Τετάρτη, 5 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΠεριβάλλονΕξι εκατομμύρια δολάρια στο βυθό του Καμπανού της Ανδρου

Εξι εκατομμύρια δολάρια στο βυθό του Καμπανού της Ανδρου

|

Παραμονή Χριστουγέννων ξημερώματα και το φορτηγό πλοίο Cadrera «καρφώνεται» στα βράχια του ακρωτηρίου Καμπανός στην Άνδρο… Σώοι οι ναυτικοί του πλοίου που είχε σημαία Αντίγκουα ενώ από σήμερα αρχίζει η μάχη για την μετακίνηση του φορτίου 3.500 τόνων σιδηρονικελίου αξίας 6 εκατομμυρίων δολαρίων 

Στον ραδιοθάλαμο του Υπουργείου Ναυτιλίας συναγερμός. Ξημερώματα παραμονής Χριστουγέννων και το φορτηγό πλοίο – σημαίας Αντίγκουα – Cadrera εκπέμπει SOS…Βρίσκεται έξω από το ακρωτήριο Καμπανός, στη βορειοδυτική πλευρά της Ανδρου με τους ισχυρούς βόρειους ανέμους να το σπρώχνουν στα βράχια, στην πλέον βραχώδη και απόκρημνη ακτή του νησιού… Το πλοίο εξόκειλε και εγκαταλείφθηκε άμεσα από το πλήρωμα του, ενώ το θέαμα που βλέπουν οι πιλότοι των δύο ελικοπτέρων που έρχονται άμεσα για βοήθεια είναι μοναδικό: τα κύματα σαρώνουν από την γέφυρα και το accommodation της πρύμνης καθότι από την θάλασσα εξέχουν μόνο το κομοθέσιο της πρύμης και η πλώρη…. Η πρόσβαση από τη στεριά είναι δύσκολη από στιγμή που χρειάζεται περισσότερο από  30-40 λεπτά περπάτημα από μονοπάτι και στο σημείο όπου προσάραξε το φορτηγό, υπάρχει επικίνδυνος γκρεμός περίπου 60-70 μέτρων…  Λίγο πριν νυχτώσει το ναυάγιο περικύκλωσαν τρία μεγάλα ρυμουλκά διαφόρων εταιριών (Σπανόπουλου, Μαρινάκη) που αναμένουν ν αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις με τους πλοιοκτήτες, προκειμένου να αναλάβουν την αποκόλληση του. Στην περιοχή φθάνει και το ειδικό αντιρρυπαντικό σκάφος «Αιγίς» για να συνδράμει στην επιχείρηση προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος. Και αυτό είναι το μεγάλο ζητούμενο. Στα αμπάρια του Cadrera βρίσκονται 3.500 τόνοι σιδηρονικελίου που είχε φορτώσει από την ΛΑΡΚΟ, ενώ στις δεξαμενές του 20 τόνοι πετρελαίου.

Το μεγάλο στοίχημα…
Μέχρι να κοπάσουν οι βοριάδες-δηλαδή περίπου στα μέσα της επόμενης εβδομάδας-και να κατορθώσουν να ανέβουν στο πλοίο εμπειρογνώμονες, κανείς δεν μπορεί να ξέρει πόσα ρήγματα και που έχει υποστεί το βαπόρι και τις έχει πέσει στην θάλασσα. Άρα η κατάσταση είναι σοβαρή… Το Cadrera ανήκει σε εταιρία γερμανικών συμφερόντων. Χθες, ανήμερα των Χριστουγέννων, εκπρόσωπος των πλοιοκτητών και των ασφαλιστών πλοίου και φορτίου έφτασε στην Άνδρο για τις πρώτες συνεννοήσεις με τις Λιμενικές αρχές. Ταυτόχρονα, άρχισε και η προανάκριση για να εξακριβωθούν τα αίτια του ναυαγίου.

