Τα αυτόματα μηχανήματα «κολλούσαν» κατά τη διαδικασία έκδοσης χάρτινων ηλεκτρονικών εισιτηρίων.
«Λύγισαν» στον καύσωνα ακόμα και τα ΑΜΕΚ (Αυτόματα Μηχανήματα Εκδοσης Καρτών) του ΟΑΣΑ, τα οποία εμφανίζουν βλάβες λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. Μερίδα των ΑΜΕΚ σταμάτησε να λειτουργεί από την περασμένη εβδομάδα αφήνοντας τους επιβάτες χωρίς τη δυνατότητα έκδοσης νέων εισιτηρίων. Το πρόβλημα που προκλήθηκε αφορούσε την έκδοση νέων εισιτηρίων, καθώς τα μηχανήματα «κολλούσαν» κατά τη διαδικασία έκδοσης χάρτινων ηλεκτρονικών εισιτηρίων.
Αντιθέτως, για την περίπτωση της ανανέωσης καρτών λειτουργούσαν κανονικά. Εικάζεται ότι το πρόβλημα επικεντρώνεται στο ρολό χαρτιού, που έχουν τα ΑΜΕΚ, πάνω στα οποία τυπώνεται το εισιτήριο. Η δυσλειτουργία ενδέχεται να οφείλεται στην ποιότητα του χαρτιού (συγκεκριμένα στην πλαστικοποιημένη επίστρωση που καλύπτει το χαρτί) το οποίο προμηθεύεται ο ΟΑΣΑ από φινλανδική εταιρεία. Κύκλοι των ΣΤΑΣΥ εκτιμούν ότι η τεχνολογία που χρησιμοποιούν οι Φινλανδοί ίσως να μην «αντέχει» το ελληνικό θερμό καλοκαίρι. Σε αυτή την περίπτωση η βλάβη δεν είναι του μηχανήματος, αλλά του χαρτιού το οποίο λιώνει από τις υψηλές θερμοκρασίες και μπλοκάρει το μηχάνημα.
Ωστόσο, τα αλλεπάλληλα περιστατικά παραμένουν ακόμη υπό διερεύνηση, τόσο από τον ανάδοχο του έργου όσο και από ανεξάρτητο πραγματογνώμονα, τον οποίο αναμένεται άμεσα να ορίσει ο ΟΑΣΑ. Ο ανάδοχος του έργου έχει κληθεί να συντάξει τεχνικές εκθέσεις ως προς το πρόβλημα. Από τον ΟΑΣΑ επισημαίνουν ότι εάν δεν ολοκληρωθεί η τεχνική διερεύνηση του θέματος, δεν μπορεί να εξαχθεί ασφαλές συμπέρασμα.
Τα πρώτα περιστατικά παρατηρήθηκαν σε μηχανήματα που βρίσκονται σε υπέργειους σταθμούς κυρίως της γραμμής 1 του μετρό (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος). Με το πέρασμα όμως των ημερών και την άνοδο της θερμοκρασίας, πλήγμα από τη ζέστη υπέστησαν και μηχανήματα που βρίσκονται στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, κάτω από την επιφάνεια της γης.
Το πρόβλημα αντιμετωπίζεται κατά περίπτωση, καθώς στην πλειονότητα των συμβάντων ο ανάδοχος αναλαμβάνει την αντικατάσταση του ρολού του χαρτιού. Πρόκειται, ωστόσο, για μια δυσλειτουργία η οποία ανέδειξε το πρόβλημα επικοινωνίας μεταξύ ΟΑΣΑ και θυγατρικής ΣΤΑΣΥ, καθώς οι δύο εταιρείες αντιμετώπισαν διαφορετικά το πρόβλημα. Οι μεν ΣΤΑΣΥ, μόλις διαπιστώθηκαν τα πρώτα προβλήματα, προχώρησαν σε άνοιγμα μιας εκ των πυλών εισόδου-εξόδου σε κάθε έναν από τους εν λόγω σταθμούς. Και αυτό για να διευκολυνθεί το επιβατικό κοινό που αδυνατούσε να προμηθευτεί χάρτινα, ηλεκτρονικά εισιτήρια.
Ο ΟΑΣΑ από την άλλη, σύμφωνα με πληροφορίες εργαζομένων, ζήτησε τη συνδρομή των ΣΤΑΣΥ προκειμένου να διασφαλίσει ότι δεν θα χαθούν έσοδα. Ζήτησε από τους σταθμάρχες της εταιρείας (ΣΤΑΣΥ) να προμηθεύσουν τους επιβάτες με απρόσωπες κάρτες τις οποίες μπορούν να φορτίσουν ακόμη και στα μηχανήματα που δεν εκδίδουν εισιτήρια. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η συνεργασία δεν ήταν πολύ στενή μεταξύ των δύο φορέων.
Με πληροφορίες και φωτογραφία “Καθημερινή”