Τετάρτη, Ιανουάριος 22, 2025
ΑρχικήΜΜΕΠαραλίγο σύγκρουση αεροπλάνων πάνω από την Κέα

Παραλίγο σύγκρουση αεροπλάνων πάνω από την Κέα

|

Παραλίγο τραγωδία με σύγκρουση αεροσκαφών της Olympic Air πάνω από την Κέα αποκαλύπτει η εφημερίδα Documento. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας απέστειλε απάντηση στην εφημερίδα και επιβεβαιώνει όσα αποκαλύπτει στο ρεπορτάζ του το Documento.

Η ΥΠΑ υποστηρίζει ότι πρόκειται για περιστατικό που συμβαίνει συχνά (!) και «σε καμία περίπτωση δεν τέθηκε σε κίνδυνο η ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών, καθώς όλες οι διαδικασίες τηρούνται απαρέγκλιτα».

Επίσης, η Υπηρεσία αναφέρει ότι «τέτοιου είδους περιστατικά αναφέρονται και καταγράφονται στη βάση δεδομένων περιστατικών εμπρόθεσμα», ενώ επισημαίνει συμβάντα σαν κι αυτό που έλαβε χώρα στις αρχές Αυγούστου «διερευνώνται άμεσα και εμπιστευτικά» προκειμένου να μην επαναληφθούν.

Σύμφωνα με τα ερωτήματα που θέτει η εφημερίδα: Καταρχάς, προκύπτει το ερώτημα πώς η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας επικαλείται την «τήρηση κανόνων εμπιστευτικότητας» για να μην απαντήσει τη στιγμή που η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επιβεβαιώνει το περιστατικό χωρίς προφάσεις και βολικές επικλήσεις.

Επ΄ αυτού, πρέπει να απαντήσει και η Olympic Air, η οποία δεν απάντησε καν στα δημοσιογραφικά ερωτήματα.

Τόσο η ΥΠΑ όσο και η ΑΠΑ θα πρέπει να διευκρινίσουν πώς γίνεται τέτοιου είδους περιστατικά να αποτελούν σύνηθες φαινόμενο τη στιγμή που -σύμφωνα με την Υπηρεσία- πραγματοποιείται άμεση διερεύνηση «προκειμένου να μην επαναληφθούν στο μέλλον».

Η Αρχή, η οποία έχει ελεγκτικό ρόλο, οφείλει να δώσει στη δημοσιότητα τις αναφορές των πιλότων των δύο αεροπλάνων της Olympic Air,

τις επίσημες καταγραφές, όπως επίσης τα στοιχεία για το πόσο συχνά συμβαίνουν τέτοιου είδους περιστατικά ανά έτος.

Όπως μεταφέρουν στο Documento ειδικοί με γνώση του περιστατικού, η ενεργοποίηση του TCAS (σύστημα αποφυγής εναέριας σύγκρουσης) έγινε στο παρά πέντε, με τους επιβάτες να μην αντιλαμβάνονται τον κίνδυνο διότι η αυξομείωση του ύψους αφορά κάποιες εκατοντάδες πόδια.

Άρα, η αεροπορική και οι συναρμόδιοι φορείς οφείλουν να τεκμηριώσουν πώς και γιατί η ασφάλεια των επιβατών δεν διακινδύνευσε.

Η απάντηση της ΥΠΑ
«Σε απάντηση των ερωτημάτων που τίθενται από την εφημερίδα Documento σχετικά με το περιστατικό της 7ης Αυγούστου 2023, σας γνωρίζουμε τα κάτωθι:

α) Σε όλους τους εναέριους χώρους παγκοσμίως (και κυρίως στους πολυσύχναστους) μπορεί να λάβουν χώρα τέτοιου είδους περιστατικά.

Το περιστατικό που αναφέρεται υπάγεται σε κατηγορία περιστατικών που όχι σπάνια συμβαίνουν, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν τέθηκε σε κίνδυνο η ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών καθώς όλες οι διαδικασίες τηρούνται απαρέγκλιτα.

β) Βάση των αυστηρών διαδικασιών ασφαλείας (πρωτόκολλα) που ισχύουν στην Πολιτική Αεροπορία της χώρας μας, τα οποία είναι εναρμονισμένα με όλα τα Διεθνή Πρότυπα (ΕΑSA-ICAO) και τις δικλείδες αεροπορικής ασφάλειας, τέτοιου είδους περιστατικά αναφέρονται και καταγράφονται στη βάση δεδομένων περιστατικών εμπρόθεσμα.

