Τετάρτη, 4 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΠαράξεναΝάξος: Καλύμνιοι ψαράδες ψάρεψαν τόνο ύψους 2,17 μέτρων και 153 κιλών (!!)

Νάξος: Καλύμνιοι ψαράδες ψάρεψαν τόνο ύψους 2,17 μέτρων και 153 κιλών (!!)

|

Οι Καλύμνιοι ψαράδες αποδεικνύονται άσοι στο ψάρεμα τόνου… Και ο καπετάν Νίκος με το “Ανάσταση” έφεραν σήμερα στο λιμάνι της Νάξου τόνους βάρους 1,5 τόνοι και ο μεγαλύτερος ήταν μόλις … 2,17 μέτρα και 153 κιλά – Νίκος Μακαρούνας ” έχουμε σηκώσει και μεγαλύτερα ψάρια, μετά από πέντε μήνες καραντίνας βγήκαμε στο πέλαγος αλλά ψαρεύουμε χωρίς να ξέρουμε τιμή” 

“Του κυνηγού και του ψαρά το πιάτο, δέκα φορές είναι αδειανό και μια φορά γεμάτο….” Που την θυμηθήκαμε την έκφραση αυτή ε; Μα πολύ απλά γιατί σήμερα στο λιμάνι της Νάξου έφτασε το “Ανάσταση”, ένα αλιευτικό από την Κάλυμνο που μας εντυπωσίασε με το φορτίο του… Τι ήταν; Ξιφίες και τόνοι… Μάλιστα, ένας εξ αυτών ήταν ούτε λίγο , ούτε πολύ δύο μέτρα (!!!) 

Κι εάν νομίζετε ότι είναι ρεκόρ, ας κάνουμε ένα ταξίδι στο χρόνο… Και να γυρίσουμε σελίδα στο ημερολόγιο φτάνοντας στα τέλη Απριλίου του 2019. Οταν το αλιευτικό “Κάλυμνος”, της οικογένειάς  Μακαρούνα, ξεκίνησε να παρουσιάζει εκείνο το βράδυ 23ης Απριλίου το φορτίο του… Κι όταν έκανε την εμφάνισή του ένας τόνος μήκους 2.74 μέτρων και βάρους 288 κιλών, όλοι ξέσπασαν σε χειροκροτήματα… Χαρούμενοι οι ψαράδες που ήταν στο αλιευτικό, έκπληκτοι οι λιμενικοί που κλήθηκαν να προχωρήσουν στα διαδικαστικά της αρχειοθέτησης, αλλά και οι ντόπιοι που επιστρατεύτηκαν ώστε να μεταφερθεί το ψάρι – γίγας με φορτηγό στο ψυγείο και από εκεί στον τόπο προορισμού του.. Μαζί και μικρότερα άλλα ψάρια, είτε ξιφίες είτε τόνοι (όταν λέμε για μικρότερα, εε ανάλογα με το γίγαντα της παρέας)….

Σήμερα το μεσημέρι λοιπόν, είχαμε το αλιευτικό “Ανάσταση” με καπετάνιο τον Νίκο Μακαρούνα, ξάδελφο του ιδιοκτήτη και καπετάνιου του “Κάλυμνος”… Μας το υπενθύμισε όταν επικοινωνήσαμε μαζί του για να μας πει για την εντυπωσιακή ψαριά…Α τι είχε η σημερινή ψαριά; Είπαμε έναν τόνο μήκους 2,17 μέτρων και βάρους 153 κιλών (!!) ως το ξεχωριστό πιάτο σ’ αυτό το ξεχωριστό φορτίο. Ξιφίες και βέβάια τόνοι. Σύνολο στα 1,5 τόνους. Οχι κι άσχημα ε; Το αλιευτικό άδειασε, τα ψάρια μπαίνουν στο ψυγείο και ετοιμάζονται για την Ιαπωνία, για να γίνουν σούσι… Και τα στελέχη του Λιμενικού για μία ακόμη φορά έκαναν το καθήκον τους με ακρίβεια…  

Καπετάν Νίκος: “Εχουμε πιάσει και μεγαλύτερα” 

