Όπισθεν ολοταχώς από τον Υπουργό Παιδείας κο Φίλη στο νομοσχέδιο που έκλεινε τα μισά σχεδόν νηπιαγωγεία της Ελλάδας και κυρίως αυτά στη νησιωτική Ελλάδα αφού έθετε ως όριο … λειτουργίας τα πέντε νήπια ανά σχολείο
Μα ήταν δυνατόν να μην υπάρξουν αντιδράσεις; Τη στιγμή που μόνο στη Νάξο όλα τα νηπιαγωγεία στην ορεινή Νάξο θα έβαζαν λουκέτο; Μα είναι δυνατόν ένας υπουργός στα πλαίσια της περίφημης «τακτοποίησης» να διαλύει κάθε έννοια εκπαίδευσης αναγκάζοντας οικογένειές να μετακομίσουν από τη στιγμή που στα μικρά χωριά της νησιωτικής Ελλάδας δεν υπάρχει η δυνατότητα να έχουν τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών. Και επειδή μπερδευτήκατε θα σας πούμε ότι πολύ απλά ξεκινώντας ανάποδα ότι ο κος Φίλης προχώρησε στην απόσυρση του νομοσχεδίου “Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις” μετά τον σάλο των αντιδράσεων που προκάλεσαν ορισμένες από τις διατάξεις του, που αφορούσαν θέματα Παιδείας και όχι μόνο, καθώς με το νομοσχέδιο επιχειρείτο “τακτοποίηση” μιας σειράς …εκκρεμοτήτων για διάφορα θέματα. Η μεγαλύτερη αντίδραση πάντως, δημοσίως τουλάχιστον, υπήρξε για την διάταξη του Υπουργείου Παιδείας , με την οποία, σύμφωνα με καταγγελίες εκπαιδευτικών, θα έμπαινε “λουκέτο στα μισά νηπιαγωγεία της χώρας”. Όπως τόνιζαν, με την ρύθμιση εισάγεται για πρώτη φορά διαφοροποίηση του αριθμού των νηπίων σε περίπτωση που πρόκειται για νηπιαγωγείο απομακρυσμένων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης. Και στη Νάξο μόνο θα είχαμε λουκέτο σε νηπιαγωγεία Κωμιακής, Μονής, Χαλκίου, Δαμαριώνα με τη συγκέντρωση των παιδιών είτε στο Φιλώτι (για Χαλκί – Δαμαριώνα) είτε στην Απείρανθο (για Κωμιακή – Μονή) ενώ για Σαγκρί το θέμα θα ήταν ακόμη και η μεταφορά στο Γαλανάδο… Κοινώς; Μπάχαλο…
Καυτή …ρύθμιση
Ποια ήταν η πρόταση του υπουργείου Παιδείας; Από την επόμενη χρονιά απαιτείται α) ένας νηπιαγωγός για τουλάχιστον 14 νήπια για τα αστικά κέντρα και β) πέντε νήπια σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης. Μέχρι σήμερα η ρύθμιση προέβλεπε γενικά το λιγότερο επτά (και όχι πάνω από 25) νήπια ανά νηπιαγωγό. Και το συντονιστικό των Νηπιαγωγών είχε απαντήσει «Αρχίζουν λοιπόν αθρόες συγχωνεύσεις – καταργήσεις νηπιαγωγείων ιδιαίτερα στην επαρχία, στην οποία τα παιδιά θα υποχρεώνονται να διανύουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις για να φοιτήσουν σε νηπιαγωγείο με ό,τι κινδύνους εγκυμονεί αυτό»
Συμφώνα λοιπόν με το Σχέδιο Νόμου που κατέθεσε στη Βουλή στο άρθρο 35 που αφορά: ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ, αναφέρει:
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
1. α) Η παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α΄167), όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ.18 του άρθρου 45 του ν.4264/2014 (Α΄118), αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθεσία ή πολυθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) νηπιαγωγό για κάθε είκοσι πέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από: α) δέκα τέσσερα (14) νήπια και β) πέντε (5) νήπια σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης ή περιοχών για τις οποίες απαιτείται μεταφορά/μετακίνηση νηπίων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων. Την ευθύνη για την τήρηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα έχει ο οικείος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο αριθμός των μαθητών που αντιστοιχεί σε κάθε νηπιαγωγό. Τα νηπιαγωγεία τα οποία λειτουργούν μέσα στα παιδικά κέντρα μπορεί να είναι μονοθέσια ή πολυθέσια, ανάλογα με τον αριθμό των νηπίων που φοιτούν και με βάση την αντιστοιχία μιας θέσης νηπιαγωγού προς είκοσι πέντε (25) νήπια».