Άμεσα διερευνώνται, εμπιστευτικά, για τα πραγματικά αίτια (Root Cause Analysis) προκειμένου παρόμοια περιστατικά να μην επαναληφθούν στο μέλλον.

Τα πρωτόκολλα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας λειτουργούν απρόσκοπτα διασφαλίζοντας την ασφάλεια πτήσεων».

Μετά την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και η Aegean/Olympic Air επιβεβαιώνει την αποκάλυψη του Documento για την παραλίγο τραγωδία πάνω από την Κέα,

προσπαθώντας να υποβαθμίσει το σοβαρό περιστατικό με προσβλητικούς χαρακτηρισμούς περι «παραπλάνησης» και «δραματοποίησης» τη στιγμή που η αεροπορική εταιρεία δια της εκπροσώπου Τύπου, Μαρίνας Σπυριδάκη, αρνήθηκε πριν τη δημοσίευση του ρεπορτάζ να απαντήσει στα δημοσιογραφικά ερωτήματα, λες και η Aegean/Olympic Air είναι υπεράνω του δημόσιου ελέγχου.

Όπως αποκαλύπτει αυτήν την Κυριακή το Documento, δύο αεροπλάνα της Olympic Air παραλίγο να συγκρουστούν πλαγιομετωπικά πάνω από την Τζια στις 7 Αυγούστου.

Η σύγκρουση απετράπη την τελευταία στιγμή εξαιτίας της ενεργοποίησης του TCAS (σύστημα αποφυγής εναέριας σύγκρουσης).

Αποφεύγοντας τη λογοδοσία, η ΑΠΑ με βολικές επικλήσεις ευρωπαϊκών κανονισμών απέφυγε να απαντήσει, χωρίς όμως να διαψεύδει την ύπαρξη του περιστατικού.

Από την άλλη, η ΥΠΑ επιβεβαίωσε το περιστατικό και μίλησε για συνηθισμένο συμβάν που δεν έθεσε σε κίνδυνο τη ζωή των δεκάδων επιβατών.

Τώρα, η αεροπορική εταιρία, η οποία ανήκει στον όμιλο που έλαβε γενναία κρατική επιχορήγηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επιβεβαιώνει ότι το συμβάν έγινε, ότι ενημέρωσε την ΑΠΑ στο πλαίσιο της τήρησης των διαδικασιών, ότι οι πιλότοι είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι και πως τα τεχνολογικά συστήματα λειτούργησαν άρτια. Ωστόσο, δεν αντιστέκεται στον πειρασμό των ανυπόστατων κατηγοριών κατά της εφημεριδας που έφερε στο φως όσα η εταιρία αρνούνταν να παραδεχτεί μετά από την αποστολή μέσω e-mail των δημοσιογραφικών ερωτημάτων.

Διότι η Aegean/Olympic Air, η οποία συμπεριλαμβάνεται στις ελληνικές αεροπορικές εταιρίες για τις οποίες οι αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές -όπως και πάλι αποκάλυψε το Documento- ζητούν κατά προτεραιότητα έλεγχο από τα κράτη – μέλη, οφείλει να δώσει σειρά απαντήσεων και όχι να κρύβεται πίσω από χαρακτηρισμούς μετά την κατακραυγή και τίτλους φιλοκυβερνητικών sites που αναπαράγουν τη βολική προπαγάνδα. Η εταιρία οφείλει να δώσει στη δημοσιότητα τις αναφορές των πιλότων των δύο αεροπλάνων της, τις επίσημες καταγραφές, αλλά και το πόσες φορές συμβαίνουν τέτοιου είδους περιστατικά με ενεργοποίησης του TCAS (σύστημα αποφυγής εναέριας σύγκρουσης).

Πρόκειται για συνηθισμένο γεγονός; Πρέπει δε να αποσαφηνίσει γιατί αποπειράθηκε να αποφύγει τον δημοσιογραφικό έλεγχο, αρνούμενη να μας στείλει έστω ένα απαντητικό e-mail για όσα συνέβησαν στις αρχές Αυγούστου. Επιπλέον, πρέπει να περιγράψει με κάθε λεπτομέρεια πως έλαβε χώρα το περιστατικό. Την ταχύτητα των αεροπλάνων που παραλίγο να συγκρουστούν πλαγιομετωπικά πάνω από την Τζια, αλλά και τον χρόνο ενεργοποίησης του TCAS . Και κυρίως, ποιος ευθύνεται για την παραλίγο σύγκρουση.