Τι μας λέει όμως ο καπετάν – Νίκος; “Μην με μπερδεύετε με τον ξάδελφό μου… Αυτός έχει το “Κάλυμνος” και είχε πιάσει το μεγάλο ψάρι που λέτε όλοι… Να πω την αλήθεια έχουμε πιάσει κι εμείς. Αλλωστε, είμαστε οικογένεια και ακολουθούμε όλοι το επάγγελμα του ψαρά. Η Κάλυμνος είναι ένας μεγάλος βράχος. Δεν είναι όπως η Νάξος… Το μεγαλύτερο που έχουμε σηκώσει είναι στα 340 κιλά, ενώ παλαιότερα (την περασμένη δεκαετία) και στα νερά της Κύπρου είχαμε πιάσει ακόμη και περίπου 500 κιλιά τόνο, μόνο που δεν μπορέσαμε ποτέ να τον σηκώσουμε… Δεν άντεξε το καϊκι”… 

eikona_viber_2020-05-16_18-11-53.jpg

Πως όμως είναι η …σεζόν; “Μετά από πέντε μήνες καραντίνας, βγαίνουμε και πάλι στα νερά. Επίσημα το ψάρεμα, έχει ξεκινήσει από τα μέσα Μάρτη αλλά πως να βγεις να ψαρέψεις από τη στιγμή που οι έμποροι σε Ισπανία, Ιταλία και Ιαπωνία ουσιαστικά είναι κλειστοί…  Αυτή η ψαριά που είδαμε ήταν δύο ημερών. Είναι η 3η φορά που ερχόμαστε στη Νάξο και θα ξαναρθούμε σύντομα. Εξι μέρες τώρα ψαρεύουμε. Αλλά οφείλουμε να σας πούμε ότι κινούμαστε στα …βαθιά και χωρίς πυξίδα”..

Οταν τον ρωτάμε τι εννοεί, ο καπετάν Νίκος (μαζί με άλλα τρία άτομα, οι δύο συγγενείς του, ο 3ος είναι στη …παρέα σχεδόν 25 χρόνια) μας απαντάει “δεν έχει καθοριστεί ακόμη η τιμή των ψαριών. Οπότε εμείς ψαρεύουμε χωρίς να ξέρουμε τι θα πληρωθούμε. Πέρυσι, η τιμή ήταν καλή για τα ψάρια με καλή ποιότητα, φέτος όμως; Να σκεφτείτε ότι δεν έχουν βγει όλα τα σκάφη από την Κάλυμνο για ψάρεμα. Ουσιαστικά, τώρα ξεκινάμε”… 

Ο καπετάν Νίκος μας ενημέρωσε ότι λόγω της καραντίνας τα επόμενα χρόνια θα δούμε περισσότερα ψάρια στις θάλασσες μας καθότι δεν υπήρχε ψαριά αυτό το χρονικό διάστημα και έτσι τα μικρότερα ψάρια είχαν την δυνατότητα να μεγαλώσουν… Και βέβαια εδώ να σημειώσουμε ότι πρόσφατα, το “Ανάσταση” βραβεύτηκε από τον ΟΣΠΑ (Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Αλιείας) ως το πιο τυπικό όσον αφορά τη γραφειοκρατία σκάφος… Σε μία εποχή, όπου όλοι θέλουμε να ξεφεύγουμε και λίγο από τα γρανάζια της γραφειοκρατίας, υπάρχουν κάποιοι που είναι απόλυτα τυπικοί…. 

Στο δρόμο για Ιαπωνία

Εμείς  να αναφέρουμε ότι μιλάμε για τον ερυθρό τόνο blue fin tuna (γαλάζόπτερο) και διαθέτει κόκκινο χρώμα το κρέας του σε αντίθεση με άλλα ψάρια που έχουν λευκό κρέας… Οι τόνοι έχουν σώμα υδροδυναμικό και συμπαγές και μπορούν να φτάσουν σε μεγάλες ταχύτητες, μέχρι 70 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ το βάρος τους μπορεί να φτάσει ακόμη και στα 450 κιλά (!!!)

Τα ψάρια αυτά αλιεύονται σε όλες τις θάλασσες του κόσμου, με αποτέλεσμα αρκετά είδη να βρίσκονται στο χείλος της εξαφάνισης από την υπεραλίευση και την παράνομη αλιεία. Ο κόκκινος τόνος, το μεγαλύτερο είδος τόνου, κινδυνεύει με εξαφάνιση. Ο κόκκινος τόνος θεωρείται εκλεκτός μεζές στην Ιαπωνία, όπου καταναλώνεται ωμός ως σούσι.  Στη Μεσόγειο η αλιεία τους γίνεται συνήθως με κυκλωτικά δίκτυα (γριγρι). Οι τόνοι που αιχμαλωτίζονται σε αυτά τα δίκτυα στη συνέχεια οδηγούνται σε φάρμες πάχυνσης ώστε να μεγαλώσουν και το κρέας του να αποκτήσει μεγάλη περιεκτικότητα σε λίπος


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Η 15χρονη Τόνια Κορρέ από τη Νάξο κατακτά τις πίστες των Βαλκανίων!

