Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΠαράξεναΕυκαιρία... Στο εμπόριο (επιτυχημένα) το "Ελληνικό Οξυγόνο"

Ευκαιρία… Στο εμπόριο (επιτυχημένα) το “Ελληνικό Οξυγόνο”

|

Μεταλλικά κουτάκια με το σήμα «Greek Oxygen» διατίθενται στις αγορές του κόσμου – Η κρίση και η ανάγκη επαναδημιουργίας του εμπορικού σήματος της χώρας

«Το ελληνικό οξυγόνο είναι το τέλειο δώρο!» αναφέρει η εταιρεία Greek Oxygen, που πουλάει τόσο στις διεθνείς αγορές όσο και στα εκατομμύρια των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας με αντίτιμο από 5 έως 15 ευρώ αέρα κλεισμένο σε κουτάκια.

Του Τάσου Μιντικίδη (tovima.gr) 

Ο ιδρυτής της, που δημιούργησε το ομώνυμο προϊόν, Αναστάσιος Μπατσίλας,αναφέρει πως τον ενδιέφερε πάντα να ασχοληθεί με τον τομέα του τουρισμού και μετά τα ταξίδια του στα ελληνικά νησιά θέλησε να δημιουργήσει ένα προϊόν για τους τουρίστες του οποίου το concept να θυμίζει Ελλάδα και να περικλείει το μπλε της θάλασσας και του ουρανού με τον αέρα που αναπνέουμε.

«Τα κλείσαμε όλα αυτά σε ένα κουτάκι και έτσι γεννήθηκε το Greek Oxygen. Στην ουσία δηλαδή μετατρέψαμε μια καινοτόμο ιδέα σε παραγωγική διαδικασία» αναφέρει ο ίδιος.

Ο αέρας βέβαια έχει καθαρά συμβολική σημασία, καθώς το κουτάκι στο εσωτερικό του περιέχει για τον κάθε αγοραστή κάτι διαφορετικό. Για ορισμένους π.χ. τον αέρα που ανέπνεε ο Σωκράτης ή ο Αριστοτέλης, για άλλους συνολικά την Ελλάδα, τον πολιτισμό, την κουλτούρα κ.τ.λ. Πέρα από την πώλησή του σε τουριστικά σημεία, σε ελληνικά νησιά και αλλού, ο ελληνικός αέρας κλεισμένος μέσα σε μεταλλικά κουτάκια σε μορφή αναψυκτικού και με το σήμα «Greek Oxygen» βγήκε στις αγορές του κόσμου.

Το «εμπορικό σήμα»

Ηδη εξάγεται και πωλείται σε διάφορες χώρες, από τις Ελβετία, Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία ως τις Ρωσία, Βουλγαρία, Αυστρία, Ντουμπάι… Καθώς δε η «ιδέα του πουλάει», μεγάλη εταιρεία που δραστηριοποιείται και στον τομέα της εμφιάλωσης αναψυκτικών θέλει να χρησιμοποιήσει το σήμα «Greek Oxygen» ώστε να πουλάει κάποια από τα δικά της προϊόντα.

Ως παράπλευρη απώλεια της κρίσης πάντως, η κατάρρευση της ελληνικής οικονομίας είχε ως συνέπεια την κατάρρευση και του σήματος «Ελλάδα», αν και η χώρα μας παραδοσιακά διέθετε ένα πολύ ισχυρό brand, το οποίο αποτελεί και ένα από τα σπουδαιότερα άυλα περιουσιακά της στοιχεία.

Το 2005 π.χ., με τη χώρα να έχει μόλις διοργανώσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, το «εμπορικό σήμα» της Ελλάδας βρέθηκε στον κατάλογο με τις 10 ισχυρότερες χώρες-μάρκες της έρευνας Country Brand Index – που μετρά και αξιολογεί τις παγκόσμιες αντιλήψεις για τα έθνη, από τον πολιτισμό και τη βιομηχανία τους μέχρι την οικονομική τους βιωσιμότητα – της FutureBrand, καταλαμβάνοντας την 6η θέση. Οταν άρχισε η κρίση χρέους στην ευρωζώνη το brand «Ελλάδα» πήρε την κάτω βόλτα.

