς δεν μπορεί να ξέρει πόσα ρήγματα και που έχει υποστεί το βαπόρι και τις έχει πέσει στην θάλασσα. Άρα η κατάσταση είναι σοβαρή… Το Cadrera ανήκει σε εταιρία γερμανικών συμφερόντων. Χθες, ανήμερα των Χριστουγέννων, εκπρόσωπος των πλοιοκτητών και των ασφαλιστών πλοίου και φορτίου έφτασε στην Άνδρο για τις πρώτες συνεννοήσεις με τις Λιμενικές αρχές. Ταυτόχρονα, άρχισε και η προανάκριση για να εξακριβωθούν τα αίτια του ναυαγίου.

Και το στοίχημα έχει να κάνει με το …φορτίο του και την επικινδυνότητα του. Ο λόγος; Το σιδηρονικέλιο χρησιμοποιείται πρωτίστως στην κατασκευή ανοξείδωτων χαλύβων (γνωστών και ως σειρές 200 και 300). Είναι η πιο ευρέως διαδεδομένη ομάδα ανοξείδωτων χαλύβων, αναλογώντας στο 70%-75% περίπου της παγκόσμιας παραγωγής. Και το φορτίο που έχει την …αγκαλιά του το πλοίο αξίζει έξι εκατομμύρια δολάρια (!!!)Η χρήση του σιδηρονικέλιου είναι εξαιρετικά καινοτόμος, ενώ η μεγάλη του χρηστικότητα αντισταθμίζει το σχετικά υψηλό του κόστος. Με αποδειγμένη την καινοτόμο πορεία του, το σιδηρονικέλιο θα διαδραματίζει έναν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στις μελλοντικές κοινωνίες από ότι σήμερα. Στην Ελλάδα βρίσκεται περίπου το 6% της παγκόσμιας παραγωγής. Το εργοστάσιο  της ΛΑΡΚΟ, λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα, 365 ημέρες το χρόνο παράγοντας κοκκοποιημένο σιδηρονικέλιο υψηλής καθαρότητας, χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, το οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά στην παραγωγή ανοξείδωτου χάλυβα. Οι ναυλωτές του φορτίου, δεν θέλουν σε καμία περίπτωση, να χάσουν αυτό το πολύτιμο μετάλλευμα. Θα προσπαθήσουν λοιπόν να το μεταφέρουν από τα αμπάρια του Cabrera, πριν καταστραφεί.

Η πρώτη αυτοψία έχει δείξει ότι μάλλον δεν πρόκειται να βουλιάξει, γιατί αφ ενός έχει σφηνωθεί για καλά στην βραχώδη ακτή και αφ ετέρου εκεί, τα νερά δεν είναι βαθειά. Το σχέδιο προβλέπει να τοποθετηθούν ειδικά φράγματα γύρω από το μισοβουλιαγμένο βαπόρι, να «πλυθεί» η θάλασσα με διαλυτικά υγρά και ταυτόχρονα να γίνει προσπάθεια να πραγματοποιηθεί απάντληση του πετρελαίου (περίπου 20 τόνοι) από τις δεξαμενές του Cabrera. Μέχρις ότου βελτιωθεί ο καιρός και με τα χτυπήματα του πλοίου στα βράχια, είναι πολύ πιθανόν οι δεξαμενές να ανοίξουν και το πετρέλαιο να χυθεί στην θάλασσα και στις παρθένες παραλίες της Άνδρου, με συνέπεια ανυπολόγιστη καταστροφή. Πόσο εύκολο είναι να πετύχουν και οι δύο επιχειρήσεις; Να μην χυθεί το πετρέλαιο στη θάλασσα και να μην πιάσει …θάλασσα το σιδερονικέλιο; Στοίχημα μεγάλο και περιμένουμε με αγωνία το αποτέλεσμα 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε.: Ανάσα για τη Θηρασιά. Ξεκίνησε η λειτουργία του ανακαινισμένου πρατηρίου καυσίμων

Μετά από χρόνια ταλαιπωρίας, οι κάτοικοι και επισκέπτες της Θηρασίας αποκτούν ξανά πρόσβαση σε βασική υποδομή, χάρη στην πρωτοβουλία της ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε. και τη συνεργασία με την τοπική κοινότητα

