Η δολοφονία Φλόιντ φέρνει αλλαγές ακόμη και στα τρόφιμα: Νέα, προσαρμοσμένη στην εποχή, εμφάνιση θα αποκτήσουν προϊόντα όπως το ρύζι Μπαρμπα-Μπεν, το σιρόπι Mrs Butterworth’s και πιθανώς οι μπανάνες Chiquita, που με την εικονογράφηση των συσκευασιών τους διαιωνίζουν ρατσιστικά πρότυπα.
Λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση απόσυρσης της μάρκας τροφίμων Aunt Jemima από τα ράφια των καταστημάτων, επειδή η διαφήμιση και η συσκευασία της απηχούσαν ρατσιστικά πρότυπα, τρεις ακόμη εταιρείες τροφίμων ανταποκρίθηκαν σε ανάλογες διαμαρτυρίες σχετικά με άλλες μάρκες, που διαιωνίζουν με την εικόνα τους ρατσιστικά στερεότυπα.
Τη στιγμή κατά την οποία οι ΗΠΑ κλυδωνίζονται από τις διαμαρτυρίες κατά του ρατσισμού και της αστυνομικής βίας, η Mars Food, ιδιοκτήτρια της μάρκας ρυζιού «Μπάρμπα Μπεν», στη συσκευασία του οποίου εικονίζεται ένας ηλικιωμένος χαμογελαστός Αφροαμερικανός, ανακοίνωσε πως θα ανανεώσει τη μάρκα και την οπτική της ταυτότητα. Λίγο αργότερα, η εταιρεία ConAgra Brands, κατασκευάστρια του σιροπιού για τηγανίτες «Mrs Butterworth’s», σε ανακοίνωσή της ανέφερε ότι έχει ξεκινήσει τη συνολική «επαναξιολόγηση» του προϊόντος και της συσκευασίας του. Οι επικριτές της επισημαίνουν ότι ανέκαθεν οι καταναλωτές συνέδεαν το σχήμα της φιάλης του σιροπιού με τη στερεότυπη καρικατούρα των Αφροαμερικανίδων υπηρετριών του Νότου.
Οπως τονίζει ο καθηγητής του πανεπιστημίου Μαρκέτ, Κέβιν Τόμας, οι απεικονίσεις χαμογελαστών Αφροαμερικανών στις συσκευασίες προϊόντων συνήθως εμφανίζονταν σε περιόδους φυλετικών ταραχών. Οι πρόσφατες διαδηλώσεις κατά του ρατσισμού, απλώς αναζωπύρωσαν το ενδιαφέρον για εταιρείες που επί δεκαετίες χρησιμοποιούν σαφώς ρατσιστικές εικόνες για να πουλήσουν ρύζι, γαλακτοκομικά, σνακ και είδη πρωινού. Εκτός, όμως, από τα ρατσιστικά πρότυπα και προκαταλήψεις, ένας άλλος στόχος της χρήσης τέτοιων στερεοτύπων από εταιρείες είναι να φανούν πιο «εξωτικά» τα είδη τους. Οι πασίγνωστες μπανάνες Chiquita, λ.χ., έχουν ως «πρέσβειρά» τους τη «Miss Chiquita» που, ντυμένη με στολή χορού της Λατινικής Αμερικής, μεταφέρει στο κεφάλι της ένα καλάθι με φρούτα.
Ωστόσο, αυτή η στερεότυπη απεικόνιση των μειονοτήτων δεν περιορίζεται στις ΗΠΑ. Το 2019, μια γυναίκα της φυλής Εσκιμώων Ινουίτ κατήγγειλε τον αυστραλιανό κατασκευαστή γλυκισμάτων Pascall ότι ιδιοποιήθηκε τον πολιτισμό της προκειμένου να προωθήσει εμπορικά τα γλυκίσματα «Eskimo». Ακόμα παλαιότερα, το 1967, η Frito Lay παρουσίασε ένα κινούμενο σχέδιο, τον «Frito Βandito», έναν μυστακοφόρο πάνοπλο Μεξικανό που μιλούσε με βαριά προφορά και απειλούσε να κλέψει από τα παιδιά τα τσιπς. Αυτό το στερεότυπο καταγγέλθηκε από μεξικανο-αμερικανικές οργανώσεις. Η εταιρεία απάντησε βελτιώνοντας την εικόνα του Βandito, ξυρίζοντας το γένι του και αφαιρώντας το χρυσό του δόντι. Ομως το σκίτσο εξαφανίστηκε μόνο το 1971.
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