Το «made in Greece»

Το 2009 ήταν 14η, το 2010 ήταν 22η και το 2011 βρισκόταν στην 27η θέση, ενώ το 2012, με τη χώρα ένα βήμα πριν από τη χρεοκοπία, υποχώρησε στην 39η της κατάταξης. Είτε από συμπάθεια για μια ιστορική χώρα που βρέθηκε στα όρια της άτακτης χρεοκοπίας είτε γιατί οι επενδυτές είχαν τοποθετήσει από τις αρχές του 2013 ως το πρώτο πεντάμηνο του 2014 συνολικά 22 δισ. ευρώ (το 10,7% του ΑΕΠ), στοιχηματίζοντας στο αποκαλούμενο τότε «Grecovery» της ελληνικής οικονομίας, το σήμα «made in Greece» επανήλθε τότε στο προσκήνιο. «Η Ελλάδα πουλάει» υποστηριζόταν τότε ευρέως, ανεβάζοντας το κασέ της ως brand name («σήμα κατατεθέν») στο εξωτερικό.

Μετά ήρθε το α’ εξάμηνο του 2015 που κόστισε δισεκατομμύρια, ενώ καθώς η χώρα βρέθηκε ένα βήμα πριν από το Grexit, το σήμα «Ελλάδα ΑΕ» πήρε και πάλι την κατιούσα. Ο συμβιβασμός που ακολούθησε οδήγησε στη βελτίωση του κλίματος, ενώ το brand «Ελλάδα» πήρε και πάλι την ανιούσα, κάτι που αποτυπώθηκε και στην έκρηξη του τουρισμού.

Οι παθογένειες και το Rebranding

Οι παθογένειες της χώρας συνεχίζουν να αποτελούν βαρίδια. Π.χ., το 2014 αμερικανός επιχειρηματίας με μεγάλο δίκτυο στις ΗΠΑ, εκτιμώντας ότι το σήμα «made in Greece» ήταν τότε στη… μόδα, θέλησε να αρχίσει στην Ελλάδα την παραγωγή παντελονιών τζιν.

Τα προϊόντα θα έφερναν κορυφαία ξένη επωνυμία και μαζί με τη «made in Greece» ετικέτα, αφού θα παράγονταν στην Ελλάδα, θα μπορούσαν, όπως εκτιμούσε, να σημειώσουν επιτυχία στις αγορές.

Με τον παραγωγικό ιστό της χώρας όμως να έχει τα χάλια του, ντόπιοι επιχειρηματίες που προσεγγίστηκαν αντιπρότειναν να τα παράγουν (τα τζιν) στη… Βουλγαρία. «Μα θέλω η ετικέτα να γράφει «made in Greece» και όχι «made in Bulgaria»» αναφώνησε ο Αμερικανός, που είχε την εντύπωση ότι τον αντιμετωπίζουν και ως «αμερικανάκι» όταν τόλμησε να ζητήσει μια παρουσίαση των εργοστασίων μέσω Skype.

Οι ειδικοί κάνουν λόγο πλέον για την ανάγκη ενός Rebranding (επαναδημιουργία εμπορικού σήματος). Ορισμένοι μάλιστα εκτίμησαν πως θα πρέπει να μετατρέψουμε το Rebranding Greece σε Rebranding Greeks, αφού θα πρέπει να «ξαναπουλήσουμε» τον εαυτό μας, κάτι εξάλλου που έχουν επιτύχει οι Ελληνες του εξωτερικού που διαπρέπουν.

Και μπορεί η ιστορία της «Greek Oxygen» να αποτελεί μία τέτοια περίπτωση, σίγουρα όμως δεν επαρκεί για να οδηγήσει τη χώρα σε διατηρήσιμους και ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης ώστε να επουλωθούν σε εύλογο διάστημα οι πληγές της κρίσης.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ευλογιά αιγοπροβάτων: Στο τραπέζι και lockdown μετακινήσεων

Συναγερμός στο ΥΠΑΑΤ μετά την έξαρση κρουσμάτων. Σχέδιο άμεσης δράσης με ελέγχους, σταθμούς απολύμανσης και αυστηρή βιοασφάλεια· προειδοποίηση Τσιάρα για καθολική παύση μετακινήσεων αν δεν ανακοπεί η διασπορά.

Σύρος στο ισπανικό Viajar: «Βασίλισσα των Κυκλάδων» με ιστορία, αρχιτεκτονική και… off-season γοητεία

Το κορυφαίο ταξιδιωτικό περιοδικό της Ισπανίας (με έναν από τους πιο επιδραστικούς ταξιδιωτικούς ιστότοπους παγκοσμίως) αφιερώνει διαδοχικά θέματα στη Σύρο, αναδεικνύοντας Ερμούπολη, Άνω Σύρο, μουσεία και παραθαλάσσια χωριά — με απήχηση 5,1 εκατ. αναγνωστών.

