¨Διαγόρας» και «Ελ. Βενιζέλος» αφήνουν τα Ελληνικά νερά και παίρνουν το δρόμο προς τη Δυτική Μεσόγειο και το Μαρόκο
Το είχαμε αναφέρει αρχές Μαϊου όταν μιλούσαμε για τα σενάρια που ακούγονται γύρω από το μέλλον της Ραφήνας και των ακτοπλοϊκών εταιρειών που θα δρομολογήσουν πλοία από εκεί προς τις Κυκλάδες. Το μέλλον της Blue Star Ferries είναι αβέβαιο και ενδεχομένως οριστικές απαντήσεις θα έχουμε την επόμενη εβδομάδα στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που είναι προγραμματισμένο να γίνει όπως κάθε χρόνο στη Νάξο. Και μία πρώτη απάντηση δίνει δημοσίευμα του Nautilia.gr όπου αναφέρει ότι το «Διαγόρας» φεύγει από την Ελλάδα για το εξωτερικό. Κάτι που σημαίνει αλλαγές ντόμινο στα πλοία της Blue Star Ferries…
Αναλυτικά το δημοσίευμα αναφέρει:
Την πεπατημένη των ναυλώσεων φαίνεται ότι ακολουθεί και η Attica Group σύμφωνα με ισπανικά δημοσιεύματα. Πιο συγκεκριμένα η ελληνική εταιρεία φαίνεται να έχει αποφασίσει τη δυναμική επέκταση των δραστηριοτήτων της στην αγορά του Μαρόκου, σε συνεργασία με ισχυρό μπλοκ μαροκινών τραπεζών.
Αρχικά ο στόχος είναι η δημιουργία μιας εταιρείας σε τοπικό επίπεδο, ενώ μακροχρόνια η συνεργασία μεταξύ των δυο μερών αναμένεται να εξελιχθεί περαιτέρω, καθώς η νέα εταιρεία επιδιώκει να βάλει πόδι και σε άλλες γραμμές στη Μεσόγειο που συνδέουν το Μαρόκο με την Ευρώπη (Ισπανία, Γαλλία), με κυριότερο ενδιαφέρον τα λιμάνια της Νότιας Γαλλίας (Sete) και του Nador (Μαρόκο). Γεγονός, που αναμφίβολα θα πυροδοτήσει τον ανταγωνισμό με τις υπόλοιπες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή (Baleària και Trasmediterránea) και οι οποίες αναμένεται να αντιδράσουν με την υλοποίηση του συγκεκριμένου εγχειρήματος.
Η εταιρεία που φαίνεται ότι θα αποτελέσει τη βάση της συγκεκριμένης επιχειρηματικής συνεργασίας θα είναι η African Moroccan Line και θα ξεκινήσει τη δραστηριότητα της στη γραμμή Αλγεθίρας (Ισπανία) – Ταγγέρη (Μαρόκο) με δυο πλοία, πιθανότατα τα ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ της ANEK LINES και ΔΙΑΓΟΡΑΣ της Blue Star Ferries. Πρώτο επιδιώκεται να ξεκινήσει το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, το οποίο όμως προς το παρόν είναι ναυλωμένο από το ελληνικό κράτος για τη μεταφορά μεταναστών από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Θα ακολουθήσει το πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ με στόχο να παραμείνει στα ξένα τουλάχιστον για 2 χρόνια. Η απόσταση που χωρίζει τα δυο λιμάνια είναι 30 ναυτικά μίλια και θα καλύπτεται σε 1 ώρα και 30 λεπτά.
Σε περίπτωση που ευοδωθεί το ανωτέρω σχέδιο, καθώς αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση της ελληνικής εταιρείας, η Blue Star Ferries θα βρεθεί αντιμέτωπη με εσωτερικές ανακατατάξεις και μάλιστα στην αρχή της φετινής θερινής σεζόν. Αφενός θα αναγκαστεί να αποχωρήσει από τη Ραφήνα και αφετέρου στην άγονη της Δωδεκανήσου θα πρέπει να καλύψει άμεσα και αποτελεσματικά το κενό που θα προκαλέσει η αποχώρηση του δημοφιλούς πλοίου ΔΙΑΓΟΡΑΣ, το οποίο μάλιστα είναι και προσοδοφόρο.
Το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ έχει ναυπηγηθεί στην Πολωνία το 1992. Έχει μήκος 175,4 μέτρα και πλάτος 28,5 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 2.250 επιβάτες και 850 Ι.Χ., ενώ έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι και 22 κόμβους.
Το ΔΙΑΓΟΡΑΣ έχει ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία το 1990. Έχει μήκος 141,5 μέτρα και πλάτος 23 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.462 επιβάτες και 300 Ι.Χ., ενώ έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι και 21 κόμβους.