Μάρκος Καφούρος: “Δικαιωμένοι οι μαθητές της Αμοργού, της Ανάφης της Ίου, της Θηρασιάς και της Σαντορίνης”

Έμπρακτη στήριξη στους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών – Ειδική ποσόστωση για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ ως αναγνώριση των δυσκολιών που βίωσαν

Παρέμβαση Φίλιππου Φόρτωμα για την προστασία της Πορτάρας Νάξου – Συνάντηση με Δ. Αθανασούλη

Ο Βουλευτής Κυκλάδων Φίλιππος Φόρτωμας συναντήθηκε με τον Δημήτρη Αθανασούλη και κατέθεσε προτάσεις για την ενίσχυση της φύλαξης και της ενημέρωσης των επισκεπτών

Κατερίνα Μονογυιού: Θεσμοθετήθηκε η ποσόστωση για τους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών

Μετά από παρέμβαση της Κατερίνας Μονογυιού και σε συνεργασία με την Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, θεσπίζεται ειδικό ποσοστό 2% για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Γιώργος Λεονταρίτης: Στήριξη στην παράδοση και τις υποδομές της Σαντορίνης

Από τη γιορτή του τρύγου στο SantoWines, στις επαφές για τη βελτίωση του οδικού δικτύου

Σαντορίνη: Ειδικό ποσοστό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους από πληγείσες περιοχές

Ειδικό ποσοστό 2% στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές

Β. Κικίλιας: “Στόχος η επιπλέον μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων”

Β. Κικίλιας: «Στηρίζουμε με κάθε τρόπο την νησιωτικότητά μας- Στόχος η επιπλέον μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων»

Αντώνης Σέργης: «Η Πορτάρα πίσω από τα συρματοπλέγματα»

Η αισθητική υποβάθμιση ως “λύση” – Όταν ο πολιτισμός φυλακίζεται στην προχειρότητα

“Το Μυστικό του Αρχιπελάγους”: Το πρώτο μυθιστόρημα το Γιώργου Καστελλάνου, ήδη ξεχωρίζει

Ο Γιώργος Καστελλάνος μάς συστήθηκε με το «Μυστικό του Αρχιπελάγους» και κέρδισε τις εντυπώσεις με ένα ιστορικό αφήγημα ουσίας

Γ. Βρούτσης: «Η Κυβέρνηση έμπρακτα στο πλευρό των μαθητών της Αμοργού, της Ίου και της Σαντορίνης»

Ειδική ποσόστωση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών σεισμόπληκτων περιοχών των Κυκλάδων

«Γκαζιά στο χωριό, προσγείωση στον στύλο – Ένα ακόμα crash test στους δρόμους της Νάξου»

Όταν η τουριστική ταχύτητα συναντά την επαρχιακή… στενότητα: Τροχαίο έξω από το Γαλανάδο υπενθυμίζει τι σημαίνει "δρόμοι made in 1965".

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Hellenic Highspeed: Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Από το απόγευμα του Σαββάτου παραμένει ακινητοποιημένο το πλοίο – Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Hellenic Seaways: Το “HIGHSPEED 4” αντικαθιστά το “HELLENIC HIGHSPEED”, ποιος ο λόγος;

Αλλαγή πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κατάπολα – Επιστροφή, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Seaways

Τρεις Καπετάνιοι, μία θάλασσα, μία φωτογραφία από τα Κουφονήσια που λέει όσα δεν ειπώθηκαν ποτέ

Μια ξεχωριστή στιγμή στα Κουφονήσια με φόντο το Αιγαίο και την αθόρυβη καθημερινή ηρωικότητα τριών αυθεντικών ναυτικών, που έγιναν συνώνυμα με την ασφάλεια, τη συνέχεια και το φιλότιμο στα νησιά μας.

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

Η αλήθεια πίσω από μία φωτογραφία – Όταν το χιούμορ δεν φτάνει στην καρδιά της ιστορίας

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις… αλλά μερικές φορές οι πιο σημαντικές λέξεις είναι αυτές που δεν ειπώθηκαν.

Προς Πώληση: Παραδοσιακή Κατοικία – Ανεμόμυλος στον Άγιο Αρσένιο Νάξου

Χαρακτηριστική κατοικία σε μοναδική τοποθεσία, με ανεξάρτητο ξενώνα, άμεση πρόσβαση σε παραλίες και εντυπωσιακή θέα προς θάλασσα και Χώρα Νάξου.