Με εντυπωσιακές επιδόσεις στο BMU στις Σέρρες, η νεαρή αναβάτρια ανεβαίνει στο βάθρο και στοχεύει σε διεθνείς διακρίσεις.

Θηρασία: Σημαντική ανακάλυψη (σφραγίδες) που αλλάζει την ιστορία της γραφής στο Αιγαίο

Σφραγίδες 4.500 ετών φέρνουν στο φως ένα άγνωστο κεφάλαιο επικοινωνίας και εμπορίου ανάμεσα σε Κυκλαδικά νησιά – Με προέλευση από τη Νάξο το πήλινο αγγείο

Πειραιάς σε οριακό σημείο – SOS για τις υποδομές από τον Θεόδωρο Κόντε

Ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων προειδοποιεί: το λιμάνι δεν αντέχει άλλες αφίξεις χωρίς σχέδιο και υποδομές

Σεισμός 5,3 Ρίχτερ ανοιχτά της Ιεράπετρας: Αισθητός σε όλη την Κρήτη

Καθησυχαστικοί οι σεισμολόγοι Λέκκας και Τσελέντης – Αναμένονται μετασεισμοί, συστάσεις για προσοχή στις παραλίες

Θα καούμε φέτος το καλοκαίρι; Ο Γιώργος Τσατραφύλλιας απαντά

Οι εποχικές προγνώσεις δείχνουν θερμοκρασίες πάνω από τα κανονικά επίπεδα, αλλά χωρίς έντονα καύσωνα, σύμφωνα με τα κλιματικά μοντέλα

Σαντορίνη: Seatrack σε Καμάρι και Περίσσα. Πρόσβαση στη θάλασσα για όλους

Εγκαθίστανται νωρίτερα φέτος τα συστήματα αυτόνομης πρόσβασης για άτομα με αναπηρία στις παραλίες της Σαντορίνης

Δυναμική παρουσία της Π.Ν.Αι. στο 10ο Φεστιβάλ Ελαιολάδου και Ελιάς στη Καλαμάτα

Στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου είχαν την ευκαιρία να γευτούν δημιουργίες των σεφ πάνω στις νησιώτικες συνταγές

Έναρξη ναυαγοσωστικής κάλυψης στις πολυσύχναστες παραλίες της Πάρου

Ο Δήμος Πάρου εξασφαλίζει έγκαιρα την προστασία λουομένων για τα έτη 2025 και 2026

«Παίρνει σύνταξη» και κρεμάει το γιλέκο του ο Όσκαρ της ΕΛ.ΑΣ

Μετά από οκτώ χρόνια δράσης, ο σκύλος περιπολίας που «διάβαζε» τα σήματα και εντόπιζε κινδύνους, αποχωρεί με τιμές και συγκίνηση

Σαντορίνη: Το Santorini Experience επιστρέφει 10-12 Οκτωβρίου 2025 για 8η χρονιά

9 βραβεία για την κορυφαία αθλητική διοργάνωση του Αιγαίου

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.

«Αχ πανάθεμά σε Αθήνα»: Ο Βαγγέλης Κονιτόπουλος τραγουδά για τα νησιά και τη νοσταλγία (video)

Μια νέα νησιώτικη μελωδία-ύμνος από τον μετρ του Αιγαίου, με τη συμμετοχή της οικογένειας Κονιτοπούλου (video)

Νάξος – Αεροδρόμιο: Πραγματοποιήθηκε νυχτερινή αεροδιακομιδή με τα νέα φορητά φώτα

Ένα 24ωρο μετά την τοποθέτηση του προσωρινού φωτισμού, το νησί απέκτησε ξανά τη δυνατότητα νυχτερινής αερομεταφοράς ασθενών με ελικόπτερα AW-109

Νάξος: Δυναμική παρέμβαση εργαζομένων και αναβολή της συζήτησης για απαγόρευση οικοδομικών εργασιών το καλοκαίρι

Μετά από κινητοποίηση της Επιτροπής Εργαζομένων στις Κατασκευές, η Δημοτική Αρχή Νάξου υποχρεώθηκε να αποσύρει το θέμα από το Δημοτικό Συμβούλιο