Και το στοίχημα έχει να κάνει με το …φορτίο του και την επικινδυνότητα του. Ο λόγος; Το σιδηρονικέλιο χρησιμοποιείται πρωτίστως στην κατασκευή ανοξείδωτων χαλύβων (γνωστών και ως σειρές 200 και 300). Είναι η πιο ευρέως διαδεδομένη ομάδα ανοξείδωτων χαλύβων, αναλογώντας στο 70%-75% περίπου της παγκόσμιας παραγωγής. Και το φορτίο που έχει την …αγκαλιά του το πλοίο αξίζει έξι εκατομμύρια δολάρια (!!!)Η χρήση του σιδηρονικέλιου είναι εξαιρετικά καινοτόμος, ενώ η μεγάλη του χρηστικότητα αντισταθμίζει το σχετικά υψηλό του κόστος. Με αποδειγμένη την καινοτόμο πορεία του, το σιδηρονικέλιο θα διαδραματίζει έναν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στις μελλοντικές κοινωνίες από ότι σήμερα. Στην Ελλάδα βρίσκεται περίπου το 6% της παγκόσμιας παραγωγής. Το εργοστάσιο  της ΛΑΡΚΟ, λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα, 365 ημέρες το χρόνο παράγοντας κοκκοποιημένο σιδηρονικέλιο υψηλής καθαρότητας, χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, το οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά στην παραγωγή ανοξείδωτου χάλυβα. Οι ναυλωτές του φορτίου, δεν θέλουν σε καμία περίπτωση, να χάσουν αυτό το πολύτιμο μετάλλευμα. Θα προσπαθήσουν λοιπόν να το μεταφέρουν από τα αμπάρια του Cabrera, πριν καταστραφεί.

Η πρώτη αυτοψία έχει δείξει ότι μάλλον δεν πρόκειται να βουλιάξει, γιατί αφ ενός έχει σφηνωθεί για καλά στην βραχώδη ακτή και αφ ετέρου εκεί, τα νερά δεν είναι βαθειά. Το σχέδιο προβλέπει να τοποθετηθούν ειδικά φράγματα γύρω από το μισοβουλιαγμένο βαπόρι, να «πλυθεί» η θάλασσα με διαλυτικά υγρά και ταυτόχρονα να γίνει προσπάθεια να πραγματοποιηθεί απάντληση του πετρελαίου (περίπου 20 τόνοι) από τις δεξαμενές του Cabrera. Μέχρις ότου βελτιωθεί ο καιρός και με τα χτυπήματα του πλοίου στα βράχια, είναι πολύ πιθανόν οι δεξαμενές να ανοίξουν και το πετρέλαιο να χυθεί στην θάλασσα και στις παρθένες παραλίες της Άνδρου, με συνέπεια ανυπολόγιστη καταστροφή. Πόσο εύκολο είναι να πετύχουν και οι δύο επιχειρήσεις; Να μην χυθεί το πετρέλαιο στη θάλασσα και να μην πιάσει …θάλασσα το σιδερονικέλιο; Στοίχημα μεγάλο και περιμένουμε με αγωνία το αποτέλεσμα 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Εκτακτο – ΑΠΑΣ Νάξου: Αποδοχή παραίτησης Δάγλα

Τρεις αγωνιστικές πριν από τη λήξη της αγωνιστικής περιόδου και ο Αλέκος Δάγλας υπέβαλε τη παραίτησή του από τη θέση του προπονητή στον ΑΠΑΣ Νάξου

Νάξος – 2ο Γυμνάσιο: Τριήμερη εκδρομή στην Αθήνα, αξέχαστη εμπειρία

Τριήμερη εκδρομή στην Αθήνα: Μια αξέχαστη εμπειρία για τους μαθητές μας - Το ταξίδι στην Αθήνα..

Τέμπη: Παραίτηση Τριαντόπουλου από υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

Ανεβαίνοντας στο βήμα της Βουλής, ο κ. Τριαντόπουλος αρνήθηκε κατηγορηματικά οποιαδήποτε εμπλοκή σε «μπάζωμα» επικαλούμενος χωρία του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη.

Νάξος & Μικρές Κυκλάδες: Ερχεται η 1η διαβούλευση για το “Masterplan Ύδρευσης” του Δήμου

Δημόσια Διαβούλευση για το Masterplan Ύδρευσης του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων - Πότε και που;

Κατ. Μονογυιού: Επίσκεψη στο Φάρο Τυφλών

Επίσκεψη της Κατερίνας Μονογυιού στο Φάρο Τυφλών - Τι αναφέρει με την ευκαιρία της επίσκεψης

Νάξος – Μ.Ι.Υ.Α.: Ημερίδα με θέμα το Δημογραφικό πρόβλημα στην Ελλάδα

Hμερίδα με θέμα: «Η Συνδρομή της Μ.Ι.Υ.Α. του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών στη Λύση του Δημογραφικού Προβλήματος της Ελλάδας» - Πότε και Που;

Ferryscanner: Δημοφιλέστεροι ακτοπλοϊκοί προορισμοί για το 2024 οι Μύκονος, Πάρος και Σαντορίνη

Ferryscanner: Μύκονος, Πάρος και Σαντορίνη οι δημοφιλέστεροι ακτοπλοϊκοί προορισμοί του 2024

