Ολοκληρώνεται σήμερα η … Black Friday και οι εκτιμήσεις όσον αφορά το τζίρο αγγίζουν το 1,5 δις ευρώ – Τα “σπάσαμε” όμως στα on line φαρμακεία και τα super market
Ολοκληρώνεται σήμερα η Black Friday… Εντάξει στην Ελλάδα κάποια πράγματα τραβάνε … μακριά οπότε γιατί όχι και για την συγκεκριμένη ημέρα… Και η εικόνα που έχουμε είναι ότι από εταιρείες διανομής έτοιμου φαγητού έως και αεροπορικές εταιρείες έδωσαν το «παρών» στη φετινή Black Friday, μια Black Friday διαφορετική από όλες τις υπόλοιπες χρονιές, καθώς έγινε αποκλειστικά μέσω Διαδικτύου. Η απουσία πωλήσεων από τα φυσικά καταστήματα λόγω του γενικού lockdown που έχει παραταθεί τουλάχιστον έως τις 7 Δεκεμβρίου σε όλη τη χώρα, είχε ως συνέπεια να πολλαπλασιασθούν οι πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, με τους μεγάλους λιανέμπορους που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τεχνολογικών προϊόντων να κάνουν λόγο για τριπλάσιο τζίρο σε σύγκριση με πέρυσι σε ό,τι αφορά τις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Ωστόσο, το τελικό αποτέλεσμα αναμένεται να είναι αρνητικό σε σύγκριση με πέρυσι, λόγω της μη λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων, στα οποία συχνά οι καταναλωτές πραγματοποιούν περισσότερες αγορές από ό,τι στα ηλεκτρονικά, λειτουργώντας πιο αυθόρμητα.
Αν και αναλυτικά στοιχεία για την επισκεψιμότητα αλλά και τον αριθμό των παραγγελιών που έγιναν τις τελευταίες ημέρες αναμένεται να υπάρχουν την επόμενη εβδομάδα, μία γεύση δίνουν τα στοιχεία της Skroutz. Μόνο μέσω της πλατφόρμας Skroutz έγιναν 1,5 εκατ. πωλήσεις το διάστημα από 6 Νοεμβρίου (παραμονή του δεύτερου γενικού lockdown) έως και τις 22 Νοεμβρίου και ήταν αυξημένες κατά 63% σε σύγκριση με την περίοδο από 26 Οκτωβρίου έως 5 Νοεμβρίου. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι ο συνολικός τζίρος μπορεί να μην αγγίξει τα 3 δις. της περσινής Black Friday, ωστόσο θα κλείσει πολύ πιο πάνω από τις αρχικές εκτιμήσεις Αυτές έκαναν λόγο για τζίρο 300 εκατομμυρίων ευρώ. Η δεύτερη εκτίμηση διπλασίασε το ποσό στα 600 και τα τελευταία στοιχεία το πρωί ανέβαζαν τον αριθμό στο 1,5 δις. €…
Εμφάνιση των online φαρμακείων
Την τιμητική τους και φέτος είχαν οι εταιρείες προϊόντων τεχνολογίας, οι οποίες έχουν ξεκινήσει τις προσφορές ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα. Παραδοσιακά, άλλωστε, στη διάρκεια της Black Friday οι καταναλωτές σπεύδουν να εκμεταλλευθούν τις προσφορές σε κινητά τηλέφωνα και τηλεοράσεις, ενώ φέτος, λόγω εκτεταμένης τηλεργασίας και τηλεκπαίδευσης, οι εταιρείες προχώρησαν και σε προσφορές φορητών υπολογιστών, το είδος, όμως, που εξαντλήθηκε πρώτο. Εκπληξη αποτέλεσε η εμφάνιση των online φαρμακείων και supermarket βάζοντας φωτιά στους αναλυτές….
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Convert Group, η Παρασκευή 27ης Νοεμβρίου αποτελεί το νέο ρεκόρ σε ημερήσια δαπάνη που πραγματοποιήθηκε από τους καταναλωτές στα online φαρμακεία και τη 2η μεγαλύτερη ημερήσια δαπάνη στα οnline σούπερ μάρκετ, μετά την 5η Νοεμβρίου, την ημέρα πριν από την έναρξη του 2ου lockdown.
Συγκεκριμένα, με +319% εκτοξεύτηκε η αξία στις οnline αγορές καταναλωτικών αγαθών από τα σούπερ μάρκετ και με +103% από τα φαρμακεία για το διάστημα 1-27 Νοεμβρίου 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου σημειώθηκε μάλιστα επιπλέον άνοδος με +26% στα online σούπερ μάρκετ και +104% στα online φαρμακεία σε σχέση με τις 3 προηγούμενες Παρασκευές του Νοεμβρίου 2020.
Οι πέντε κατηγορίες που ξεχώρισαν
Οι 5 κατηγορίες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online σούπερ μάρκετ που σημειώθηκαν την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου ήταν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+848%), οι ανοιχτές πάνες (+222%), οι πάνες βρακάκι (+88%), τα ουίσκι (+84%) και τα είδη κουζίνας (+80%). Αντίστοιχα στα online φαρμακεία τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων παρουσίασαν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+304%), οι μάσκες περιποίησης προσώπου (+275%), τα προϊόντα makeup ματιών (+261%), τα προϊόντα περιποίησης χειλιών (+242%), τα πακέτα δώρου για περιποίηση γυναικείου προσώπου (+235%) και οι κρέμες αντιγήρανσης (+195%). Η Convert Group εκτιμά ότι η αξία των οnline αγορών από τα online σούπερ μάρκετ και τα οnline φαρμακεία θα ξεπεράσει το 2020 τα 300 εκατ. ευρώ (συμπ. ΦΠΑ), ενώ δεν περιλαμβάνει τις αγορές που γίνονται σε online pet shops, κάβες, ειδικευμένα e-shops με πάνες, κάψουλες καφέ, κ.ά.
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα ΑΠΕ – ΜΠΕ