Η ανακοίνωση:

Αθήνα, 2 Σεπτεμβρίου 2023

Σχετικά με πρωτοσέλιδο της εφημερίδας Documento, που αναφέρεται με ιδιαίτερα δραματοποιημένο και παραπλανητικό τρόπο σε συμβάν που αφορά πτήσεις της Olympic Air στις 07/08, ενημερώνουμε για τα εξής:

Όπως προβλέπεται από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, η εταιρεία μας ακολουθώντας ρητά τις σχετικές διαδικασίες ενημέρωσης των ρυθμιστικών αρχών, υπέβαλε τις σχετικές αναφορές με Ref No. OR- 0000000000224430 και ΟR-0000000000224437 στις αρχές (ΑΠΑ), ήδη από τις 08/08, λειτουργώντας με απόλυτη διαφάνεια, άμεσα, έγκαιρα και άρτια εντός πλαισίου για την ενημέρωση των αρχών, όπως είναι και η υποχρέωσή της, χωρίς να αποκρύψει κάτι, αντίθετα με τα όσα αναφέρονται και υπονοούνται στο εν λόγω πρωτοσέλιδο. Ταυτόχρονα όμως, είναι εξαιρετικά σημαντικό να επισημάνουμε ότι τόσο η εκπαίδευση και οι διαδικασίες των πιλοτών μας όσο και τα τεχνολογικά συστήματα των σύγχρονων αεροσκαφών (σύστημα TCAS) είναι τέτοια, που λειτουργούν έγκαιρα, με ασφάλεια και αποτρεπτικά σε οποιαδήποτε περίπτωση αεροσκάφος βρεθεί σε σύγκλιση πορείας ή ύψους με άλλο αεροσκάφος, επικοινωνώντας μάλιστα αυτόματα ταυτόχρονα και με το σύστημα οποιουδήποτε άλλου εμπλεκόμενου αεροσκάφους που μπορεί να επηρεάζεται, ώστε να υπάρξει συντονισμένα η κατάλληλη αντίδραση από τους χειριστές των αεροσκαφών. Αυτό συνέβη έγκαιρα και στην περίπτωση αυτή, χωρίς να δημιουργηθεί οποιοσδήποτε κίνδυνος.

Ως εκ τούτου, ο τρόπος που περιγράφεται τόσο το συμβάν όσο και η «δήθεν απόκρυψη» στο εν λόγω πρωτοσέλιδο, είναι απόλυτα παραπλανητικά και επιζήμια για το αίσθημα ασφάλειας του επιβατικού κοινού, αφού με ανεύθυνο τρόπο δημιουργούν μια εντελώς λανθασμένη εικόνα της πραγματικότητας για το συγκεκριμένο συμβάν.

Με πληροφορίες από τη σελίδα armyvoice.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Μουσική Βραδιά με τον Γιάννη Τεργιάκη και την Άννα Μαρία Ντεληγιώργη στο AMEN Nightclub στη Νάξο

Το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025, η καρδιά της μουσικής χτυπά στη Νάξο! Ο Γιάννης Τεργιάκης και η Άννα Μαρία Ντεληγιώργη ενώνουν τις δυνάμεις τους για μια εκρηκτική εμφάνιση στο AMEN Nightclub, το απόλυτο hot spot του νησιού.

Εταιρεία Κυκλαδικών Μελετών: Το Σεπτέμβριο ανοίγει τις εργασίες του το Ε΄ Διεθνές Κυκλαδολογικό Συνέδριο

Στον Αδάμαντα της Μήλου από την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025 έως και το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2025 με τίτλο: ΚΥΚΛΑΔΕΣ : Αειφορία - Πολιτισμός

Μήλος: Η κίνηση της Δημοτικής Αρχή με βάση το περιβάλλον και τη προστασία του

Επείγον δημοτικό κάλεσμα για την περιβαλλοντική προστασία της Μήλου - Ποιος ο λόγος; τι θέλει να πετύχει;

Με την ηγεσία των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Εργασίας συναντήθηκε ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Φυτωρίου

Στη συνάντησή του με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, ο Πρόεδρος έθεσε ζητήματα του πρωτογενούς τομέα της εταιρίας και ενημέρωσε τον Υπουργό για τις δραστηριότητες του φυτώριου.

