Η βρετανική ψηφιακή τράπεζα Starling προσφέρει την πιστωτική Kite μέσω της οποίας μπορούν οι γονείς να μεταβιβάζουν χρήματα στους λογαριασμούς των παιδιών τους, να θέτουν όριο δαπάνης και να λαμβάνουν ενημέρωση για τις αγορές τους.
Όχι δεν είναι αστείο… Είναι μία νέα προσπάθεια από τις τράπεζες να βρουν νέους πελάτες… Και ποιοι καλύτεροι από τους έφηβους και τα παιδιά που καθημερινά ζουν μέσα στην τεχνολογία, οπότε έχουν ανάγκη από …χρημτοδότηση… Και έτσι οι εταιρείες προωθούν νέο προϊόν για χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, γνωστές ως fintech, και δεν είναι άλλο από πιστωτικές κάρτες για παιδιά και εφήβους (!!!)
Οι συμβατικές τράπεζες προσφέρουν εδώ και πολλά χρόνια αποταμιευτικούς λογαριασμούς για παιδιά. Σύμφωνα, όμως, με σχετικό ρεπορτάζ του Reuters, οι fintech θεωρούν τώρα ότι έχουν βρει την ευκαιρία να προσφέρουν καλύτερες και πιο έξυπνες εφαρμογές σε παιδιά και εφήβους που, ως γνωστόν, στην εποχή μας έχουν μεγάλη έφεση στην τεχνολογία. Και που, σύμφωνα με τις fintech, δεν είχαν έως τώρα την απαιτούμενη εξυπηρέτηση από τις τράπεζες.
Ανάμεσα στις εταιρείες του είδους συγκαταλέγεται η βρετανική ψηφιακή τράπεζα Starling που προσφέρει την πιστωτική Kite μέσω της οποίας μπορούν οι γονείς να μεταβιβάζουν χρήματα στους λογαριασμούς των παιδιών τους, να θέτουν όριο δαπάνης και να λαμβάνουν ενημέρωση για τις αγορές τους.
Η εν λόγω κάρτα ανταγωνίζεται ανάλογα προϊόντα των εταιρειών Gohenry και Monzo στη Βρετανία, ενώ στις ΗΠΑ εταιρείες fintech, όπως οι Greenlight, Step και Copper, προσπαθούν να προσελκύσουν την αγορά των εφήβων και των πολύ νεαρών ατόμων. Προσφάτως, έχει μπει σε αυτή την κούρσα του ανταγωνισμού και η JP Morgan Chase & Co που προσφέρει ειδικούς λογαριασμούς για παιδιά σε συνεργασία με την Greenlight.
Ολες αυτές οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι θέλουν να προσφέρουν στα παιδιά μια αίσθηση οικονομικής ανεξαρτησίας και παράλληλα να τα εκπαιδεύσουν, ενώ την ίδια στιγμή θα δίνουν στους γονείς τη δυνατότητα τόσο να παρακολουθούν όσο και να εμποδίζουν δαπάνες με τις οποίες διαφωνούν.
Ουσιαστικά ελπίζουν να κεφαλαιοποιήσουν τις ψηφιακές πληρωμές και την εκρηκτική αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και να διασφαλίσουν καινούργιους πελάτες από όταν είναι ακόμη στην εφηβεία. «Είναι ένα παιχνίδι που έχει σχέση με την κερδοφορία αλλά και με τη διασφάλιση πελατών διά βίου», σχολιάζει η Κάβιτα Καμντάρ, επικεφαλής της μονάδας υπηρεσιών για παιδιά στην JP Morgan.
Ο κλάδος είναι πάντως πολλά υποσχόμενος. Η Greenlight, εταίρος της JP Morgan, έχει γνωρίσει εντυπωσιακή ανάπτυξη, με την πελατεία της να αυξάνεται από 50.000 σε 2 εκατ. γονείς και παιδιά μέσα σε ένα χρόνο. Σύμφωνα με τη Σάρα Κοτσιάνσκι, υπεύθυνη ερευνών στην 11:FS, συμβουλευτική για εταιρείες fintech, «οι νεοφυείς εταιρείες είναι σε θέση να απομακρύνουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς των παιδιών από όσες τράπεζες είναι σε φυσική μορφή».
Η ίδια εκτιμά, πάντως, πως οι εταιρείες αυτές πρέπει να προσελκύσουν εξίσου παιδιά και γονείς και να ισορροπήσουν ανάμεσά τους και, όπως τονίζει, «ένας Θεός ξέρει πώς το πετυχαίνει κανείς αυτό». Συνιστά, άλλωστε, στις εταιρείες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές, ώστε να είναι ασφαλή τα στοιχεία και επίσης να διασφαλίσουν πως παιδιά και γονείς κατανοούν σε τι ακριβώς δίνουν τη συγκατάθεσή τους.
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ και το Reuters