Αμοργός: Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου επιστρέφει για 16η χρονιά

Από 13 έως 18 Νοεμβρίου 2025, η Αμοργός γίνεται ξανά σημείο συνάντησης για τον τουριστικό και πολιτιστικό κινηματογράφο, με ισχυρή διεθνή συμμετοχή και ελληνική παρουσία.

Τέλος Κρουαζιέρας: 20,24 εκατ. σε 52 ημέρες, Πού κατευθύνονται τα έσοδα

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας μιλά για τα πρώτα έσοδα, την κατανομή τους σε Δήμους–λιμάνια–τουρισμό και το σχέδιο «πράσινης» αναβάθμισης στόλου και υποδομών.

«Θηραϊκές Τελετουργίες»: Παράδοση και μέλλον της Σαντορίνης στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας

Η έκθεση υδατογραφιών της Άρτεμης Χατζηγιαννάκη γίνεται αφετηρία μιας εκδήλωσης στις 19 Σεπτεμβρίου 2025

Σαντορίνη: Το Ίδρυμα «Λούλας & Ευαγγέλου Νομικού» στήριξε την ολοκλήρωση του νέου νηπιαγωγείου Μεσαριάς

Με χρηματοδότηση 135.000 €, το Ίδρυμα συνέβαλε καθοριστικά στην αποπεράτωση του έργου, υπενθυμίζοντας την υποχρέωση αναγνώρισης της συνεισφοράς του.

Καναπές… στο δάσος: «φυσικό σαλόνι» στην έξοδο της Κωμιακής ζητά …σωστό καθιστικό

Κάτω από τα πανύψηλα πλατάνια στο δρόμο Κωμιακής–Απόλλωνα εμφανίστηκε… σαλονάκι. Όμορφη ιδέα, λάθος υλικά: πρόταση για πετρόχτιστα πεζούλια ή ξύλινα παγκάκια, με πρωτοβουλία συλλόγων και Τοπικών Κοινοτήτων.

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Νερό–«χρυσάφι» στις Κυκλάδες: λειψυδρία, πισίνες και αφαλατώσεις εκτοξεύουν τους λογαριασμούς

Μήλος στα 4,5€/m³, Κουφονήσι έως 9,67€/m³: γιατί οι λογαριασμοί «φεύγουν», τι ζητούν κάτοικοι και επαγγελματίες, και ποιες λύσεις συζητούνται.

Εθνικό Απολυτήριο: Αλλαγές-τομή στο Λύκειο και στις εισαγωγές στα ΑΕΙ από το 2026

Ανεξάρτητη αρχή εξετάσεων, τράπεζα θεμάτων, ψηφιακός φάκελος μαθητή και βάση του 10 συνθέτουν το νέο πλαίσιο για το εθνικό απολυτήριο.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Στη Δράμα κάνει πρεμιέρα σήμερα το ντοκιμαντέρ «Σμύριδα, μάρμαρο και αμπέλι» με επίκεντρο τη Νάξο (video)

Η μικρού μήκους ταινία του Ορέστη Ρούσκα καταγράφει ιστορίες ανθρώπων που αντιστέκονται στον υπερτουρισμό και δείχνουν τον δρόμο για έναν βιώσιμο τουρισμό στο νησί.

Κακαβιά: Συνελήφθη 37χρονη με ένταλμα από τον Ανακριτή Πλημμελειοδικών Νάξου

Η γυναίκα, υπήκοος Βουλγαρίας, εντοπίστηκε στο συνοριακό σημείο ελέγχου Κακαβιάς και οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Ιωαννίνων

Κωμιακή: «Έφυγε» η «Κούλα του Σταματοβασίλη» που σημάδεψε με την παρουσία της το χωριό

Συγκινητικό αντίο στην Κυριακή Πρεβενιού, από τον Γιώργο Κρητικό μέσα από τα social media

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου

Νάξος: “Στάση” Σινούκ για παραλαβή ασθενούς από άλλο νησί, πριν αναχωρήσει για Αττική

Το είδαμε κι αυτό... Ελικόπτερο Σινούκ έμεινε στη Νάξο για αρκετά λεπτά περιμένοντας το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ ώστε να παραλάβει άλλο ασθενή και να τον μεταφέρει στην Αττική