Ξενοδοχεία: Επενδύσεις ύψους 8 εκ. ευρώ σε μονάδες στην Σχοινούσα και Μήλο

Πέντε (5) νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο, Κω, Μήλο, Σχοινούσα, Χαλκίδα

Εγγραφή στο «Μητρώο 11» για την αποφυγή ανεπιθύμητων κλήσεων – Η διαδικασία

Ασπίδα για τις ενοχλητικές κλήσεις αυτού του είδους αποτελεί η ένταξη των συνδρομητών στο ειδικό «μητρώο 11» των εταιρειών κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας

Τουρισμός: 1.300 νέες απευθείας πτήσεις σε 8 μεγάλα Ελληνικά αεροδρόμια φέτος

Το μεγαλύτερο αριθμό νέων πτήσεων το 2025 συγκεντρώνει το αεροδρόμιο Ηρακλείου, με συνολικά 343 νέες πτήσεις και 10 νέες συνδέσεις

Ακτοπλόοι για αύξηση εισιτηρίων: Να ακολουθήσει η Κυβέρνηση το μοντέλο Ιταλών και Γερμανών

Ακτοπλοϊκές: Τα 5 μέτρα που προτείνουν για να μην γίνουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων

Σύρος: Η μπασκετική γιορτή Stoiximan AegeanBall Festival επιστρέφει στις 27-29 Ιουνίου 2025

Φέτος, η διοργάνωση ανεβάζει τον πήχη ακόμα ψηλότερα, με καλεσμένους-έκπληξη, πλούσιες παράλληλες εκδηλώσεις και νέες εμπειρίες

Π.Ν.Αι. – Ρόδος: Συνεδρίαση για την αποκατάσταση ζημιών από την θεομηνία Bora

Κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός για την καθαίρεση της κατεστραμμένης γέφυρας στο Φαληράκι. Εντός των ημερών εγκαθίσταται ο ανάδοχος

Αποκλειστικό: Ο ΣΚΑΙ μετέτρεψε το λιμάνι της Νάξου σε αεροδρόμιο (video)

Απίστευτο... Ο ΣΚΑΙ μετέδωσε ρεπορτάζ από νερά που μπάζει το αεροδρόμιο της Νάξου με φωτογραφίες από το λιμάνι και μάλιστα άσκησε και κριτική (video)

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος (17/01) στη πόλη

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για τέσσερις ώρες περίπου αύριο η πόλη της Νάξου... Δείτε σε ποιες γειτονιές

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο Πατέρας Γεώργιος Φυρογένης

Εφυγε από τη ζωή ο παπά Γιώργης Φυρογένης - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

SeaJets: Τα δρομολόγια που προτείνει για το φετινό καλοκαίρι

Αυτά είναι τα δρομολόγια που έχει θέσει ως προτεραιότητα η SeaJets για το φετινό καλοκαίρι

Eurovision 2025: Στην 12αδα του τελικού το “High Road” του Ναξιώτη John Βλασερού και της Georgina Kalais (video)

Στον τελικό της 30ης Ιανουαρίου για την πρόκριση στην φετινή Eurovision ο Ναξιώτης John Vlasseros με την Georgina Kalais και το τραγούδι "High Road" (video)

Νάξος – Ευαγγελία Γατσωτή: Πρεμιέρα σήμερα (17/01) για τη παράσταση “Γιάννης το βούδι”

Δύο παραστάσεις έργων με την υπογραφή της ανερχόμενης συγγραφέα από τη Νάξο Ευαγγελίας Γατσωτή ανεβαίνουν αυτή την εβδομάδα: «Κόκκινες γραμμές ή Λέξεις που κάνουν τζιζ» (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 20/1) και «Γιάννης το βούδι» (Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», από 17/1)

Νάξος – Αρχαίος μόλος: Ανάγκη για σωστή ενημέρωση μέσω πινακίδας

Ο μοναχικός αρχαϊκός μόλος στο λιμάνι της Νάξου - Η πρόταση από τον Γιώργο Καρνέζη