Μηδενισμό γραπτού και μία σύλληψη είχαμε σε σχολείο της Κω κατά τη διάρκεια των σημερινών εξετάσεων στις Πανελλαδικές – Στην Ιστορία (Βατά), Φυσική (Δύσκολα) και Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Βατά με …παγίδες) τα σημερινά θέματα για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων
Στην Ιστορία, τη Φυσική και την Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον διαγωνίστηκαν σήμερα Τετάρτη 13 Ιουνίου οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Όμως, η ημέρα ξεκίνησε με μία είδηση – σοκ. Μαθήτρια στην Κω συνελήφθη με …ακουστικό στο αυτί. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η Δημοκρατική, το περιστατικό σημειώθηκε όταν 18χρονη μαθήτρια πιάστηκε να αντιγράφει στο μάθημα της Ιστορίας Κατεύθυνσης. Η 18χρονη μαθήτρια, εντοπίστηκε από τον επιτηρητή καθηγητή, να φέρει ακουστικό με καλώδιο στο ένα της αυτί, το οποίο είχε κρύψει επιμελώς ανάμεσα στα μαλλιά της.
Σύμφωνα με όσα επιβεβαίωσε ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Γιάννης Παπαδομαρκάκης, το περιστατικό έγινε αντιληπτό χάρη στην παρατηρητικότητα των καθηγητών που επέβλεπαν τις εξετάσεις. H μαθήτρια είχε κρύψει πάνω της το κινητό τηλέφωνο, ενώ στο αυτί της είχε τοποθετήσει μία ασύρματη «ψείρα»-ακουστικό, μέσω του οποίου βρισκόταν σε ανοικτή γραμμή με συγγενικό της πρόσωπο που είχε αναλάβει να υπαγορεύει τις απαντήσεις των θεμάτων στην Ιστορία. Το περιστατικό αποκαλύφθηκε όταν η συνεργός δεν… πρόσεξε και μιλούσε ιδιαιτέρως δυνατά, με αποτέλεσμα εκτός από τη μαθήτρια να ακούσουν τη συνομιλία και οι επιτηρητές καθηγητές, οι οποίοι έπραξαν τα δέοντα. Η 24χρονη καθοδηγήτρια συνελήφθη και πλέον το ΑΤ Κω ανέλαβε για τα περαιτέρω
Οσο για τον βαθμό δυσκολίας των σημερινών θεμάτων; Στο μάθημα της Ιστορίας τα θέματα είναι σωστά δομημένα, με κλιμακούμενη δυσκολία από όλο το φάσμα της εξεταστέας ύλης, αλλά απαιτούν προσοχή σε ορισμένα σημεία. Συγκεκριμένα, το ερώτημα Γ2, όπου δόθηκε παράθεμα με τρία ζητούμενα -εκ των οποίων το δεύτερο αφορά ανάλυση στατιστικών δεδομένων- αναμένεται να δυσκολέψει αρκετά τους υποψηφίους. Επίσης, στο τελευταίο παράθεμα η απάντηση απαιτεί συνδυασμό δύο κεφαλαίων και για την πλήρη ανάπτυξή του χρειάζεται μεγάλη προσοχή στη σύνθεση των δεδομένων. Γενικά, τα θέματα εξετάζουν την ουσιαστική γνώση των υποψηφίων και δεν ευνοούν όσους βασίζονται στη στείρα απομνημόνευση. Συνολικά, είναι αρκετά δυσκολότερα σε σχέση με τα περσινά και απαιτούν από τους υποψήφιους πολύ καλή προετοιμασία, ιδιαίτερα στην ανάλυση δεδομένων και παραθεμάτων.
Στο μάθημα της Φυσικής τα θέματα αν και σε πρώτη ανάγνωση μπορεί να φανούν πολύπλοκα στους υποψηφίους, κατά την επεξεργασία τους απαιτούν κυρίως τις βασικές γνώσεις και μεθοδολογίες τις οποίες ένας καλά προετοιμασμένος υποψήφιος πρέπει να κατέχει. Εμπεριέχονται βέβαια θέματα που προσομοιάζουν ασκήσεις του σχολικού βιβλίου αλλά συνολικά, συγκρινόμενα με τα περσινά θέματα παρουσιάζουν μεγαλύτερη δυσκολία.
Στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών (Πληροφορική) τα πρώτα θέματα -Θέμα Α και Θέμα Β- είναι περισσότερο απαιτητικά συγκριτικά με τα περσινά θέματα, ενώ οι ασκήσεις -Θέμα Γ και Θέμα Δ- κινούνται σε παρόμοια επίπεδα με την προηγούμενη χρονιά. Για την επίλυσή των θεμάτων και ειδικά των ασκήσεων, οι μαθητές έπρεπε να έχουν καλή γνώση όλης της ύλης και να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε ορισμένα σημεία ώστε να αποφύγουν τη διολίσθηση σε λάθη.
Οι εξετάσεις για τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων συνεχίζονται την Παρασκευή 15 Ιουνίου με τα μαθήματα των Λατινικών (ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών), της Χημείας (ΟΠ Θετικών Σπουδών) και των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), ενώ θα ολοκληρωθούν στις 19 Ιουνίου με το μάθημα της Βιολογίας (Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού). Στα εξεταστικά τους κέντρα επιστρέφουν αύριο, Πέμπτη, οι υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων με μαθήματα ειδικότητας, ενώ οι εξετάσεις τους ολοκληρώνονται την επόμενη Πέμπτη, 21 Ιουνίου.
Με πληροφορίες από την εφημερίδα “Καθημερινή”