β) Η ισχύς της παραγράφου αυτής άρχεται από το σχολικό έτος 2016-2017.
2. α) Στο τέλος της παραγράφου 3 του άρθρου 7 του ν. 2817/2000 (Α΄78), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
« Ειδικά οι εγγραφές μαθητών για πρώτη φορά στο νηπιαγωγείο και στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου γίνονται αποκλειστικά από 1 έως 20 Μαΐου του προηγούμενου διδακτικού έτους, με την επιφύλαξη της διάταξης του δεύτερου εδαφίου».
β) Η ισχύς της παραγράφου αυτής άρχεται το σχολικό έτος 2016-2017 για τους μαθητές που θα φοιτήσουν σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από το σχολικό έτος 2017-2018 και εξής.
Άρθρο 36
Ρύθμιση θεμάτων στελεχών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
1. Οι θέσεις Διευθυντών των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που προκηρύσσονται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β΄ του ν.3848/2010 (Α΄71), όπως ισχύουν, αφορούν σε σχολικές μονάδες οργανικότητας τεσσάρων θέσεων και άνω. Διευθυντής σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της οποίας η λειτουργικότητα διαμορφώνεται σύμφωνα με τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών εντός του μηνός Σεπτεμβρίου κάτω των τεσσάρων τμημάτων, ορίζεται για το σχολικό έτος αυτό προσωρινά ως Προϊστάμενος της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας. Ο ορισμός αυτός γίνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από γνώμη του αρμόδιου περιφερειακού συμβουλίου επιλογής του άρθρου 16 παρ. 13 του ν.3848/10 (Α΄71), όπως ισχύει. Η ανωτέρω γνώμη του συμβουλίου διατυπώνεται ύστερα από σχετική εισήγηση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Από την ημερομηνία της ανωτέρω απόφασης και έως τη λήξη του σχολικού έτους το επίδομα, το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας καθώς και η μοριοδότηση της θέσης προσαρμόζονται ανάλογα.
2. Οι θέσεις Προϊσταμένων διθέσιων και τριθέσιων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που προκηρύσσονται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β΄ του ν.3848/2010 (Α΄71), όπως ισχύουν, αφορούν σε σχολικές μονάδες οργανικότητας δύο και τριών θέσεων. Προϊστάμενος διθέσιας ή τριθέσιας σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της οποίας η λειτουργικότητα διαμορφώνεται σύμφωνα με τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών εντός του μηνός Σεπτεμβρίου σε τέσσερα τμήματα και άνω, ορίζεται για το σχολικό έτος αυτό προσωρινά ως Αναπληρωτής Διευθυντής της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας. Ο ορισμός αυτός γίνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από γνώμη του αρμόδιου περιφερειακού συμβουλίου επιλογής του άρθρου 16 παρ. 13 του ν.3848/10 (Α΄71), όπως ισχύει. Η γνώμη του συμβουλίου διατυπώνεται ύστερα από σχετική εισήγηση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Από την ημερομηνία της ανωτέρω απόφασης και έως τη λήξη του σχολικού έτους το επίδομα, το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας καθώς και η μοριοδότηση της θέσης προσαρμόζονται ανάλογα.
3. Η ισχύς του άρθρου αυτού άρχεται από το σχολικό έτος 2016-2017.
Με πληροφορίες από το thethoc.gr