Μ. Βρετανία: Η Νάξος ανάμεσα στα έξι εναλλακτικά νησιά που προτείνουν για το 2025

Η βρετανική εφημερίδα Metro δημοσίευσε κατάλογο με τα μη συμβατικά ελληνικά νησιά που «κερδίζουν τη μάχη με τον υπερτουρισμό»

Πάρος: Νέο 5αστερο ξενοδοχείο στην Αγία Παρασκευή Νάουσας

Νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων δρομολογείται στην Πάρο – Σε ποια περιοχή θα γίνει

Σαντορίνη: Αποστολή μελετά τα υδροθερμικά συστήματα της καλδέρας και του Κολούμπου

Η αποστολή HYDROMOX αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατανόηση των φυσικών μηχανισμών που διαμορφώνουν τον υποθαλάσσιο ηφαιστειακό χώρο και την πρόβλεψη πιθανών κινδύνων για την ευρύτερη περιοχή του ηφαιστειακού συγκροτήματος της Σαντορίνης.

Εύη Νομικού – SANTORY: Οι μετρήσεις στην καλδέρα της Σαντορίνης θα εμπλουτίσουν τη βάση δεδομένων των Επιτροπών

Θα συνδυαστούν με τις μετρήσεις που θα γίνουν στο ενεργό υδροθερμικό πεδίο του Κολούμπου κ στη ΒΑ πλευρά της καλδερας της Σαντορίνης με ρομποτικό όχημα κ ειδικούς δειγματολήπτες τις επόμενες ημέρες

Τέμπη : Ηχηρό μήνυμα από την πανέμορφη Ηρακλειά (photos)

Ούτε στην Ηρακλειά ξεχνούν - Και το Μήνυμα τους ηχηρό προς κάθε κατεύθυνση (Photos)

Εκτακτο: Black out στη πόλη της Νάξου

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα η πόλη της Νάξου λόγω προβλήματος σε πυλώνα της ΔΕΗ κοντά στο Δημαρχείο

Απόκριες – Νάξος: “Πάρκινγκ” ο χώρος μπάσκετ δίπλα στο Δημαρχείο;

Μία εικόνα ... χίλιες λέξεις και αρκετές αντιδράσεις δημιουργήθηκαν από το γεγονός ότι δεκάδες αυτοκίνητα γέμισαν τον ανοιχτό χώρο μπάσκετ δίπλα από το Δημαρχείο

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” φεύγει, το “Hellenic HighSpeed” έρχεται

Για την ετήσια ακινησία του το “Άρτεμις” ξεκινάει στις 10 Μαρτίου – Στη θέση του το “HELLENIC HIGHSPEED”

ΑΜΣ Φιλωτίου: Αγιοβασιλόπιττα αφιερωμένη σε Δημήτρη Ημελλο και Μαργαρίτα Οικονομοπούλου

Την Αγιοβασιλόπιττα του Α.Μ.Σ. Φιλωτίου ευλόγησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Καλλίνικος - Ποιοι έδωσαν το "παρών" (φωτογραφίες)

Βαγγ. Κατσαράς: “Τα τελευταία χρόνια η Νάξος είναι στις πρώτες θέσεις που επιλέγουν να έρθουν για την Αποκριά” (video)

Ναξιώτικη αποκριά-Μια γιορτή γεμάτη μυσταγωγία και κέφι - Τι ανέφερε ο Βαγγέλης Κατσαράς σε εκπομπή της ΕΡΤ (video)

Κυκλάδες – Εφορεία Αρχαιοτήτων: “Stop” σε τουριστικά καταλύματα σε Νάξο και Κύθνο

Δύο μη εγκρίσεις αιτημάτων για τουριστικά καταλύματα σε Νάξο και Κύθνο και μία μετατροπή

Δονούσα – Express Skopelitis: Γιατί συνεχίζετε η συνεχιζόμενη διάκριση στα δρομολόγια σε βάρος του νησιού μας;

Επιχειρηματίες και κάτοικοι της Δονούσας ζητούν απαντήσεις στην συνεχιζόμενη διάκριση στα δρομολόγια του Express Skopelitis σε σχέση με τα άλλα νησιά των Μικρών Κυκλάδων;

Σαντορίνη – Αμοργός: Πρόταση Λέκκα να ανοίξουν τα σχολεία

Σαντορίνη: Πρόταση Λέκκα να ανοίξουν τα σχολεία - Ανάλογη πρόταση και για Αμοργό, Ιο και Ανάφη