Μόνο στην Ελλάδα… ταξιτζήδες ζήτησαν τα κλειδιά αεροδρομίου… Που; Τι έγινε;
Το είδαμε κι αυτό. Στο Καστελόριζο, σύμφωνα με το πρόεδρο του Συλλόγου Τηλεπικοινωνιακών Ελλάδας Γιώργου Κωνσταντινάκη, ταξιτζήδες (!!!) ζήτησαν από τον υπάλληλο που εκτελεί χρέη αερολιμενάρχη να τους …δώσει τα κλειδιά του αεροδρομίου για να μπορούν να το ανοίγουν, όταν είναι κλειστό. Κάτι που δεν έγινε ποτέ… Ευτυχώς.. Οχι, τίποτα άλλο αλλά φανταστείτε τι θα έλεγαν οι …γείτονες μας.
Πως έχει η ιστορία; Ηρθε στην επικαιρότητα μέσω άρθρου στην ιστοσελίδα ethnos.gr
Μείζον ζήτημα ασφάλειας πτήσεων θέτουν οι τηλεπικοινωνιακοί υπάλληλοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για τη μετατροπή τριών μικρών αερολιμένων σε πεδία προσγείωσης στις ώρες εκτός λειτουργίας τους, ενώ σημειώνουν ότι ήδη υπήρξαν κρούσματα επαγγελματιών ακριτικού νησιού που …ζήτησαν τα κλειδιά του αεροδρομίου ώστε να μπορούν να το ανοιγοκλείνουν.
Την ίδια στιγμή στο Καστελόριζο, στο νησί όπου προ ημερών το αεροδρόμιο έκλεισε εντελώς λόγω ασθενείας του μοναδικού τηλεπικοινωνιακού υπαλλήλου, όπως επισημαίνει στο «ethnos.gr» ο πρόεδρος του Συλλόγου, Γ. Κωνσταντινάκης, ταξιτζήδες ζήτησαν από τον τηλεπικοινωνιακό υπάλληλο που εκτελεί χρέη αερολιμενάρχη να τους …δώσει τα κλειδιά του αεροδρομίου για να μπορούν να το ανοίγουν όταν είναι κλειστό: «Μόλις μου το κατήγγειλε ο συνάδελφος που του ζήτησαν τα κλειδιά. Φυσικά δεν τους τα έδωσε, αλλά αναρωτιόμαστε και πως φτάσαμε στο σημείο να τα ζητήσουν. Υστέρα από ποια συμφωνία και με ποιον», λέει.
Όπως επισημαίνει ο ίδιος, «σύμφωνα με τους κανονισμούς, και για τις κινήσεις του περασμένου Σαββάτου θα έπρεπε να έχει ζητηθεί παράταση ωραρίου του αερολιμένα, κάτι που δεν έγινε και μάλιστα από τύχη δεν είχαμε και συμβάν καθώς το ένα από τα δύο αεροσκάφη βρέθηκε στο λάθος διάδρομο την ώρα της απογείωσης», τονίζει. Και εξηγεί: «Κατά την αναχώρηση των αεροσκαφών, το ένα αεροσκάφος ξεκίνησε τροχοδρόμηση για τον αντίθετο διάδρομο από τον ενδεικνυόμενο σύμφωνα με την διεύθυνση του ανέμου (δηλαδή με διεύθυνση ανέμου 330 μοίρες και ένταση 17 ούριο), με άμεση παρέμβαση του συνάδελφου (που όπως συστήνει το γραφείο του Διοικητή στο email δεν χρειαζόταν να παρέχει υπηρεσία πύργου ελέγχου AFIS, αλλά έτυχε εκείνη την στιγμή να βρίσκεται στον πύργο ελέγχου) απέτρεψε την προσπάθεια απογείωσης επαναφέροντας το αεροσκάφος στο σωστό διάδρομο αποτρέποντας τις απρόβλεπτες συνέπειες».
Ο πρόεδρος του Συλλόγου υπογραμμίζει ότι οι αερολιμένες δεν μπορούν να λειτουργούν με μηδενικούς ελέγχους για πολλούς λόγους: «Δεν υπάρχει κανένα θεσμικό πλαίσιο γι΄αυτό. Τι θα γίνει σε περίπτωση ατυχήματος την ωρα που δε θα λειτουργεί ο πύργος; Ακόμα και οι περιφράξεις είναι κατεστραμμένες σε μερικά αεροδρόμια και μπαίνουν ζώα μέσα. Από ποιον θα αναζητηθούν ευθύνες; Ποιος θα ελέγχει τι και ποιον θα μεταφέρει το κάθε αεροσκάφος; Θα επαφίεται στην καλή θέληση του κάθε πιλότου; Μην ξεχνάμε ότι νησιά όπως το Καστελόριζο είναι παραμεθόρια».
Για το ζήτημα έχει έρθει ήδη σε επαφή με τις αρμόδιες Διευθύνσεις της ΥΠΑ, όπως λέει, χωρίς ωστόσο να λάβει σαφή απάντηση: «Το είχα αναφέρει και στον Διοικητή στις 5 Μαΐου και μου απάντησε ότι έτσι γίνεται σε όλη την Ευρώπη», σημειώνει ο κ. Κωνσταντινάκης προσθέτοντας ότι έως τώρα για να προσγειωθεί ένα αεροσκάφος σε νησί χωρίς τελωνειακό έλεγχο έπρεπε πρώτα να περάσει από κάποιον άλλο προορισμό με τελωνείο, ενώ οπωσδήποτε κατά την προσγείωση και την απογείωση πρέπει να βρίσκεται στο αεροδρόμιο αστυνομία, πυροσβεστική και βέβαια η υπηρεσία πληροφοριών του Αεροδρομίου.