Η προγραμματισμένη ανάποδη πορεία νταλίκας στην Κοντολέοντος σήμερα το μεσημέρι, αναδεικνύει την ανάγκη σωστού σχεδιασμου και προγραμματισμού όσον αφορά τα έργα υποδομών στη Νάξο
Να το πούμε πολύ απλά.. Δεν είναι είδηση. Αλλά διαπίστωση όσον αφορά τον τρόπο που μία δημοτική αρχή επιλέγει να προχωρήσει σε κινήσεις χωρίς να λάβει υπόψη της τα πιο ακραία σενάρια…
Τι θέλουμε να πούμε; Πριν από έναν χρόνο, καλοκαίρι ήταν (όχι του 2020) όταν είδαμε αίφνης τρεις ή τέσσερις νταλίκες να ανεβαίνουν ανάποδα την Κοντολέοντος… Κίνηση που είχε γίνει αργά το βράδυ (σ.σ. με το βραδινό πλοίο από τον Πειραιά) και είχε προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις κυρίως γιατί δεν ήταν προγραμματισμένη η πορεία σε δρόμο που έχει αντίθετη ροή…
Σήμερα το μεσημέρι, Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου, γίναμε μάρτυρες μία αντίστοιχης κίνησης… Μίας ενέργειας που ήταν προγραμματισμένη καθότι υπήρχε αστυνομικό αυτοκίνητο που είχε κλείσει το δρόμο στην Κοντολέοντος στο ύψος του Περιφερειακού δρόμου και συν τοις άλλοις υπήρχε κι άλλο αυτοκίνητο (προφανώς της εταιρείας) που συνόδευε την νταλίκα. Ένα μεγάλο αυτοκίνητο που μετέφερε εσκαφέα κάτι που σημαίνει ότι ήταν αρκετά βαρύ (μίνιμουμ 20 τόνους) και τεράστιο σε μέγεθος.
Και για την μετακίνησή του επιλέχτηκε η Κοντολέοντος και όχι οι δρόμοι που χρησιμοποιούνται ως έξοδοι από το λιμάνι, κοινώς από το Ποτάμι… Το γιατί επέλεξαν αυτό το δρόμο και όχι το ποτάμι, προφανώς έχει να κάνει με το μέγεθος, την δυνατότητα ελιγμών και το βάρος…
Κι εδώ είναι η δική μας διαπίστωση. Όταν μία Δημοτική Αρχή – μέσω προφανώς της τεχνικής υπηρεσίας – επιλέγει να μονοδρομήσει μία κεντρική οδό και να αλλάξει τα δεδομένα των υποδομών σε μία πόλη, οφείλει – κατά την άποψή μας – να λάβει υπόψη της τα πιο ακραία σενάρια. Έστω και για μία φορά… Γιατί αυτή η μία φορά είναι που κάνει τη διαφορά…
Πρέπει κάποια στιγμή να κατανοήσουμε ότι οι αλλαγές που γίνονται οφείλουν να έχουν ως γνώμονα αφενός την βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, αφετέρου οι εναλλακτικές μορφές που προσφέρουν να μην μπλοκάρουν στην … πρώτη στραβή. Γιατί τις περισσότερες φορές όλοι θυμόμαστε αυτή τη μοναδική φορά. Είτε είναι το γεγονός ότι έχει μπλοκάρει ο δρόμος στο κόμβο του Λυκείου γιατί κάποιος έχει παρκάρει λάθος, είτε γιατί η νταλίκα δεν μπορεί να περάσει το Ποτάμι και πρέπει να ανέβει την Κοντολέοντος… Είτε, είτε, είτε…
Οι υποδομές οφείλουν να γίνονται έχοντας καλύψει όλα τα πιθανά σενάρια. Αυτές τις εβδομάδες ακούμε για την ανάγκη να φτιαχτεί και να σχεδιαστεί ή και να ολοκληρωθεί ένα νέο σχέδιο πόλης… Καλό είναι λοιπόν, αυτές οι μικρές – κατά τα άλλα – λεπτομέρειες να είναι στο μυαλό των αρμόδιων φορέων…