Στην Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, απευθύνεται μαθητής που συγκέντρωσε 20.988 μόρια, αλλά δεν εισάγεται στην σχολή της επιλογής του, λόγω ελάχιστης βάσης εισαγωγής
Το έχουμε τονίσει από τη πρώτη στιγμή. Ηταν τεράστιο λάθος να τεθούν κριτήρια στα μέσα της σχολικής χρονιάς όσον αφορά την εισαγωγή των μαθητών – μέσω των Πανελλαδικών εξετάσεων – στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση… Γιατί; Θα είχαμε φαινόμενα όπως αυτό που διαβάσαμε στη σελίδα alfavita.gr, δηλαδή απόφοιτος της Τρίτης Λυκείου, που συγκέντρωσε στις πανελλήνιες 20.988 μόρια, αλλά δεν εισάγεται στην σχολή της επιλογής του, λόγω ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα ειδικά μαθήματα.
Και μέσω ανοιχτής επιστολής στην υπουργό παιδείας, Νίκη Κεραμέως αναφέρει ανάμεσα στα άλλα «Είμαι απόφοιτος και “αποτυχημένος άριστος”». Το όνομά του; Διονύσης Κατάκαλου, που, παρά την υψηλότατη βαθμολογία του, δεν θα καταφέρει να εισαχθεί στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ, που ήταν και η επιθυμία του. Μέσω της επιστολής, ο Διονύσης εκφράζει τα παράπονά του για τον τρόπο βαθμολόγησης των ειδικών μαθημάτων και το ότι, αριστούχοι μαθητές, δεν κατάφεραν να περάσουν στις σχολές που επιθυμούσαν.
Ας δούμε την επιστολή
«Αξιότιμη κα υπουργέ,
Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.
Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.
Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:
Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και
Πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;
Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;
Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;
Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.
Με εκτίμηση,
Κατάκαλος Διονύσιος 1o πρότυπο λύκειο Αθηνών».